poster

Oliver Twist

  • Velká Británie

    Oliver Twist

  • Francie

    Oliver Twist

  • Slovensko

    Oliver Twist

Drama / Rodinný

Velká Británie / Česko / Francie / Itálie, 2005, 130 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • GodComplex
    **

    Tak tohle jsem vazne nepobral. Co to ma Polanski za prapodivne tendence infikovat svou neskutecne bohatou karieru plnou uzasnych filmovych klenotu takovyma kravinama jako je tohle? Natocene to neni vylozene spatne, ale je to proste neuveritelna blbost zalozena na stupidni predloze. Je to desna nuda absolutne o nicem. Herci jsou na odstrel a byl jsem hodne rad kdyz to skoncilo. Tohle Polanski nema zapotrebi, tak doufam ze uz si tech svych uletu uzil dost a tenhle byl definitivne posledni. Casu mu uz moc nezbyva, takze by se podle toho mel zacit chovat, kluk. 3/10(14.3.2008)

  • MontyBrogan
    *****

    Polanskemu sa krásne podarilo vytvoriť atmosféru doby, s ktorou sa vie divák stotožniť aj keď ju nikdy nezažil. Kingsley v značne nedôstojnej úlohe (na svoje pomery) obstál s prehľadom. Chlapec, ktorý stvárnil hlavného hrdinu, bol dostatočne presvedčivý a choval sa prirodzene vydesene v situáciách, ktoré by dieťa nikdy nemalo zažiť. Len škoda sympaticky kyprej redhead Nancy, ktorá sa snažila Olivera Twista zachrániť a sama na to doplatila. Toľko k postavám, resp. tvorcom. Dejom sa nechajte už uniesť sami...(30.11.2011)

  • mrksik
    **

    Nuda, nuda, nuda ... a viete čo? Nuda! S postavami ktoré sa chovali v každej druhej scéne absolútne absurdne, stupídne a nelogicky ... Prečo len sa režisér nezamyslel nad tým, čo to vlastne chce točiť? Či to má byť zobrazenie reality alebo len prázdny blábol pre deti. Realita to nie je ani keby ste sa na ňu pozerali z inej galaxie a deti toto pozerať nebudú. Som veľmi sklamaný ... (dúfam, že je to chyba filmu a nie samotného Dickensa, knihu som nečítal, ale ak je to vinou knihy autor u mňa hlboko klesol)(12.12.2007)

  • Superpero
    ***

    Literární klasika ve sterilním podání "na jistotu." Polanski je zručný režisér a nedovolil mi se nudit, ani na vteřinu. Hlavní hrdina vlastně za celý film nic neovlivnil a ten malej kluk byl taky docela nevýraznej. Zato Ben Kingsley mi udělal hroznou radost, jelikož poslední dobou hrál divné role v divných filmech a jeho Fagin byl excelentní. Taktéž tam byla velmi líbivá hudba.(22.4.2007)

  • Douglas
    *****

    Roman Polanski se pokusil zachovat charakteristické znaky Dickensových románů vycházejících na pokračování, takže i jeho film se nejdříve věnuje několika pro samotnou zápletku podružným epizodám, které končí de facto otevřeně (přesunem hlavního hrdiny někam jinam) a postupně konstruují obraz nevinného hrdiny zmítaného osudem. Komplexně rozvíjený narativ tak začíná až kolem čtyřicáté minuty s příchodem do Londýna, kdy se film dostává na nový začátek a divák se může konečně začít orientovat v prostoru, v čase a v postavách. Na jejich spletitých vztazích je film postaven a všechny jsou ve skutečnosti mnohem důležitější než sám hrdina, který svůj osud není schopen ovlivňovat, ale je jím sám zmítán. Vzhledem k předchozím Polanského hrdinům, kteří se vždycky snažili změnit svůj osud, Oliver Twist je zajímavým popřením hlavní postavy ve vztahu ke zdánlivě vedlejším persónám kolem, jejichž spletitými vztahy je Oliver vlastně průvodcem. Nedokáže ovlivnit svůj osud (když se o to pokusí, je postřelen), ale radikálně ovlivňuje osudy všech ostatních a nutí je dělat fatalická rozhodnutí, která s sebou většinou nesou tragické důsledky (vražda, šílenství, oběšení), ačkoliv dosud žili v poměrně klidném stavu bez konfliktů. Oliver Twist představuje především katalyzátor událostí, hitchcockovského „McGuffina“. Přes všechnu pasivitu a naivitu budí malý Oliver Twist diváckou spoluúčast, především skrze bezmocnost a nespravedlnost: neustálé křivdy, kterých se Oliverovi pořád dostává, když do jeho nevinné (chtělo by se říci prázdné) mysli padouchové vkládají vlastní uvažování. Křivdy, bezmoc a nesmyslné přívaly násilí jsou tu prezentovány jako nedílná součást života, před níž nelze utéct. Nádherně natočený film navíc vsugerovává podobně intenzivní pocit identifikace s prostorem, jaký Polanski vytvořil v Pianistovi. Evidentními digitálními triky nezploštělý Londýn (postavený v Praze) podobně jako v Pianistovi žije se svými postavami a kopíruje jejich momentální rozpoložení.(30.6.2010)

  • - Ve filmu si zahrály obě děti režiséra. Morgane Polanski ztvárnila dceru farmáře a Elvis Polanski se objevil jako chlapec s obručí. (don corleone)

  • - Nápad na zfilmování románu pochází od Polanského ženy, a jelikož on hledal něco, v čem by si mohly zahrát i jejich děti, ihned se pustil do Olivera Twista. (don corleone)

  • - Na Barrandově vyrostly kulisy Londýna 19.století, v jehož ulicích korzovalo osm set komparistů a prohánělo se dvacet kočárů. (EMMY)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace