poster

Žena v černém

  • Velká Británie

    The Woman in Black

  • Slovensko

    Žena v čiernom

Horor / Drama / Thriller / Mysteriózní

Velká Británie / Kanada / Švédsko, 2012, 92 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Hal_Moore
    ***

    Já, narozdíl od nejspíš většiny zdejších uživatelů, neviděl všechny díly Harry Potterovské ságy (viděl jsem k dnešnímu datu jen první díl), tudíž netrpím žádným "Radcliffe jedině jako Potter" syndromem. V roli mi tak nevadil díky provařenosti obličeje v kouzelnické sérii, ale díky příliš mladistvému vzhledu. Nemůžu si pomoct, ale i na 22 let vypadá Daniel příliš mladě. Jsem si vědom toho, že nejde samozřejmě o jeho chybu (navíc, svůj part odehrál více než důstojně), ale casting měl asi se "scoutingem" hrabat v trochu jiných sférách. Na druhou stranu, jako marketingový tah jim to vyšlo skvěle a Radcliffeova tvář v budoucnu jistě dokáže utáhnout další filmy. Samotná Žena v černém doplácí na to, že jde o zfilmovanou knihu, a tak si scénáristé nemohli příliš vymýšlet. Párkrát jsem během sledování skoro vyskočil, ale spoustu lekaček jsem včas odhadl. Jediné, co mě opravdu dostalo, byla atmosféra sychravé Británie a postava nevěřícího Tomáše v podání Ciarána Hindse. Neskrývám mírné zklamání, očekával jsem poctivou žánrovku a dostal jsem jen poctivě natočené lekačky, standardní příběh s hutnou atmosférou a vynikajícího Hindse. To je tak akorát na lepší tři hvězdy.(18.4.2012)

  • gudaulin
    *****

    Od Amenábarova snímku Ti druzí jsem neviděl tak působivý mysteriózní horor a musím říct, že mi udělal opravdu radost. Přitom to vlastně není nic světoborného, ale je příjemné vidět, když se někdo vrací úspěšně k základům žánru. V tom filmu se neexperimentuje, drží se osvědčených filmařských postupů, Watkinsova režie je spolehlivá a i v detailech přesná. Režisér ví, kdy nasadit lekačku a kdy nechat kameru zachytávat působivé obrazy ponuré přírody a interiéry domu poznamenaného lidskou zlobou. Neměl jsem problém vlastně s ničím, nic nepřekáželo, nevyčnívalo, nenaštvalo. I ten konec, který možná některé diváky rozladil, zapadá do myšlení pozdní viktoriánské éry a podobně laděných literárních příběhů. Když to tak vezmete, vlastně se všichni dostali tam, kam patří. Celkový dojem: 90 %.(4.4.2017)

  • Rex Mundi
    ***

    Ľakačky to malo pekne hnusné, až som sa radšej nedívala na telku - asi som príliš ľakavá alebo čo, ale takéto odschoolové vyblafnutia, keď v jednom momente zreve hudba a do obrazu vletí príšera, mi proste nerobia dobre - a zdá sa mi, že celá Žena v čiernom bola postavená na nich. Atmosféra bola slušná a potešil ma Ciarán Hinds, ale všetko ostatné bolo akési... priemerné. Samotný príbeh som poznala už predtým (v originále ma príšerne rozčuľoval hlavný hrdina), hoci si ho presne nepamätám - ale ani ten nepovažujem za extra výnimočný (pravdupovediac, neviem prečo sa kniha stala takou známou). 3* postačia.(21.5.2013)

  • akisha
    ***

    Odharryovaný Daniel předvádí velmi solidní výkon v hororu velmi nevyváženého tempa. Ve vlažnějším rozjezdu se sice úspěšně buduje obstojná mystery atmosféra a film má svůj hlavní vrchol ve druhý třetině - noc v domě - druhý finále je ale o dost slabší a rychle ztrácí tempo. Divák by se měl připravit, že uvidí mnoho až příliš provařenejch věcí (což se podle mě do remakeu staršího filmu, kterej má přece jen trochu inovovat a vylepšovat, nehodí) jako např. zapálení svíčky=lekačka, záběr přes rameno na ducha, hrdina se otočí, duch fuč apod. Pokud se přes to přenese, čeká ho místy slušná hororová záležitost, která sice jako celek moc neobstojí, ale svoje strašení si odbude se ctí. Jo, a ještě... Já chápu, že tohle je natočený podle staršího filmu a k zápletce se má od začátku přistupovat jako k neoriginální nýbrž fungující, nicméně vyústění takhle moc nenápaditý mě prostě zklamalo. Chválím ovšem Daniela, Ciarána a Janet McTeer, uhráli to s přehledem.(4.3.2012)

  • novoten
    ****

    Mlha houstne, voda stoupá, mrtvé tváře vykukují zpoza keřů a zvuk houpacího křesla mi ve vzpomínkách přivádí husí kůži i na místa, o kterých se nemluví. Daniel Radcliffe hraje velmi strhujícím způsobem a vstříc všem jeho odpůrcům jsem se musel od začátku usmívat, že Arthura ztvárňuje pojetím, které na Harryho nedává snad ani vzpomenout. S jízdami vlakem na místa plná duchů si sice pokoj nedal, ale Skoro Bezhlavého Nicka nečekejte. Dokud se v pozadí otáčí neznámá silueta, je všechno příjemně mrazivé, ale když se v okně objeví tvář nebo na skle otisk, stahoval se mi žaludek do nepříjemně malých rozměrů. Ženu v černém tak nejvíce svazuje relativně okoukaná dějová premisa, která v závěru stojí před těžkou volbou. Zda přinést happyend, který může být považován za klišé nebo přitvrdit varhanní muziku a čelit riziku přepáleného konce. Jak to dopadlo, se musi divák přesvědčit sám, ale film jako celek i díky opravdu nečekaně působivým momentům a pocitu "jestli se do toho baráku vrátíš, tak to hned vypnu" s přehledem obstál.(15.3.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace