Reklama

Reklama

VOD (1)

Dva ostří bývalí policajti z Texasu mají za úkol vypátrat a zabít nechvalně známé zločince Bonnie a Clydea. Kriminální drama podle skutečných událostí. (Netflix)

Recenze (313)

Kaka 

všechny recenze uživatele

Atmosferická, neakční krimi z třicátých let, která se výrazově malinko podobá Untouchables/Public Enemies, nicméně zaostává režijně, kompozicí scén, stupňování napětí i akcí. Costner a Harrelson jsou tahouni a jejich cynické duo je jasné gro filmu. Bohužel hlavní záporáci dostávají trestuhodně málo prostoru a vše kolem nich je vlastně jeden velký kraťas. Jako robustní kriminálka nedostatečně velké, jako komorní drama dvou obstarožních detektivů OK, ale ambice zřejmě byly vyšší. Netflix si to ale každopápadně může odškrtnout z listu. ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Pokud člověk viděl alespoň jeden snímek od Lee Hancocka, tak získá přesnou představu, co čekat od této dvojky Texas Rangerů nahánějících Bonny a Clydea. Jsou to takové ty leckdy unylé a nevýrazné oscarovky (ať už se jedná o Zakladatele, Zachraňte pana Bankse či přece jen trošku živější i když patetičtější Blind Side). Nemyslím to ovšem úplně pejorativně. Mám jen pocit, že tento tvůrce točí pro starší publikum, kterému příliš nevadí až destruktivně pomalé tempo vývoje příběhu. Takoví jsou přesně Highwaymen. Na rozdíl od starého starého snímku s dvěma výše zmíněnými postavami se ale tentokrát zabýváme dvěma postaršími vysloužilými pistolníky, které příznačně hrají dva mí velcí oblíbenci a herečtí veteráni Kevin Costner a Woody Harrelson. Chemie mezi nimi je naprosto neskutečná a filmem vás provedou i v těch nudnějších chvílích. Nezřídka jsem si přál, aby byl Kevin opět o 20 let mladší, ten by nám ještě ukázal věcí. Nicméně i v tomto vyšším věku si našel tu správnou hereckou polohu a je radost se na něj koukat ať už jako Johna Duttona ve výborném Yellowstonu nebo právě menších žánrovkách, třebaže nyní už pro Netflix místo kin. Celkově to tedy není žádný skvost, nýbrž slabší 7 s výborně prokreslenými postavami a jedním z dalších příběhů dle skutečné události, jež čekaly dlouho na zfilmování. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Vrátím se, slibuje manželce někdejší eso na odpočinku Frank Hamer, když v jejím novém Fordu opouští teplo domova a vydává se na žádost hlavounů dopadnout bandu Bonnie a Clydea. Holt když řádí ti nejhorší zločinci, musí se po jejich stopě vydat ti nejlepší policajti. Jsme ve třicátých letech a legendární bankovní lupiči stejně jako velká hospodářská krize nechvalně zasahují do mnoha životů, musí tak nastoupit stará dobrá škola v podání mrzouta Kevina Costnera a jeho cynického exparťáka Woodyho Harrelsona. Pánové už mizerně střílí, nic moc neuběhnou, pochybují o sobě. Rozhodují ale zkušenosti. Dva bývalí texaští rangeři s jasným cílem dokáží místy zaujmou, vesměs je to ale utahaná sázka na jistotu. S ohledem na jméno režiséra se ani není moc čemu divit. John Lee Hancock má za sebou nudné dojáky a prezentuje se nevýraznou režií. Dramaturg snad chyběl. Bad guys dostávají zoufale málo prostoru. Komorní kriminálka bez silnějších scén. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Tyhle filmy miluji - tichá pomalá melancholie, nostalgické vzpomínání na staré časy, skrznaskrz sympatické hlavní postavy a jejich zajímavý příběh. Jak to dopadne, ví nebo tuší snad každý, ale o cíl cesty tady nejde - jde o tu cestu. The Highwaymen jsou zkrátka skvělý "moderní" western o dvou vysloužilých kovbojích a jejich (poslední?) fušce a Kevin Costner i Woody Harrelson v něm doslova září (velké díky komukoliv, koho napadlo dát tyhle dva dohromady). Od Bonnie a Clyda si film drží odstup, ale je to jen ku prospěchu věci - nestrhávají na sebe tolik pozornosti a působí jako plíživé nevypočitatené zlo (nejblíže se k nim dostaneme, když se k nim dostanou i Hamer a Gault, ale to už je samozřejmě na vše pozdě), nebezpeční tím, co už udělali a co udělat mohou, i tím jaké celebrity se z nich staly. V celém tom zdánlivě jasném a známém příběhu je spousta otazníků i vykřičníků, které pořád platí, a já mám dojem, že to je nejen nejlepší netflixovský film, jaký jsem zatím viděl, ale i jeden z nejlepších filmů vůbec. Třeba scénu s Clydovým otcem bych si mohl pouštět pořád dokola. ()

Davies182 

všechny recenze uživatele

"Ruce vzhůru, kreténi!" Pro mě celkem nový pocit, dočkat se vysněného konce, a i tak cítit fyzicky nepříjemnou pachuť hořkosladké katarze. Tohle v kebuli na nějakej čas zahnízdí. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Tento film mohol byť veľká bomba. Režisér to pojal vierohodne, dal si načas, nikam sa neponáhľal, popracoval na vzťahoch medzi postavami, netlačil zbytočne na pílu, ale občas to bolo trochu na škodu. Film neobsahuje takmer žiadne akčné scény, okrem všeobecne známeho záveru a konca slávnej dvojice, ale nejaké zdramatizovanie deja sa predsa len žiadalo, pretože film má takmer 2 hodiny rovnako vláčne tempo, čo ho robí dosť jednotvárnym. Dvojica Costner a Harrelson k sebe dokonale zapadli, atmosféra tam je, ale vo výsledku to jaksi nie je ono. Škoda toho, pretože taká šanca tu zas dlho nebude. Filmu rozhodne nepomáha ani fakt, že dvojica Bonie a Clyde nedostáva vo filme takmer žiadny priestor, ich tváre vidíme až tesne pred záverečnými titulkami. 60% ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Sehnat Costnera s Harrelsonem a učinit z nich bývalé kovboje, kteří mají za úkol dopadnout Bonnie a Clydea a natočit o tomhle vlastně průměrnej film je svým způsobem umění. Mám pocit že tohle měla být adrenalínová, hláškama nacucaná pecka, ve které budou naši dva stárnoucí hrdinové cedit jedno moudro za druhým. 60% ()

Vitex 

všechny recenze uživatele

Kvalita. Režijně nijak objevné, ale je tam Costner a dvě, tři scény, které zůstanou dlouho v paměti. ()

lesumir 

všechny recenze uživatele

3 a půl hvězdičky. Možná o trochu víc. Pomalé tempo je záživné, příběh zajimavý. Herecky vyvážené, dvojka Kevča a Woody šlape. Ale... ()

LiVentura 

všechny recenze uživatele

Bandu mladých zmetků, kteří si život zpestřují vražděním bližních konečně zastaví jen zkušení borci, kteří podobných pozabíjeli již mnoho, ne k radosti, ale k užitku celé společnosti! ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Známé téma, poctivé řemeslné zpracování, hvězdy v hlavních rolích a dobová atmosféra par excellence. Závěr snímku vskutku zdařilý a dle autentických fotografií i dobře zaranžovaný. 4* ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Záporákov, o ktorých tu ide predovšetkým, Bonnie a Clydea, tu bohužiaľ skoro nevidíme, väčšinou len z diaľky, alebo sa kamera sústredí na detaily, napríklad na nohy. Scenár aj réžia sa snaží to najzaujímavejšie, okolo čoho sa film točí, schovať, asi aby sme s nimi náhodou nezačali sympatizovať. Často vidíme len vychladnutá telá obetí, tým nás ale snímka nepripravuje o drámu. Táto snímka je skvelá noir dráma, tempo je tak akurát a dialógy sú často vtipné a ironické. Snaha priblížiť nám hlavné charaktery sa stretáva s úspechom. Kochať sa retro atmosférou, autami a módou nám určite vydrží viac ako dve hodiny. Vynikne aj pár dialógov a nadhodené morálne dilemy, ktoré u krvavého a neodvratného finále stále rezonujú. Film nahliada na známy príbeh Bonnie a Clydea z inej perspektívy. Oni zostali romantickými ikonami, zatiaľ čo tí, čo ich dokázali zastaviť, upadli do zabudnutia. A to sa (bohužiaľ) práve snaží snímka napraviť celkom efektívnym spôsobom. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Poctivá westernová reminiscence, která oživuje klasické tradice podobně jako jeho sympatičtí hrdinové. Diváky lačnící po přestřelkách a temnotě neuspokojí, o to více by však měla potěšit ctitele žánrovek, které kdysi vznikaly jako na běžícím pásu, ale dnes už o ně nikdo příliš nezavadí. Pokud se vám líbilo nedávné Za každou cenu a nebráníte se ještě usedlejšímu přístupu, tohle by měl být film pro vás. Je sice pravda, že by nebylo úplně od věci zabrousit ještě hlouběji do psychologie hrdinů, navodit mezi nimi nějaké originální konflikty a nespoléhat tolik jen na fungující šablony, ale mně osobně tohle lehce zobecněné pojetí tuze šmakovalo, s hrdiny mi bylo dobře a v jedinou chvíli jsem neměl problém na zvolené tempo a ambice přistoupit. Costner a hlavně Harrelson moc fajn, Hancock překvapil. Více zde. ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

V Americe jsou zhruba tři silnice, a to teď, tenkrát jich mohlo bejt tak o polovinu míň. A ono stejně trvá čtyři roky sehnat dva puberťáky v autě, aby to na sebe nakonec vzali důchodci? Já si pamatuju, jak jsem v pátý třídě rozbil sousedům šutrem okno a než jsem doběhnul domů, už tam na mě čekal obecní výbor. Holt ne všude to má pod palcem stará Kuchtová... Jinak kvalitně odvedený řemeslo. Navíc film mě kupodivu nenudil, přestože se v něm za dvě a čtvrt hodiny stane tolik, co zvládne odvyprávět Večerníček. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

,,Proč bych mu měl věřit? - Protože to řekl ! '' --- V kulisách Steinbeckovské Ameriky se odehrává příběh nejznámější gangsterské dvojice třicátých let. Guvernérka vida, že policisté jsou bezradní a každou chvilku to navíc nějaký nově schytá při střetu s onou dvojicí, povolí vyslat po stopě gangsterů starého vlčáka Franka Hamera. Bývalý člen ze zrušené jednotky Rangers by totiž mohl být pravým komu se povede vraždění šílené dvojice zastavit. Ten souhlasí a posléze se snaží zformovat svoji bývalou smečku z níž jak zjistí žije už jen jediný člen Maney Gault. Oba už mají svá lepší léta zasebou a oba to vědí, přesto se rozhodnou přijmout tuto práci i když dobře ví, že protivníci jsou silní, schopní všeho a že dokonce mají podporu mezi obyčejnými lidmi u nichž získali auru jakýchsi hrdinů chudých a bojovníků proti bezpráví. A tak se nám postarší Kevin s rýsujícícm se bříškem a Woody vydávají ve Fordce na cestu přes několik států s jediným cílem. Zlikvidovat Bonnie a Clydea. Zatykač nevezou. Vědí, že se nevzdají. Vědí, že ti dva nemají co ztratit a spíše než smrt na elektrickém křesle zvolí smrt v divoké přestřelce. Během stopování můžeme nahlédnout do Ameriky třicátých let. Ameriky chudáků bez práce, chudých nádeníků, česáčů ovoce, rodin putujících od čerta k ďáblu jen se skromným majetkem... Ameriky zaprášených dřevěných městeček i stanových táborů... Už jen za tento obraz jsem tvůrcům nesmírně vděčný, protože tohle prostě běžně v ,,gangsterkách'' z té doby nevídáme. Film je spíše takový rozvláčný a podobně jako naši hrdinové jsou vždy tak den v odstupu, podobně i divák spíše vyčkává co bude... Dechberoucích momentů tam bylo jen pár a když už jsem si myslel, že to automobilovou honičkou začíná, celé se to posléze zase zvolnilo... Film se spíše líně táhne jak chvost prachu za pomalu jedoucí Forkou po nějaké té venkovské okrsce, přesto mi to nijak nevadilo, umožnilo to vychutnávat detaily... A že si s nimi tvůrci vyhráli ! Netflix zase jednou zamachroval a koukal jsem, že změnil i logo v úvodních titulcích. Tohle je za 5 bubnových zásobníků do Thompsona ! * * * * * ()

Ruut 

všechny recenze uživatele

Zajímavý kousek, který ale subjektivně trvá 4 hodiny. Kostnerova a Harrelsonova verze Nesmiřitelných .. možná tedy. Výprava ovšem skvělá. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Slušné dobové reálie a veľa zaujímavých informácií zo života dvoch chlapíkov, ktorí zúčtovali s Bonne a Clyde. A k tomu herecký koncert dvoch hercov, ktorí sa v tomto žánri cítia ako ryba vo vode. To sú tie najsilnejšie karty, s ktorými snímok narába. Avšak na druhú stranu, no neviem... K. Costner sa mi na úlohu Franka Hamera zdal predsa len už dosť starý, to isté platí aj pre stvárnenie Gaulta. Príbeh síce zaujímavý a s postupnou gradáciou napätia, no aj tak sa nevyhol pár miestam, kde tempo upadlo a kde nastúpila mierna nuda. Na slabší nadpriemer to ale stačí. 70/100 ()

HAL 

všechny recenze uživatele

Máte pocit že Hollywood trestuhodně kašle na období své zlaté éry a už se netočí žádné filmy z meziválečné ameriky, plné romantizovaných gangsterů s Thompsony a za volanty starých nablýskaných Fordů? Netflix to the rescue! Deset let po Public Enemies, posledním zapamatovatelném (leč poněkud nudném) zářezu z tohoto období, teď kvalitně oživuje veleznámý příběh Bonnie a Clyda. Ovšem moderním způsobem - ne vizuálně moderním, jako tehdy Michael Mann s digitální kamerou, ale vnitřně moderním. Ukazuje příběh z opačné strany barikády, relativizuje romantičnost dvou antihrdinů, a komentuje jejich tehdejší oblíbenost mezi veřejností, mediální pokřivování skutečnosti do populárních obrazů milovaných davy. Až jako nenápadnou parafrázi současnosti, kde sociální sítě těžce dominují nad realitou, okamžitě zachycená senzace je vším, a zaklínání se útlakem ze strany mocných dokáže i z idiotů a zločinců udělat lidové hrdiny. A zároveň zůstává dobrou detektivkou stojící na dvojici dobře napsaných i zahraných stárnoucích Rangerů, s perfektně zpracovanou dobovou atmosférou, minimem akce, ale i přesto dosti svižným tempem. Byť, jako skoro všechno od Netflixu, by si zasloužil trochu editorské péče. Obzvlášť ten Woody Harrelson mě tu baví, když jeho nejikoničtější životní role je v Natural born killers, kde právě on sám byl tou postmoderní variací na Clydea, jedoucí amerikou na cestě bez zpátečního lístku s hromadami mrtvol za sebou. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Toto mi fakt hodně sedlo. Ačkoli mám film Bonnie a Clyde strašně rád, souhlasím s názorem, že je morálně problematické, jak s oběma titulními postavami nezakrytě sympatizuje a jak jsou zde celkově vylíčeni. Když jsem se proto dozvěděl, že vznikl film natočený z obrácené perspektivy - z pohledu mužů, kteří po Bonnie a Clydovi šli - doslova mě to nadchlo, a musel jsem ho ihned vidět. V tomto ohledu mi přišlo zajímavé, že film zdaleka není jen o honu dvou osamělých rangerů na slavnou gangsterskou dvojici, ale i o tom, jak moc tehdejší Amerika Bonnie i Clyda milovala, a jak to oběma rangerům komplikuje jejich práci (za zmínku stojí výborná scéna u čerpací stanice, kde se odehraje následující dialogová scéna: -"V okruhu 250 km tu není žádná jiná pumpa. Takže jste neviděl modrej sedan s černejma kolama?" -"Ne." -"Dva muže a ženu, jedoucí na sever?" -"Jestli hledáte Bonnie a Clydea, tak ty sem neviděl. A kdyby jo, tak jim popřeju hodně štěstí. Peníze berou jenom bankám, který je ždímou z chudáků, jako jsem já."... -"Je tu jeden policista, co umřel v louži vlastní krve, tam v Dallasu. Snažil se vyndat z kapsy náboje, když mu ustřelili hlavu, o Velikonoční neděli ráno. Od příštího tejdne bude stát jeho rodina ve frontě na jídlo. Taky jim popřeješ štěstí?" - film se podobného patosu nebojí a je ho tam víc a je to jen dobře). Samotná závěrečná scéna, kdy ulicí táhnou auto s rozstřílenou mileneckou dvojicí a lidi se po nich zběsile sápou, aby si urvali nějaký suvenýr, je vyloženě absurdní, a jako by předznamenávala budoucí vývoj, kdy budou nejrůznější kriminálníci v lidovém povědomí zapsáni až nepochopitelně kladně (Ted Bundy, Jiří Kájínek...). I tento motiv film opakovaně tematizuje, např. ve skvělé scéně, v níž si Maney Gault utahuje ze slavných Bonniiných básniček, které uveřejňoval tehdejší tisk ("Páni, kdysi musel mít člověk talent, aby mohl psát. Dneska stačí umět střílet lidi."). Je v tom hodně smutku, kterým jsou obě postavy rangerů prostoupeni - smutku z toho, jak je jejich mládí nenávratně pryč, a spolu s ním i něco ze staré dobré Ameriky, v níž by nebylo možné, aby lid miloval dva vraždící bezcitné grázly (Frank Hamer: "Tyhle děcka, se kterejma jsi vyrůstal, už nejsou lidi.") - a současně kvůli velké hospodářské krizi živořil na ulici hlady, nutno dodat jedním dechem. Pokud jde o obsazení, to zde nemá chybu - Kevin Costner i Woody Harrelson jsou oba naprosto výborní a strašně mě bavilo na ně koukat, pouze Kathy Bates mě tam srala, a kdo hraje Bonnie a Clyda vlastně není vůbec důležité, protože oba jsou ve filmu ukázáni - ve shodě s tím, z jaké pozice je film vyprávěn - zcela minimálně, a ukážou se tam pořádně až v samotném závěru, těsně před tím, než jsou oba rozstříleni skrz naskrz - v tomto ohledu mi přijde zajímavé, že ačkoli film končí předem známým a očekávaným způsobem, nezbavuje ho to vůbec napínavosti, a těch 132 minut mi uteklo jako nic. Výtečný film, na kterém si nejvíc cením jeho vyprávěcí perspektivy a postojů, ke kterým se hlásí - občas neuškodí se postavit na správnou stranu a připomenout, kdo na ní stojí a kdo ne - skoro jako by ten film napravoval jakousi historickou křivdu, které se kdysi Arthur Penn a spol. dopustili, a právě v tomto otevřeném vymezení se vůči oné hollywoodské klasice vidím největší přednost Highwaymen, a jsem rád, že někoho napadlo takový film přivést na svět. () (méně) (více)

Reklama

Reklama