poster

Imaginární lásky

  • anglický

    Les Amours imaginaires

  • slovenský

    Imaginárne lásky

    (festivalový název)
  • anglický

    Heartbeats

  • anglický

    Love, Imagined

Drama / Romantický

Kanada, 2010, 96 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Ephemeris
    *****

    "Jediná pravda je láska k niekomu bez akýchkoľvek výhrad". No dá sa udeliť filmu, čo začína takouto myšlienkou, menej ako 5*? A k tomu duní hip-hopový odpal "Jump Around" a iné pecky. Xavier Dolan je môj Boh. A určite aj Boh pre všetkých bratislavských chalaňov v legínach, ktorých za to bezkrkí nacionalisti na Kysuciach bezhranične nenávidia. Toľko bezchybného štýlu ako v tomto filme som asi ešte nikdy nevidela. A tiež je to jediný film, kde sa mi chvíľu zdalo, že z jointu naozaj stúpa modrý dym.(10.4.2017)

  • anniehall
    ****

    Dnes to bude trochu zeširoka. Nechápal jsem humbuk kolem prvního Dolanova režijního počinu - Zabil jsem svou matku. Po jeho shlédnutí jsem nabyl dojmu, že Dolan je arogantní a egoistický pozér, který byl ve správnou dobu na správném místě a za úspěchem jeho filmu stála z velké části jeho interesantní vizáž, mladistvý věk a velká huba. (Jistá řemeslná zručnost se jeho debutu upřít nedala - proto mé konečné téměř tříhvězdičkové hodnocení.) Ale teprve druhým počinem si mě Xavier získal na svou stranu. Proč se tak stalo? No, triviálním a opravdu všedním příběhem to nebylo. Bylo to spíš jeho obrazovým zpracováním. Občas mi přijde, že Xavier nemá o čem točit, ale ví jak. Jeho vizuální stylizace, retro postupy, využívání filtrů, zpomalené záběry... to všechno to už bylo a častokráti i lépe, ale Xavierovi se alespoň pro mě podařilo zachytit v barevných záblescích esenci postmoderních vztahů součanosti. Jeho obrazy nejsou tak působivé, jako barokní okénka Leo Caraxe nebo nádherné a jemné sekvence Jane Campionové, tam ještě Xavier nedospěl, ale v určitých chvílích, když netlačí na pilu, je jeho snímání smyslné a dráždivé. A to jak pro oči, tak pro duši. Navíc ta zcela nepřehlédnutelná Xavierova láska k filmu, odkazy na jiná díla, stylizace hlavních hrdinů do Jamese a Audrey... To všechno mi navodilo přijemné pocity a já si užíval další a další barevné kompozice tohoto retro kaleidoskopu. A s každým dalším Dolanovým otočením, jsem se kochal barvami a tvary, které pro nás umí zprostředkovt jen film - a ten má Dolan určitě rád. Pravda, není to ještě úplně mistrovské filmové dílo, ale je tu příslib něčeho velkého do budoucna. Doufám. Doufám a čekám. A pokorně se omlouvám...(1.4.2011)

  • pepo
    *

    Ach jaj, od Ghost Ridera 2 som pri filme takto netrpel. Ale aspoň tam bolo dosť príležitostí sa tomu filmu vysmievať takže nekonečné čakanie na koniec sa dalo aspoň niečím spríjemniť. Je to hrozne povrchné a prázdne, celé je to skôr historka ako príbeh. a strašne šmatlavo zrežírované - pri každej scéne som cítil štáb a výkrik akcia a stop pri každom druhom zábere.Strojené a hrané na efekt - boli to tie veci na ktorých som sa smial (dokumentárne výpovede postáv boli spravené ako nejakým svadbárom, ktorý sa snaží dosiahnuť realitu v hranom filme a nevie ako ... tak zoomuje, spomalovačky som taktodebilne nepoužíval ani ja vo svojich filmoch , občasný zaujímavý yáber ( ktoré boli asi 4) boli totálne samoúčelné atď, atď.) .Občas som mal pocit, že pozerám paródiu a čakal, že mi do záberu skočí Frank Drebin.hlavne sú tam strašne ale strašne nesympatické postavy . Pravdupovediac som do dopozeral pred 4 hodinam a už si z toho nepamätám skoro nič. 3/10(7.3.2015)

  • ancientone
    ****

    Xavier Dolan je pre mňa Harmony Korine odzadu. Ich na prvý pohľad úplne rozdielne svety u mňa spájajú hneď 4 spoločné znaky. ......... Prvým je mladý vek autorov (Korine vyšiel s Gummom v 24 rokoch). Druhým, veľmi subjektívnym, je moje prvotné odmietnutie a následné náhodné prepadnutie ich ranej, formálne nápaditej filmovej básnickosti, ktorá je znakom tretím. Štvrtým je zakotvenosť ich kinematografických vízií v realite, u Korina špinavej, u Dolana naopak výsostne elegantnej. ............ . Korinova audiovizuálna lyrická fluidnosť absorbuje patologickú hrdzu zapľuvanej periférie a podáva nám zvláštne, na prvý pohľad nepasujúce, dysfunkčné skrutky zo sveta lúzy. Filmový básnik Dolan sa pohybuje v úplne antonymnom, elegantnom svete - v čistej, pozvoľna plynúcej a pod marcipánovou šupkou nahorklej kráse a ponúka formálne iluzívnu až snovú polevu koláča upečeného z ingrediencií každodenného života. .......... Gumma aj Imaginárne lásky som si nakoniec zamiloval.(16.3.2015)

  • Avalon820
    ****

    Film Imaginární lásky bych si dovolil exemplárně "rozložit" - podle mého se tento snímek skládá ze tří různě nasazovaných částí. Jsou to části děj posouvající, rozhovorové a ryze umělecké. První jmenované jsou standartní, ničím nevybočující z řady, druhé jsou potom nápadité a zajímavé a pro ty třetí nestačí stupnice pěti hvězdiček, neboť jsou jednoduše mistrovské. Možná nesouhlasite s takto matematickým přístupem (já ostatně také ne), ale v tomto případě nelze jinak mé hodnocení obhájit. A připočtěte k tomu, že Xavieru Dolanovi (režiser, scénarista, herec a kdoví, co ještě) bylo v době tvorby pouhých 21 let! Nechápu, ale žasnu.(26.7.2011)

  • - Film si svou premiéru odbyl na Filmovém festivalu v Cannes. (raikonen16)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace