Režie:
Eli RothScénář:
Eli RothKamera:
Milan ChadimaHudba:
Nathan BarrHrají:
Jay Hernandez, Derek Richardson, Eythor Gudjonsson, Barbara Nedeljáková, Jan Vlasák, Jana Kaderábková, Rick Hoffman, Takaši Miike, Patrik Zigo (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Hostel vypráví příběh dvou kamarádů z americké vysoké školy, kteří se v touze po netradičních zážitcích vydají na cestu napříč Evropou - s tím, že pokud jim zůstane místo vzpomínek jen jedno obrovské okno, nebude je to nijak zvlášť mrzet. V průběhu výletu se k nim připojuje Islanďan Oli, jenž oba dobrodruhy přemluví, aby zamířili na místo, které je považováno za opravdové nebe všech amerických turistů - do jisté ubytovny v odlehlém slovenském městě plném zoufalých, ale zároveň překrásných východoevropských dívek. Když se ihned po příjezdu bez problémů seznámí s dvojicí místních krásek, zjistí, že Oli nelhal. Zdánlivě pohodový běh událostí však brzy vystřídá kruté procitnutí. Oba cestovatelé si uvědomí, že se rychle noří do čím dál tím děsivější situace, která je stejně nebezpečná a temná jako nejzvrácenější zákoutí lidské duše. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (940)
„Keď si sa nesmelo, tváril tak dospelo, stužková, tá naša stužková.“ Niekedy sa mi zdá, že hororu viac, ako neschopní režiséri, ubližujú diváci, ktorí sa nevyznajú v jeho pod-žánroch. HOSTEL je relatívne kvalitný hixploitation a Slováci sa naňho môžu hnevať asi tak, ako Texasania na TEXASKÝ MASAKER MOTOROVOU PÍLOU či Austrálčania na VRAŽDY VO WOLF CREEK (keby si ich sami nenakrútili). Režisér, ktorý mal za sebou len mizerný lesný krvák SMRTONOSNÝ VÝLET, na to ide v Tarantinovej produkcii rozumne. Vie, že najdesivejšie je to, čo nevidíme. I vďaka tomuto prístupu jeho svojho času kontroverzný trhák (o našej malosti dobre vypovedá informácia, že náš vtedajší minister zahraničných vecí údajne ráelne zvažoval Rothovi zakázať vstup do našej republiky... otázkou je, prečo by sem Roth chodil) exploitačné scény viac naznačuje (rýchly strih, hudba, zvuk, temná výprava), ako ukazuje (hoci nejakého toho oka a prstov sa dočkáte). Vyčítať snímke biedne herecké výkony, skreslené "slovenské reálcie" (ja som to bral ako komédiu a bavil som sa na blbosti tvorcov), podpriemerné dialógy a riedky dej, asi nemá zmysel. Ak by som snímke niečo vyčítal, tak nezáživné postavy, slabé Zlo a nudný dej Kino Považan 2006 ()
To, že si Amíci berú do úst Slovensko ako nástroj niečoho, na čom sa dá ľahko zbohatnúť bez toho, že by vôbec vedeli, že sa nachádza niekde v Európe, ma poriadne vytočilo, ale čo už zmôžeme. Snažil som sa teda aspoň o objektivitu po zábavnej stránke, ktorú by mal ponúknuť horrorový žáner, no tu som narazil na ďalší kameň úrazu. Dámy a páni, netuším, prečo sa okolo tohto filmu urobil taký rozruch. Dej je pozliepaný, je to totálna sračka príbehových námetov, dialógy sú nechutne, deti v škôlke ich majú na vyššej úrovni. Čo sa týka atmosféry, nemala na čom stavať. Záporáci žiadni, hlavní hrdinovia nemajú žiadnu charizmu, nič prečo by som im mal držať palce a tá jedna jediná brutálna scéna s okom mi naozaj nenahnala strach. A pokiaľ tu niekto hovorí o brutálne nechutných scénach, nech si radšej pozrie zvrátených aziatov (Takashi Miike) a potom nech to porovnajú. Toto je naozaj pod úroveň. 15%. ()
Eli Roth má o Slovensku zajímavé mínění - sotvaže vystoupíte z vlaku na opuštěném nádraží, tak se na Vás vrhne banda cigáňat. Pár polorozpadlých domů, pár posprejovaných zdí a spousta podzemních kobek s mučícími místnostmi. Ústřední trojice je nezajímavá, žádná z postav není dostatečně vykreslena, takže mi je v podstatě jedno, kdo se obětuje ve prospěch poznání lidské anatomie. Naprosto neexistující atmosféra, pouze prachobyčejné mrzačení lidí rozličnými nástroji. Nereálné(Američan může utéct, ale čest mu to nedovolí). Několik zajímavých scén(skok pod vlak). Film se odvíjí podle hodně průhledného scénáře, stručnou kostru děje lze předpovědět na celý film dopředu. Dochází k dalšímu zaškatulkování režiséra(Eli Roth točí právě dvojku) a po Bollovce přichází další žánr filmů - Rothovka. Jenomže výdělky jsou obrovské. 4,8 miliónů dolarů(rozpočet)/80,5 miliónů dolarů(výdělek celosvětově) ()
Jako desetiminutový amatérský filmeček by to ještě prošlo, ale jako celovečerní snímek již těžko. Hodinu se neděje lautr nic, pak je pár minut ucházející zábavy (pro Čechoslováka) a poté opět nuda k ukousání až do závěrečných titulků. V celé stopáži je jediná dobrá scéna, což je málo... Postavy jsou naprosto nijaké, stejně jako jejich představitelé a zrovna tak i režie. Jediné co potěší je cameo pro Miikeho. ()
Je pravda, že sa týmto filmom Eli Roth neprekonal a bohužiaľ je horší ako jeho prvotina Cabin Fever. To že na Slovensku žijú tie najkrajšie baby vie každý, horšie to už je s jeho zobrazením. Ako nejaké cigánske doupie, ešte aj s tými postavami. Atmosféra ako keby sa zastavila nejakých 20 rokov po rozbombardovaní Nemeckom kde táto zem nemá vôbec nejakú túžbu po medernizácii a je fakt chudobná. OK možno akú takú atmosféru to fakt navodí a nejeden Amík zrejme z toho bol dosť navetvy. Mňa to pravdupovediac len rozladilo. Roth zrejme natáčal v nejakom zabudnutom malom mestečku, aj to len v pár uličkách. A ten gang detí bola fakt kravina. Obrat u mňa nastal, keď sa posledný preživší pri úteku rozhodol zachrániť nejakú kričiacu babu zo spárov nemeckého psychouša a tá scénka s okom mi pripomenula najbrutálnejšie scénky z Fulciho brakov. Fakt husté psycho striadajúce sa s hnusom. A aj som sa zasmial, keď nejaký šupáci v kožákoch z blšieho trhu začali profesionálne hovoriť do vysielačiek. A čo nespravia tie deti kôli balíku žuvačiek? No dobre kašľať na to. A američan je taký frajer, že dokáže zraziť autom troch ľudí naraz. Začiatok nič moc – neurazí, tešíte sa aké to bude dalej, po príchode na akože Slovensko to je dosť slabé a z jeho prostredia mi skôr prišlo nagrc no ku koncu sa dočkáme aj slušných nechutností a nechcených trapných scénok a v posledných minutách aj slušného tempa. ()
Galerie (55)
Zajímavosti (46)
- Když hlavní postavy přicházejí k recepci hostelu, televize právě vysílá film Pulp Fiction: Historky z podsvětí (a to v českém znění, s Liborem Hruškou dabujícím Samuela L. Jacksona). Je to malý odkaz na režiséra Quentina Tarantina, jenž je také spoluproducentem Hostelu. (Cliff Booth)
- I když se příběh odehrává v Bratislavě, natáčení probíhalo hlavně v Praze. Negativní vykreslení Slovenska mělo za následek vlnu rozhořčených reakcí, která se v zemi zvedla ve všech společenských vrstvách. (imro)
- Během natáčení se spotřebovalo na 150 galonů krve, což je třikrát více než v Rothově debutu Cabin Fever (2002). (imro)
Reklama