Režie:
Eli RothScénář:
Eli RothKamera:
Milan ChadimaHudba:
Nathan BarrHrají:
Jay Hernandez, Derek Richardson, Eythor Gudjonsson, Barbara Nedeljáková, Jan Vlasák, Jana Kaderábková, Rick Hoffman, Takaši Miike, Patrik Zigo (více)Obsahy(1)
Hostel vypráví příběh dvou kamarádů z americké vysoké školy, kteří se v touze po netradičních zážitcích vydají na cestu napříč Evropou - s tím, že pokud jim zůstane místo vzpomínek jen jedno obrovské okno, nebude je to nijak zvlášť mrzet. V průběhu výletu se k nim připojuje Islanďan Oli, jenž oba dobrodruhy přemluví, aby zamířili na místo, které je považováno za opravdové nebe všech amerických turistů - do jisté ubytovny v odlehlém slovenském městě plném zoufalých, ale zároveň překrásných východoevropských dívek. Když se ihned po příjezdu bez problémů seznámí s dvojicí místních krásek, zjistí, že Oli nelhal. Zdánlivě pohodový běh událostí však brzy vystřídá kruté procitnutí. Oba cestovatelé si uvědomí, že se rychle noří do čím dál tím děsivější situace, která je stejně nebezpečná a temná jako nejzvrácenější zákoutí lidské duše. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (936)
Zobrazení Slovenska jakožto naprostého vidlákova se dá ještě celkem v klidu ustát, ovšem na co si zde režisér Eli Roth hrál, jsem jaksi nepochopil. Rovněž mi nedocvakl celkový smysl tohoto výtvoru. Měl pobavit ? Šokovat ? Možná obojí, každopádně nepovedlo se ani jedno, neboť svou kvalitou patří po všech stránkách k tomu nejhoršímu, co za posledních pár let vzniklo. Scénář nulový, herci těžkopádní a ani ty mučící scény nebyly nikterak cool. Krve bylo habaděj, avšak strach, či odpor prakticky nulový. Jak se pod tohle mohl Tarantino podepsat je mi záhadou. Možná drogy, možná prachy. Kdo ví. Každopádně si tenhle po všech stránkách špatný, nevyvážený a tupě natočený paskvil rozhodně nikterak dobré hodnocení nezaslouží. ()
Původně jsem chtěl dát 2*, ale má to háček. Samotný film je samozřejmě úplně zbytečnej, kdybych mluvil o ději tak bych musel myslet na jiný film . Když bych měl mluvit o tom že jsem se během filmu bál, tak bych kecal stejně, jako když říká Klaus, že je nestraný prezident . Pravda nechutnosti se dostavili, ale byli povedený asi jako předvolební projev českého politika . Český Krumlov mohli filmaři taky více využít, přeci jen, je to z architonického hlediska jedno z nejkrásnějších měst u nás a ty krásný holky co tam jsou !!! / Květi, spokojená?:) / Teď k tomu háčku na začátku jsem viděl ženské prsa a ženský zadečky, takže dobrý to je na 2*, ale, ale. Co mě fakt vadilo , když teda pominu fakt, že tak krásnou zemi jako Slovensko tam ukázali jako balíkov, je hlavně to jak jsou tam vyobrazeni Romové !! Vzpomínám si na poměrně velkou kritiku ze strany USA o tom jak mají češi zaporný vztah k minoritám, zejména k romské, že na ně nahlížeme jako na zloděje všeobecně. Milí američané a to co jste předvedli v tomhle filmu mělo být jako co ?????Pokrytectví je fakt něco co nesnáším!! Stálo by za pokus upozornit na tohle ROIku a možná by jsme se dočkali žaloby u mezinárodního soudu. Takže tento film rozhodně k pozitivnějšímu náhledu na cigány nepomůže, naopak. I když je to film a nebytečná blbost a tohle se může být někomu zbytečná poznámka ja si za tím stojím . . ()
Brak. Blábol. Ztráta času. Sotva to drží pohromadě, režie a kamera jsou nejisté, scénář nijaký a herci příšerní (z českých pak uvidíme Jana Vlasáka nebo Miroslava Táborského)!! Triviální schéma režisér vystavěl jako cestu tří nadržených přátel do východní Evropy, respektive na Slovensko (s našimi lokacemi), kde podle řady znalců je prý nejlepší maso pro nezapomenutelný sex. S podporou Quentina Tarantina tak vznikl pro Američany děsivý (pro nás hodně úsměvný) „snuff“ horor, který za 4,5 mil.dolarů vydělal hromadu peněz, urazil kdekoho, ukázal lokace v dost děsivé podobě (teď si všichni myslí, že se tady jen krade, fetuje a poslouchá Michal David, že chybí justice, že vše je rozbité, špinavé)!! Režisér totiž prezentuje místní život jako největší díru na světě, a jeho film si dá do sbírky tak akorát nechutnej úchyl, kterého v mládí přitahovala anatomie!! ()
Největší překážkou na cestě za úspěchem se pro Rotha a jeho Hostel paradoxně stala samotná reklamní kampaň a humbuk, který film mezi diváky vyvolal. Zvěsti i nejrůznější spoty slibují bizarní, depresivní podívanou a scény natolik brutální a nechutné, že se jednomu zvedne žaludek. O to smutnější je pak zjištění, že ve skutečnosti tomu tak není. První polovina filmu se zaměřuje na bandu puberťáků a na ukájení jejich sexuálních potřeb, a tak divák s napětím čeká, co přijde v polovině druhé. A ať čeká sebedéle, nedočká se. Přestože polorozpadlá továrna i potmnělé interiéry vypadají sebelíp, ona slibovaná atmosféra a ani nechutná řezničina se tak nějak nedostavují. Jen nezaujatě sledujeme osudy hlavních hrdinů. Velké plus ale za démonického Vlasáka, nabroušeného Miikeho, zeměpisné hříčky a hlavně přestřiháváním očního nervu, které tak zůstává jedinou výraznější násilnou scénou. Tarantino rozhodně vsadil na správného koně. Ale příště by mohl zvolit lepší marketingové strategie. ()
Po mé otřesné zkušenosti s Eli Rothem jménem CABIN FEVER, jsem neměl nejmenší potřebu HOSTEL vidět a podíval jsem se na něj až půl roku po premiéře v rámci sběru materiálu na můj vlastní exploatační počin. Čekal jsem megasračku a v podstatě ji i dostal, ale všechna ta absurdnost a demence mě spolu s českými a slovenskými herci ve vedlejších rolích, Třetí Galaxií Michala Davida a vylíčením Slovenska jako toho nejhoršího vidlákova na světě nakonec docela pobavila a bez problémů jsem to dokoukal a užil si to málo brutality, co tam je. Čímž v žádném případě neříkám, že je to dobrý film. Když si odmyslím jak amatérsky to působí, čekal jsem mnohem větší drasťák a když jedné z obětí vyteklo z oční jamky cosi nápadně připomínající hořčici, musel jsem se smát. Každopádně Roth pro mě zůstává i nadále neschopným hororovým nadšencem, jehož další stoupání v hollywoodské hierarchii budu sledovat s krajní nevolí. ()
Galerie (55)
Zajímavosti (44)
- Film se mimo jiné také natáčel v kláštěře a bývalém cukrovaru v obci Doksany. (Wladi.mir)
- Když Eli Roth o filmu teprve uvažoval, povídal si o svém nápadu s kamarádem Quentinem Tarantinem, kterému se tak zalíbil, že Rotha okamžitě přiměl napsat scénář. Po jeho následném zhodnocení se Tarantino rozhodl, že se bude podílet na produkci a propůjčí své jméno i k propagaci. (Cliff Booth)
- Jednu chvíľu beží v televízore v hosteli film Chodník cez Dunaj (1989) a stráž v bitúnku sleduje na malom prenosnom DVD prehrávači snímku Sex Fever (2003). (Raccoon.city)
Reklama