Režie:
David FincherKamera:
Alex ThomsonHudba:
Elliot GoldenthalHrají:
Sigourney Weaver, Charles S. Dutton, Charles Dance, Paul McGann, Brian Glover, Ralph Brown, Danny Webb, Holt McCallany, Lance Henriksen (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Ve třetí kapitole nejnapínavější sci-fi ságy filmových dějin musí poškozená vesmírná loď Ripleyové nouzově přistát na planetě Fiorina 161, kde v nehostinné pustině přežívají bývalí chovanci nejpřísněji střeženého vězení planety. Ale na palubě její lodi je i Vetřelec...a počet mrtvých těl brzy narůstá! (Magic Box)
Videa (1)
Recenze (1 065)
Třetí pokračování sice nedosahuje ani zdaleka kvalit dvou předchozích dílů, ale i tak je to pořád nadprůmrnej horor. Je dobře že v podstatě ač je to pořád o tom samým, tak je každej díl jinej, což je určitě dobře a i tady to vězení neni rozhodně špatný místo pro vetřelce, ale jak už sem řek, na předchozí díly to jednoznačně nemá ()
Fincher se tady trochu utnul, ačkoliv zas tak strašné to taky nebylo. Odklon od klasické alienovské atmosféry a stylu vyprávění nebyl tak špatný, jako nesympatický vyšinutý vrahouni, ze kterých vyčnívá jen dobrý výkon Charlese Dance. Možná se Henriksen neměl ukázat až asi minutu před koncem, filmu by prospělo, kdyby mělo aspoň pár herců charizma. Samozřejmě Sigourney je fajn jako vždy a docela se mi líbil konec, musím ale uznat, že následující Vetřelci - vzkříšení, se mi líbili o trochu víc. ()
Fincherův celovečerní debut studio evidentně potrápilo macešskou peněženkou i propagací, což je i po letech, kdy si film stihnul dobýt zpět zaslouženou reputaci, docela viditelné. Každopádně to jde ruku v ruce s trendem, aby k tomu každý režisér přistoupil radikálně jinak, což se daří i zde na výbornou. Atmosféra trestanecké kolonie, kde nic nefunguje, má rozhodně něco do sebe, zvláště při pohledu na místní osazenstvo, které za život spáchalo evidentní řádku nepěkných věcí. Jako bonus slušná Goldenthalova hudba, skvělé kamerové fígle s FPS pohledem a vystřihaná Elen Ripley. 4 a ½. (Zbytek ponechávám možnostem rozšířené edice.) ()
Dle mého nejlepší díl série. Naprosto nadupaná podívaná, vizuálně strhující, herci skvělí (i ty nejmenší roličky). Geniální je vizuál, Valná většina záběrů brána z podhledu, naprostá většina je koncipovaná tak, že prostředek záběru je více méně prázdý, a podstatné se odehrává po stranách. Director's cut smaozřejmě výrazně lepší, i kino verze si ale zaslouží plný počet... ()
Zde poprvé hrají v této kultovní sérii hlavní roli dva klíčové elementy. Tím prvním je samozřejmě neoddiskutovatelně Vetřelec samotný, druhým se stává depresivní a skličující prostředí spolu s morálkou a psychickými profily odsouzenců. Masoví vrazi, násilníci, pedofilové. Fincher už ve své prvotině odpadem skutečně nešetří a jeho kamerové eskapády (pohled očima vetřelce) už zde nabírají ty správné obrátky. Bohužel je zde monsutrum zase jen v jednotném čísle a navíc při celkovém záběru až otravně počítačové. Zde je oproti druhému dílu lehký downgrade. Atmosféra je však geniálně depresivní a hra se světly je naprosto geniální. Za zmínku stačí například nasvícení backgroundu při pitvě. Zvírazněné obličeje střídané krátce snímanými makrodetaily ostří skalpelu je neskutečně sugestivní. Rovněž vězňové mají působivě napsané charaktery a konec v podání Finchera celkem ani nepřekvapí. Rozhodně progresivní a nejpodivnější Vetřelec. ()
Galerie (118)
Zajímavosti (62)
- Na simulaci horkého roztaveného olova v závěru filmu se použilo téměř 380 hektolitrů černé barvy. (PaTeXx)
- EEV-337 je automatickým záchraným modulem z lodi Sulaco. Dokáže přesunout hybernované pasažéry z mateřské lodi a automaticky vyhledávat nejbilžší vhodné místo k přistání. Ve standardní výbavě má i NEUROSCANNER, jenž jsme mohli v tomto filmu vidět. Ten je schopen kompletního 3D rentgenu. (messiah)
- Rozpočet 50 000 000 $; výnos 160 000 000 $, z čehož 55 000 000 $ v USA. (messiah)
Reklama