poster

Zběsilý útěk

  • USA

    Running Scared

  • Německo

    Running Scared - Renn oder Stirb

  • Německo

    Running Scared

  • Slovensko

    Zbesilý útek

Akční / Drama / Krimi / Thriller

USA / Německo, 2006, 117 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • gudaulin
    **

    Zběsilý útěk je výrazně ovlivněný videoklipovou estetikou a kdybych chtěl být sarkastický, řekl bych, že název snímku vystihuje fakt, že film musí zběsile pádit kupředu, aby si divák nevšiml, že sled obrázků a akčních efektně natočených scén je jen účelově pospojovaný hybrid, za kterým se nic hlubšího neskrývá. Je sice fakt, že např. postava sadistického pasáka jakoby unikla ze stránek komiksů Franka Millera nebo ještě spíš z Preachera od Gartha Ennise, a podobně svérázných týpků nebo zábavných situací je tam určitě víc, ale je to přesně ten typ filmu, kde ocením jednotlivosti, jenže celek nedrží pohromadě a je ukončený zásadním odhalením, které je z kategorie těch, které mě ani tak nenaštvou, jako spíš nepříčetně rozzuří, protože je považuju za příliš laciný a hodil by se spíš do parodie. Takhle to vnímám spíš jako žert scénáristy na můj účet. Celkový dojem: 45 %.(3.12.2010)

  • novoten
    ***

    S pověstí jednoho z nejnevšednějších nářezů posledních let nedošel Running Scared s nenápadně podbízivými klišé zrovna daleko. Nepomáhá ani pomalý rozjezd, kde sice Walker může nadávat jak chce, ale kvůli nedůrazně vyhroceným okolnostem mu to právě moc nevěřím. Ve druhé polovině už naštěstí odhodlaný hlavní hrdina skutečně je v koncích a dá to pocítit i divákovi. Scénář si definitivně přestane brát servítky, představí pár regulérně divných postav a najednou jsem se nestačil divit, kde se vlastně ten příběh zlomil natolik, že mě nevyděsí ani malý kluk s igelitkou utaženou přes hlavu. Celkovému spádu nejvíc pomáhá kamera, moře vizuálních vychytávek a konečně i hlavní hrdina. Na rozdíl od několikrát srovnávaného Cranku tady ale chybí bezvýchodnost od začátku do konce. Třebaže u Stathamova one man show byla podána s mnohem větší nadsázkou, o to víc zase fungovala.(25.3.2007)

  • Radek99
    *****

    Formálně dokonalá strhující postmoderní variace na film noir, která odkazuje k mnoha jiným snímkům s obdobnou tématikou (základní dějovou kostrou k mafiánskému Krycímu jménu Donnie Brasco, významovou rovinou ke Scorseseho opusům reflektující svět západního velkoměsta jako naprostou džungli, kde existuje jen zlo realizované zločinem, drogami a prostitucí, jak je to vidět v Taxikáři či třeba v Počítání mrtvých, atmosférou se dotýká režijní práce jiného velikána Davida Finchera, co se týče akce, tak přebíjí téměř všechno...). Postmoderní filmové postupy ovlivnily film do té míry, že místy sledujeme nejen formální exhibici (dokonalé střihové přechody, zpomalované či zrychlované scény, práce s kamerou, geniálně připravená mizanscéna...), ale kaskáda novátorských filmových propriet je místy až samoúčelná, pro diváka jsou to ovšem doslova sekvence hojnosti... Duch filmu noir se tu realizuje výhradně v mužském světě a trochu jako v Peckinpahových Strašácích se tu analyzuje hlavně ona benevolence k hranici, kterou každý člověk ve svém vlastním vědomí odděluje akceptování násilí a jeho odmítání. Kde ji má hlavní hrdina, je velmi sporné, a pakliže přistoupíme na to, že jeho jednání je v boji se zločinem normální, otřese se v základech naše vnímání normality obecné. Jestli tenhle snímek má hledat a klást nám etické otázky, pak raději nechci slyšet odpovědi... Za zmínku rozhodně stojí herecké výkony, Karel Roden tu opět hraje jednu z hlavních rolí a jako již poněkolikáté, opět ruskojazyčného mafiána, a jde mu to o poznání lépe než třeba v 15 minutách. Paul Walker je strhující, role byla nejen fyzicky náročná, ale jeho postavu jsem mu bezvýhradně věřil. Zběsilý útěk je skutečně silný film, bere si to nejlepší ze současné mainstreamové kinematografie (a to dokonce i její klišé) a nebojí se to formálním experimentem přetransformovat v nějakou novou kvalitu, používá k tomu zvláštního druhu humoru (do scény popravy zakomponovaná aluze na globálně rozšířenou reklamu na kreditní karty) především vizuální prostředky. Jako dotvrzení kvalit doporučuji vytrvat do závěrečných titulků - jejich estetické ztvárnění je nevídané a utvrdilo mne v pocitu, že jsem viděl cosi neobvyklého...(10.12.2007)

  • Enšpígl
    ***

    Málokdo ví, že tenhle film byl inspirován mou proslulou honičkou na Žižkově za sousedovic synkem Koljou, který mě ukradl volnou vstupenku na MFF v Karlových Varech. Samozřejmě filmaři z mého příběhu udělali díky kameře a střihu docela slušně drsný akční film. Paul Walker se mě snažil napodobit co to dalo a rozhodně musím říci, že mu to šlo dobře. Ovšem můj konec honičky se značně liší od konce filmu. Já Kolju chytil a rozkopal jsem mu držku na kaši, bylu mu 7 let a tak jsem věděl, že vyhraji, ale pro jistotu jsem ho napadl ze zadu. Drsný příběh co? No, ale díky němu máte drsný film ! Když mě teď Kolja vidí dá se na zběsilý utěk, ale ani já si už pokračování příběhu nepřeji.(22.1.2007)

  • Kaka
    ***

    Akce je překvapivě nepřehledná, není jí mnoho a jako taková rozhodně není hlavním lákadlem filmu. A to i přesto, že se zde střílí doslova hlava nehlava, což je pro střihače bohužel řádný guláš - jak předvedl zde. Akční sekvence jsou dost nepřehledné/zmatené a teď nemyslím fakt, že jsou natočeny co nejsyrověji s pořádně roztřesenou kamerou, ale zkrátka to není to co bych si představoval (Scott umí lépe i když podstatně dráž). Několik šokujících scén střídá snůžka průměrných mafiánských povídaček s leckdy pořádně dlouhými pomocnými berličkami. Nejlepší scéna filmu je bezesporu ta pedofilní. Oceňuji tvrdý rating a drsnou mluvu - výborně to kontrastuje se syrovým herectvím Paula Walkera (ale i ostatních), jinak ale není Running Scared (až na několik opravdu tvrdých momentek) nic nového pod sluncem.(6.3.2007)

  • - Slovo "fuck" a jeho variace zazní ve filmu 328krát. (Satan)

  • - V závěru filmu pasák Lester (David Warshofsky) zvedne zbraň a řekne: "Say hello to my little friend," stejně jako Tony Montana (Al Pacino) ve snímku Zjizvená tvář (1983). (Ignus.cz)

  • - Na začátku filmu ve scéně s přepadením jsou všichni vyzváni, aby odhodili své zbraně pod postel, a to včetně hlavní postavy. V další scéně ji však Joey Gazelle (Paul Walker) opět drží v ruce. (Ignus.cz)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace