Režie:
Neill BlomkampKamera:
Trent OpalochHudba:
Hans ZimmerHrají:
Sharlto Copley, Dev Patel, Watkin Tudor Jones, Yo-Landi Visser, Jose Pablo Cantillo, Hugh Jackman, Sigourney Weaver, Brandon Auret, Johnny Selema (více)VOD (4)
Obsahy(3)
V nepříliš vzdálené budoucnosti dohlíží na dodržování pořádku mechanické policejní jednotky. Nyní se jim ale lidé začínají bránit. Když dojde k odcizení a přeprogramování jednoho z policejních droidů, stane se robot jménem Chappie vůbec prvním robotem se schopností samostatného myšlení a cítění. Jak se jeho existence stává v očích mocných stále větší hrozbou pro celé lidstvo, nezastaví se tito před ničím, aby vynutili zachování statu quo a zajistili, aby byl Chappie současně i posledním robotem svého druhu. (Falcon)
(více)Recenze (1 039)
70%. Vsetko dodrbala hlupa, trapna a zle napisana postava Hugha Jackmana. Mohol to byt film roka, takto vyborne pozeratelna jednohubka. ()
Dramaturgicky nezvládnutý hybrid Mad Maxa, Robocopa a žijúceho čísla 5, s najväčšou castingovou prasárnou ze dlhé roky (Hugh Jackman). A vôbec všetky postavy sú otrasne nefunkčné, nech už i hrá ktokoľvek. Vrátane motivácií a chovania plecháča Chappieho. Blomkamp má áčkový rozpočet, techniku a hercov, ale režíruje ako borci z Asylumu. ()
Chappiechappiechappiecha. „Jak vycvičit robota“ v johannesburském ghettu. Robot je trapný, infantilní kokot a jeho zoufalost doráží burské recitační duo ve složení pištivá, krpatá, podle kastrolu ostříhaná zrůda a hustě vytapetovaný, vymaštěný mukl. Volverín je za čuráka, Ryplyová do počtu a komunista Blomkamp totálně v hajzlu, když už musí neumětelsky vykrádat osmdesátkové telenovely, a to včetně indického čmouda. Čarlta do této chappioviny Kopli jen jako buzerantský hlas Pyje ex Machina, čímž Číslo pět zdechlo nadobro, a já už opravdu letos nechci vidět žádný další film o umělé demenci. ()
Proč? Protože ´Die Antwoord´. Hoďte do jednoho kotle trocha potrhlé komedie, trocha osudově se tvářícího sci-fi dramatu, přimíchejte drobet z Deus Ex a navrch pár myšlenek z Matrixu, osolte to špetkou klišé, zamíchejte a máte tu zábavný, nekonzistentní mišmaš žánrů, kde se v jeden moment rozesmívá svojí ujetostí a pár minut na to se naturalisticky trhá tělo vejpůl. Blomkamp je nepochopený tvůrce, který si dělá věci po svém, v protikladu s tím, jak se dneska točí v kalifornské „továrně na sny“. A to je dobře. A jedno je jisté - ´Die Antwoord´jsou mimozemšťani, jejichž roztomilé neherectví baví. I když věřím, že zrovna oni dva moc hrát nemuseli, ti jsou mrdlí i v reálu :o) ()
Blomkamp-režisér se urputně snaží zakrýt neschopnost Blomkampa-scenáristy. Na Chappieho se dívá hezky, film má světlý momentky, ale když se nad tím začne uvažovat .... :-( Když se z děje vyabstrahujou linky jednotlivých postav, jejich konání ... tak to jsou vskutku závody debility s velmi těsným výsledkem. Každý z borců se v této disciplíně totiž snaží, seč mu síly stačí. ()
Konečně si Neill uklidnil kameramana a přestal z filmu dělat houpacího koně, protože za ty jeho předchozí filmy by si z hlediska houpací kamery zasloužil sešít koule dohromady a udělat z nich boxovací pytel pro kachny. Jenže když odstraníš plíseň ještě to samo o sobě neznamená vůni. Naštěstí má v sobě film složku, která mě chytla a to byl vývoj povah hlavních postav a jednoho roztomilýho pikslíka. Ty proměny byly udělány s naprostou lehkostí a ani trošku nepůsobily uměle a v podstatě udávaly tempo celýho příběhu a nudu poslaly na dovolenou. Závěrečná akční scéna byla natočená na efekt, což moc nemám rád, ale sem skvěle zapadla a více stranou přestřelku jsem si pro její přehlednost vysloveně užíval. Další plusko dodala finalová pointa, protože v sobě měla pozitivní emoce, které vždy umím ocenit. Celkově bych řekl, že se jedná spíš o takovou zábavně akčnější pohádku, která má v sobě až nečekaně velký srdce. ()
Anarchistická vizuální palba, která Blomkampovi sedla víc, než jsem se po všelijakých trailerech zdráhal uvěřit, táhne především Opalochova výstřední kamera, která ten wannabe dokumentární styl prodává dobře jako málokde jinde, a bizarním obsazením Die Antwoord počínaje a Jackmanovým účesem konče. Charlto Copley dojí slzičky i z pozice audio-only. Elysium odpuštěno, s dramaturgickým vodítkem utaženým hodně nakrátko by se mohl povést i Vetřelec. ()
Neill Blomkamp si opět podržel svůj standard a přidal konečně i statickou kameru, která z Chappie dělá jeho dosud technicky nejlepší film. Obrovským plusem vnímám vlastně i fakt, že jedny z hlavních rolí zvolil i partičku z kapely Die Antwoord. Vlastně mě nenapadá nikdo jinej, kdo by z Joburgu mohl hrát větší gangstery a ouchyly, než právě Yolandi a Ninja. Oni jsou tak brutálně ujetý, prohnilý a jejich muzika je tak šíleně agresivní, že nic jiného se do tohoto filmu ani hodit nemůže. Trošku mě udivuje, jak režisér z Johannesburgu zase dělá naprosto šílený místo na život, ve kterém by nechtěl žít ani ten nejšílenější vrah ze Skandinávie, kde se s vrahy ve věznicích jedná lépe, než by si jen obyvatelé tohoto města mohli vysnít coby normální život. To je vlastně jediný, co mi na tomhle filmu vadilo a kvůli čemu jsem mu nemohl dát pět hvězd. Ono sledovat dvě hodiny lidským humusem prosáklý město plný betonových parcel zarostlých roštím není úplně zeleným ostrůvkem klidu pro můj mozek. Každopádně všechno ostatní bylo takřka bezchybné. ()
║Rozpočet $49miliónov║Tržby USA $31,569,268║Tržby Celosvetovo $102,811,889▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $4,831,247 ║ Tržby za predaj DVD v USA $6,761,022 ║ mierna dejová nevyváženosť to troška zbytočne kazí, lebo chce to byť aj rodinná zábava ale aj príliš drsné v akčných sekvenciách, či štýlom uletenej vizáže a špinavej patiny prostredia, Hugh Jackman mierne nevýrazní ako ostatný herci ale zas robot Chappie strhne toľko pozornosti že to na lepší nadpriemer vystačí /80%/ ()
Film s IQ toustovače a elegancí drtiče odpadu. Strašně jsem tomu fandil, ale tak ledabyle svařené přístupy (režijní, herecké, scenáristické) nemám čím omluvit, ani tím, že Chappie je rozkošně naivní bytost. Neille, dej si pauzu. ()
V mých očích zklamání. Neill Blomkamp si viditelně užívá každý vytváření každého malého detailu (trička, popisky, pozadí) a postav ve svém světě. S tím nemám žádný problém, stejně jako s technickou kvaitou filmu a především robotů v akci, kteří berou dech i svým propojením s prostředím. Ovšem vystavět celý film na robotovi/dítěti, které ze začátku rozesměje, dobře, ale později už jeho dětinskost filmu ubližuje (vždyť okolo něj se děje eRkový krvák? No jo, vlastně naprosto zbytečně... Robocop se obrací v pomyslném hrobě, bez krve jde totiž o pohádku pro děti...). Očekával jsem větší (nebo aspoň nějaký) vývoj Chappieho, jako by Blomkamp nevěděl, kam s ním směrovat (chvíli si hraje na Gándího a nechce násilí a přitom ho koná..). Vše bych na konec překousl, protože mě ta zvrácená zábava z dětinského robota využívaného gangstery uměla rozesmát, ale ten konec filmu... Pro mě další důkaz, že Blomkamp stejně jako v Elyseu dobře vypráví, ale nezvládá zakončení svých příběhů. PS: díky za ČSFD projekci;-) ()
rodinka cool Joburg gangstas made my day. a soundtrack, wow, pridem z kina a okamzite sosnem, lebo toto je hudbicka ako stvorena do mojej 7rocnej fabie combi, ked budem prechadzat drsnym bratislavskym ghettom :) PS: Ninja, Yolandi a zvysok Die Antwoord uz tento rok /2015/ u nas v Trencine na Pohode. ()
O trochu lepší než Elysium, pořád ale o kus horší než District 9. Blomkamp umí neotřelé postavy, divokou akci a nebojí se pořádných eRkových jatek, jenže zbytek mu pořád lítá sem tam. Chvíli nudí Chappieho učícími začátky, chvíli baví jeho zlodějským prozřením, a pak to najednou žene do slzopudného dramatu s technologickým přesahem. Při tom všem vás nutí obdivovat Copleyho herecký výkon, který je poznat z každého Chappieho pixelu, jenže na druhé straně stojí Jackmanův unylý záporák, který megaotravně mluví sám se sebou (co má holt bez sidekicka dělat). Celé je to zkrátka nevyrovnané a často tápající, jako by se Blomkamp nikdy nerozhodl, co a pro koho vlastně točí. A nejspíš to sedne jen hodně benevolentním sci-fi fanouškům, jimž herecké kreace podivínů z Die Antwoord přijdou zajímavě jiné a ne strašně iritující. Ještě že mezi ně patřím... ()
SPOILER ALERT___District 9 revised v nadšeneckej transformácii low-budgetového Turbo kid do x-krát nafúknutejšieho budgetu. Inak povedané, obmieňa sa tu znova koncept transgresie ľudského vedomia v spojení s výmenou obalu/tela (District 9 poskytol plynulú metamorfózu, Chappie ponúka skokový prechod) ako potešujúci prídavok do rodiny pozdvihnutia povedomia o tom, že nie sme iba fyzické telo. Ten výrazné "iný" soundtrack v spojení s nezvládnutým vedením hercov (a žalostne zlou voľbou hereckého predstaviteľa v úlohe mladého vedca) mi pripomenul partizánske nadšenie pretavené do podoby hravej pocty určitého 80's subžánru v spomínanom filme Turbo kid. Lenže zatiaľ čo tam bola práve tá pocta a hravý odkaz nosným pilierom a skvele fungovala s obmedzeným rozpočtom, v Chappie tieto "amatérsko-nadšenecké" blbiny už ma dosť rušili. ()
Číslo 22 žije ()
Je to docela blbost, ale dětský robot mě bavil. Sharlto Copley zvládnul dabing bravurně a díky Chappiemu je ten film koukatelný. ()
„MĚ NEJVÍCE ZAJÍMÁ „UI“ NA VYSOKÉ ÚROVNI. OPRAVDOVÁ INTELIGENCE. STROJ, KTERÝ UMÍ MYSLET A CÍTIT…“ /// Krávovina pro náctiletý, která má velký plus – nezdržuje kecama (bohužel je ale pěkně blbá). Sledovat, jak tři retardi a jeden génius šaškujou kolem robota, kterej svým ftipem pobaví a roztleská rozmanitý pubertální publikum, je utrpením (možná i pro toho robotka). A pak ten nevynalézavej, vohranej příběhovej motiv! Hračky jsou to moc pěkný, to jo, točit taky Blomkamp umí, ale na tohle su už starej. P.S. Odzkoušeno na huberťácích – hodnoceno starcem. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Chcu vidět robota shánět „babský ucho“. 2.) Těším se na dobu, ve který roboti budou programovat lidi. 3.) Thx za titule ,,urotundy@cbox.cz“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ ne ()
// Distribútor: Sony, Columbia // Počet premietajúcich kín v USA: 3,201 // Otvárací Víkend v USA: $13,346,782 // Pre sci-fi fanatikov, ako stvorené. ()
Kdo má rád Blomkampův styl bude Chappie milovat a dokonce bude mít chuť se s ním i spřátelit. Film krásně znázorňuje problémy dnešní společnosti a jaké to je přinést život do nesprávných rukou. Velmi ošklivé a nesympatické záporné postavy, škaredé a špinavé sídliště, krajina, vše působí velmi ohyzdně a vy si říkáte v tomhle Gétu bych noc strávit nechtěl. Naštěstí Chappie je miláček, zlatíčko, roztomilý, sladký, nevinný jej si nejde nezamilovat, empatizmus tedy funguje na 150% a kolikrát vám chtějí ukápnout i slzy. Akce je slušná( párkrát i krvavá) za doprovodu skvělé Zimmerovky, funguje zde i humor a hlavně emoce, takže za mě opravdu slušná podívaná s velmi hezky vymyšleným závěrem, byť je to spíše drsnější pohádka, kouká se na to skvěle a sequel zde bude, co by dup. 80% ()
"Ty alkoholiku, proč jsi ukradl dádímu auto!!" Chappie je naprosto rozkošný, chci ho domu, alespoň jako tu postavičku na stůl!! ()
Reklama