Režie:
Don CoscarelliKamera:
John AlcottHudba:
Lee HoldridgeHrají:
Marc Singer, Tanya Roberts, Rip Torn, John Amos, Janet Jones, Mike Kirton, Ben Hammer, Ralph Strait, Billy Jayne, Rod Loomis, Tony Epper, Joshua Milrad (více)Obsahy(1)
Maax, nejvyšší kněz kultu boha Ara je pro svou zálibu v dětských obětech poslán králem města Aruk Zedem do vyhnanství. Pomstychtivý kněz vyšle jednu ze svých tří čarodějnic, která těhotné královně kouzlem odejme ještě nenarozené dítě. Zabít jí ho ale zabrání náhodný svědek, který je pak vychová jako vlastního syna, kterému dá jméno Dar. Během dospívání Dar zjišťuje, že má schopnost telepaticky komunikovat se zvířaty a potom, co barbarský kmen Hunů v čele s Maaxem vyvraždí Darovu vesnici, obklopen zvířecími spolubojovníky vyráží na cestu za pomstou, na níž ho čeká i odhalení tajemství jeho původu. (choze)
(více)Videa (1)
Recenze (113)
S Pánom šeliem ma nespája žiadna nostalgická spomienka, až sa divím, že som vlastne o existencii tohto filmu dlho nevedel. Vcelku vydarené fantasy má dve hlavné zápletky, čo znamená, že má aj dve rozsiahle finále a aby toho nebolo málo, tak nesmie chýbať ani srdcervúci, ale funkčný, epilóg. Nechýbajú tradičné obohraté klišé, ako keď záporák môže desaťkrát niekoho zabiť, ale stále sa niekam pozerá, niečo povie, až v tom "v poslednej chvíli" pribehne hlavný hrdina a obeť zachráni. Kauzalita sa taktiež nedrží striktne logiky. Každopádne na rok vzniku veľmi slušné, v podstate non-stop akčné. ()
Stary kultovy fantasy film, kde Dar sa spolcil zo zvieratami a spolocnymi silami sa vybrali vyhubit zlo. Mimochodom Dar bol velmi chudobny pretoze toho na sebe nemal prilis moc:) Vsade na okoli ukazoval svoje svalnate, ale hlavne skostnatele telo:) Ked ho mam porovnat s inym filmom a to konkretne s Barbarom Conanom, tak Pan seliem je ovela slabsi film. Ziadna krv po zasahoch meca a tie suboje by aj mohli byt lepsie. Najzaujimavejsia scena bola s tymi cudesnymi tvormi, ktore obet s laskou objali a zachvilu len po nich zostali kosti. Tak ich milovali, az chorobne moc:) Ani hlavny zaporak vo mne nevzbudzoval ziadny strach, bol skor trapny a bez svojich poskokov by bol v prdeli:) Celkovo hodnotim film kladne, ale mohlo to aj byt lepsie. Chybali mi tam nejake fantasy priserky, ktore by tento film viac ozivili. ()
Další fantasy filmek kde očividně tvůrci neměli dost finančních prostředků. Kde exotickou černou šelmu očividně zaskočil obyčejný, přemalovaný tygr ale když nebudete brát Pána šelem přiliš vážně, nebude vám to vadit jako to nevadilo mě. Tahle vyloženě béčková conanovina mě skoro vůbec nenudila a její hrdina je vyloženě originální. Kolik fantasy hrdinů mluví s fretkami (Kódo a Pódo):)) ()
Snímek byl natočen ve stejném roce jako slavný ‘Barbar Conan’, a byť oba mají v podstatě stejnou šablonu, mají k sobě stejně setsakramentsky daleko. ‘Pán šelem’ není tak temný, dobrodružný a násilný. Je však dějově jednoduchý, zábavný a bohužel zbytečně moc dlouhý. Výprava na fantasy žánr neoslní a co se týče speciálních efektů, jsou adekvátní a je jich tu tak málo, že nestojí ani za řeč. Mnohé scény tkví i značnou naivitou, takže spíše vyvolávají úsměv. Při dnešním pohledu se jedná o dosti špatný snímek, ale s ohledem na viditelně nízký rozpočet a dobu vzniku je třeba být přeci jen krapet shovívavější. ()
Upřímně řečeno, možná byl Connan lépe financovaný, možná byl méně béčkový.....ale já na Pánovi šelem vyrostl a celého Barbara Connana jsem nikdy nemusel. Příběh tak krásně naivní o bojových scénách ani nemluvím, ale všiml si někdo té krásné souhry hudby a kamery? Dnes se říká, že epické fantasy filmy kradou z Jacksonova Pána Prstenů, ale co s kamerou dovedl v roce 1982 John Alcott, není o nic méně fascinující! Nostalgický pný počet a vůbec se za to nestydím! ()
Galerie (24)
Zajímavosti (12)
- Darův černý tygr je ve skutečnosti obyčejný pruhovaný tygr obarvený na černo. Když se tygr napil, tak se mu barva smyla, proto jsou kolem huby vidět jeho přirozené pruhy. (mi-ib)
- Režisér Don Coscarelli sa rozhodol zasadiť príbeh do obdobia doby bronzovej, pretože bol veľkým fanúšikom herca Stevea Reevesa, tvorcu špeciálnych efektov Raya Harryhausena a subžánru "sword and sandal". Ten dominoval v Taliansku v rokoch 1958 - 1965 a vyznačoval sa zobrazovaním historických a biblických eposov, tzv. kostýmových drám. (beso74)
- Don Coscarelli prodal všechna svá práva na příběh a postavy studiu, proto neměl z pokračování Pána šelem a televizního seriálu ani cent. (mi-ib)
Reklama