Režie:
Daniel EspinosaScénář:
Richard PriceKamera:
Oliver WoodHudba:
Jon EkstrandHrají:
Tom Hardy, Noomi Rapace, Joel Kinnaman, Gary Oldman, Jason Clarke, Fares Fares, Vincent Cassel, Josef Altin, Paddy Considine, Nikolaj Lie Kaas, Ned Dennehy (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Lev Děmidov je válečný hrdina, jeho svědomitá práce pro sovětskou tajnou policii mu zajistila postavení, dobré bydlení pro sebe i pro rodiče a krásnou ženu. Nikdo si ale nemůže být ničím jistý, Děmidov odmítne udat svou ženu a je státní mocí ze dne na den degradován a poslán do vyhnanství. Zde narazí na vraždu, která se podobá jinému případu, označenému za nehodu. S kariérou a životem na padrť začne hledat sériového vraha. Ovšem ve stalinistickém Sovětském svazu v 50. letech něco jako vražda oficiálně neexistuje, musí proto pátrat na vlastní pěst a tajně proti vůli režimu. Jak vyšetřování pokračuje, rozsah rituálních vražd dostává strašlivé rozměry. Přestože jakákoliv pomoc hrozí zatčením, získá nečekaného spojence. Smyčka se postupně utahuje jak kolem vraha, tak kolem hlavních hrdinů. (Bontonfilm)
(více)Videa (9)
Recenze (563)
No, dobré to není. Ale vzhledem k hodnocením a vzhledem k mým očekáváním, těmito hodnoceními vyvolaným, jsem byl až (velmi) příjemně překvapen. Rapace nestála za nic, Hardy dobrý, Oldman zase neměl dost prostoru, Robocop v pohodě. Atmosféra hodně dobře přenesená, příště bych se jen zamyslel nad tím, jestli stojí za to zavřít pražský Anděl na x nocí kvůli pěti vteřinám záběrů; rozmazané bílé sloupy by jistě zvládli i z papundeklu ve studiu. Knize to však samozřejmě nesahá ani po kotníky, ta má potenciál o několik pater výš, nesmyslné vykuchání a vynechání zásadní (!!!) zápletky knižního příběhu snad raději ponechat bez komentáře... 60% ()
Tak hvězda nahoru, že se vůbec nějaký režisér opovážil ukázat, jak že to v "bývalém" Sovětském svazu kdysi chodilo. Protože dnes je v módě, Rusákům lézt do prdel, kvůli vřelým vztahům a protože jde o budoucnost........to asi aby Rusa nelákalo střílet rakety. No já sem řiťolezectví nebo li rektální alpinismus nestudoval, takže sem v tom moc nevyznám, ale zpět k filmu. Ve filmu je docela dost akčních scén, ta ve vlaku mi přišla trochu zbrklá a kamera dost házela, nicméně zbytek akčních scén je v pořádku, přehledné, dobře se na ně koukalo a byli dobře drastické. Ale i vyšetřování a hledání vraha, bylo dobře napínavé, o to víc napínavější to bylo, když se do toho začal plést Joel Kinnaman, který roli psychopata zvládá na jedničku. Co mi však, ale vadilo byl lehký chaos, ze začátku ve vyprávění, kdy se naháněl Jason Clarke, což sice pak bylo odůvodněno, ale v tu chvíli sem v tom měl boršť. A druhá výtka, směřuje k odhalení vraha, které přišlo moc brzy, takže pak už to postrádalo ten nádech tajemna, né li děsu. Tak jako tak, napětí se udrželo až do konce a Hardyho západní myšlenky, stále vířili ve vzduchu. A hodně se mi líbilo, jaký vztah mezi sebou měl Hardy a Noomi, strach, nenávist, touha přežít a nakonec láska, tohle se povedlo. Co se týče konce, moc happy nebyl, když vezmete v potaz co tomu předcházelo a že stále visel strach a nedůvěra ve vzduchu. Povedený thriller který překvapil, s tradiční zápletkou, ale s netradičním vyšetřováním. ()
Film, ktorý by hlavne po scenáristickej stránke bolo treba doladiť, ale napriek tomu nadpriemerná záležitosť. Detektívna línia hrá druhé husle a je vlastne veľmi jednoduchá, ale to jej dodáva na autentickom dojme. Žiadne prekvapivé zvraty, skrátka je tu vrah a toho treba nájsť na základe sedliackeho rozumu. Veľmi dobre. Ešte lepšia a výraznejšia je línia s vyobrazením dobového Ruska a celkovo socialistického režimu - je to možno trochu temnejšie než v skutočnosti (možno), ale chápem, že pre lepšie vyhrotený príbeh sa muselo to stalinistické zlo poriadne zhutniť. Tom Hardy výborný a ostatní herci tiež. Spokojnosť. ()
Přes počáteční nezajímavost, jsem se přistihl že bych se na opět skvěle hrajícího Hardyho vydržel koukat asi až do omrzení. Knížka musí být suprová a líbí se mě že film si vlastně od počátku dokáže držet několik dějových linek a ani jednu nějak výrazně nešidí. Takže se nejedná jen o plochou detiktivku, ale vyloženě divák téměř hmatatelně cítí tu hnusotu 50. let v Sovětském svazu. Tehdy člověk opravdu nemohl říkat co si myslel a pokud chtěl přežít musel prostě jen šlapat lajnu a nikomu nevadit. Hrozné a fascinující zároveň. Určitě si Dítě 44 časem moc rád připomenu. 65% ()
Doufám, že už všem široko daleko došlo, že Espinosa není režisér ponurých historických thrillerů, protože scénáristy si vybírat moc neumí. Atmosféru a výpravu sice dává, ale dementní vyústění není to pravé ořechové stejně jako fakt, že to celé potápí do tmavě šedých roztěkaných filtrů. Prosím dejte mu někdo točit pokračování Bournea, potažmo dalšího Ramba apod. Protože tvrdší a surovější akci umí málokdo. Sice je jí tu málo, ale pošušňáníčko. ()
Galerie (105)
Zajímavosti (33)
- V roce 2014 se jedná o druhou spolupráci hlavních představitelů Tom Hardy a Noomi Rapace. První je snímek Animal Rescue (2014). (Lucasion)
- Film se mimo jiné natáčel v Kladně či ve studiích na Barrandově a také v pražském metru. Hollywoodští filmaři projevili zájem konkrétně o stanici Anděl, a to kvůli tomu, že nejvíce ze všech stanic připomíná moskevské metro – děj filmu je totiž situován do Moskvy 50. let. Stanice Anděl se původně jmenovala Moskevská, byla otevřena v roce 1985 a její výstavby se zúčastnili sovětští inženýři a architekti. Současně pracovníci československého Metrostavu budovali v Moskvě stanici Pražská. Obě stanice měly představit styl stanic v "družebním" hlavním městě. Proto byla stanice Anděl vyzdobena inkrustacemi a v prostoru nástupiště byly umístěny bronzové odlitky, zobrazující soudobé tradiční motivy socialistického realismu, jako československo-sovětské přátelství, dobývání vesmíru apod. Celkový profil nástupiště této stanice je podobný střechám pravoslavných kostelů, bílá barva mramoru připomíná barvu sněhu. V Moskvě je Andělu nejpodobnější stanice metra Rimskaja. Natáčení ve stanici probíhalo ve dnech 23-25. 8. 2013 ve večerních i ranních hodinách, kdy byl přerušen provoz v úseku Smíchovské nádraží–Florenc. Dopravnímu podniku štáb uhradil ušlý zisk i náklady spojené s náhradní tramvajovou dopravou XB a výdaje na výrobu informačních nosičů. Bylo to vůbec poprvé v celé historii Prahy, kdy se kvůli natáčení omezila doprava. Filmové záběry ze stanice Anděl pak posloužily ve filmu rovnou pro stanice 3. Vstup do moskevské stanice byl vytvořen z budovy Ministerstva práce a sociálních věcí v ulici Na Poříčním právu. Vedle dveří místo květin pak umístili filmaři busty Lenina a Stalina. (Aelita)
- Natáčení filmu si přijel zkontrolovat autor románu Tom R. Smith. Osobně dohlížel na natáčení některých scén. (Petrasuvicka)
Reklama