Reklama

Reklama

Pronásledování právě začíná. Ethan Hawk se jako bývalý automobilový závodník Brent Magna snaží najít svou unesenou manželku. Společně se Selenou Gomezovou následuje v jejím nadupaném autě, Fordu Shelby GT500 Super Snake, záhadný hlas Johna Voighta a snaží se vyhrát napínavý boj s časem. (HBO Europe)

Videa (7)

Trailer 1

Recenze (234)

Ouwen 

všechny recenze uživatele

Mustang, námět a Hawke. Co jsem očekával?! Non-stop akci napříč celým městem s minimálními přestávkami. Hawke je naprostý sympaťák, s volantem to umí a vlastně všechno tam do sebe bourá, tohle já prostě žeru! Kor, když miluju Flatouty, o to víc jsem si film užil. Byl to nářez, adrenalin, akce, akce, akce, Mustang k zulíbání. Gomézova cajk, slušný záporák i když o něm nic nevíme a ten konec mi přišel geniální, to by mne nikdy nenapadlo :-)) ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Páni, mě to sedlo skvěle. Skvělý úvod, který navnadil. Jedna automobilová, vesměs policejní, honička za druhou. Výborné záběry kamery na všechny ty kaskadérské kousky, které naprosto perfektně snímají každou bouračku těch nejlevnějších policejních aut z východní Evropy. A že je jich fakt hodně. Po delší úvaze dávám 85% jelikož mě film velice mile překvapil. ()

Reklama

Douglas 

všechny recenze uživatele

Tohle prapodivně vystavěné - a nebýt autobusů Student Agency, tak i nelítostně zapomenuté - béčko je něčím bez nadsázky výjimečné. Nepodařilo se mi totiž do dnešního dne objevit celovečerní film s brutálnější kanonádou střihů: s více než 3,25 tisíci záběrů na ca. 80 minut stopáže střihá Getaway průměrně každých 1,5 sekundy! (A to má v samém závěru jeden velmi dlouhý záběr, takže je ve skutečnosti ještě rychlejší.) Jakkoli by podobná poznámka mohla znít dost sarkasticky, fakticky vzato jde o důvod k obdivu, protože navzdory výše řečenému si zachovává sled rychle nastříhaných obrazů dostatečnou kontinuitu, aby se divák prostorově neztrácel. Dosahuje toho jednoduše tím, že opakuje několik relativně snadno osvojitelných střihových vzorů (padouch u počítače / hrdina v autě; hrdina v autě / hrdinka v autě; několik kamer vně auta), protože na skutečně globální pokrytí akce z různých úhlů měli tvůrci zjevně málo kamer. Střihovou kanonádu navíc mnohde vytvářejí dost uměle střihy po ose, když se z nájezdu a odjezdu kamery/transforkace tam a zpět odstraní několik desítek okýnek. Tak či onak, z hlediska porozumění některým stylovým postupům akčního či automobilového filmu stojí Závod z časem za analytickou pozornost. Škoda, že vypravěčsky je tak ubíjející... s nepříjemně exaltovanými herci. ()

OG_Swifty 

všechny recenze uživatele

Ethan Hawke se naprosto nesmyslně zaprodal týhle ultimátní sračce, která má příběh horší než libovolná hra Need for Speed vydaná po roce 2000. Celý je to o tom, že někdo unese jeho ženu a výměnou dostane nezničitelný Shelby Mustang s kamerama uvnitř i zvenku auta, takže ten zlej padouch (Voightova držka) z toho má vlastní reality show. No a nutí Hawka dělat nějaký píčoviny (jezdit plnou rychlostí o Vánocích v parku, honit se s policajtama ve stylu Kobry 11 atd.). Do toho všeho je tam ještě Selena Gomez jako hackerka s iPadem a černýma nehtama (protože černý nehty jsou známka punku), která tam prudí a pak Hawkovi pomáhá. Přestože padouch (Voightova držka) má na autě namontovaný kamery a mikrofony, tak si nevšimne, že Hawke se Selenou nakonec přestanou poslouchat a zmaří mu plán krádeže harddisků Pornhubu, čímž ho dostanou nečekaně do kouta. Ten film je samozřejmě naprosto debilní i mimo (neexistující) příběh, po technický i logický stránce jakbysmet. Hawke jezdí plnou rychlostí parkem, kluzištěm, po schodech a přesto nesrazí jedinýho člověka. S autem tam bourá stánky, kulisy a podia, skáče ze schodů a po schodech, bourá ostatní auta, jezdí výbuchama a v jedný konkrétní scéně si viditelně urazí zrcátko - přesto o dva záběry později je auto skoro jako nový, včetně novýho zrcátka. Nebo když padouch unese tlustou Selenu - tak ona mu telefonuje a prozrazuje pozici, natáčí to a mluví do kamery, a únosci s ní v autě o tom nevědí. No, ačkoliv se s Malarkeym obvykle +/- shodnu, tentokrát je to krok úplně vedle - adrenalinová honička mě bavila asi prvních 5 minut, potom už to bylo jen jako obrázková knížka s jednorožcem, kterou dostal Homer Simpson od svý dcery k narozeninám - je to hezký, Lízo, ale už jsem to viděl. Koho by bavilo 80 minut jíst furt dokola krupicovou kaši. ()

akisha 

všechny recenze uživatele

Jsou prázdný výplachy co pobaví a jsou výplachy, co akorát naserou, jako třeba tohle, od začátku mě strašně vadil ten trapák na telefonu a jeho strašný hlášky jako :"Tohle nestíháš" nebo "Přidej" nebo "To sis myslel, že už jsme skončili?" a podobný hovadiny. Dabing Voightovi taky dvakrát nepomohl teda, nejvíc mi přišlo, že je to jen nějakej dement, co nutí Hawka lítat po městě zbůhdarma jen pro vlastní potěchu a aby měl důvod tunit to fáro, páč tak to nejvíc vypadá. A kdo to totálně zabil je neuvěřitelně otřesná Selena Gomez, hned jak poprvý promluví se člověku srst naježí a je mu jasný, že tam bude smrdět až dokonce a neumře, no to bylo pro mě nejhorší zjištění, vlastně ani nechápu, jak jsem to mohla dokoukat až do konce. Ech... ()

Galerie (42)

Zajímavosti (21)

  • Počas natáčania filmu bolo zničených 130 áut. Produkcia mala vlastné vrakovisko, kam tieto autá dávali. (Tony DiNozzo)
  • VIOS sú malé kamery, ktoré predstavovali väčšinu kamier namontovaných na autách a dostali prezývku "crash cams". Tím mal uprostred ulice namontovaných asi 70 VIOS kamier, aby získal dynamické zábery, keď po nich autá doslova prechádzali. Niekedy vydržali, no niekedy nie. (Tony DiNozzo)
  • Tento film si vypůjčil nehodu z NASCAR závodu 2011 5-Hour Energy 200 na trati Dover International Speedway a upravil ji pro své účely (ve filmu čas od 4:11). Tvůrci pouze upravili čísla vozů, cenzurovali skutečné sponzory a Brenta Magnu (Ethan Hawke) posadili do vozu č. 60 Carla Edwardse, který tu nehodu neúmyslně způsobil. (Mannoroth81)

Reklama

Reklama