Reklama

Reklama

Jeremiah Johnson

Trailer

Obsahy(1)

Jeremiáše Johnsona civilizace neláká. Zahořklý civilizačními neduhy a válkami se v polovině 19. století rozhodne pro zálesácký život, stane se horalem, vyhledávajícím samotu v nedotčené divočině, jejíž neposkvrněnost nikdy nezpochybňoval. První zima prožitá ve Skalistých horách však Jeremiáše málem sklátí. Vyhladovělý a napůl zmrzlý nachází útočiště u starého prohnaného trapera, který jej učí nejrůznějším způsobům přežití, včetně přímého souboje s grizzlym. Jeremiáš je dobrým žákem, a tak když se opět vydává za svým cílem, lze říci, že z někdejšího zelenáče je ošlehaný muž, kterého drsností může předčit jenom velkolepá a hrůzu nahánějící příroda. (Warner Home Video CZ)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (281)

Matty 

všechny recenze uživatele

Baladický hippie western, připomínající svým přepisováním tradiční mytologie jiné revizionistické počiny 70. let (Pat Garrett a Billy Kid, Život a doba soudce Roy Beana, Malý velký muž, McCabe a paní Millerová). Pollack putování Redfordova bílého liberála očistil od žánrového nánosu v podobě heroických skutků, přehledných přestřelek a cválání prérií. Ponechal motiv cesty, avšak více ve smyslu duchovním než geografickém. Dramaticky příliš nezatížený film se neubírá směrem vpřed, více připomíná (ne)uzavřený kruh. Indiány pak scénář, spolu-napsaný podle vícero zdrojů Johnem Miliusem (že by důvod barbaroconanovské divokosti akčních scén?), nevykresluje jako divochy, ale etnickou menšinu, jež protagonistovi na jeho pouti nabídne pár důležitých životních lekcí. Člověk a jeho smířenost s přírodou, na tom, ne na malicherných válkách o půdu, odehrávajících se bokem hrdinova zájmu, skutečně záleží. Film prostupující nekonfliktnost je v rozporu s divočinou, do níž byl děj situován. Chybělo mi v něm něco syrového, autentického a také jeho lyričnost je na druhé straně podstatně odměřenější než třeba ve snímcích Terrence Malicka, které jakoby ze země přímo vyrůstaly. Po třiceti letech johnwayneovského masakrování rudokožců jde přesto o vítané osvěžení. 75% Zajímavé komentáře: tron, Nick Tow, Thewho18, pursulus ()

Marek1991 

všechny recenze uživatele

Tanec s vlkmi je možno trocha zromantizované dielo a toto ako jeho predchodca je možno viac ku krutej realite, no občas som nevedel na čo sa to hraje, či komédiu, či tragédiu alebo to chce človeka len zničiť nudou, slabým dejom a roztraseným, rozpadným, akoby neexistujúcim scenárom. Pripadal som si akoby to točil niekto, kto povedal poďme do hôr a niečo z toho vznikne, no pritom bez nápadov akoby len tak pozliepal scénky. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Nevedel som, či bol Jeremiah Johnson historickou postavou, legendou, alebo výplodom scenáristovej fantázie. Na niekoho legendárneho mi príbeh pripadal trochu tuctový. Pollack natočil melancholický western s melancholickými pesničkami, minimalistickým pojatím a minimalistickým (zato výborným) Redfordom. Mňa ale trochu minimalisticky aj nudil. Nič iné mu nemôžem vyčítať, ale ak porovnám jeho zábavnosť s inými legendárnymi westernami 70tych rokov, ako tu spomenuté PG a BK, alebo rovnako revizionistický Malý veľký muž a iné, ktoré som videl a dal som im 4 hviezdy, tak bol z nich najmenej záživný a preto mu dávam slabšie hodnotenie. ()

mortak 

všechny recenze uživatele

Filmová opera, ale nikoliv v hanlivém slova smyslu. Zatímco operní tvůrce promlouvá hudbou a zpěvem, Pollack využívá obraz a hudbu. Nezastírá, že ilustruje mytologii, nikoliv skutečnost. Muž přichází z města, opouští zkaženou společnost vyvražďující se nesmyslně mezi sebou, protože před ním stojí příroda (nepatrný člověk proti horským velikánům), kterou muž v čele rodiny miluje a zároveň s ní bojuje na život a na smrt. Nachází pomoc, protože i zde není sám (lovec medvědů) a zaplétá se do složité sítě vztahů, ať už přátelských a milostných (Crazy women, her son, Swan, Del Gue), či nepřátelsky přátelských (jiná indiánská kultura). ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

Balada o šťastném Jeremiáši, poutníku na cestě kterou si zvolil, horalu, kterému vál dobrý vítr, legenda o muži, který zapoměl na všechny strasti a nikdy nezemřel... . . . Sydneymu Pollackovi se díky minimalistickému přístupu podařilo bez zbytečných žánrových klišé navodit skvělou atmosféru filmu a netradičně tak zpodobnit fatální osudovost cest prvních osadníků na Daleký Západ... To vše umocněno úžasnými záběry na dodnes uchované ostrovy panenské přírody, jaká tehdy ještě pokrývala širé pláně a hory Ameriky. Vskutku podmanivý zážitek pro filmové labužníky napříč žánry... - - - - - (Poprvé viděno 31.7.2011 /v původním znění s č. titulky, bohužel však s ignorantským českotelevizáckým ořezem obrazu na formát 4:3/ na >antiwesternovém prostoru< , hodnocení 952., komentář zde jako pětaosmdesátý - 31.7.2011) ()

Galerie (38)

Zajímavosti (12)

  • Plešatý zálesák měl při společné cestě s Johnsonem (Robert Redford) na koženém obleku ozdobné pásky (od ramen k hrudi) ve světlých barvách - bílá, modrá, červená. V další scéně byly pásky celé v tmavě modré a za chvíli opět ve světlých barvách. Vše se odehrálo během jedné jízdy v horizontu zhruba dvou hodin. (bearmeedek)
  • Celosvětová premiéra proběhla 7. května 1972 na Cannes FF. (ČSFD)
  • Společnost Warner Brothers chtěla natáčet film ve Španělsku, ale Redford si nakonec prosadil své pozemky a okolí utažské přírody. (Fenk)

Reklama

Reklama