Režie:
Kenneth BranaghScénář:
Michael GreenKamera:
Haris ZambarloukosHudba:
Patrick DoyleHrají:
Kenneth Branagh, Johnny Depp, Daisy Ridley, Michelle Pfeiffer, Penélope Cruz, Willem Dafoe, Judi Dench, Lucy Boynton, Leslie Odom Jr., Derek Jacobi (více)VOD (4)
Obsahy(2)
To, co začíná jako luxusní jízda vlakem z Istanbulu do Londýna, se rychle promění v jeden z nejnapínavějších a nejzáhadnějších detektivních příběhů, jaký byl kdy vyprávěn. Předloha Agathy Christie popisuje osudy třinácti pasažérů uvízlých v přepychovém vlaku Orient expresu kdesi ve sněhových závějích na Balkáně. V okamžiku, kdy ve vlaku dojde k záhadné vraždě amerického obchodníka, každý z nich se stává podezřelým. Ve vlaku naštěstí nechybí jeden neobyčejný Belgičan s velkým knírem a dokonale pracujícími šedými mozkovými buňkami. A právě tento nejslavnější detektiv na světě, Hercule Poirot, musí závodit s časem, aby vyřešil smrtící hádanku dříve, než neznámý vrah znovu udeří. (CinemArt)
(více)Videa (19)
Recenze (867)
Přebarvená a přehnaně opulentní krimi limonáda v rukou prvotřídního fajnšmekra estéta, pedanta a milovníka klasických literárních předloh v jednom. Že to nejde moc dohromady ? To je pravda a podle toho to vypadá. Ne snad, že by Branagh před kamerou nebyl dobrý. Ze všech je naopak nejlepší, ale zároveň je jediný koukatelný. Pokud tedy nepočítáme působivé kamerové celky Istanbulu a horských výšin. Na to si ale člověk může pustit discovery. Ušetří si alespoň zklamání z nenaplněných očekávání kvalitní a hutné detektivky. ()
Ač je původní příběh do Agathy Christie dokonalá detektivka, která bude aktuální i za sto let, tak zde se uchýlit k pětihvězdičkové náloži je bohužel takřka nemožné. Příběh je skvělý, zpracování v čele s kamerou hodně nápadité, CGI efekty kupodivu fajn, ale Kenneth Branagh to tady prostě pojal tak ve velkým, že do filmu nejen natáhl sérii skvělých herců, ale také z Balkánu udělal Italské Dolomity. K tomu rozuzlení mi ke konci příliš nesedlo. A to i přesto, že jsem věděl, co se bude dít. Styl Poslední večeře vrcholilo i herecky, kdy se z některých postav svým divadelním expresivním výstupem staly karikatury a to mě trošku zamrzelo. Celkově vzato sice dobrý film, ale může děkovat za předlohu. ()
Téměř do konce mi to přišlo jako hrozná slátanina, přitažená za vlasy. Navíc mi Kenneth Branagh zkrátka dost dobře neseděl do role Hercula Poirota, kterého mám raději jako toho seriálového chlapíka s umírněnějším černým knírem a poněkud jiným charismatem. Nakonec ale bylo nejspíš dobře, že jsem konkrétně příběh "Vraždy v Orient Expresu" včetně jeho rozuzlení vůbec neznala, protože mě závěr tohoto filmu hodně překvapil a jeho myšlenka rázem obrátila celý můj dojem. Právě myšlenka o tom, že se v rámci spravedlnosti nedá vždy přísně řídit zákony, že se věci nedělí přesně na "dobro" a "zlo", a že člověk je bytost, která si v rámci "léčení" své duše zaslouží odpuštění, protože jinak by jen zlo plodilo další zlo.... to všechno je tak komplexní a cenná úvaha, vložena na konec tohoto filmu, že ho rázem vysoko pozvedává. Byl to pro mě šok, že se z tak na pohled stupidně zamotaného příběhu vyklubalo něco takového. Navíc se tím vysvětlila i ta málo uvěřitelná spletitost vztahů mezi postavami a jejich vztah k vraždě. Film jako celek mě tedy až tak moc nezaujal a nutno říct, že stojí na výkonu množství ostřílených herců, kteří v něm hrají, ale svým lidským a smysluplným vyústěním si mě rozhodně získal. ~(4,0★)~ ()
Vcelku kvalitní a důstojná filmová adaptace již několikrát zfilmovaného legendárního krimi románu Agathy Christie... Tenhle film bude samozřejmě nejlépe fungovat na diváka, který ještě nečetl literární předlohu, ani neviděl dřívější filmové zpracování, když znáte zápletku a především rozuzlení, ztrácí zážitek na intenzitě, i tak jsem měl ale pocit, že se dívám na opakování již dříve viděného filmu, což je v tomto případě důkaz, že Poirotovská franšíza byla natočena dobře... ()
Tak mně Kenneth ukázal jak vypadá solidní průvan a kaskadérský kousek v podobě Poirota, jinak notoricky známého v této roli hlavně Davidem Suchetem. Tak jako u Suchetovského Poirota na mě dýchá velmi intenzivně staroanglické prostředí a atmosféra, tak tady na mě zavanul téměř moderní, novátorský duch a Branagh s normální mluvou, na kterou jsme zvyklí. To beru jako velké plus. Knírek byl úsměvný a celkově tam bylo víc momentů, kdy na mě Poirot komicky juknul. V tomhle případě jsem mile překvapená. Bylo vidět, že si s tím Kenneth vyhrál, co se zpracování a digitálu týká a o hereckém obsazení nemluvě. Docela by mě zajímalo, jak sehnal takové super filmové star třeba jen na pár větiček v celém příběhu. Kenneth to všechno vsadil na jednu kartu a myslím, že se povedlo i když Suchet je už přece jen víc pod kůží a v povědomí diváků. O to víc dávám Kenovi palec nahoru za tu kuráž. ()
Galerie (92)
Zajímavosti (27)
- Po hercích jako Austin Trevor (1931-1934), Francis L. Sullivan (1937), Heini Göbel (1955), Martin Gabel (1962), Tony Randall (1965), Horst Bollmann (1973), Albert Finney (1974), Peter Ustinov (1978-1988), Vidas Petkevicius (1981), David Suchet (1989-2013), Anatolij Ravikovič (1990), Alfred Molina (2001), Konstantin Raykin (2002), a Mansai Nomura (2015) byl Kenneth Branagh už patnáctým představitelem Hercula Poirota (pokud nepočítáme parodie a díla, která nevycházela z předloh Agathy Christie). (MiroCup)
- V britskom štúdiu Longcross bol starostlivo vytvorený ako Istanbul tridsiatych rokov, tak autentická lokomotíva a vagóny slávneho Orient Expresu. Vagóny boli umiestnené na tzv. kardánové kĺby, ktoré umožňovali imitovať vratký pohyb vlaku. Za oknami boly LED obrazovky s európskou krajinou, aby mali herci vierohodný pocit cesty. Istanbulskú stanicu a zástavku v Dinárských horách tak "hrali" exteriéry okolo štúdia. Pre potreby filmu na mieste položili tiež koľajnice. (classic)
- Ve venkovních scénách, které se evidentně mají odehrávat ve velikém mrazu, nikomu nejde pára od úst. (MrAldridge)
Reklama