Režie:
Denis VilleneuveScénář:
Aaron GuzikowskiKamera:
Roger DeakinsHudba:
Jóhann JóhannssonHrají:
Hugh Jackman, Jake Gyllenhaal, Viola Davis, Maria Bello, Terrence Howard, Melissa Leo, Paul Dano, Dylan Minnette, Zoë Soul, Erin Gerasimovich, Kyla-Drew (více)Obsahy(2)
Silné téma, vynikající scénář plný zvratů a životní herecké výkony poskládaly dohromady thriller o pátrání po dvou zmizelých děvčatech, který je napínavý až k nesnesení. Keller Dover (Hugh Jackman) čelí asi nejhorší noční můře každého rodiče, jeho šestiletá dcera Anna a její kamarádka Joy jednoho večera na Díkuvzdání zmizí. Jejich hledání nebere konce, hodiny se vlečnou a dívky jsou stále pohřešovány. Do objektu zájmu se při pátrání dostane zchátralý karavan, který parkoval před jejich domem a u kterého si dívky naposledy hrály. K případu je povolán detektiv Loki (Jake Gyllenhaal), který zatýká řidiče karavanu, retardovaného Alexe Jonese (Paul Dano), ale pro nedostatek důkazů je Jones po nějaké době propuštěn. Oficiální pátrání sice stále pokračuje, ale Dover se cítí bezradný, jeho strach se mísí se vztekem a zlobou. Bere spravedlnost do svých rukou a bez ohledu na následky se rozhodne vyslechnout jediné pojítko k případu sám, po svém a bez rukaviček. (Bontonfilm)
(více)Videa (5)
Recenze (1 811)
║Rozpočet $46miliónov║Tržby USA $61,002,302║Tržby Celosvetovo $122,126,687▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $5,696,995 //počet predaných kusov 208,640║ Tržby za predaj DVD v USA $10,264,422 //počet predaných kusov 577,014║ tak toto som nečakal ani náhodou, máme tu silného konkurenta pre tie najlepšie thrillery ako Sedem, Mlčanie jahniat či Výmena, neznámy režisér Denis Villeneuve bravúrne ovláda príbehovú skladbu a diváka drží neustále v napätí a na pochybách, k tomu tu máme výborne hrajúcich hercov a to detektív s tikom Jake Gyllenhaal a Hugh Jackman ako vynervovaný otec hľadajúci obeť únosu svojho dieťaťa, výborná kamera, vyhrotené scény, nebazíruje to zbytočne na drastickosti ale skôr na dômyselnosti scén tipu filmu Sedem, keď si divák sám musí domyslieť načrtnuté udalosti - zverstvá, taktiež strihová skladba zaujme a neurazí ani tak troška neuzavretý záver filmu /videl v kine: 100%/ __moja recenzia ()
Deakinsova kamera je občas zamlžené, ale přitom pořád průzračné sklíčko, velkou ručičku představuje Jackman, tou malou, pomalejší, ale za to důkladnější, je mrkáček Gyllenhaal, mix detektivní a psychologické roviny Villeneuve sladil s Greenwichským poledníkem a Guzikowskeho scénář je precizně seřízený hodinářský stroj. Možná zamrzí, že to dokonalé soukolí začne ke konci nepatrně drhnout (za neobjevení stop po pohybu „vraku“, potažmo poklopu skrýše by Horatio Caine strhával prémie), jenže od tichých ovčích mláďat už uběhlo tolik znamení zvěrokruhu a kolik tak řemeslně i emociálně působivých filmů měl člověk na přelomu Milénií možnost vidět? Šest, Sedm? Už jen z tohoto důvodu si užijte balancování na laně napnutém mezi ohebností víry a Nietzscheho varováním o nebezpečenství boje s monstry, přičemž hlavní postavy zosobňují věčný boj citu (otec Dover) a rozumu (detektiv Loki). A kdo tento zápas vyhrál? To se divák dozví až po závěrečném hvizdu.. ()
Naprosto skvělý film. Boží atmosférická práce, která pracuje s postavami, s počasím, s náladami. Prostě kompletně rozebírá situaci a samotné role do jednotlivých detailů. Tak to mám rád a přesně toto se mně dostává z americké produkce tak jednou za dva roky, jestli vůbec. První takovýto poctivý film, který jsem viděl byl Sedm. Přesně i nad tím vším jsem dost přemýšlel během sledování tohoto filmu. Mrzí mě ale, že mu pořád nemůžu dát plný počet. Byly tam místa, u kterých bych potřeboval bližší vysvětlení. A myslím si, že by na tom vysvětlení víc minut nepřibylo. Už tak byl dost dlouhý a jestli bude delší o deset minut, to už bych nejspíš ustál. Každopádně Hugh Jackman a Jack Gyllenhaal zahráli famózně. Oba se do role tak vžili, že jsem viděl i ty jednotlivé nuance, které se od normálních hereckých výkonů maximálně odlišují. Z Hugha se stává troska a Jack zařazuje rychlostní stupeň u tikání v obličeji minutu co minutu k výslednému závěru. Skvělý film a poctivá filmařina. Kéž by takových bylo víc. ()
Mě to sedlo. Ještě dlouhou dobu po odchodu z kina jsem měl tísnivý pocit. Přece jenom skoro každej v tomhle filmu je pervert. Líbila se mi ta změna, kdy se ze zdravě odhodlaného slušného chlapa Hugh Jackmana stává stále větší a větší násilník. Zahrál to skvěle a úplně je z něj cítit jeho únava. Neustále mrkající Jake Gyllenhaal byl taky dobrej. Největší kompliment patří ale režii, protože to byl prostě fakt nervák. Už dlouho jsem nebyl u filmu takhle napjatý. (Nyní bude spoiler.) Jedinou výtku mám k přítomnosti toho druhého perverta, co si ustřelil hlavu. Jelikož vlastně neměl s únosy žádnou spojitost a na to jaký prostor mu byl dán pak zmizel ze scény velmi rychle. Byl to prostě takovej instatní, z prstu vycucaný, pervert pro doplnění tajemna. ()
Tak to trvalo jenom 18 let než Hollywood pomocí jednoho Kanaďana a pár dalších neznámých tváří (Jake jede!) dokázal napodobit dokonalou detektivku jakou byl onehdy Se7en. A to za použití severských propriet, utlumených právě tak akorát, aby to nepůsobilo až příliš moc seversky, ale aby to pomáhalo neskutečné atmosféře a depresi. Hurá. Závěr je výborný, nesoucí se pocitově na stejné vlně jako zbytek filmu. Pro mě lehce jeden z nejlepších filmů roku. ()
Galerie (80)
Zajímavosti (42)
- Sám Jake Gyllenhaal vymyslel oční tik své filmové postavy, jenž má svědčit o její nadprůměrné inteligenci . „Byl jsem s režisérem na večeři a řekl jsem mu, že si myslím, že by měla mít moje postava nějaký fyzický tik. Jeho prvotní reakce nebyla moc pozitivní, protože režiséry takové nápady vždycky hned vyděsí.“ (MatyM)
- Natáčení začalo v únoru 2013, natáčelo se v Georgii a v Connecticutu. (Varan)
- Moment, kdy Holly (Melissa Leo) žádá Kellera (Hugh Jackman), aby se ještě trochu napil, improvizovala Melissa Leo, která si myslela, že Hugh Jackman nepije dost na to, aby byla situace věrohodná. (KGBelik)
Reklama