Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Gilmour93
    ***

    „Zbabělci umírají často ještě před smrtí, hrdinové okusí smrt jen jednou.“ Taky bych uměl od psacího stolu dělat machra, Williame.. Atentát od Sequense plnil funkci rekonstrukce o poznání autentičtěji, a i když je to nepříliš oprávněná výtka, kvůli původnímu znění mi to připadalo, jako by dva britští parašutisté seskočili u Prahy, aby si nabrnkli anglicky mluvící Češky a milostná linka pak mohla být poněkud křečovitě zakomponována do příběhu. Od Ellise mi chyběl nějaký podstatnější autorský vklad i hlubší zaměření na kontext operace a jednání postav. Pokud se jedná o psychologickou rovinu tíhy okupační deky před a po polechtání Heydrichovy sleziny, má nepoměrně navrch zase Krejčíkův Vyšší princip, o tom snad netřeba debatovat. Škoda, že Efialta Čurdu v 47´ oběsili, lidé jeho formátu by měli žít věčně..(8.2.2017)

  • Shakers
    ****

    Nedýchal som v závere. Jozef Gabčík a Ján Kubiš boli skutočný hrdinovia a som rád, že sa tento príbeh podaril preniesť na plátno vo veľkom štýle. Výborný herci, ale aj skvostné prostredie Prahy, či samotná sila príbehu, to všetko nahráva Ellisovy do kariet. Podaril sa hlavne záver, kde akcia nestráca tempo a hlavne napätie. 85% - 4*(21.11.2016)

  • Xmilden
    ****

    Měl jsem solidní problém s tím že Anglicky mluvící lidé hrají české postavy s českými jmény. Že se ve filmu mluví anglicky a celá první polovina připomíná spíše chaos. Ono totiž se nedá zrovna moc říct, že by se divák, který je nepolíbený dějepisem, zrovna extra motivoval proč vyřadit ze hry toho hrozně zlého Heydricha, když ve filmu nemá sebemenší "zlou" scénu a když vlastně toho zase až tolik ani nepáchá. Mluvím teď o vyznění filmu a ne o faktických událostech. I malé dítě ví, že Heydrich ještě mnohem více přiostřil sbírání Židů a veselá doba tohle rozhodně nebyla. Jenže ve filmu se nic takového neděje. Naši parašutisté bydlí spokojeně u jedné rodiny, plánují nebo spíše neplánují geniální atentát a ještě k tomu si randí po Praze se dvěma šličnými dívkami. Proště Hollywoodská vize naší okupace. Takže jak sami uznáte nezúčastněný divák je velmi těžko nalézá motivaci, proč vlastně atentát uskutečnit. Nicméně, fakta jsou fakta a tak atentát jednoho slunečného dopoledne opravdu probíhá. Natočený je dle mého soudu solidně autenticky a tady už se začínám konečně orientovat. Naši hrdinové najednou moc neví kudy kam, přichází morální dilemata, začnou umírat zdánlivě nevinní lidé a přicházejí první zrady. Těžkopádnost je fuč a celé to začíná solidně šlapat. Dokonce se začínají ukazovat první záporáci, v čele se zrádcem Čurdou v celé své kráse. Nakonec to celé vyvrcholí povedeným dobýváním kostela Cyrila a Metoděje. Vlastně je škoda že film končí, protože druhá polovina se určitě povedla. Film si pravděpodobně pustím časem ještě jednou. Koukat se na to dalo a přes ten fakt se znějící Angličtinou jsem se přenést dokázal. 70%(31.10.2016)

  • Radek99
    ****

    Sequensův Atentát zůstal nepřekonán, přesto Sean Ellis natočil film, který se nemusí za nic stydět (byť trpí většinou nemocí velkých evropských koprodukcí) a na který my Češi můžeme být právem hrdi - je totiž o tom nejlepším z nás, o naší statečnosti, o našich hrdinech... Filmu paradoxně v mých očích (a uších) ubližuje asi nejvíc to, že jsem Čech a mám tedy mnohem detailnější znalost popisované historické události, kontextu a v neposlední řadě jazyka (proto mi třeba předešlé Ellisovo Metro Manila přijde mnohem více autentičtější, věrnější a bližší filipínským reáliím, než Anthropoid českým, ale nedělám si iluze, že kdybych byl rodilý Filipínec a koukal na tenhle film, měl bych podobný pocit jako nyní) než jakýkoliv zahraniční divák, když ovšem přivřu své rodilé české oko (a zakryju ucho), mám před sebou kvalitně natočený a dobře fungující mezinárodní koprodukční snímek, jehož hlavní doménou je popularizace jednoho z mála velkých aktů, kterým jsme se my Češi (Čechoslováci) zapsali do historie...a dělá to více než dobře! Zajímavý scénář (historicky sice velmi nepřesný, nedržící se historických faktů, ale právě proto ryze filmový a funkční), interesantní herecké výkony (zvlášť Cillian Murphy tu hraje jako v Peaky Blinders), dobrý casting, autentická mizanscéna, kvalitní produkce a výprava... Takže osobně přeji snímku velké tržby a kasovní úspěch, značný mezinárodní ohlas a plno diváků, kteří se řeknou - ejhle, ti Češi...naprosto heroičtí! :-) PS: Vlastně si nevzpomínám, že by kdokoliv zvenku natočil o nás Češích takhle pozitivní film (snad vyjma Nesnesitelné lehkosti bytí), film, v němž bychom nebyli jen těmi ,,mongoly" odkudsi z Východního bloku, nebo popřípadě film, kde by Praha nebyla ,,divoký východ" a Češky nebyly jen hezké, ale levné a lehko k mání...(23.10.2016)

  • gogo76
    *****

    Režisérov nedávny film Metro Manilla na mňa silno zapôsobil a po zistení, že chystá Anthropoid som veril, že to dotiahne ďalej ako na priemerný film. Je vidno, že si dal záležať i poradiť, všetko pôsobí max. reálne, atmosféra doby, exteriéry aj interiéry pôsobia veľmi hodnoverne. Nenechal som sa rozladiť toľko kritizovaným českým prízvukom v angličtine, mne to veľmi nevadilo a nebol som ani znechutený pri pohľade na J. Dornana, ktorý sa mnohým sprotivil pri nedávnom "hite" 50 odtieňov sivej. Trochu ma zamrzelo, že film začína zoskokom, chcelo to o niečo širší pohľad, nejaký úvod do akcie, zoznámenie, výcvik, výber chlapov na akciu..., ale zobral som to tak ako to je. Český holky zapadli výborne, hlavne Mihulová, Aňu už veľmi nemusím, rovnako O. Malý v roli gestapáka- super. Prvá pokojnejšia polovica ma zaujala a z dvojice Dornan - Murphy to lepšie sadlo Murphymu v roli Gabčíka. Tesne pred atentátom sa napätie pomaly zvyšuje a po ňom je to skvelá adrenalínová jazda a fantasticky vygradovaný záver. Vadil mi ten 2-sekundový záver na Aňu v závere, ale inak super. Veľká škoda, že film nie je dlhší o nejakých 20-30 minút Prijal by som zopár záberov na Heydrichov pohreb, osud Čurdu "po" , nejaké zábery na vynášanie mŕtvych z krypty, širší pohľad na život v protektoráte, gestapo...Dostávame prevažne pohľad na dvojicu Gabčík -Kubiš, čo je super, ale neboli sami. Napriek tomu veľká spokojnosť a film, ktorý konečne priniesol vážnosť a hrdosť pri spomienke na dvojicu Gabčík-Kubiš aj bežným ľuďom, nielen vojnovým nadšencom a historikom. 90%.(6.11.2016)

  • - Místo, kde Gabčík (Cillian Murphy) fotí Lenku (Anna Geislerová), je tramvajový vratný trojúhelník Zvonařka, poslední tramvajová konečná svého druhu v Praze. Lokaci americkým filmařům doporučil David Ondříček, jenž se podílel na koprodukci Anthropoidu a sám zde například točil scény k vlastním filmům Ve stínu (2012) a Samotáři (2000). Na Zvonařku byla situována i kancelář Leeevně.cz ze sitcomu Marta a Věra (od r. 2014). (Šéfik)

  • - Kulomety na kostel ve skutečnosti střílely z budovy naproti, ne z ulice jako ve filmu. (Franta)

  • - Pôvodne mala hrať pani Moravcovú Emily Watson. Nakoniec však rolu dostala Alena Mihulová. (Lucasion)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace