Režie:
Catherine HardwickeScénář:
David Leslie Johnson-McGoldrickKamera:
Mandy WalkerHrají:
Amanda Seyfried, Gary Oldman, Lukas Haas, Virginia Madsen, Billy Burke, Michael Shanks, Julie Christie, Shiloh Fernandez, Michael Hogan, Darren Shahlavi (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Již mnoho desetiletí panuje ve vesnici Daggerhorn nelehké příměří s tamním vlkodlakem, kterému při každém úplňku místní lidé nabízejí zvířecí oběť. Obě strany dohodu dodržují, ale přesto ve vesnici panuje všudypřítomný strach. Dcera místního dřevorubce Valerie je zamilovaná do samotáře Petera, avšak její rodiče dohodli sňatek se zámožným Henrym. Milenci nechtějí ztratit jeden druhého, proto se rozhodnou pro útěk. Když se to chystají udělat, dojde k útoku vlkodlaka. Obětí je Valeriina starší sestra. Vesničané touží po pomstě, a tak povolají známého lovce vlkodlaků Solomona. Od něj se dozvídají, že nebezpečné zvíře žije celou dobu mezi nimi a může to být kdokoliv. Pátrání po jeho lidské identitě vrhá temný stín podezření na několik Valeriiných blízkých. Ona postupně zjišťuje, že má s nestvůrou zvláštní spojení, které je táhne k sobě. Vlkodlak k ní promlouvá a Valerie se mu musí vzdát, nebo každý, koho miluje, bude zabit. (TV Nova)
(více)Videa (9)
Recenze (671)
Prišlo mi to podobne ako Tvajlajt, len s trošku lepšími hercami (Seyfried, Oldman). Musím sa priznať, že ma príbeh celkom zaujal, zo začiatku si to držalo celkom dobru a záhadnú atmosféru, ale potom ako príde na rad mizerná akcia sa to všetko prepadáva do šedého priemeru aj mizernými efektami, navyše som mal pocit, ako keby niekto prostrednú časť vystrihol a už bol zrazu koniec. Škoda, zaujímavý nápad, ale strašne slabo zrežírované. P.S.: aj vás zaujíma ako sa DiCaprio dostal k produkcii takéhoto filmu ? 60% - 3* ()
No ja teda nevim, ale me to tak hrozny neprislo. Predne, s Cervenou Karkulkou to nema nastesti nic spolecnyho, jasne jsou tu dve, tri sceny, ktery jak kdyby vypadly z pohadky, ktery pusobi docela usmevne a tak trochu navic, ale vetsinu casu to je nastesti pouze film o vesnici, kterou napada vlkodlak. Taky se nastesti nekona zadny Stmivani. Obcas se da hovorit o atmosfere, fanatickej zabijak vlkodlaku Oldman je fajnovej a triky nejsou nejhorsi. Takze ackoliv je scenar slabej a Hardwicke opravdu neni dobra reziserka, dopadlo to jeste v ramci moznosti docela slusne. ()
Kam se hrabe Stmívání. Tady konečně všechno funguje tak, jak má. Překopání klasický pohádky do hollywoodskýho celovečeráku dopadlo nad moje očekávání. Mám rád mystery a tady jsem až do konce nevěděl, kdo je vlk, a to je velký plus. Herci byli docela sympatický a až na ústřední dvojku se objevily celkem neznámý tváře a jejich výkony potěšily. ()
Strašná šulovina, sterilní variace na nám známej kult, opět nepřirozený prostředí s napomádovanejma a vymydlenejma lidma, kde se nějakou náhodou zjevil Gary Oldman, a je opravdu lepší dělat, že ho člověk ani nevidí. Pro jeho šášulovský sáčko to platí dvojnásob. Koho v týhle době vůbec ještě může zajímat vlkodlak, nebo mu snad nahánět strach (krom Twilight-fans), netuším. Jedinej film, kde pro mě fungovalo spojení historickýho prostředí a moderní hudby, byl Příběh rytíře. U Karkulky a jejich "zábavy" by se jeden potrhal smíchy. Až na Seyfried jsou všichni herci otřesně nesympatický, obzvlášť hlavní "love interest" = nagelovanej model s rozhalenkou a nadřazeným úsměvem. Nechápu, že jsem vydržela až do hořkého konce a bohužel musím říct, že snad i to (první) Twilight bylo lepší, než takhle dementní splácanina. ()
Catherine Hardwicke zakotvila v osídlach teenagerských vymývakov, pretože z jej režisérskeho pojatia mám dojem, že filmy točí výhradne len pre nich. Ako som ja tolerantná, čo sa týka pestrej škály tých najrôznejších filmov, tak toto je doslova prúser. Perfektný námet, ktorý režisérka sprznila aj v Twilighte, je tu očividný, pochváliť musím prekrásnu obrazovú kompozíciu a vizuálnu poetiku opustenej dedinky v zovretí zasnežených hôr. No všetko ostatné, počínajúc infantilným scenárom a dierami v logike, diváka neuspokojí. Hardwicke nedokáže pracovať s napätím (kľúčové scény s vlkom nemajú tendenciu zanechať hlbší dojem) a rovnako nedokáže natočiť myšlienkovo komplexný film. Je mojím zbožným želaním, aby sa snímky podobného kalibru, začali konečne natáčať vážnejšie, pretože filmu dokážem odpustiť všetko, pokiaľ nie je nudný a v tomto prípade - jasne odfláknutý. ()
Reklama