Nastala chyba při přehrávání videa.
  • POMO
    ****

    Orgastický opening a celkové príjemné výpravné poňatie, podporené odvážnou stopážou, ktorá mi nevadila - naopak filmu dodávala veľkofilmovú rozmáchlosť (Hoytema a Mendes si sadli). Potešilo ma prepojenie s ostatnými Craigovými bondovkami, akčné scény a maličkosti ako drsné prekvapenie vo vlaku či čakanie na nádraží v púšti (pripomienka Hitchovho North by Northwest). Vďaka nim odpúšťam aj sympatického komika v roli rádoby alfa záporáka (WTF?!), lenivo vykradnuté darkknightovské finále (akoby tej inšpirácie Nolanom nebolo dosť) i to, že sa Bond spustil s vráskatou MILFkou (zatiaľ čo jedinú naozaj krásnu ženu filmu nechal v openingu ležať na posteli oblečenú).(3.12.2015)

  • Bluntman
    *****

    Rozsáhleji o SPECTRE v radiovém pořadu zde, ve kterém je od druhé půlhodiny snímek zhodnocen jak sám o sobě (poměrně ojedinělá perspektiva v české kotlině), tak v kontextu bondovek. A kdo nerad poslouchá (technicky problematické) mluvené slovo, může si přečíst Blu-ray recenzi rozvádějící a zpřesňující následující řádky._____ Předchozí tři craigovské bondovky si pohrávaly s konkrétními konstrukčními proprietami (CASINO ROYALE s prvky fetišisticky navěšenými na postavu, QUANTUM OF SOLACE s řazením těchto prvků a SKYFALL s tradicionalistickým vyzněním celé série). SPECTRE je komentářem k samotné konstrukci bondovek jakožto určitému převládajícímu vzorci střetu dvou ideologických pozic a (narativních, resp. příčinných) následků z toho vyplývajících pro postavy. Na jednu stranu se přejímají konkrétní způsoby výstavby a stylistického uchopení včetně citací a kombinování různých scén z "dřívějška" (hlavně conneryovek, místy svou nadsazeností moorovek a brosnanovek), na druhou se navazuje na revizionistické postupy série (zejména z V TAJNÉ SLUŽBĚ JEJÍHO VELIČENSTVA a POVOLENÍ ZABÍJET)._____ Film klame tělem, že postupuje vpřed, ale přitom jsou veškeré otázky a dialogové výměny navázány na minulost. Takto vertikálně organizované vyprávění s okázalými informačními mezerami přitom velmi opojným způsobem pracuje s hloubkou ostrosti odvisle od míry vědění postav; s pokaždé jinak podanými akčními sekvencemi (úvodní s nedostatkem informací, střet se "sidekickem" s paralelně vedenou linií s vedlejší postavou se zadáváním informací, další střet s proměnou stran pronásledující-pronásledovaní a paralelně vedenou linií s vedlejší postavou zjišťující informaci a ocitající se v ohrožení atd.) - a s naprosto sebevědomě zvládnutými tonálními přechody. Důvody odmítnutí snímku mnohými jsou dle mého dány jednak tím, že míra požitku této bondovské pastiše je odvislá od povědomí o bondovském universu (aniž by to skončilo jako filmová obdoba Bond Movie Connections z IMDB ala DNES NEUMÍREJ), jednak tím, že se naplňují představy o podobě snímků o agentovi s povolením zabíjet, ale přitom se ze vzorce okázale vybočuje možností volby. Nejlepší craigovská bondovka. A hlavně je to svým vyzněním demokratický, nikoliv konzervativní počin. Právě kombinace toho tradionalistického s tím revizionistickým a navázáním na minulost (sesíťování craigovských bondovek, ostatních bondovských dobrodružství) je na SPECTRE ozvláštňující, ale fanboyové s normativními nároky na díla budou prskat.(5.11.2015)

  • TeeAge
    ***

    Spectre je bondovka, ktorá sa tvári ako prepojovací diel predchádzajúcich dielov s Craigom, ale v skutočnosti nepamätá už ani na udalosti zo Skyfallu. Tam bolo naznačené, že 007 už starne, mieri so zbraňou horšie, a v súbojoch päsť na päsť volí rozum nad fyzickou silou. V Spectre je ale zrazu všetko po staru, Craig ako keby omladol a odstreluje s MP5-kou zloduchov na jeden výstrel na dialku 300 metrov, a mláti sa so svalomozgami od začiatku do konca. Aby nevzniklo nedorozumenie: Veľmi dobre sa na to pozeralo, ale film, ktorý chce vsugerovať, že to všetko spolu súviselo, byl mal dbať na celkový vývoj Craigovho pôsobenia v programe 00, a nie len na vyvesenie fotiek predošlých záporných postáv vedľa seba. Ako choreografie bitiek, tak aj auto naháňačky sú skvelé, nový Aston a Omegy sú epické, ale scenáristicky je to len pošrubovaná beznádej, ktorá chcela vytvoriť niečo nadrozmerné... Keby sa to uberalo skôr cestou Skyfall v znamení minimalistickosti a presnosti (dokonca by som riskol povedať v duchu realistickosti), tak by som bol spokojnejší, pretože dielom ako Casino Royal alebo Skyfall, Spectre týmto uhladeným spôsobom nesiaha ani po kotník. Dnes sa kinematografia uberá skôr smerom k naturalismu, a mňa to neskutočne baví. Už minuloročné predávanie Oscarov naznačilo, že je to tá správna cesta, a tento rok sa to len potvrdí. A to je dôvod, prečo Mendesov nový Bond nemá šancu zabodovať. Samozrejme lepší priemer. Ale s tým záporákom to scenárista jednoducho nemohol myslieť vážne, chudák Waltz nemal čo hrať... :( 70%(18.1.2016)

  • ORIN
    ****

    Mendes to ve Spectre zkouší úplně jinak. Bondovské trademarky a vzorce tu vypadají spíš jako "to do list", kde si režisér jen odškrtává jednotlivé položky a dále ho "nezajímají". Můžeme se například jen domnívat, jak spolu jednotlivé lokace souvisí, jaká je mezi nimi kauzální návaznost v rámci vyprávění, atd., aniž bychom si mysleli, že jich je tam tolik jen, protože je to prostě bondovka, ke které to patří. Ony jsou craigovské bondovky sice docela specifické v tom, že na sebe navazují a souvisí spolu, takže se tvůrci mohou zaměřit na vývoj hlavní postavy a další věci. Nejrůznějších obměn a ozvláštnění je ve Spectre ale už přeci jenom moc.(6.12.2015)

  • hippyman
    *****

    Očekávání naplněna, vlastně spíš přeplněna. Od první dlouhé scény bez jediného střihu a následné famózní znělky přes spectrekulární akci a reálné chování postav. Bond 24 má spád, nadsázku, napětí a brilantní vývoj, vše do sebe perfektně zapadá a vytváří precizní žánrovou mozaiku, navíc technicky dotaženou k dokonalosti. Pro mě dost možná jeden z nejlepších Bondů vůbec. 90% [premiéra 5.11.2015, Kino 99 Kolín](6.11.2015)

  • - Bond (Daniel Craig) střílel z československého samopalu vz. 58 compact, nosila ho většina záporáků v tajné pouštní základně. Tentýž samopal byl také k videní ve scénách z Tangiersu. (FullHaDes)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 26. října 2015 v Londýně. (Varan)

  • - Mexická vláda poskytla filmárom daňové úľavy vo výške 18 miliónov eur. Podľa viacerých médií filmová spoločnosť Sony za to zmenila scenár filmu, aby sa v ňom Mexiko ukázalo v priaznivejšom svetle a aby hlavný zloduch nebol Mexičan. Krajina totiž v posledných rokoch zápasí s veľmi zlým imidžom, za ktorý môžu hlavne organizovaný zločin a drogové mafie. (Zdroj: cas.sk) (YoZo8)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace