poster

Poslední dům nalevo

  • USA

    The Last House on the Left

  • Slovensko

    Posledný dom naľavo

Krimi / Drama / Horor / Thriller

USA, 2009, 109 min (Director's cut: 114 min)

Režie:

Dennis Iliadis

Scénář:

Adam Alleca, Carl Ellsworth, Wes Craven (původní scénář)

Kamera:

Sharone Meir

Hudba:

John Murphy
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Sobis87
    *****

    Žánrově zařadit tento film do jasné škatulky je poněkud problematické. Jakožto remake filmu od hororového klasika Wese Cravena je v dnešním boomu narychlo splácaných předělávek NEklasických hororů (mám tím na mysli především žánrovou obnož slasher-movie) nová verze Posledního domu nalevo automaticky považována za dalšího zástupce tohoto trendu. Z hlediska producentského tomu tak bezpochyby je, avšak jinak z této série filmů výrazně vybočuje, a to nejen z hlediska kvalitativního. Film zpočátku vykazuje klasické prvky prostého slasheru, a to ať už z hlediska představování postav, vykreslování vzájemných vztahů a nastalé situace nebo prezentováním zdroje, který má v dalším dění narušit počáteční idylku. Očekává se prostá vyvražďovačka. Záhy ale nastane obrat a film se změní v syrový survival-horror, který vrcholí scénou jak z torture-porna. Další obrat nastává ve chvíli, kdy si dvě skupiny postav (násilníci/spořádaná rodina) vymění role, aby v závěru film konečně vygradoval ve slasher zakončený černohumornou etudou. Zpočátku zjevný slasher tedy naplní pravidla žánru až ve své poslední třetině a vše, co tomu předchází by se dalo označit za thriller, který ve vypjatých momentech zabředává do žánru moderního pojetí hororu (místo snahy o vyvolání strachu kladen důraz na napětí a zhnusení prostřednictvím brutálních výjevů). On má celkově moderní „horor“ blíže k žánru thrilleru – důkazem budiž např. série Saw. Odklon od označení „horor“ prohlubuje i celkově realistické pojetí snímku – místo nadpřirozeného/záhrobního/zmutovaného zla se dočkáme „jen“ sociálních delikventů, jejichž jednání je možná v určitých momentech dohnáno ad absurdum, avšak stále působí uvěřitelně, což filmu přidává na působivosti. Poslední dům nalevo je realistický i z hlediska kauzality, ačkoliv některým berličkám se tvůrci nevyhnuli. V rámci svého žánru (či žánrů – thriller/sexploitation/shockploitation/survival/slasher/teensploitation/vigilante film + remake) a s ohledem na to, jakým směrem se tento druh podívané dnes vyvíjí, lze říct, že je Poslední dům nalevo malým klenotem pro fanoušky, který se může chlubit solidními hereckými výkony, úchvatným vizuálem (s ohledem na vyobrazené skutečnosti…), hutnou atmosférou a zatraceně velkou porcí napětí. Divák, který tomuto druhu podívané neholduje, nechť si jednu až dvě hvězdičky odečte.(17.6.2010)

  • Renton
    ***

    Scénář: Adam Alleca, Carl Ellsworth .. Obvyklý film nakraji. _ Mám spoustu tradičních problémů s obdobnými filmy - klišé, nešťastně jednoduché postavy, neoriginalita, kulhající opravdovost (když už se vše tváří tak realisticky) - přesto nemohu upřít občasnou režijní působivost a celkovou svižnost děje. Potěšila perfektní hudba, bouřlivá atmosféra, slušní herci, často zručně vybudované napětí, které opravdu funguje s patřičnou korunkou v podobě násilných scén, které svírají.(2.9.2009)

  • Phobia
    ****

    Serou vás puberťáci? Máte občas nutkání je vylískat, nakopat nebo rovnou odstřelit? Nebo (nedejbože!) i znásilnit?! Přesvědčte se nejdřív, že jsou sirotci! A pokud neovládnete svou zabijáckou obsesi a vezmete si do prádla puboše, co má rodiče, pečlivě si projděte jejich dům a odstraňte veškeré předměty, co by jim mohly posloužit jako zbraň, až po vás půjdou - znáte to: nože, krbové náčiní, hasící přístroje, mikrovlnky... Pak teprve jděte na férovku, vybaveni bandou krveříznivých kámošů a pořádným kvérem! Solidní thriller s tlupou nedovtipných padouchů, trojkou zhulených teenagerů a všehoschopnými tatínkem a maminkou. Pár okamžiků překvapilo mile, něco zklamalo, ale ve výsledku jsem se dobře bavila. 71% Akorát mi nejde na rozum, z jaké lepenky si amíci kašírují domy: mě doma někdo hodit proti zábradlí, polámu se já - nic jiného, jako zbraň bych mohla využít leda vlastní žebro :-/.(1.2.2011)

  • Le_Chuck
    ***

    Originál obsahoval pár velice cheezy momentov (blowjob, motorovka) a presne tie by remaku brnkajúcemu na sugestívnu špinavú strunu pomohli medzi tohto sezónnu elitu. Takto ostáva "iba" velice slušné, scénaristicky o dosť korektnejšie remeslo s jednou vizuálnou laskominkou za druhou. Kamera je proste geniálna (to preostrovanie medzi konárikmi = mlask). Rád by som videl z oboch to lepšie, pôvodný scénar režírovaný Illiadisom niekedy na začiatku 90-tych rokov. 70%(18.10.2009)

  • Jeremy.jk
    ***

    Slušný rozjezd, ale snadno předvídatelný děj mi nedovolil ani jedno malé překvapení ( snad jen kromě závěrečné scény s mikrovlnkou :P ), takže pro mě len další, průměrný '' maso '' thriller s nějakou tou povedenou scénou... 60%. A taky se pochlubim se svým nepříliš dobrým zrakem - až do závěrečných titulků jsem si myslel, že koukám na Alexis Bledel ( Gilmorky ) v blond provedení a né na Saru Paxton ( do dneška mně neznámou herečku ).(4.7.2009)

  • - Původně se měl film natáčet ve stejných lokacích jako původní film z roku 1972, tedy ve Westportu v Connecticutu, ale hrozilo nevhodné počasí, tak se od tohoto nápadu upustilo. (Elisebah)

  • - Při scéně v motelu jsou viditelné modřiny na nohou Paige a Mari, protože se tato scéna natáčela po scénách napadení v lese. (Chatterer)

  • - Za první víkend promítání film vydělal přes 14 milionů dolarů. (Chatterer)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace