Reklama

Reklama

Hammer House of Horror

(seriál)
Horor / Povídkový
Velká Británie, 1980, 11 h 16 min (Minutáž: 52 min)

Hrají:

Denholm Elliott, Peter Cushing, Brian Cox, Nicholas Ball, Lucy Gutteridge, Patricia Quinn, Simon MacCorkindale, Sophie Thompson, Anna Calder-Marshall (více)
(další profese)

Epizody(13)

Recenze (7)

pepua 

všechny recenze uživatele

Rude Awakening: 4*, Growing Pains: odpad!, Charlie Boy: 3*, Silent Scream: 5*, The House That Bled to Death: 3*, The Thirteenth Reunion: odpad!, Children of the Full Moon: 1*, Carpatian Eagle: odpad!, Two Faces of Evil: 3*, Guardian of the Abyss: 2, Witching Time: 5*, Visitor from the Grave: 5*, The Mark of Satan: 5* ()

Campbell 

všechny recenze uživatele

Hodně kvalitní seriál, na který jsem původně nechtěl ani koukat protože po prvním dílu "Witching time" jsem řekl že si nebudu kazit náladu. Jde o to že hned první díl je zároveň ten nejhorší. Naštěstí pak následovaly nadprůměrný díly. Nejlepší je rozhodně Children of full moon, který má jednu pro mě srdcezastavující scénu kterou jsem moc nečekal. A kvalitní masky vlkodlaků. Pak je rozhodně kvalitní House that bled to death, který mě trošku zklamal koncem který se mi moc ve filmu nehodil. A samozřejmě nesmím zapomenout na Growing pains který byl taky parádní. Pak je tu sem tam slabší díl(Rude aweking). Seriál sice nedosahuje kvalit celovečerních filmů od Hammeru a ani nemá tu atmosféru na kterou jsem čekal(i když úvodní znělka je naprosto parádní), ale za zouknutí rozhodně stojí. ()

Reklama

Mr.Apache 

všechny recenze uživatele

Třináctidílný seriál, mající pro mě kultovní status už proto, že jsem ho mohl sledovat jako patnáctiletý kluk na polské TV, sotva tři roky po jeho natočení . Bylo to prakticky mé první setkání s filmovým horrorem. (Do té doby jsem si musel vystačit alespoň s tím literárním.) A setkání to bylo vskutku z rodu nezapomenutelných. Nejedná se o žádná veledílo, ale některé epizody (každý díl je uzavřený příběh) stojí skutečně za hřích. Vyzdvihl bych zejména ty, které jsem si (teď, když se mi podařilo k Hammer House konečně znovu dostat) velice dobře pamatoval i po všech těch letech... Jsou čtyři: "Two Faces Of Evil" byl nejstrašidelnějším horrorem mého života, dokud jsem 5 let nato (pro změnu na televizi rakouské) neviděl The Thing (a asi o týden později Exorcistu). "Carpathian Eagle" byl nejerotičtější podívanou, jakou si socialistický puberťák mohl v "bedně" představit, dokud tam za pár týdnů nespatřil Bertolucciho Poslední tango v Paříži. (Tímto opět děkuji pokrokové polské TV za osvětu). Mimochodem, v téhle epizodě se mihne také Pierce Brosnan, ve své snad první roličce... "Children Of The Full Moon" zůstává mým prvním (a opět nezapomenutelným) filmovým setkáním s vlkodlaky. No, a ďábelský "chovatel" Peter Cushing, hvězda hammerovského horroru, a zde epizody s názvem "Silent Scream", se rovněž nezapomíná. Ostatní díly mají kolísavou kvalitu, ale za jedno podívání určitě stojí. [Každá ze čtyř udělených hvězdiček je nostalgickou poklonou autora tohoto komentáře těm čtyřem vzpomínkám z jeho mládí.] ()

dopitak

všechny recenze uživatele

Díl 1. Witching Time-odpad__ Dlouho bude trvat, než se z tohohle oklepu a odhodlám se pustit si další díl. Witching time je naprostá ztráta času, všechny postavy do jedné se chovají jako dementi, laciné televizní zpracování (oblíbený to termín zdejších hodnotitelů) a příšerná hudba kopou rov tomuto v mých očích donedávna nadějnému projektu. ()

strougy 

všechny recenze uživatele

Witching Time (Don Leaver): Vcelku ucházející terorizování manželského páru v krizi rajcovní čarodějkou, která z nějakého důvodu nenosí pod pláštěm halenku. Nevýrazný úvod se postupně přehoupne do příjemně gradujícího středu, kdy to získává celkem slušné napětí a tvůrci si neodpustí ani malé znejistění diváka ohledně příčetnosti hlavního hrdiny, aby nakonec přišel poněkud lacinější závěr, ve kterém zvítězí ta mnohem méně atraktivní dáma. Smutné, fandil jsem zrzce. 3/5. The Thirteenth Reunion (Peter Sasdy): Kam až může novinářku dovést vyšetřování poněkud výstředních metod pomáhajících tlustým lidem zhubnout, to každý v horroru vzdělanější divák brzo odhadne. Ovšem i tak stojí závěr za to a dokáže jednoho pobavit. A taky oba zdejší pohřebáci jsou zatraceně stylový. O to větší škoda, že samotná hlavní hrdinka je zoufale nevýrazná nána ve vytahaném svetříku s čelistí neustále vypadlou z pantů a ucouraný střed člověka uspí. 2/5. Rude Awakening (Peter Sasdy): Noční můra je věc otravná, zejména když se plynule přechází z jedné do druhé. Něco podobného by rozhodilo i odolnější jedince než je starý zpustlík pan Shenley. Ovšem ruku na srdce, já bych tu starou semetryku zovoucí se jeho ženou zabil pro Lolly taky, minimálně kvůli jejím slušivým kostýmkům, vrrr. 4/5. Growing Pains (Francis Megahy): Když se rodiče starají o nakrmení a záchranu světa, ovšem na syna nemají čas, není divu, že jim to bude zazlívat. A ani smrt naštvanost neutiší... Výborná epizoda, kde se hezky ukazuje, jak děsivě dokáže působit dítě, když nedává najevo žádné emoce a vše okolo sebe hodnotí až extrémně racionálně. V závěru se to sice celé poněkud otočí a ztratí to maličko na síle, ale i tak to má v sobě působivosti na rozdávání. Napadlo mě u toho i Freudovské čtení příběhu, které značně změní vztahy mezi postavami i vyznění příběhu, ale jelikož mi psychoanalýza leze na nervy, tak to budu spokojeně ignorovat. Ale je to tam, to mi nikdo nevymluví... 4/5. The House That Bled to Death (Tom Clegg): Takřka po celou stopáž výtečná ukázka z ranku "Haunted House" horrorů krásně pracující s očekáváním diváka a přiměřeným protahováním momentů předcházejích samotné děsivé scéně patřičně dokáže zabrnkat na nervy. Člověk pak až zalituje závěrečné pointy, která je přes svou vtipnost nadbytečná a změnou vyznění předchozího děje mě spíš otrávila než pobavila. 4/5. Charlie Boy (Robert Young): Velmi špatná epizoda, kterou strhává ke dnu zejména hlavní hrdina, ukřičená to hysterka, co měl umřít hned a neotravovat diváka celý ten dlouhý, dlouhatánský čas stopáže. Jasně, ono naštve, když jakási ohavná africká soška začne likvidovat vaše okolí, ale když to všechno jsou tak ohromně nepříjemní lidé, pak jeden pouze lituje, že nezemřeli ošklivěji. A když si vezmu, že všechny ty úmrtí jsou krásně vysvětlitelná přirozeně bez potřeby zapojení nadpřirozených sil, pak musím jen zalitovat, že se celý děj sune tak předvídatelně po jasně vytyčené "voodoo" linii a vůbec možnost po znejistění diváka nevyužije... 1/5. The Silent Scream (Alan Gibson): Pointu bych si přes její působivost představoval přece jen poněkud jinak, ale i tak se jednalo o velmi vydařenou a patřičně vygradovanou epizodu. A Cushing dokáže působit znepokojivě i při krmení štěňátka. 4/5. Children of the Full Moon (Tom Clegg): Stylový díl kvalitně pracující s očekáváním diváka a řadící se k tomu nejkvalitnějšímu z oblasti vlkodlačího horroru, co jsem zatím měl možnost vidět. 4/5. Carpathian Eagle (Francis Megahy): Slečna v titulní roli byla sice vcelku půvabná, tudíž určité záběry měly svou nepopiratelnou kvalitu, jinak to ale vše bylo až moc průhledné a utahané. Jediné, co ještě výrazněji zaujalo, byly balící metody zdejších samců, které šly na věc skutečně přímou cestou. A taky pokoj "Divokého Andyho", ten pobavil velice. 2/5. Guardian of the Abyss (Don Sharp): Ten závěr, ten tak zbytečný závěr, ach jo... Do té doby to směřovalo sice k předvídatelnému konci, ovšem způsobem navýsost stylovým, že bych tomu i určité brzdící pasáže odpustil. To by to ovšem muselo být ukončeno v pravý moment a ne to natahovat nepříjemně otravnou scénou, která tomu pranic nedodá, nýbrž působivost o značný stupeň srazí. Smutné. 3/5. Visitor from the Grave (Peter Sasdy): Kdyby to nebylo jedno klišé za druhým, možná bych i tu uječenou hlavní hrdinky toleroval. Bohužel to samé klišé je, tudíž řadím návštěvníka z hrobu mezi to nejhorší, co tato série nabídla. 1/5. The Two Faces of Evil (Alan Gibson): Na začátku a na konci velmi atmosférické, navíc mě závěr překvapil, což jsem nečekal. Jen škoda, že to zejména v pomalejší střední pasáži ničí hlavní hrdinka, v rámci seriálu tradiční nesympatická hysterka, jejíž kreace mi silně lezla na nervy. 3/5. The Mark of Satan (Don Leaver): Chytře rozehraný a i dohraný příběh o muži posedlým číslem 9, korouhvičkou v nemocnici a představou, že na něm probíhá experiment se zlým virem. A nebo to tak není? 4/5. () (méně) (více)

Galerie (6)

Zajímavosti (1)

  • Na režii jedné epizody seriálu se měl podílet Terence Fisher, ale zemřel krátce před započetím natáčení. (Chatterer)

Reklama

Reklama