Nastala chyba při přehrávání videa.
  • misterz
    ****

    Musím čestne priznať, že sa mi to páčilo o chlp viac ako československá verzia z r. 1964. V porovnaní s ňou to bolo živšie, malo to lepší spád, žiadne prestoje (vrátane samotného úvodu, kde je divák priamo hodený do vody). Z toho plynulo aj menej nudy a zbytočných konšpiračných rečí. Len tá romantika mi tam trochu vadila. Záver sa tiež podaril, síce tam bolo cítiť niečo málo sentimentu, ale nebolo to nič hrozné. Čo sa týka samotného atentátu, oslovil ma hlavne ten záber na prederavené čalúnenie v tom aute, len škoda, že bez ďalšieho komentára to bežnému divákovi nič nepovie. Heydricha totiž zabili baktérie, ktoré sa tam nachádzali. Priebeh atentátu bol ale zrekonštruovaný veľmi presne, čo je ďalším plusom. Nadpriemer. 75/100(2.10.2017)

  • Tom Hardy
    ****

    Má to své mouchy. Německá strana má trestuhodně málo prostoru ("hlavní záporák" je ve filmu doslova pár vteřin), romance je zbytečně chtěná a Aňa Geislerová, v českých filmech světově vypadající, tu z nějakého nesmyslného důvodu působí šíleně staře a neatraktivně. Také jazykově to mohlo být lépe ošetřené. Angličtina s českým přízvukem se dá zkousnout, považuji ale za chybu, že dialogy "v druhém plánu" (tedy v pozadí) nikdy nezazní v češtině. Na druhou stranu je třeba ocenit poměrně nejednoznačné vykreslení situace, kdy zmíněný atentát (minimálně v rámci daného momentu) rozhodně udělá víc škody než užitku. A ať už jsou výhrady jakékoli, strhující finále vše vynahrazuje. Frenetickou třicetiminutovku v kostele s dojmeným koncem, který si vystačí jen s hudbou, zvládl Ellis na hraně geniality. Za něco takového by se nemuseli stydět výrazně zkušenější machři (a nemyslím si, že by to nutně natočili lépe). 70% za to, že by to chtělo v některých oblastech širší záběr.(6.11.2016)

  • Jara.Cimrman.jr
    ***

    "Díky rtěnce si vás všimnou. Takže si všimnou i nás. A hned potom budeme mrtví." Anthropoid to u mě neměl lehké, neboť jsem odkojen Atentátem a na žádné britské kudrlinky jsem nebyl příliš zvědavý. Anthropoid to u mě prostě vyhrát nemohl, dokonce ani o remíze se nedalo uvažovat, ale ta prohra byla nakonec poměrně čestná. Jeho největší devízou je totiž to, že se náš "malý" příběh stal světovým a nebylo k tomu nutné nechat slavnostně parašutisty přistát na letišti Václava Havla, přesunout finální přestřelku do mnohem lépe vypadajícího Chrámu sv. Víta ani vyslat Supermana zachránit atentátníky. Díky za to.(19.6.2017)

  • Ampi
    ****

    U příležitosti dne válečných veteránů píšu tento komentář. Trochu mě k němu a návštěvě kina za účelem zhlednutí Anthropoidu vyprovokoval text redaktora Reflexu p. Tesaře (snad si jméno pamatuji dobře). Prý Češi si neváží parašutistů a málo na něj chodí. Nicméně i příběh velkých hrdinů i sebelepší téma může mít hrozné zpracovaní. Naštěstí to není případ tohoto filmu. I když se tu nabízí srovnaní s Atentátem (ano, zde nejsem originální) a ten i přes své chyby a staří je stálé o něco lepší. Ovšem některými částmi jakoby Anthropoid Atentátu vzdává hold. Setkal jsem se i názorem, že je to hrozně předvídatelné (co by někteří diváci za překvapení chtěli). Trochu mě mrzely chyby v úvodních a závěrečných titulkách. Pane Tesaři chodit na některé filmy může být dobrým krůčkem k vlastenectví a hrdostí, ale docela malým a možná zbytečných krůčkem. A to píšu s ohledem na den válečných veteránů a ne na přemrštěný nacionalismus.(11.11.2016)

  • Hunt
    *****

    Velice věrně zachycené, upravené jen pro potřeby vyprávění, aby se umocnil dojem a objasnilo jednání postav. Celé to mělo atmosféru, včetně skvělého zabarveného obrazu a hereckého obsazení. Velmi mne potěšilo, že se natáčelo často i na reálných místech - v místě atentátu (v Libni) to vypadá již zcela jinak a místo bylo nahrazeno křižovatkou u Bílkovy vily (blízko Chotkových sadů). To, že Čechoslováci mluví anglicky (s českým přízvukem) je zcela pochopitelné, neboť film s titulky by se těžko prodával - tvůrci pro mne vše vykompenzovali tím, že obsadili mnoho českých herců a to i do dosti výrazných rolí. Jedině co mne mrzelo a přišlo mi zbytečné je, že v 2/3 filmu je ve dvou - téměř na sebe navazujících záběrech - jasně vidět na domě připevněná reklama- (novodobové) logo Pilsner Urguell a po chvíli dokonce na Gambrinus. V dnešní době mi nepříjde tak složité, aby to bylo digitálně odstraněno - stejně jako mohla zmizet socha T.G.Masaryka na Hradčanech.... ale v rámci celku jsou to opravdu zbytečnosti a malichernosti. Je to poctivá práce a velice povedené dílo. V neposlední řadě kamera (samotného režiséra) je naprosto skvělá (čemuž pomáhá i povedený střih), vždy se drží jen polocelky, aby zůstala atmosféra a často těkavá a neklidná kamera zůstáva stále sledovatelná a jasně pochopitelná situace. Ve výsledku i takové "Hollywoodské" zpracování závěru, kdy se Gabčíkovi zjevuje jeho milá mi nepříjde "mimo mísu" a zapadá do srozumitelného zpracování daného tématu. Další filmy s tématem útoku na Heindricha: Já jsem velmi spokojen a pro mě nej zpracování tohoto silného příběhu.(2.10.2016)

  • - V čase 1:02:02 je vidět za Gabčíkem (Cillian Murphy) dnešní pouliční lampa, která v té době neexistovala. (rybicka11)

  • - Při obléhání a útoku na kostel jsou němečtí vojáci vybaveni samopaly MP28/II a MP40, puškami Karabiner 98k, kulomety MG34 a granáty Model 24 Stielhandgranate. (Maulincio)

  • - Scéna mučenia Aty Moravce (Bill Milner) bola natočená v Petschkovom paláci, v rovnakej miestnosti, kde sa skutočne udiala. Petschkův palác bola pôvodne banka, ktorá bola v čase vojny prerobená na veliteľstvo Gestapa. Počas vojny tam umučili mnohých povstalcov a dnes je tam múzeum venované ich pamiatke. (Lucasion)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace