Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ellen Ripleyová je už 200 let po smrti, ale vědci ve službách vojenské organizace se rozhodli, že ji ze starých krevních vzorků znovu „oživí“... Na zdravotnické výzkumné lodi Auriga z těla obnovené Ripleyové vyoperuje dr. Gediman malého vetřelce. Ripleyová je evidována pod číslem 8, které má vytetované na paži, a je spoutaná. Dr. Gediman je pokusem nadšený, ale generála Pereze zajímá, jak je možné, že má Ripleyová i paměť. Doktoři jí pokládají za úspěch genetického křížení, generál ji však chce nechat zlikvidovat, protože než kdysi zemřela, pokoušela se vyhladit vetřelce, a on má obavy, že se k tomu vrátí. V lodi je totiž také vetřelec-královna, o kterou se generál s doktory stará a která má brzy začít snášet vejce.... Dr. Gediman vysvětlí Ripleyové, že jí klonovali ze vzorků jejího těla, které našli. Ona mu řekne, že královna brzy porodí a on i s ostatními zemře. Druhý lékař jí ale vysvětluje, že si dokázali vetřelce podrobit a mohou je využívat. Přilétá obchodní loď Betty s kapitánem Elgynem a s potravou pro královniny potomky – zmrazenými lidskými těly. S Elgynem přiletěla i Call, která večer pronikne do střežené oblasti a chce Ripleyovou zabít. Přitom dojde k bitce se stráží a ve stejném okamžiku se vetřelcům podaří ze střežené laboratoře uniknout... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (976)

Hrabka 

všechny recenze uživatele

Poslední díl Vetřelce je takový jiný a bezesporu horší než jeho dva nejstarší bratříčci. Ripleyová už není to co bývala. No nic proti, hlavně že se tam ještě objevila, i když v trochu jiném složení. Samotný děj je solidně zajímavý, aby dokázal pobavit po většinu času. Některé scény jsou opravdu pikantní. Konec s vetřelčím mutantem je bohužel trapný a nezajímavý. 75% ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Čtvrtý vetřelec je sice nejhorším kouskem z celé tetralogie, ale pořád je to ještě výrazně nadprůměrný přírůstek do scifistického žánru. Má zřetelně odlišnou atmosféru od předchozích tří dílů - není to komorně hororová záležitost jako jednička nebo trojka, ani akční militaristická podívaná typu dvojky, jde spíš o komiksově laděnou barevnou podívanou, kde nechybí ani v komiksu často používané humorné nadlehčení, případně sebeparodické momenty. Komiksovému pojetí odpovídají i charaktery, setkáme se s bandou typově různorodých kosmických pirátů, s úchylnými sebestřednými vědci a bezohlednými mostrózními armádními důstojníky. Celé to ale má tu chybu, že už nejde o žánrově čistou podívanou, ale o nevyrovnané dílko, kde se objeví řada skvělých momentů, jako je tolikrát fanoušky opěvovaný záběr podvodního střetnutí v zatopených záchodcích nebo souboj na žebříku ve výtahové šachtě, jenže silná místa se střídají s rozpačitými momenty, jako je použití nepovedeného mutanta a především odbytý závěr, který je bezkonkurenčně nejslabší ze všech dílů. Zkrátka a dobře, scénář byl spíchnutý moc narychlo. Na rozdíl od předchozích dílů nefunguje ani z logického hlediska, když si člověk spočítá, co všechno stihli vetřelci (včetně výstavby hnízda), za hodinu a půl, kdy se příběh v reálném čase odehrává, to je opravdu k neuvěření i pro zažraného fanouška. Herecké obsazení je nadstandardní, Sigourney Weaver je jako vždy skvělá, Pinon zábavný, Perlman záporně charismatický a Winona Ryder křehká. Celkový dojem: 70 %. Jean-Pierre Jeunet je výborný režisér, ale čtyřku Vetřelce měli přece jen svěřit někomu jinému. ()

Reklama

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Vy jste mrtvá! - To slyším často." Máma Ripleyová a její zubaté dětičky počtvrté dělají co mohou, ale přece jenom děsí, napínají a baví o něco méně než v minulosti. Já jsem však fandou zbraní nekonečných kalibrů, poletování vesmírem, slintání i zlověstného cvakání zoubkama, takže jsem si ten sešup od kultu k oddechovce celkem užil. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

„Země… taková díra!“ Upřímně, raději bych byl na ní, než na vesmírném korábu se dvanácti naštvanými vetřelci. To má pak i taková Ellen Ripleyová plné ruce práce. Zde přitom vystupuje skoro jako ikonická postava, které stačí pronést jedno dvě slova, aby divák uznale pokývl hlavou. A jaká je zatím poslední epizoda Vetřelce? Mno, ono to hodně záleží na vašich očekáváních. Mi například nedělalo problém akceptovat jej jako svižnou vesmírnou „požíračku“ s minimem opravdu strašidelných scén a inovací vůbec. Ale pokud jste velkými fanoušky alespoň prvních dvou dílů a s pohledem na jméno „delikátního“ francouzského režiséra Jean-Pierre Jeuneta vám ukápla chtivá slina, nejspíš vás zklame, že ke koukání není v podstatě nic víc než věčně uslintaní alieni a sexy Winona (nesnažte si to dávat do souvislosti :). Také jsem čekal větší „úchylnost“, bohužel, krapet odvázanější je pouze likvidace posledního mimozemského bastarda. Narozdíl od Fincherova Vetřelce nepůsobí tenhle tolik chaoticky a brzy po začátku vám bude jasné, kam a jakým způsobem směřuje. Minimálně podvodní akční scéna (jakkoliv za vlasy přitažená) byla bravurně zrežírována. Takže na Hollywood ucházející, na Vetřelce lehký podprůměr. Jelikož mám Hollywood radši než Vetřelce, volím sympatických 70% Zajímavé komentáře: tron, MIMIC, Tayen, PALINO ()

Psema 

všechny recenze uživatele

Pro skalní fanoušky atmosférické (a pro mě nudné) jedničky přesně mířený kopanec do rozkroku, pro všechny ostatní, kteří si už dávno zvykli, že každý režisér přinesl do Vetřelčí ságy něco vlastního, jen logický vývoj směrem k odlehčenějšímu podání, které místo dusné atmošky a temných chodeb exceluje geniální sprškou hlášek by Joss Whedon, velmi chytrým pohledem na odosobněnou Ripleyovou a výtečnými akčními intermezzi, přes jejichž efektnost (honička pod vodou) nejede Nostromo. ()

Galerie (90)

Zajímavosti (45)

  • Na motivy filmu vznikl román, který se ovšem od snímku značně liší. Rozdíly (část 2.):
    - Když Wren a vojáci chytí Call, opouštějící buňku Ripley 8, elektricky ji omráčí. Ve filmu ji pouze zatknou.
    - Muž, který je zabit mrazivými tryskami v xenomorfově cele, je dr. Brian Clauss, jeden z vědců Wrenova týmu. Než vstoupí do cely, objeví několik vojáků ležících v bezvědomí na podlaze v oblasti cel. Očividně byli omráčeni a paralyzováni xenomorfy stejným způsobem, jako Gorman a Burke v předchozí knize.
    - V knize nemá Auriga žádné záchranné čluny. Ve filmu se nejméně jeden únikový modul bezpečně dostane z lodi, společně s několika vojáky a dr. Williamsonem.
    - Zatímco ve filmu Johner téměř není překvapen vlnou xenomorfů, v románu je ze tvorů vyděšený a často se neovladatelně třese strachy.
    - Je vysvětleno, že klonovaní xenomorfové jsou schopni se množit a růst rychleji, než běžní xenomorfové - v důsledku neúmyslného genetického křížení, ke kterému došlo během jejich tvorby.
    - Když se přeživší zeptají, kolik jich zbývá, Wren řekne, že jeho tým původně choval dvacet xenomorfů, zatímco ve filmu navrhuje, že jich zbývá jen dvanáct (což je něco, co nemohl s jistotou vědět).
    - Než přeživší zjistí, že Purvis nezemřel, zjistí, že jedna z laboratoří byla přeměněna na malý úl, v němž jsou kokonovaná těla několika vědců. Ve filmu najdou pouze těla civilistů, které přivezli na palubu.
    - V královské komnatě je také několik xenomorfů Dronů, kteří plavou ve velké kaluži lidské krve a vnitřních orgánů, ve kterých je zavěšena královna.
    - Román zmiňuje Amandu Ripley-McClaren a odhaluje, že byla dopravena domů za přítomnosti manžela Ripleyové.
    - Je vysvětleno, že královna nechce rodit živě vetřelce, ale je to čistá mutace procesu klonování.
    - Když během procesu královna řve, Ripley 8 křičí s ní a sdílí její bolest prostřednictvím psychického spojení.
    - Je vysvětleno, že kříženec je pouze kojenec a zdvojnásobí nebo dokonce ztrojnásobí svou velikost za pouhý den. Je to mnohem obratnější stvoření, schopné stoupat po zdech jako jiní xenomorfové. Také má ocas.
    - Namísto prostého uražení části hlavy kříženec královnu hlavy zcela zbaví. Pak ji roztrhne a částečně sní její tělo. (Jan.Kanak)
  • Režisér Jean-Pierre Jeunet trval na tom, aby mal "Newborn" genitálie skombinované z oboch ľudských pohlaví. Avšak pod tlakom štúdia svoj názor zmenil a genitálie boli postprodukciou digitálne odstránené. (hradecek)

Reklama

Reklama