Reklama

Reklama

Star Wars: Epizoda III - Pomsta Sithů

  • USA Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith (více)
Trailer

Rozpolcenost mezi loajalitou ke svému učiteli Obi-Wanu Kenobimu a vábením Sithů nakonec způsobuje, že se Anakin Skywalker obrací zády k Jediům a přeměnou v Dartha Vadera dokončuje svou cestu do temnot... (Bontonfilm)

Videa (2)

Trailer

Recenze (1 569)

genetique 

všechny recenze uživatele

Veľkolepé, pompézne, temné, akčné, nerušiaca porcia romantiky, úžasné efekty, dokonalá hudba. Dokonalé uzavretie príbehového kruhu celej ságy. A to som si už myslel, že piatu hviezdičku neudelím ani jednému filmu série. Lucas ma však vyviedol z omylu a daroval mi dokonalý zážitok, stelesnenie filmového umenia. Za všetko hovorí fakt, že bezprostredne po skončení filmu som mal obrovskú chuť pustiť si celú sériu odznova (rozumej Epizódu IV), no keď som si spomenul akým sklamaním bola pre mňa pôvodná trilógia, tak som si to radšej rozmyslel a uchovám si v pamäti tento diel ako posledný videný. 90%. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Týjo, kdysi jsem o tomhle filmu napsala několik normostran a teď s hrůzou zjišťuju, že tady není žádný komentář! To je docela ostudné, když si uvědomíme, že se jedná o film, který pro naši galaxii znamenal tolik věcí. Pro mě konkrétně třeba uvědomění, jak je těhotenské břicho sexy nebo že Hayden skutečně neumí moc hrát, jenom hezky vypadá s dlouhými vlasy. Přesto se ve mně ozývá Sílou odkojené děťátko a jakékoliv promítání tohoto filmu mě baví od začátku až do konce. Kupříkladu plnění rozkazu 66 zafunguje vždycky, stejně jako Anakinovo první nadechnutí po "reinkarnaci". Já sama u toho v kině nedýchala vůbec. --- WTF? Jak jsem kdy toto mohla napsat. ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Jedna z filmových legend říká, že mezi třemi nejvlivnějšími filmaři 70. let, tzn. mezi Spielbergem, Coppolou a Lucasem byl zásadní rozdíl v přístupu ke světu filmu. Zatímco Spielgerg a Coppola filmem doslova žili, do vysílení sledovali ve filmových klubech představení uznávaných filmových klasiků, hluboko do noci vášnivě diskutovali s podobně postiženými o kinematografii a snažili se svět filmu někam posunout, Lucas byl nadšeným čtenářem pokleslých komiksů, divákem televizních space oper 50. let a filmová teorie mu byla bytostně cizí. Zato dokázal lépe než kdokoli jiný vystihnout podstatu popkultury a proměnu filmového diváka od 40. do 70. let minulého století, kdy se věk průměrného návštěvníka kinosálu stále snižoval. Zároveň docházelo díky sociologickým procesům a zbohatnutí společnosti ke změně pohledu na film. Plně se projevila infantilizace a vítězil koncept rodinného filmu zprůměrovaného k nižšímu standardu, aby ho pochopily co nejširší vrstvy potenciálních diváků. Tak vznikly Hvězdné války, kdy se pohádka obalila kosmickou technikou a žvásty tehdy populárního hnutí New Age. Lucas to celé natočil co možná nejvíc barvotiskově v infantilním duchu a naivně a právě proto to mělo tak pronikavý úspěch. To, co má úspěch, přitahuje pozornost a snahu o napodobování a v jisté fázi, kdy se stane kultem, už je prakticky nezpochybnitelné a samo o sobě to má punc kvality bez ohledu na podstatu. Viděl jsem první tři filmy slavné série ve věku, kdy už mi přišly motivy i zpracování a zejména ta "myšlenková nadstavba" k smíchu. Jinak to má ten průběh, že poprvé to vidíte tak v 8-9 letech a pak se železnou pravidelností, která se blíží někdejšímu vysílání ruského Mrazíka v naší televizi, opakovaně, takže s tím vyrůstáte a má to pro vás emocionální a nostalgickou hodnotu. I kdybych na tom vyrůstal, stal bych se prakticky s jistotou spíš příznivcem seriálu Star Trek, který přes svou šablonovitost, naivitu a myšlenkovou základnu, která vychází z multikulturalismu, představuje poctivý kousek žánru sci-fi. Hvězdné války mají s žánrem sci-fi společné jen ty vesmírné kulisy. Je to pohádková fantasy, která není ani chytrá ani objevná ani skvěle zrežírovaná. Pozdější 3 díly série jsou nabité triky, bombastické, ale stejně a spíš víc infantilní a navíc v nich ani není ten sebevědomý ironický nadhled, který čiší z každého šklebu Hana Sola. Ten v podání Harrisona Forda trošku připomíná daleko výrazněji uplatňovaný nadhled Indiany Jonese. Osobně mi celá série nemá co nabídnout a i když mezi jednotlivými filmy jsou pochopitelně významné nuance, to, co mi vadí, jako je zběsilé máchání zářivkami, žvatlání o síle a roztomiloučcí plyšáci okolo coby mimozemšťané, jsou typické pro všechny díly. Proto tento komentář platí pro všechny kousky série Hvězdných válek. Celkový dojem: 20 % za kulisy. ()

Eodeon 

všechny recenze uživatele

tento film, který se z celé hexalogie může zprvu jevit jako nejpovrchnější akční nápor, je doslova uzavřením kruhu, zcelistvěním obrovského mýtu a položením posledního a zároveň i základního kamene cyklické stavby. filmy Star Wars ságy nikdy nemohou fungovat zcela samostatně, vypovídají všechny jakoby jedním jediným dechem, dýchají zároveň jediným párem plic, metaforicky řečeno. ty nejcennější významy jsou odvoditelné jen z celku a já z odstupem času nalézám nepřeberné myšlenkové bohatství i v této jediné epizodě, když samozřejmě zohledním předešlé a následující. žádný mně známý film si v mýtické a politické rovině nezadá právě s E3. to je vrstev, až z toho zrak přechází, hloubky, že nedohlédne, a pravdy, že nevyčerpá. tečka. mytologie je vystavěna. víc netřeba říct. přesto budeme všichni jistě rádi za každé doplnění, rozvíjení a nové myšlenky, které nám může přinést expandované univerzum. zvlášť teď, kdy je báze, na které fenomenální svět George Lucase stojí, konečně dotvořena. ale to bude vždy už jen dodatkem k tomuto šestijedinému opusu /// hledat nějaké významné cézury mezi jakousi starou a jakousi novou trilogií je po uzavření ságy již naprosto scestné. žádné trilogie totiž už dávno neexistují, existuje jen hexalogie, která je kompaktním, naprosto koherentním celkem. jde o pořadí jednotlivých filmů, ne o pořadí jednotlivých trilogií. hexalogie je jednotná stylově, narativně i žánrově a nelze jí adekvátně chápat jinak než jako jeden jediný dlouhý mýtus. záměrně nepíšu vyprávění, aby nikdo nepojal dojem, že nám zde může jakkoliv napomoci naratologie. napínavé dějové zvraty a posuny upoutají, ze zjevné příčiny, jen napoprvé. ale už jen úspěch šestice filmů je jasným důkazem, že jejich merit je třeba hledat mnohem hlouběji. ne však jen v oslnivé dokonalosti triků, jejichž lesk s léty vyprchá. zbývá hledat jej v tématech a významech, v mytologické rovině, popřípadě také v té politické, a především v budování celistvého, propracovaného a fungujícího diegetického světa, protože jen tento postup stvrdí mytologický charakter celku filmů a dodá jim na uvěřitelnosti a přesvědčivosti. a diegetické světy (s výjimkou takových abnormalit jako je třeba Star Trek) fungují po lineární časové ose, a proto je také nejpřiléhavější je právě takto vnímat. pokud začneme sledovat od prostředka, dospějeme patrně na konci k témuž výsledku, ale budeme muset vynaložit značné úsilí, abychom si všechny souvislosti poskládali (a tím opravdu nemyslím zjevné banality, jako kdo byl čí otec a tak, ale naopak nejskrytější motivace postav, které opravdu dává pochopit jedině celek, a které dodnes mnoho diváků nedovede odhalit a kroutí hlavou nad tím, proč postavy jednají, jak jednají). a při tomto úsilí se pochopitelně může snadno stát, že nám toho mnoho unikne, zvlášť u tak překombinovaných fabulí plných desítek postav, desítek frakcí, různorodých zájmů a motivací. tím spíš, že to všechno je separované od našeho světa a povědomé jedině díky propracované indexikalitě. nejsou to jen postavy, ale i divák, který jednou do tohoto fantastického, takřka soběstačného světa vstoupí, musí sledovat archetypální kruh opisující téma karteziánských protiv hmoty a ducha, téma vztahu svobody volby a předurčenosti, s nimiž to vpravdě není tak černobílé, jak se může v první chvíli zdát, téma vůle, jaká nezná mezí. mimo toto tvoří Star Wars univerzální výpověď o zneužitelnosti politické moci, o politické zvůli a tyranii. poskytuje nadčasový a tedy vždy aktuální model o pádu svobody, o slepotě lidu a kolektivní vině za způsobené utrpení. () (méně) (více)

Marius 

všechny recenze uživatele

Úvodom rečnícka otázka. Ste naozaj väčšina tak slepí, že nevidíte priemernosť E3 ? Alebo ju len nechcete vidieť? Áno E3 je lepšia než E2 a E1 ale na staré E4-6 sa nechytá ani náhodou. A to je o temer 30 rokov mladšia. Pomsta Sithov má prekvapivo dobrý scenár (stromček - toto si zapamätajte). Hudba Johna Williamsa je výborná ale to sa predsa považuje za samozrejmosť. Vizuálna stránka (a to nemyslím len Natalie) je veľkolepá, čo je však v dnešnej dobe tiež akosi štandard a povinnosť. A poďme k osvete. Predovšetkým je potrebné uvedomiť si, že stromček ovešaný smetím nikdy nebude vianočný. Inak povedané keď dobrý scenár má odporne stupídne dialógy (a to nemyslím len Amidaline vyznania ale 90 % dialógov) nikdy mu to nevydá na dobrý film. Réžia G. Lucasa je ...no ako to povedať .... kontroverzná :-))) . Postavy sú ploché, inak si neviem predstaviť prečo sú mi temer všetky ukradnuté a ani skúsení herci nie sú vo svojich rolách presvedčiví. Christensena nepovažujem za herca ale za manekýna, Natalie Portmann vo svojej Padmé nemá čo hrať vzhľadom k debilným vetám ktoré jej Lucas vložil do úst, Samuel L. Jackson má málo replík i málo priestoru takže vlastne nijak nedominuje scénam ako by sme čakali po jeho "tarantinovských" rolách. Ak však môžem niekoho pochváliť je to Ewan McGregor, ktorý chvala bohu nebol "obdarený" až takými "múdrosťami" ako ostatní. Najlepším "hercom" sa tak stáva digitálny Yoda san. Tie vychvaľované šermiarske súboje sú dosť zdĺhavé. Ako odchovanec Iaidó môžem povedať, že keď sa stretnú dvaja majstri meča a rozhodnú sa bojovať, trvá to pár sekúnd kým jeden alebo obaja nepadnú. Čo ma pobavilo je, že Joda san si neutne pri haso pravé ucho :))))) E3 má navrch tú smolu, že som po ňom v rozčulení doma ešte zapol Kitamurovu výbornú konverzačku Aragami a moja hlavná výtka - dialógy sa ešte znásobila. 7/10 ()

Galerie (212)

Zajímavosti (148)

  • Poté, co za Anakinem (Hayden Christensen) přiletí i Obi-Wan Kenobi (Ewan McGregor), shodí Obi-Wan přímo před rampou své lodi plášť a vyzve Anakina na souboj. V dalším záběru však leží plášť o kousek vedle. (Anthro)
  • Každý clone trooper vo filme je počítačovo generovaný. Ani jeden kostým ani helma neboli vytvorené. V scéne s armádou Wookies je len 10 ľudí v oblekoch. Ostatní sú generovaní počítačom. (klayman)
  • Vzhledem k delší časové prodlevě (pět let) mezi natáčením trilogie nastal problém se změnou hlasu dospívající Natalie Portman (Padmé), a proto herečka musela některé své dialogy předabovat. (Roman.Ticka)

Související novinky

Obi-Wan seriál nabírá obsazení

Obi-Wan seriál nabírá obsazení

29.03.2021

Produkce na seriálovém Obi-Wanovi bude již brzy zahájena a společnost Lucasfilm tak před malou chvílí oznámila kompletní obsazení. Vedle již potvrzených Ewana McGregora a Haydena Christensena se tak… (více)

Fanoušci se dožadují nové verze Pomsty Sithů

Fanoušci se dožadují nové verze Pomsty Sithů

29.05.2020

Báli jsme se toho, a už je to tady. Jen co HBO Max svolila, aby režisér Zack Snyder dokončil Ligu spravedlnosti ke své spokojenosti, požadují nyní fanoušci řadu dalších děl, které napoprvé podle nich… (více)

Obi-Wan našel scenáristu a režisérku

Obi-Wan našel scenáristu a režisérku

29.09.2019

Šéfka Lucasfilmu Kathleen Kennedy již delší dobu slibovala, že do světa Star Wars hodlá brzy přivést více ženských autorek. Na filmové frontě se jí to zatím tolik nedaří, vzhledem ke změně strategie… (více)

Star Wars v televizi?

Star Wars v televizi?

07.08.2016

Kdo by zapomněl na Star Wars: Underworld? Ještě než George Lucas prodal Lucasfilm, objednal si 50 scénářů k epickému seriálu, který měl navázat na Epizodu III. Projekt se nikdy nerozjel a nakonec se… (více)

Reklama

Reklama