Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Obklopuje nás rozporuplný svět násilí a netolerance. V něm žije i Danny Balint (RYAN GOSLING), jehož odpor k zdánlivé pasivitě vlastní židovské komunity zavedl až do řad skinheadského nacistického gangu. Tam si jej povšiml prominentní fašista Curtis Zampf (BILLY ZANE - Titanic). Danny se pod jeho vlivem stává součástí nebezpečného světa amerických nacistických bojůvek a v tajných tréningových táborech se učí nenávidět a zabíjet. U Curtise se však také setkává s Carlou, dívkou se sklonem k sadomasochistickému sexu. Danny s Carlou posouvá hranice svých milostných prožitků, ale díky jejímu zájmu o židovskou víru také znovu poznává svoji vlastní příslušnost. Jeho život je rozpolcen mezi dvě protikladná vyznání a volba kým se stát je těžká. Ta naše není o nic lehčí... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (264)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

"Je to romantické hnutí. Vždycky bylo." Nejlepší film o hrozbě neonacismu jaký jsem zatím viděl. Lepší, mnohem lepší, než i tak výtečný Kult hákového kříže, v jehož stínu je Svatý boj poněkud neprávem opomíjen. Na celý problém totiž nahlíží ze zcela jiné perspektivy než filmy podobného ražení - je o krizi židovské identity jako takové a až v druhém plánu je i o neonacismu. Takto podané je to v důsledku mnohonásobně více znepokojivé a nepopsatelně působivější, především ve své druhé polovině kdy Danny přestane "blbnout" po ulicích a začne promlouvat na seminářích. Vše navíc podtrhuje galapředstavení Ryana Goslinga, který dokazuje, že je spolu s Jakem Gyllenhaalem právem řazen k nejnadějnější mladé krvi současného Hollywoodu. Tenhle film vám nasadí znepokojivého brouka do hlavy, jelikož na nic nenahlíží černobíle a položí tak některé otázky, nad kterými stojí zato se zamyslet. Na výtečném zážitku pak pranic nemění ani místy ne úplně dořešené motivace některých postav. Geniální epilog výrazně zaútočil na můj žebříček nejpůsobivějších závěrů vůbec. ()

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Ve Svatém boji je možno vycítit jemnou paralelu ke Kultu hákového kříže. Naše názory a postoje závisí i na prostředí, ve kterém žijeme a na lidech, kteří nám ty své buď laskavě nabídnou nebo ortodoxně vnucují. My je můžeme přijmout nebo se jim tvrdě bránit. Ryan Gosling hraje žida, který potřebuje v něco věřit a s vyholenou hlavou a v kanadách prochází peklem rozhodování kým je a kým bude, a hraje ho geniálně. ()

Reklama

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Ve filmu mimo jiné zazní, že kdyby Hitler neexistoval, Židé by si ho vymysleli, protože nenávist okolí je to, co podmiňuje jejich existenci. Jenže ono to platí hlavně opačně, protože to my jsme si Židy doslova vydupali ze země. Oběť rasismu – ať je jí Žid, Turek, Alžířan nebo kdokoliv jiný – je uměle zkonstruovaná postava. Základní argument rasismu zní: kdyby tu nebyli oni, život by byl dokonalý a společnost by znovu byla harmonická. Tento argument vsak pomíjí fakt, že obětí rasismu je postava, která je tu jen proto, abychom si mysleli, že taková harmonická společnost je skutečně vůbec možná. Jinými slovy, kdyby neexistoval Žid, museli bychom si takovou postavy vynalézt, abychom uchovali iluzi, že můžeme mít dokonalou společnost. Ve skutečnosti je společnost vždy rozdělena. Rasistická postava je jen cestou, jak zakrýt nemožnost dokonalé identity celé společnosti. Co se jeví jako překážka plné identity společnosti se sebou samou, je ve skutečnosti její pozitivní podmínkou: tím, že se na Žida přesune role cizího tělesa, které vnáší do sociálního organismu dezintegraci a antagonismus, je umožněn obraz společnosti jako konzistentního, harmonického celku. Tímto způsobem za nás udržují neonacisté pořádek a iluzi dokonalé společnosti. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Úchyláků s háknkrojcem na ramenou, zádech nebo lokti bylo už ve filmech vždycky bezpočet, ale s příběhy ze současnosti to u mě bylo vždy jednotné. Pokaždé za čtyři hvězdičky. Pět bych tomu nedal, ani kdyby mě ten nácek, židovského původu potahal koule v průvanu, protože ty filmy s takovou tématikou na to prostě nemaj. Ať už je to Romper Stomper nebo Kult hákového kříže. Náckové jsou prasata v každém případě, ale tenhle film má pár skutečně zajímavých myšlenek. Dokazuje jen, že každá ideologie má v sobě kus pravdy a když tomu někdo rozumí, dokáže toho snadno využít, jako v tomto případě Žid, který vlastně bojuje sám proti sobě. Jak to asi může dopadnout... ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Strhující psychologické drama z prostředí ultrapravicového extremistického podhoubí v USA. Tvůrci navíc dějovou linii ozvláštňují tím, že hlavní hrdina, na první pohled ubohý pouliční nácek, je sám hebrejského původu a jeho příklon k neonacismu je vnitřní reakcí na svou vlastní nespokojenost uvnitř židovského etnika či možná jsou kořeny tohoto problému v rodině (tenhle jev je ovšem příznakový, relativně vysoké procento ,,autorasistů" má každé etnikum - Afroameričané, Romové, Asiaté atd.), čímž se významové pole filmu posouvá k úvaze o krizi vlastní identity potažmo krizi identity židovské, k sváru ateismu a pochybností o víře s potřebou něčemu věřit (strhující závěrečná scéna stoupání do schodů)... Tenhle film je skutečně silnou výpovědí o současném západním světě a jeho neschopnosti řešit problémy morálně a hodnotově narušených jedinců (obvykle) ze sociálního dna společnosti - výstižná scéna, kdy soudce ,,preventivně" odsoudí mladé neonacisty k účasti na sociální terapii, což je prevence úplně neadekvátní a odtržená od reality (zvláště v této scéně), jako učitel mohu potvrdit, že promlouvat takovýmto ,,dětem" do svědomí je úplně marné... Co ale s tím? Žádné jednoduché řešení bohužel není... Podobné filmy: Kult hákového kříže, Romper Stomper, This Is England ()

Galerie (24)

Zajímavosti (3)

  • Ač byl snímek oceněn několika věhlasnými cenami (mimo jiné i Cenou poroty ze Sundance festivalu z ledna 2001), tak měl film, kvůli ratingu R a své kontroverznosti, velké problémy s uvedením do distribuce. V kinech se nakonec objevil pouze v New Yorku a to až v květnu 2002. Již dva měsíce předtím byl odvysílán na placeném filmovém kanále Showtime. (DaViD´82)
  • Vzhledem k nízkému rozpočtu filmu si štáb nemohl dovolit povolení k natáčení a hodně scén tak muselo být natočeno velmi rychle. (Vlado666)

Reklama

Reklama