Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Spiker01
    ***

    Sam Mendes je bůh! Sam Mendes je všeumětel, co natočil legendární Americkou krásu a spásu bondovek v podobně vyhypovaného Skyfallu. Řekli si pánové a dámy v Sony a MGM, pozdrželi o rok natáčení v dobré víře, že vyčkají na mistra a vypilují scénář. Vypilovali ho tak detailně, že vznikly problémy, co jsou na filmu citelně vidět. Vtipné situace, zřejmě do scénáře vtěsnané na poslední chvíli, takovým problémem nejsou, až na výjimky nepůsobí nepatričně (cgi myš-zlodějka) a pokud člověk neviděl třeba parodii Kingsman, kde humor funguje výtečně, se i párkrát zasměje. Problémem je chaos. Bond cestuje po celém světě v naději ukázat co nejvíc. Ukázat alpské Rakousko, perfektně kulturně fungující Mexiko (chacha), jo a Asii...prokrastitapána, Čína dneska nemůže nikde chybět! (Já vim, bylo to Tokyo, ale vyzní to jako klasická orientální Čína). Víc než kdy jindy je ale vidět, že do každé lokace je třeba dát automobilovou honičku, nebo nějakou přestřelku. Jo, na tom neni nic špatně. Špatně je, že za Bondem se bezmyšlenkovitě honí Dave Bautista, kterej vypadá jak gorila v obleku, řekne dohromady tři slova a skape tak nudným způsobem, že se až nechce věřit, že tento snímek snímal skoro až legendární Heute Van Hoytema 😊 (to je ten, co snímal Interstellar). Například úvodní scéna v Mexiku je sice po kameramanské stránce naprostý majstraštyk, jenomže když jednou funguje kamera, musí prostě náhle z blíže nespecifikovaného důvodu spadnout celej barák, jenom proto, aby mohl 007 na poslední chvíli uniknout. Naproti tomu, stará parta ze Skyfallu funguje (M, Penny, Q) a pokud máte Craiga rádi, dostanete opět Bonda nového tisíciletí, tedy štramáka co nejde pro zadumčivý výraz a tvrdou ránu daleko neznajíc nějakých emocí...to je prostě jeho Bond a ten další postavu třeba uchopí úplně jinak, pokud je však toto konec jedné éry, je to škoda. A Chris Waltz? Rozhodně je ho tady málo, ovšem s výjimkou jeho první scény vlastně hraje to, co v Tarantikovkách, akorát nemá šanci vyniknout. Pokud jste viděli Šéfy na zabití 2, přesně taková slabota to je. A ano, má angorskou kočku ;) Celkově je teda dvacatá čtvrtá bondovka dva a půlhodinovým hledáním přízraku (ano název je dvojsmyslný), která je nakonec jedním velkým umíráčkem soňáků, jednou miliardou dolarů pro produkční tým a příslibem do budoucnosti, že Christopher Nolan snad jendou ukáže, jak se to má dělat. Nechci dát na cizí názory, ale víceméně se schoduji s MZ. SPOILERY : Pár maličkostí mě potěšilo. Konečně taky jednou neumřel záporák a Bond-girl, nesnášim, že podle mustru musí prostě někdo umřít, tentokrát to odnesl jen Bautista s Andrewem Scottem (kterej mě ale nebavil tolik jako v Sherlockovi)...60%...[5.11.2015_Cinema City IMAX_Flora](6.11.2015)

  • Wacoslav1
    ****

    Bond James Bond. Vrátil se nám po čtyřiadvacáté a moje resumé? Vezmeme to od úvodu kam se vrátil tradiční Gunbarell. Samotná zahajující sekvence v Mexiku je vydařená i když nepřekoná tu úvodní ve Skyfallu. Pak bohužel přichází jedna ze dvou větších chyb který ten film má a to úvodní titulky, který sami o sobě nejsou nejhorší, ale co si budeme povídat ten song je katastrofa a upřímně řečeno u žádný jiný Bondovky jsem si tolik nepřál, aby ty titulky už skončily, ale ok nenechám si zkazit den teď už vesměs jenom samá pozitiva a Bondovské jistoty. Takže tempo filmu nikam nespěchá, ale ani mi nepřišlo, že to mělo 150 minut. Uznávám, že příběh není nikterak geniální a ten hlavní zvrat je jasný víceméně už na začátku, ale i tak se domnívám, že Spectre se podařilo parádně propojit děj z předchozími filmy až mě samotnýho překvapilo jak to do sebe všechno zapadlo. No a pokud se o Skyfallu říkalo, že je to Bondovka o Bondovkách, tak u Spectre to platí dvojnásob. Samozřejmě nemusí to sednout každýmu, ale ta brilantně propracovaná stylizace a totálně hluboký ponoření do Bondovskýho světa je tu fakt neskutečný, spousta trademarků, spousta odkazů na nejrůznější jiné Bondovky zkrátka hardcore fanoušek mýho kalibru z toho bude v sedmým nebi. Ano velmi specifická záležitost. Když to řeknu normální řečí tak je to takový nádherný a okázalý Bond fetiš který nás vezme na tu nejdražší cestu kolem světa a občas přihodí nějakou tu velice stylovou akci. Ano pravda uznávám akce je poskromnu a kdo od toho očekává intenzivní akční nálož, tak půjde domů z brekem, ale zase kdo chce je ochotný ponořit se do tohoto světa a vychutnat si Bondovské univerzum se vším co k tomu náleží si užije i tu akci. Tohle je prostě těžkotonážní mrda pro totální fajnšmekry. Když to řeknu z nadsázkou, tak skoro taková artová Bondovka dá se říct, ale zase se nebojte pěknou Bond Girl si v ní užijeme i Bond si s ní pořádně užije. V tomhle směru byl zase Skyfall trochu nedotažený. Co se druhého mínusu týče tak tím je hlavní záporák (Pozor mírný Spoiler) Waltz se na Bardema a jeho geniálního šílence ani na jiné záporáky nechytá ani náhodou a je nevýrazný až hanba a po pravdě i kdyby se víc snažil, tak prostě nemá co hrát, což je velká škoda, protože tenhle slabý šéf Spectre mě teda upřímně zklamal i když na druhou stranu je nefér mu vyčítat jak to tu činí někteří v komentech, že se záporák chová nelogicky. Ukažte mi nějakýho Bondovskýho záporáka co se chová logicky (!) Takže poučka, že film je tak dobrý jak dobrý je hlavní padouch se zase až tak zásadně neuplatňuje. Každopádně čekal jsem od něj víc. Oproti tomu souboj Craig vs Bautista je skutečná lahůdka a přeci jenom oproti Skyfallu kde to Bond dostal trochu zadarmo tady musí svést aspoň jeden nadupanej souboj. Takže abych to shrnul oproti téměř bezchybnému Skyfallu to pár much má a je to jako celek trochu slabší, ale nic co by mě rozhodilo. Po čtyřicetiletce vesměs odlehčených filmů a Craigově původně trochu temnejším a vážnějším pojetím se podařilo najít rozumný kompromis mezi těmito dvěma polohami agenta 007. Co říct na závěr? Mno film roku se sice nekoná, ale mluvit o zklamání rozhodně není na místě.80%(5.11.2015)

  • cheyene
    *****

    Bond 24 - S tak velikou nedůvěrou jako u Spectre jsem do kina na bondovku ještě nešel a možná, že právě díky tomu jsem ve finále nebyl zklamaný, ale spíše trochu dojmově rozpolcený, rozpačitý. Sam Mendes si pro nás připravil film, který jednak uzavírá a propojuje příběhy všech dosavadních Craigových bondovek, dále svým pojetím navazuje a mírně posunuje koncept postavy 007 od toho zranitelného, polidštěného a bouřlivého agenta z Casina Royale po více "supermanovského", jenž je suverénem, u něhož nespatříme žádné šrámy na těle, ale spíše na duši (k tomu se však ještě dostanu dále), a v neposlední řadě pokračuje v příjemném servírování odkazů na jiné bondovky a též v temnějším ztvárnění, které známe již z předešlého dílu. Napříč snímkem: Hned na úvod potěší povedený gunbarrel, po němž se rozehraje naprosto dokonalá scéna v Mexiku, dlouho snímaná na jeden záběr, což neskutečně diváckému oku lahodí. Chválit akci, k níž tu dojde, je zbytečné, protože je opravdu výtečná. Za zmínku stojí také úvodní song Sama Smithe a titulky. Píseň Writing's on the Wall ve spojení s obrazem zapůsobí a navodila mi dojem, že následující zbytek filmu bude mít vskutku pomalé tempo a nostalgické ladění, k čemuž také svým způsobem došlo. Sezení v kanceláři, kde 007 dostává kartáč od M, je rovněž zdařilé a připomnělo mi staré časy Bernarda Lee, kdy svého agenta vypoklonkoval od svého stolu, aby jej ještě před odchodem oslovil "007!". Podobně jako ve Skyfall, tak i tu se potvrzuje, že vztah mezi Q a Bondem bude precizně fungovat a patří mezi největší klady 24. bondovky. Pasáž v Římě se svým zpracováním a atmosférou může směle zařadit mezi to nejlepší, co nám dosud série nabídla. Ať už Sciarrův pohřeb či intimní scéna s Luciou nemá chybu, avšak korunou všeho je zasedání organizace Spectre. Ona tichost, šepot a decentní nasvícení krásně kontrastuje s pompézností místnosti a dotváří tím neskutečně tajemné kouzlo. To je ovšem asi tak poslední scéna, která se může pochlubit tajuplností kolem zmíněné organizace. Těšil jsem se na návrat Mr. Whitea a propojení s Quantum, které se mi však zdálo možná až příliš povrchní či nedotažené, avšak odkazy na Le Chifre, Greena, Silvu, starou M či Vesper hodně potěšily. Jen mi trochu unikla spojitost Silvy se Spectre, ale to je detail, který možná napraví další projekce. Alpské scenérie potěší, ovšem divák si jich příliš dlouho neužije. Bezchybná a perfektní je rvačka mezi Bondem a Hinxem ve vlaku, avšak postrádal jsem tu krvavé šrámy ve tvářích, dobité pěsti a potrhané obleky jako tomu bývalo v Casinu Royale či QoS. Pouštní část snímku má své určité kouzlo, avšak nikterak mě neoslnila. Oceňuji ale Bondovu znalost značky Rolls-Royce a pak pokoje, které si Oberhauser připravil pro 007 a doktorku Swann. Mučení dokázalo velmi zapůsobit a bylo značně originální. Útěk mi pak připomněl časy Pierce Brosnana, tedy nesmrtelného supermana, který vše postřílí a padouchové nemají žádnou šanci, neboť jsou buď naprosto neschopní se trefit nebo je naopak Bond tak dokonalý. Závěrečná londýnská pasáž má něco do sebe, ovšem vidět v akci M, to jsem opravdu v bondovkách nepotřeboval. Samotný konec je pak příslibem k dalšímu snímku, což potěší, ale zároveň ve mně vyvolává mírné obavy, kam se bude série dále ubírat, protože počínaje Skyfallem se hodně odvrací od Bonda-člověka a navrací se k Bondovi-bezchybnému hrdinovi. Mírným zklamáním je pro mě hudební složka filmu, neboť v převážné většině recykluje hudbu z 23. bondovky, což by tolik nevadilo, kdyby však přišla i s nějakými zajímavějšími, novými motivy. Potěšilo ovšem naaranžování úvodní části Smithovy písně ke scéně ve vlaku. Herci: Daniel Craig v roli Jamese Bonda potvrzuje, že mu tato postava skvěle svědčí a vypořádává se s ní výtečně. Ralph Fiennes coby M potěšil zejména v úvodu, Naomie Harris jakožto Moneypenny mi tentokrát přišla nevýrazná, Ben Whishaw aka Q nemá chybu, podobně jako Tanner v podání Rory Kinneara. Potěší Monica Belluci i Jesper Christensen, Léa Seydoux má šarm ve chvílích, kdy není namalovaná, ale její postava mě bavila. Christoph Waltz si zápornou roli užil a byla radost sledovat jeho grimasy i poslouchat tón jeho hlasu. Dave Bautista se role padouchova poskoka zhostil taktéž skvěle. A nyní stručně k nedostatkům. Chybí mi zranitelnost Bonda, není mi moc po chuti zapojení M do akce, byť bylo decentní, propojení s předchozími bondovkami se mi jevilo až příliš na sílu natlačené do příběhu a dvakrát nejásám nad vytahováním nějakých traumat a duševních šrámů z dětství hlavního hrdiny. Aura tajuplnosti je kolem 007 daleko působivější a postačí pouhé náznaky, podobně jako tomu dělával jeho stvořitel Ian Fleming. S hodnocením trochu váhám, avšak kdybych dal méně než 5*, musel bych přehodnotit řadu jiných bondovek, což se mi nechce, tudíž prozatím nechám plnou palbu a uvidím, co s mým dojmem udělají další reprízy.(5.11.2015)

  • Xmilden
    ***

    A konečně tady máme Spectre. Úvod v Mexiku je parádní, následující titulní písnička také hodně zajímavá a navíc podpořená hodně zajímavými obrázky člověka navnadí, že bude mít co do činění se skvělou Bondovkou. Jenže, tak snadné to nebude. Scénář rozhodně nepatří k tomu nejlepšího co Jamese potkalo a také vizuál má do Skyfall daleko. Sam Mendes si pro nás připraví ještě výborného Bautistu, kdy s Bondem vystřihne nezapomenutelnou bitku ve vlaku a víc už nic. Quantum tento díl raději ignoruje a pokud si tvůrci mysleli že si divák sedne z Waltze na prdel, tak se tak neděje. Jeho Blofeld mě přišel do příběhu natlačený hodně na sílu, protože , a to si klidně přiznejme, po Skyfall se těžko navazovalo...Celkově vůbec netuším kam se vlastně Bondovky dále pohnou, zda bude příští díl o útěku hlavního záporáka anebo se Bond vrhne do nové mise. Ale vlastně do které, když celé podsvětí ovládá Spectre. Tvůrci se tak dostali trošku do slepé uličky. Vše korunují hodně slabým závěrem spíše z kategorie náhodných alá poslední Smrtonosná past. Osudovost je ta tam a Fiennes není Dench. 65%(26.2.2016)

  • Pepinec
    ***

    Na dýlce safra záleží, řekl si Mendes a udělal z Bonda něco, kvůli čemu nestihnete poslední metro ani když s tím začnete hned po večeři. Poloh jsem na sedačce vyzkoušel víc než kolik jich je v Kamasutře a křeč zádového svalstva odezněla až po sobotním rande. Přitom jsem ale v kině zažil i delší prasárny, u kterých jsem se ani nepohnul a po kterých bych z fleku mohl na olympiádu v gymnastice. Tahle bondovka se totiž zapomněla buď protřepat anebo se moc zamíchala. Waltz toho bohužel taky nepředvedl o moc víc než Berdych na Turnaji mistrů, no a bondgirl? Tak tu jsem viděl naposledy v Casinu...(23.11.2015)

  • - Režisér Sam Mendes údajne nechcel, aby bolo vo filme vidieť značku Sony alebo Samsung. (lukyno40)

  • - So svojou stopážou 150 minút je Spectre doteraz najdlhšou bondovkou. (Lucasion)

  • - V hoteli si Madeleine Swann (Léa Seydoux) ľahne do postele oblečená v šatách a zaspí. V ďalšej scéne, keď sa prebudí, ma už na sebe nočnú košeľu. (Jayem)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace