Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Rok 1918, První světová válka vrcholí, zapojuje se i Amerika. Německému letectvu, do té doby složenému z příslušníků aristokracie a buržoazie, dochází kvalitní piloti. Proto vrchní velení umožní vstoupit do letectva i příslušníkům nižších vrstev. Jedním z nich je i Bruno Stachel (George Peppard). Od začátku mezi ostatní piloty nezapadl, přesto se snaží dokázat, že je lepší než ostatní. Poté, co se z něj stává letecké eso, velitelství ho propaguje jako národního hrdinu, aby pozvedlo morálku obyčejných vojáků, že i člověk jejich vrstev může být úspěšným důstojníkem. (PavelR)

(více)

Recenze (38)

drankeryth 

všechny recenze uživatele

Troska prilis dlhy film, kde sa to sustredilo na nemecku stranu pocas prvej svetovej vojny. Stare dvojplosnikove lietadla robili paseku Anglicanom ako vo vzduchu, tak aj na zemi. Co sa tyka tych vzdusnych subojov neboli zle vymyslene, ale mohli byt aj poctom viacej, pretoze film sa dost zaobera obkecavanim, ktore mi niekedy aj vadilo. ()

kinderman 

všechny recenze uživatele

Epický válečný velkofilm říznutý psychologickým dramatem vypráví příběh ambiciózního a egocentrického německého vojáka z nižších vrstev, který se prostřednictvím nesporných pilotních dovedností (a také společenské a politické manipulace) propracuje až ke statutu národního hrdiny a držitele nejvyššího vyznamenání. Dodnes skvěle fungují jak záběry leteckých soubojů, tak hudba J.Goldsmithe. ()

Reklama

BMAJTZ 

všechny recenze uživatele

Skutečně dobrých filmů z doby první světové opravdu mnoho není a bohužel ani The Blue Max k nim nepatří. Je to průměrný válečný film s mnoha zvraty a nejistými momenty. Špatné to není, ale k výjimečnosti to má hodně daleko. Každopádně George Peppard mě přesvědčil, že není hercem jenom jedné role Hanibala z A-Teamu. ()

Mikino00 

všechny recenze uživatele

Výborný, ač poněkud rozvleklý, snímek z prostředí stíhacích pilotů za 1SV, výborně vykresluje příběh cílevědomého arogantního letce, jdoucího přes mrtvá těla svých i nepřátelských stíhačů, povedlo se zde uskutečnit jednoduché úsloví, že pýcha předchází pád. Ve filmu jsou velmi zdařilé bojové scény, nejen ve vzduchu, ozdobeny půvaben Ursuly Andress i hereckým výkonem jak Pepparda, tak Masona. ()

Han22 

všechny recenze uživatele

John Guillermin natočil pár klasik z mého dětství, ale jeho první známější film mě děsině nebavil. Už samotný nápad natočit film o německých letcích na sklonku první světové války zaručuje, že nebude moc komu fandit. Hlavní hrdina je navíc příšerně nesympatický zmetek, kterému nezáleží na nikom a na ničem jen na svých 20 sestřelích, za které má dostat metál. Jeho soupeř je ještě nesympatičější, genrál se na konci ukáže jako největší hajzl a zaručí, že film po nekonečných 2,5 hodinách skončí špatně. George Peppard byl navíc herec nanejvýš průměrný a ten film neutáhne. Takže jediné plusy je Ursula Andress, která je v jedné scéně skoro nahatá a samozřejmě letecké scény. Ty jsou parádní - přehledné, velkolepé a ukazují, že režisérovi akční scény půjdou. Díky nim a možnosti vidět dvouplošníky v akci včetně toho, jak vlastně tehdy letadla střílela dávám aspoň ty 2*. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (10)

  • Jeden z kaskadérů pilotů byl i Peter Hillwood, který létal s 56. letkou v bitvě o Británii. V roce 1966 se zabil při letecké nehodě. (Cheeker)
  • V některých scénách létá George Peppard se svým vlastním letadlem. (Cheeker)
  • Bruno Stachel (George Peppard) havaruje v "převratném" prototypu, kterým je ve skutečnosti francouzský stroj Morane-Saulnier MS.230 vyráběný až od roku 1930. Na rozdíl od jeho filmových záludností se jedná o oblíbený cvičný a akrobatický stroj používaný i v československém letectvu. K vidění je v expozici leteckého muzea ve Kbelích. (calculus)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno