Reklama

Reklama

VOD (1)

Na osamělé farmě uvízne sedm neznámých mužů a žen. Kanibalové, kteří se díky kosmickým jaderným pokusům proberou ze smrtelného spánku, vyrazí k neúprosnému a krutému útoku, při kterém zabíjejí (a pojídají) každého, kdo jim přijde do cesty. Nejnovější speciální efekty a současné triky dělají z tohoto filmu klasiku 90. let: živou, příšernou a děsivější než cokoliv jiného. (Bontonfilm)

(více)

Recenze (215)

oLí 

všechny recenze uživatele

Saviniho Noc není v mých očích vůbec zbytečným remakem. Začátek se Zombies kolem domu byl neuvěřitelně dobře natočenej. Kam se hrabou rychlonožky z Úsvitu a Dvacetosmiček nový doby. Když budu chtít vidět poctivej film se zombies, sáhnu po tomto. 65% [listopad 2006] ()

MIMIC 

všechny recenze uživatele

Romerov originál je veľmi strašidelný a veľmi depresívny. Pohrebná hudba, čiernobiely obraz, hromady minút bez jediného slovíčka, žiadny humor (ani čierny, ani biely), až divadelne perfektné herectvo hlavných postáv, úplne uveriteľní nemŕtvi (Romero uvážlivo používa tak tri dni "odležané" mŕtvoly). Saviniho remake takú jedinečnú atmosféru nedosahuje a tí, ktorí si originál pozrú neskôr mi dozaista dajú za pravdu. Savini je menej filmový a viac konzumný. Romero je viac kultivovaný a menej zábavný. Vyberte si. Napriek tomu, že k remakom mám obrovskú averziu, zvlášť ak scenáre sú takmer totožné (a Saviniho film je práve ten príklad), tento je naozaj báječný. Je tu síce dosť vecí, ktoré vadia (mŕtvoly vyzerajú skôr ako po exhumácii, farba paradoxne znižuje dojem autenticity, hudba vyšumí z hlavy do 24 hodín, veľa rečí, priveľa čierneho humoru, skutočne dobre hrá iba Tony Todd (Patricia Tallman bola neporovnateľne lepšia v párminútovom šteku ako "possessed witch" v Evil Dead 3), na druhej strane oceňujem úctu, s akou sa pristupovalo k divákom originálu, stratégiu prekvapiť a šokovať tam, kde to najmenej čaká (chovanie úplne prvej nemŕtvoly, identita úplne poslednej obete atď.). S potešením ďalej konštatujem, že nemŕtvoly sú pomerne pasívne a niekedy priam apatické ("matka"), čo len zodpovedá ich skutočnému fyzickému stavu (dekompozícia). Klasik povedal, že "mŕtvi cválajú rýchlo", nie "mŕtvi kráčajú rýchlo" (však, pán Snyder :-) Ak Romerov film bol "správou" o Vietname, Saviniho (kto by to čakal :-) znepokojuje stav ľudskej civilizácie a charakter ľudskej povahy (scéna s obesenými-neobesenými). A že vraj horory nezdeľujú nič relevantné! ()

Reklama

choze 

všechny recenze uživatele

"Jdou si pro tebe, Barbaro..." Spolu s Páterem Thomasem a Návratem noci oživlých mrtvol třetí ze svaté trojice zombiáren mého dospívání a dodnes můj nejoblíbenější zombie horor a možná i obléhačka. Černobílý originál mě tehdy ani později nezaujal a remake mi - kromě kamery a svícení - přijde ve všem lepší, hlavně herecky a maskami. Scénář zděděný po originálu je dobrý a místy svižnější nebo vylepšený nějakým fajn nápadem - třeba useklá ruka, co na začátku spadne na Barbaru v domě. První půlhodina s útokem na hřbitově a scházením se postav ve venkovském domě je super, v prostřední části se mi s odstupem času zdá příliš pozornosti věnováno zatloukání oken, ale závěr je opět parádní. Tony Todd, Patricia Tallman (Barbara) a Tom Towles (Cooper) hrají skvěle. Savini se nechal slyšet, že producenti (Romero s Golanem) ho nechali použít jen 40 procent jeho nápadů pro film a natáčení pro něj bylo nejhorší noční můrou jeho života. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Bohužel u zombí filmu se prostě nedokážu přenést přes fakt, že rychlost jejich chůze je 1 krok za 10 let a v této souvislosti mě příjde naprosto směšná představa, že někde stojím a čekám jestli umřu stářím a nebo se nakonec ke mě dokodrcaj zombíci a sežerou mě. Přitom by si člověk mohl vzít kopací míč žonglovat s ním na jedné noze a po druhé proskákat kolem zombíků bezpečně až do Prahy. Je to, ale jen moje chyba, že na místo Usvitu mrtvých, který mě zde doporučil Mr.Apache a Jossie, jsem si popletl názvy a půjčil tohle. Naštěstí se vydařil závěr a to hodně. Věta "chováme se jako oni" mě připoměla lynčování 17-ti letých vojáků wermachtu těsně po válce, výslechy amerických vojáků v Iráckých věznicích atak dále. Jestli se v nějakým filmu dočkám rychlejší chůze zombíků, tak to bude pecka. Dokud však stihnu přečíst během jejich jednoho kroku celou bibli pozpátku, tak se u toho nikdy nebudu bát. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Docela vydařený horůrek, u kterého se rozhodně nebudete připosrávat strachy, ale má celkem vydařenou tísnivou atmosféru, která potěší. Chování postaviček by za jistých okolností mohlo být podobné realitě. Ale těžko se tu hovoří o realitě, když se tu prohání zombíčci. Zombíci jsou udělání moc pěkně. Píše se rok 1990, takže nelze čekat zázraky v podobě rozprsklých hlav, tudíž, když má k něčemu podobnému dojít, tak kamera záludně uhne. Staršího brášku tohoto snímku jsem neviděl, tudíž nemám s čím srovnávat. Celkový děj a vše ostatní se mi líbilo a začne se pěkně zhurta už v 6. minutě, takže nečekejte stupidní úvod do děje. Lepší 3*. ()

Galerie (103)

Zajímavosti (40)

  • Do úlohy holohlavého, polonahého zombíka, ktorého Barbora (Patricia Tallman) zneškodnila pri pokuse prejsť oknom bol obsadený taxikár, ktorý viezol Toma Saviniho na natáčanie filmu a ten mu ponúkol možnosť zahrať si túto malú úlohu. (beso74)
  • Tom na sobě nosí tričko z nápisem "Iron City", což je značka piva, které lovci pili v Dawn of the Dead (1978). (Chatterer)
  • Režisér Tom Savini zná herečku Patricii Tallmanovou osobně, protože spolu navštěvovali vysokou školu. Pro roli Barbary se mu zdála ideální. (Mr.Hudson)

Reklama

Reklama