poster

Imaginární lásky

  • anglický

    Les Amours imaginaires

  • slovenský

    Imaginárne lásky

    (festivalový název)
  • anglický

    Heartbeats

  • anglický

    Love, Imagined

Drama / Romantický

Kanada, 2010, 96 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Marigold
    *****

    Je mu 21 let a natočil, napsal a sehrál film o lásce. Prvotní poťouchlé úšklebky, co může takový cucák vědět o filmu a vážných tématech, se mění v naprosté okouzlení. „Imaginární lásky“ jsou vymazlenou záležitostí, ať už svým popartovým vizuálem či skvěle odposlechnutými dialogy. Generační výpověď o soudobých podobách lásky ubíhá v moderním rytmu, ironizuje sama sebe a pracuje s promyšleným a chytlavým jazykem barev i hudebních motivů. Náročný a přitom nesmírně otevřený film, který narozdíl od pseudo-šokujících výpovědí o moderní zhýralosti jde až na dřeň. Bez jakékoli kontroverze a mladické snahy pobouřit. Na to, že už jsem přeci jen generačně jinde, mě to zasáhlo až obdivuhodně.(12.7.2010)

  • EvAnSiT
    ****

    Viem, čo chcem natočiť, musím si to zaplatiť. Viem, ako to chcem mať natočené, posadím sa na dirigentskú stoličku. Viem ako to má byť zahrané, nájdem si miesto pred kamerou. Charizmatický a sympatický producent, režisér a jeden z hlavných troch protagonistov v jednej osobe prejavil cit a istú inováciu v chápaní ľudského hľadania sa v rozbúrených vodách lásky, sexuality, priateľstva. Hereckú bezprostrednosť a voľnejší scenár ostatných dvoch hlavných aktérov dopĺňal ozaj podarený soundtrack a precítené zábery.(24.8.2011)

  • anniehall
    ****

    Dnes to bude trochu zeširoka. Nechápal jsem humbuk kolem prvního Dolanova režijního počinu - Zabil jsem svou matku. Po jeho shlédnutí jsem nabyl dojmu, že Dolan je arogantní a egoistický pozér, který byl ve správnou dobu na správném místě a za úspěchem jeho filmu stála z velké části jeho interesantní vizáž, mladistvý věk a velká huba. (Jistá řemeslná zručnost se jeho debutu upřít nedala - proto mé konečné téměř tříhvězdičkové hodnocení.) Ale teprve druhým počinem si mě Xavier získal na svou stranu. Proč se tak stalo? No, triviálním a opravdu všedním příběhem to nebylo. Bylo to spíš jeho obrazovým zpracováním. Občas mi přijde, že Xavier nemá o čem točit, ale ví jak. Jeho vizuální stylizace, retro postupy, využívání filtrů, zpomalené záběry... to všechno to už bylo a častokráti i lépe, ale Xavierovi se alespoň pro mě podařilo zachytit v barevných záblescích esenci postmoderních vztahů součanosti. Jeho obrazy nejsou tak působivé, jako barokní okénka Leo Caraxe nebo nádherné a jemné sekvence Jane Campionové, tam ještě Xavier nedospěl, ale v určitých chvílích, když netlačí na pilu, je jeho snímání smyslné a dráždivé. A to jak pro oči, tak pro duši. Navíc ta zcela nepřehlédnutelná Xavierova láska k filmu, odkazy na jiná díla, stylizace hlavních hrdinů do Jamese a Audrey... To všechno mi navodilo přijemné pocity a já si užíval další a další barevné kompozice tohoto retro kaleidoskopu. A s každým dalším Dolanovým otočením, jsem se kochal barvami a tvary, které pro nás umí zprostředkovt jen film - a ten má Dolan určitě rád. Pravda, není to ještě úplně mistrovské filmové dílo, ale je tu příslib něčeho velkého do budoucna. Doufám. Doufám a čekám. A pokorně se omlouvám...(1.4.2011)

  • jhrasko
    **

    Som rozmaznaný, nudím sa, BANG BANG, spomaľovačka. Nechcem to napísať. BANG BANG. Nudím sa, filozofujem nad nevyspytateľnosťou lásky. BANG BANG. SOM NUDNÝ. BANG, BANG. Zív, parafrázujem - "bolo to tak čiernobielo manichejské" že až (a hodnotím so zatvorenými očami). BANG BANG !! P.S. Rada Xavierovi: Zájdi si na manikúru.(8.12.2010)

  • Cimr
    ***

    Xavier Dolan našel ve svém střihačském programu funkci ,,zpomalit záběr" a vystavěl na tom celý film o problémech současné zženštilé hipster generace. Kdyby každý druhý záběr nebyl zpomalený, mělo by to slabou hodinku, protože kdovíjak důmyslným příběhem vážně Imaginární lásky neoplývají. Ale přesto, že jsem je na úvod takto pohanil vlastně musím přiznat, že mi sympatické spíš byly, než ne. I když je zde několik rozpačitých míst (a aby ne, když ho režisér natočil ve 20 letech!) je nutno přiznat, že tento film má styl; přestože je kanadský, má jakýsi francouzský šmrc.. A hlavně - když se odhlédne od určitých onanických prvků (a nemyslím tím scénu onanie) působí vlastně dost upřímně a nevyumělkovaně. Mladý tvůrce se nám svěřuje se svými potížemi a činí to tak sympaticky, že se mu nedokážu - ač cynik - vysmát. Kdyby takto stylově a upřímně působil každý český debut, byla by to docela paráda...(15.4.2014)

  • - Film si svou premiéru odbyl na Filmovém festivalu v Cannes. (raikonen16)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace