poster

Mrtví a neklidní

  • Česko

    Warm Bodies

    (festivalový název)
  • USA

    Warm Bodies

  • Belgie

    Warm Bodies

  • Nizozemsko

    Warm Bodies

Komedie / Horor / Romantický

USA / Kanada, 2013, 97 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • HoneyBunny
    ***

    Popravdě, čekala jsem trochu víc. Zombie komedie budou už napořád porovnávané s peckou The Shaun of the Dead a Warm Bodies se zmíněné britské kultovce nevyrovná ani náhodou. Je to vlastně směs komedie, akčního apokalyptického filmu a romantiky. Od začátku je vám jasné, že takhle variace na blonďatou americkou Julii (samozřejmě s vyběleným chupem) a nemrtvého Romea (který sežral mozek Juliina ex-přítele) skončí happy endem. Možná to mě na Warm Bodies vadilo - je až moc pohodové, o hrdiny se doopravdy nebojíte a romantická linka je (pokud odečtete, že jeden z páru je zombík) zoufale neoriginální. I tak ale tenhle film můžu doporučit, pokud ovšem nečekáte nic jiného než entou variaci na zakázanou lásku teenagerů.(16.9.2013)

  • -bad-mad-wolf-
    ***

    Pojem zombies je už několik desítek let sázkou na hororovou jistotu. Kdo by na konci šedesátých let čekal, kam až nemrtví od slavné Noci oživlých mrtvol dojdou - jsou častým účastníkem nejen béčkové filmové produkce, objevují se v knihách a počítačových hrách, v mnoha zemích se pravidelně koná populární Zombie Walk a minimálně díky Choking Hazard může i našinec říci „máme film se zombíkama". Film Warm Bodies má ale problém. A vlastně ne jeden. Kdejaký příznivce vyhřezlých střev a utrhaných končetin si bude škubat vlasy už ve chvíli, kdy spatří rating PG-13 - tedy žádné vzrušené porcování bývalých majitelů života. Druhou potíží je, že je na plakátu cosi, co vypadá jako radikálnější verze Stmívání, které si spletlo upíra s chodící mrtvolou. Zombies a romance pro dospívající? Cože? Jenže právě žánrové rozpory v kombinaci s nadhledem jsou nejsilnějšími zbraněmi tohohle filmu. Ve světě Warm Bodies došlo k zombie apokalypse. Tady asi není co dodávat. Většina obyvatel planety se proměnila v ploužící se trosky, jejichž největším koníčkem je pojídání lidského masa. Sympatické je, že se tvůrci nesnažili o obšírnější vysvětlení situace a časté prohřešky vůči logice jednoduše obcházejí v podobě parodických hlášek a latentního vyhýbání se odpovědi. Odlehčenou podobu snímku navíc vylepšili několika vlastními zákonitostmi, z nichž zásadní jsou pro příběh dvě: z dlouhodobě hladovějících zombies se stávají kostlivci, kteří jsou silnější, rychlejší a nebezpečnější, než standardní chodící mrtvoly. Tou druhou je potom fakt, že pokud jako oživlá mrtvola sníte mozek člověka (což děláte neradi, jelikož ze zabitého se potom nestane další z vás), přenesou se na vás jeho vzpomínky. Příběh sleduje anonymního zombie hezouna, který žije v komunitě obdobně mrtvolných individuí na letišti. Jeho největším koníčkem je sběr a poslech starých vinylů (běžná to zábava zombies), občas doplněný nějakou tou loveckou výpravou. Na jedné z nich ústřední hezoun pozře mozek jiného hezouna, absorbuje jeho vzpomínky a patrně s jejich pomocí se rozhodne zachránit přítelkyni sežraného. Přítelkyně sežraného se jmenuje Julie (Teresa Palmer) a patří do rozsáhlé komunity lidí žijících v důkladně opevněném městě pod vedením Juliina otce (John Malkovich). Role a stav máme tedy dány. Nemrtvý hezoun odvede Julii do svého úkrytu na letišti a krátce na to probíhají první pokusy o komunikaci. Verbální, samozřejmě. Eskapády nového párečku mají za následek rozzuřené kostlivce, kteří jdou po krku jim i ostatním zombies. Ti v sobě pro změnu zažehli jiskřičku života. K čemu až tenhle karneval dospěje? Navzdory absurdně praštěné zápletce nehrozí, že by divák u filmu řval smíchy. Příběh se totiž permanentně tváří naoko vážně a humor vězí především ve všelijakých narážkách a kontrastech. Přímočaré pokusy o vtip obvykle příliš nefungují, i tady se však najdou vyjímky. Třeba když se dívka s brokovnicí, zrovínka drsně kosící vlnu zombies, ve zpomaleném záběru a za znění poprockového cajdáku osudově dívá do očí zombíkovi, který před chvílí snědl mozek jejímu příteli. Vtipnější jsou ale jiné situace. V historii filmu už proběhlo mnoho scén, v nichž spolu hovoří osoby, z nichž jedna té druhé zamlčuje temné tajemství. Ještě nikdy ale spolu nekonverzovala dívka s mladíkem na počátku romantické linie, v níž on je oživlá mrtvola a sežral jejího partnera. V podobném duchu se nese většina humorné nadstavby filmu. Paralela s jednou shakespearovskou klasikou se rovněž nezapře - ostatně ona se jmenuje Julie a on si sice jméno nepamatuje, ale začíná na R (a hraje ho Nicholas Hoult, ať máme ústřední herce kompletní). V závěru je ovšem nutné podotknout, že potenciálu bylo v tématu ukryto podstatně více. Ačkoliv film nemá výraznější slabinu, drtivou většinu stopáže se tváří jako příslib čehosi, co nakonec nepřijde. Místo čirého nadšení zkátka zůstává pouze upřímný úsměv. Přemíry začíná v průběhu filmu dosahovat i porce nelogiky. Jak jsem psal výše, tvůrci si vypomáhali vydatným přídělem nadhledu a pomrkávání ve stylu „ale vždyť tyhle prkotiny my vůbec řešit nechceme", každopádně tu a tam přijde chvíle, kdy faktor neuvěřitelnosti přebije zaujetí filmem. Třeba když Julie svého přítele uprostřed pustiny opustí a on ji bez problémů najde, ačkoliv by se její domov měl nacházet za zdmi opevněného a bedlivě hlídaného města. Dvakrát vábně nevypadá ani okatá digitálnost kostlivců a zamrzí rovněž poněkud nedomrle rozvinutá zápletka s „léčbou" zombies. Závěr je příjemně decentní a chvályhodně se vyhýbá přemíře cukrování, nicméně právě on nejvíce připomíná, jak moc je film svázaný svým ratingem. Takhle na něj může jít čtrnáctiletá holka s kamarádkou a po kině si šuškat, jak byl ten mrtvej krasoň hezkej, zatímco nám ostatním zbývá představa, jak by film dopadl, kdyby byl mládeži zapovězen a natočil ho někdo, kdo by měl stejnou sebeparodickou odvahu, jako několik málo chvil téhle netypické romance. Tím však nechci říct, že by se měl Jonathan Levine (tvůrce oceňované dramedie 50/50) za svůj počin stydět. Stále se jedná o dostatečně zábavný žánrový crossover, byť zejména pro mladší ročníky. (přepis vlastní recenze pro Filmserver)(25.5.2013)

  • T2
    ****

    Rozpočet $35miliónovTržby USA $66,380,662Tržby Celosvetovo $116,980,662Tržby za predaj Blu-ray v USA $4,516,381 //počet predaných kusov 160,855Tržby za predaj DVD v USA $9,236,503 //počet predaných kusov 407,016║ Haluška! Teda Zombíci nevyčerpali svoj potenciál, ľahká príjemná oddychovka, ktorá má svoje nenútené tempo, akciu, ľahkosť, napätie, nadmieru zvládnutý projekt, kde poteší aj dobre vytipované obsadenie, počnúc objavom roka 2013 v mladíkovi Nicholas Hoult,... tento počin si dáva novodobé teenegerské romace na raňajky. /80%/(4.7.2013)

  • Shakers
    ****

    Mňa to bavilo, prekvapilo a hlavne vôbec nenudilo. Warm Bodies je v podstate teenegerský zombícky horor o láske, ktorý kvalitou ani náhodou nešiel okolo Twilightu alebo Vampire Diares. Neviem prečo to porovnávam, ale určite to je podstatné :-) . Čo sa týka príbehu, tak ten nie je zas tak moc zaujímavý, to je predovšetkým hlavné duo. Nicholas Hoult (ako zombí) a Teresa Palmer (ako krásna dievčina do ktorej sa nie len zamilujete, ale ktorá vás aj preberie k životu) sa stretnú za drsných postapokalyptycko-zombíckých podmienok a pod šikovným režisérskym ale aj scenáristickým dohľadom, sa nie len tak trochu zamilujú, ale sa aj pokúsia prežiť. Jonathan Levine hlavné postavy nechá tak trochu na neutrále a mi len sleduje čo sa bude diať bez toho aby sme rozmýšľali nad tým, že to príbeh v polke filmu v podstate ani nemá. To ale nevadí, pretože všetky tie klasické osamelé scény medzi hlavnými postavami sú tak cool, nápadité a vygradované soundtrackom, že je vám u predele celý príbeh. Jonathan Levine priniesol romantiku, ktorá je milá, zaujímavá, zábavná a tak trochu aj originálna. 85% - 4*(2.7.2013)

  • Boogeyman
    ***

    Jistá originalita a nadhled tu je, ale scénář je úplně debilní. - Co udělám, když mi zombík sežere přítele a unese někam na letiště plné jiných zombíků, kde mě chce několik dní věznit se slibem, že mě pak zase vrátí domu? Budu chrnět jak batole, poslouchat písničky, tancovat a učit zombíka řídit BMW a strašně si to budu užívat. Normálka.(1.6.2013)

  • - Vedle hlavních postav jsou na Shakespearově hře "Romeo a Julie" založeny i další postavy příběhu. Perry (Dave Franco) odkazuje na Parise a M/Marcus (Rob Corddry) na Merkucia. (pajik)

  • - Sám Nicholas Hoult si usmyslel, že jeho postava R nebudu mrkat. (Tomgellar)

  • - Jedná sa o jeden z mála, ak nie jediný, zombie film, v ktorom zombíci hovoria a dokonca prejdú procesom samoliečby, kedy sa dokážu zaradiť späť do spoločnosti. (Lukoh)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace