Režie:
Milan ŠteindlerKamera:
Karel FairaislHudba:
Šimon DvorskýHrají:
Václav Kopta, Michal Dalecký, Radim Novák, Sara Venclovská, Pavla Vitázková, Dušan Vitázek, Tomáš Milostný, Jiří Hájek, Barbora Sousa, Václav Liška (více)Epizody(6)
-
Redukce (E01)
-
Připouštění (E02)
-
Vědomosti světu vládnou (E03)
-
Lišky a slepice (E04)
-
Baltik (E05)
-
Vysoký tlak (E06)
Obsahy(1)
Brněnská pobočka velkoobchodu s papírem, kde se děj českého seriálu odehrává, řídí vedoucí Marek Chvála, neškodně sebestředný a k jakýmkoliv citům ignorantský šéf. Pod rouškou péče o své podřízené se snaží ve firemní struktuře přežít co nejdéle, a proto neustále vymýšlí nové kličky ve vztahu k vedení společnosti. Dokumentární kamera fiktivního štábu se zaměřuje i na osudy jeho kolegů, kteří si dlouhé chvíle v nudné práci snaží krátit každý svým originálním způsobem. (Česká televize)
(více)Recenze (144)
Je to blbost. O tom není pochyb. Pokus o napodobení toho pravého kvalitního britského Kanclu se ale docela zdařil. A i přes to, že to byla hodně velká trapárna jsem si to nečekaně užil a je fakt, že jsem se bavil. Václav Kopta je hlavním tahounem a má nesmírný charakter. Narazil jsem na to zcela náhodou a byl jsem naprosto příjemně překvapen. 70% Uvidíme, jak se udrží dále. ()
(Po čtyřech epizodách.) Prvoplánově ty překlopené gagy relativně fungují, což je asi nejlepší, v co jsme mohli doufat. Že chybí hloubka a přesah originálu, je věc další, už nepřekvapivá. Václav Kopta je každopádně špatná volba, protože přináší pouze karikaturu typického šéfa, chybí mu lidskost Gervaise, která dělala sledování Kanclu mnohem nepříjemnějším a ostřejším zážitkem, ()
Nechápu, proč jsou u seriálu uvedeni scénáristi, když jedinou práci tu odvedl překladatel. Přesto výsledek dopadl lépe než ona děsivá americká zpotvořenina vynikajícího anglického originálu. A česká verze měla dokonce oproti anglické předloze i několik předností. Konkrétně řečeno dvě, představitelky ženských rolí byly totiž daleko hezčí a přitažlivější! PS: Jinak tedy musím říci, že před deseti lety mi originál přišel velmi nápaditý a ten šéf příšerný, ovšem s rostoucími zkušenostmi z všelijakých zaměstnání musím říct, že realita je daleko fantazijnější než seriál a ten šéf by patřil tak do lepšího průměru, ať se jedná o inteligenci, vtip nebo chování k lidem. Nezapomenutelná třeba byla jedna šéfová... která byla velká kamarádka s jednou kolegyní, chodily spolu doslova všude (Pavlí, potřebuju čurat, pojď se mnou!), byla zaměřená na detail, a to na úplný detail („koukejte zaplatit čezu ten nedoplatek 0,01 Kč, nebo nám vypnou elektřinu!“ anebo: „jestli po nás dodavatel bude chtít to haléřové zaokrouhlení na faktuře 0,06 Kč, osobně jim to donesete na vrátnici, z firemního účtu se to platit nebude!“), v kadenci slov a délce proslovu by překonala i Novotného, když za humny vykládá svou nejoblíbenější historku, jak přišel k jizvě (čtvrt hodiny si stěžuje, že kvůli objížďce v jedné obci strávila na cestě do práce o čtyři minuty víc), vždy přiznávající svou chybu („jak to, že mě třikrát ústně urgujete, to není divu, že na to zapomenu, máte mi poslat mail!“) a její vyšetřovací metody a dedukční schopnosti by jí záviděl i Colombo (Pavlí, si představ, dneska jsem si ve svým autě sedla do něčeho mokrýho, no mlíko to nebude, protože nákupní taška byla suchá, jé, mě to tak studí a podívej, jak mám mokrý kalhoty!) a kdybyste to nevěděli, nejhorší zranění je, když člověka kousne kočka do malíčku. To pak jeden tři dny nemůže vůbec nic dělat, chodí z práce o tři hodiny dřív, aby si pořádně odpočinul, podrobně referuje kolegyni Pavlí o aktuálním stavu zranění (jé, ono mi v tom začalo cukat. jé a teď to ale fakt bolí. jé, teď jsem jím omylem ťukla do klávesnice), do práce a z práce ji musí vozit manžel, páč s nefunkčním malíčkem na levé ruce se prostě řídit nedá, to dá rozum. ()
Odpad nedávám proto, že by to bylo až tak zlé, ale proto, že Milan Šteindler klesl u mě na úplné dno. Svou inteligenci a vtip již zcela ztratil a je mi naprosto jasné, že původní formát a genialitu v něm ztelesnujícího Ricky Gervaise určitě pochopil a chtěl napodobit, ale na takové režírování buď nestačí, nebo byl casting odfláknutý na tom úplně nejbrutálnějším kalibru pokleslosti. Herecké výkony, které původní The Office vynesly až do seriálového nebe a povznesení na vyšší formu bytí, jsou v českém Kanclu přinejmenším diletantské. ()
Hm... K fenoménu Kanclů mám docela zvláštní vztah, na jednu stranu bytostně nesnáším tupé americké remaky britských věcí (nejvíc zhynout si zaslouží ti, kteří dokonce hrají v obou verzích), jenže US Kancl je prostě hrozně zábavný a mám ho o něco raději, než-li originál (a to i přes fakt, že nevlastní Martina Freemana). A jak se povedla česká verze? No, vlastně docela dobře, kvalit anglicky mluvených verzí sice nedosahuje, ale ani nedělá ostudu a převod do českých (ehm, pardon, vlastně moravských reálií) se povedl a, což docela oceňuju, hlavní šéf v podání páně Kopty je o něco jinak magorem a kreténismem a je pošahán lehce odlišně oproti Office bossům eng & us, což je vlastně docela příjemná změna. Casting sice mohl být trochem přesnější a počáteční díly živější (druhá polovina seriálu je znatelně lepší), ale ani to neznamená, že si český kancl zaslouží tunu nadávek, nejvíc na to, že jde o remake, když pak půlka hodnotitelů vyrazí glorifikovat us remaky cizích seriálů, jako je Homeland, nebo Killing. ()
Galerie (162)
Photo © Česká televize
Zajímavosti (1)
- Natáčanie prebiehalo v prenajatých priestoroch brnenského Spielberk Office Centre. (Tomizzi)
Reklama