Režie:
Ben AffleckKamera:
Robert ElswitHrají:
Ben Affleck, Rebecca Hall, Jon Hamm, Jeremy Renner, Blake Lively, Slaine, Owen Burke, Titus Welliver, Pete Postlethwaite, Chris Cooper, Gary Galone (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Zkušený lupič plánuje akci, která by mohla být dosud největším úspěchem jeho zlodějského gangu. Přitom se snaží vymyslet, jak se vymanit z pasti svého života i z města a zároveň uniknout agentovi FBI, který se snaží dopadnout jeho i jeho bandu bankovních lupičů. Ben Affleck nejen vévodí vynikajícímu hereckému obsazení, ale je také režisérem a spoluautorem scénáře napínavého, kriticky oceňovaného kriminálního thrilleru, který se odehrává – a často také exploduje – v drsných lokacích Bostonu. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (1 139)
Po všech stránkách poctivé kriminální drama ve stylu klasik jako Nelítostný souboj, které tady chybělo hodně dlouho. Při scénách přepadení to připomíná Heat nejvíce a bravurním natočením akčních scén se to s ním může směle rovnat. Dále už se ovšem některé chybky najdou. Příběh není moc originální a tak nějak tušíte, co se stane za 10 minut. Po emotivní stránce měly nějaké scény také rezervy a konec rozhodně nemá takový dopad jako Affleckovo předchozí Gone, Baby, Gone. I tak se Affleck nemá za co stydět, protože odvedl poctivý kus režisérské práce. Dal tomu tu správnou atmosféru, dialogy příjemně odsýpaj, postavy jsou výborně napsané a herce umí také vést skvěle. Rebecca Hall je výborně křehká, Jon Hamm neselhávající, Pete Postlethawaite vzbuzuje pořád respekt a nejlepší ze všech byl asi Jeremy Renner. Paradoxně herecky trochu pokulhává právě Affleck, kterýmu jsem to v některých scénách moc nežral. I tak ale předvedl jeden ze svých lepších výkonů, ale hlavně natočil další výborný film a potvrdil, že na jeho flmy se budu vždycky těšit. ()
Emocionálně trochu chudší než Gone Baby Gone, stále však velmi plný a "živý" příběh, kde hlášky dokonale zapadají, každý charakter je ohromně zajímavý a Affleckův všeznalý výraz i břišní sixpack budí příslušný respekt. Jen ty logické lapsy a drobné scenáristické berličky, díky kterým toho chlapcům prochází občas až moc, přespříliš vytrhávají z konzistentního napětí a očekávání věcí příštích. I tak mám pocit, že pokud si Affleck pojede ve stejném duchu ještě párkrát, může to na sklonku života dotáhnout do ligy Eastwoodovic formátu. Velmi silný nadprůměr. ()
Žena a láska (k ní) jako cesta ke spáse. Nesmrtelné bressonovské téma ve vyváženém poměru bostonské melancholie a příkrovu prázdných nábojnic. Naděje křižující oblohu, růže kropené krví, ozbrojené jeptišky. Vnímavé prolnutí posmutnělé poezie městské krajiny s žánrovou vehemencí, které se kinematografií táhne již od Feuilladea, a kterým se tak proslavil Michael Mann (Nelítostný souboj, Collateral, Miami Vice). Městská kriminálka v sobě měla vždy cosi operního, neuchopitelně velkolepého a přepjatého, k čemuž se váží i osudové náměty. Láska a smrt v těsném objetí. Dramata hříšných, leč pochybujících duší, které volají po osvobození z pout fatálních závazků. Affleck to vystihl (téměř) dokonale. ()
Patnáct let jsem musel čekal, než se po filmu Nelítostný souboj objevil další pořádný kriminální thriller plný akčních scén a honiček při kterých vám tuhne krev. Ben Affleck potvrzuje svoje režijní kvality a ukazuje, že umí i hrát. Jen doufám, že Benova kvalita dalších filmů nebude klesat. Jedno musím Affleckovi nechat. A to je výběr námětů k jeho filmům. Ma dobrý vkus. Krimi mu jde, schválně jestli zkusí i jiný žánr. ()
Skeleton s ákáčkem se vydal na cestu z města, neboť již nepovažoval za bezpečné loupit v rytmu všemocného květináře, který odmítl ukončit pracovní poměr dohodou. A mě to tedy bavilo. Příběh je příjemně nepředvídatelný, napětí si moc odpočinku nedopřeje a kdyby slečna náhoda nemusela párkrát vstoupit do děje, tak bych s tou pátou hvězdou neváhal. ()
Reklama