Kamera:
Jóiči ÓgamiHudba:
Jóko KannoHrají:
Kóiči Jamadera, Unšó Išizuka, Megumi Hajašibara, Norio Wakamoto, Akio Ócuka, Acuko Tanaka, Iššin Čiba, Maaja Sakamoto, Mika Doi, Šigeru Čiba, Šin'ičiró Miki (více)VOD (1)
Epizody(26)
-
Asteroid Blues (E01)
-
Toulavej pes (E02)
-
Honky-tonk ženy (E03)
-
Šarvátka u brány (E04)
-
Balada padlých andělů (E05)
-
Pochopení pro ďábla (E06)
-
Královna heavy metalu (E07)
-
Valčík pro Venuši (E08)
-
Srandičky s Edem (E09)
-
Žalozpěvy Ganymedu (E10)
-
Hračky v podkroví (E11)
-
Jupiter Jazz, část první (E12)
-
Jupiter Jazz, část druhá (E13)
-
Bohémská rapsodie (E14)
-
Má rozkošná valentýnka (E15)
-
Psí serenáda (E16)
-
Houbový taneček (E17)
-
Mluv jako dítě (E18)
-
Divocí koně (E19)
-
Pierrot le Fou (E20)
-
Boogie woogie feng-šuej (E21)
-
Kovbojskej funk (E22)
-
Osvobozená duše (E23)
-
Smolné ženy (E24)
-
Lidové blues, část první (E25)
-
Lidové blues, část druhá (E26)
Obsahy(3)
Bývalý nájemný vrah, bývalý polda, podvodnice, hacker a datový pes tvoří nesourodou partu lovců odměn, která pročesává vesmír a má věčně hluboko do kapsy. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (158)
Tento seriál je jedním z nejlepších anime, se kterými jsem měl zatím tu čest. Odehrává se v budoucnosti tohoto světa, vesmírné cestování je samozřejmostí a půlka sluneční soustavy je osídlena. Animace soubojů je lehce rozevlátého charakteru a je vskutku vynikající, stejně tak jako animace v celém seriálu. Hlavní hrdina je ležérní typ ve stylovém obleku, kterého si oblíbíte hned po první atmosférou nasáklé epizodě. Pár prostředních epizod seriálu je sice trochu slabších, ale fenomenální zakončení to více než vynahrazuje. Co však mě na tomto anime oslovilo zdaleka nejvíce, je soundtrack, který se skládá z bluesových a jazzový songů nejvyšší jakosti. ()
3, 2, 1, let's jam! Cool, jazzy, šmrncovní hrdinové, dostatek humoru i akce; kombinace vesmíru s westernem mi připomíná oblíbený Firefly. Výjimečná hudba, opening je legendární. Cowboy Funk díl mě rozesmál jako dlouho nic jiného. Trochu mi tu ale chybí prohloubenější vztahy a sem tam by neuškodily na příběh zajímavější díly. ()
I think it`s time to blow this thing, get everyone and stuff together... (Vynikající noirová pochoutka, provoněná melancholií mezihvězdných prostorů a cynickým humorem ostřílených lovců odměn. Spike a Jet přiberou vlastně velice obyčejného psíka Ein, potkají Faye, která jim zpočátku nepadne do oka (s podivem :), ale jak víme, co se škádlívá, mívá se rádo, a přestože kromě zvířat a ženských nesnáší Spike (otázkou je jesli mu to věřit) už jenom děcka, doplní kompletní posádku vesmírné lodi Cowboy Bebop i spratek neidentifikovatelného pohlaví jménem Ed. Bang! Ó vesmíre, div se, nevzinkne žádný guláš, ale jeden z nejveselji smutných animé příběhů jaké kdy oko mé spatřilo. Na klišé se tu hraje minimálně, hudba na druhou stranu hraje vskutku první housle. Převážně jazzový, ovšem místy žánrově velice široce zapřáhlý soundtrack se stává takřka ústřední postavou, diktující rytmus a náladu vyprávění ústředního příběhu i jeho nezbytných odboček, které převypravují minulost posádky lodi). ...three, two, one, let`s jam! 90% ()
Cowboy Bebop má opravdu jedinečnou atmosféru; směs několika dobrodružných žánrů dává výsledek, který je netradiční... a lákavě dobrodružný. Není to úplně můj šálek čaje, nepotrpím si na postavy / vesmírná plavidla bez újmy probíhající / prolétávající deštěm kulek a heroizaci hlavních hrdinů, ale sem se to docela hodí, takže přivírám oči. Co mi pilo krev o poznání více, byly právě hlavní charaktery. Autoři jim sice dodali trochu hloubky několika díly osvětlujícími část jejich minulosti (které patří k nejlepším), většinou se ale chovají jako jednorozměrní šašci, kteří chtějí mnohem víc pobavit, než přimět k zamyšlení. Problém je, že si tenhle cirkus vystačí s hodně levnými triky. Jak mi vtipy po celou dobu přišly (v lepším případě) špatné, u 18. epizody jsem se upřímně zasmál hned několikrát; čím to? Seriál prochází několika fázemi, během nichž se dosti proměňuje jeho ráz i kvalita. Několik úvodních spoléhá především na atmosféru prostředí, což se daří, pak přichází nejslabší fáze, u níž jsem uvažoval o předčasném ukončení, ale od 11. se náplň jednotlivých dílů o poznání zlepšila a závěrečných 9 epizod bylo opravdu dobrých (nejvíce vyčnívá létající tlouštík ve 20.). Cowboy Bebop je nevyrovnaný, jednou nahoru, jednou dolů; skvělá hudba, nesympatické postavy; jeden díl je nápaditý, druhý k uzoufání nudný... Hodnocení se zastavilo někde uprostřed. ()
V jedné hře zazněla otázka "Does this unit have a soul?" Ve hře si musí odpovědět každý sám, zde lze ale velkými písmeny napsat ANO. Žánrová ruleta (které dominují mnou oblíbené žánry) stejně jako novější Firefly - co epizoda, to krátký film, co záběr, to malba, co skladba, to vrchol hitparád, co věta, to perla. Dokonce i na osobité "next episode previews" jsem se s každým dílem těšil. Nadčasové dílo, které by si měl každý alespoň jednou za život "sjet". Jediným mínusem tak pro mě je tuctová zápletka s Julií, i přes její vynikající zpracování. Nic z tohoto vás ale nemusí zajímat, stačí se podívat na dodnes aktivní fanouškovskou základnu a (alespoň v době psaní tohoto textu) vznikající hraný seriál a je jasno, že Cowboy Bebop si svůj status jednoho z legendárních anime zaslouží. A narozdíl od Firefly se možná i doby kdy se Cowboy Bebop odehrává dožiju. ()
Galerie (525)
Photo © Bandai Visual Company
Zajímavosti (20)
- Trojice starochů (Antonio, Carlos a Jobim), je ve skutečnosti odkazem a poctou populárnímu brazilskému skladateli a muzikantovi Antonio Carlos Jobim. (P. J. D.)
- Město, které si Fayne pamatuje ze vzpomínek, byl zřetelně Singapur. (Natami)
- V úvodním snímku osmého dílu je možné spatřit, že se diváci v kině dívají na honičku myši a kočky. Scéna byla inspirována populárními kreslenými příběhy Toma a Jerryho ze seriálů Tom a Jerry (od r. 1940) a Tom a Jerry (od r. 1990). (P. J. D.)
Reklama