Režie:
Boris SagalKamera:
Russell MettyHudba:
Ron GrainerHrají:
Charlton Heston, Anthony Zerbe, Rosalind Cash, Paul Koslo, Lincoln Kilpatrick, Eric Laneuville, Brian Tochi, Monika Henreid, DeVeren Bookwalter (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Slunečný den. Vylidněným Los Angeles se v kabrioletu prohání doktor Robert Neville (Charlton Heston). Je posledním člověkem na zemi, je Omega man. Nebezpečná nákaza zachvátila svět a proměnila lidi na fotofobická monstra. Nezbavila je však schopnosti myšlení. Sdružili se tedy do uskupení s názvem Rodina a rozhodli se skoncovat se vší moderní technikou, kterou viní za vznik nákazy. Doktor Neville však stále pracuje na léku. Stihne jej vyrobit dřív, než ho Rodina dostihne? A stojí vůbec nakažení o lék? (TobRieper)
(více)Videa (1)
Recenze (53)
Heston sa pre podobné úlohy narodil, rovnako výprava je rovnako pôsobivá, ako aj v prípade Lawrenceovho nedávneho príspevku k téme. Lenže niekedy po polovici sa temná nálada náhle mení smerom k optimizmu, aby každý tušil, že nový raj na zemi ale v skutočnosti nenastáva. Omega man sa tak začína trochu rozrieďovať a v niektorých momentoch to drží nad hladinou iba Heston. Samozrejme ako filozofický komentár doby to výborne funguje, len škoda tej dramaturgie. Ak film, trvajúci niečo vyše hodiny a pol, ledva dokríva do konca, niekde je skrytá chyba. Možno nejaký vírus... ()
The Omega Man se mohl stát velkou modlou postapokalyptického sci-fi thrilleru. To by ovšem nesměl být tak strašně špatně zrežírovaný a "obdařený" hudbou, která se k jednotlivým scénám hodí asi jako šlehačka k utopencovi. Heston sice má charisma, které dokáže utáhnout celý film, ale co je to platné, když Sagal zoufale nezvládá akci (možná nejvíc mě to mrzelo v případě úprku na motorce) a atmosféru jako by snad ani neměl sebemenší zájem jakkoliv budovat (ukazovaní záporáckých kapucínů po celou dobu v celé jejich vizuální i intelektuální "kráse", namísto mnohem efektivnějšího užití pouhých náznaků, tomu ubírá spoustu potencionálního napětí a tajemna). Výsledkem je tudíž místo hutné ponuré podívané jakási nesourodá bizarní taškařice, jejíž celkovou nepovedenost skvěle stvrzuje příkladně připitomělé finále. Materiál jako stvořený k parodování (viz jeden můj oblíbený simpsonovský čarodějnický speciál). 40 % ()
Postapokalyptický film s takou mizernou atmosférou som dávno nevidel. Asi bude chyba už v samotnej predlohe, lebo nápad spraviť z nakazených preživších albínov, ktorí nemajú radi svetlo, nie je šťastný, ani príliš zaujímavý. O čo zaujímavejšie je to so zombíkmi, už odvtedy filmári zistili. Odpadnú zbytočné kecy a vyzerajú nebezpečnejšie než títo kapucniari. Inak som celkom nepochopil, že keď neznášajú svetlo a chodia len potme, prečo stále chodia so zapálenými fakľami :-D Je to proste celé nepodarené a podčiarkuje to záber vyľudneného mesta, kde v pozadí vidno pohybujúce sa autá. Chápem, že vyľudniť mesto v takej rozlohe nie je jednoduché a počítačom sa to ešte vtedy upraviť nedalo, no takéto zábery len podčiarkujú amaterizmus, ktorý sprevádza celý tento film. ()
Tento film je plný divných albínů v pláštích, co se vyžívají v ohni, pronáší divné, sáhodlouhé monology o (ne)smyslu žití a svého nemesis se snaží vydeptat hlasitým šeptáním jeho jména ve křoví pod balkonem... A celé to působí podobně směšně, jako to zní, sice tu byl velký potenciál (zdravíme verzi se Smithem), ale je prokaučovanej obludnym způsobem - konkrétněji, hrozně nesmyslnými a béčkovými dialogy, fakt divnym provedením hlavního hrdiny (tohle si Heston nezasloužil), kterej je něco mezi slizkým přiškvorem a klasickým gerojem zlatého Hollywoodu, nemluvě o padouchovi, který vypadá jako jistý Garth Merenghi (modří vědí), jen má rozkošnější zorničky. Někde na hraně nepříliš povedeného apokalyptického scifi a přiznaného béčka, nicméně stále koukatelné, ale nezajímavé. A bez vesmírných vyder. ()
Tak jako spatny film by to nebyl - klasicky becko, s hloupymi maskami, drsnou zenskou hrdinkou, pseudo-sarmantnim Hestonem a drobnymi nelogicnostmi ve scenari. Tohle vsechno muze dat dohromady okouzlujici klasiku, tady se to ale nepovedlo. Prvni pulhodina je skvela: Robert Neville si tu jezdi v kabrioletu po liduprazdnem meste, osahava zenskou figurinu na spodni pradlo... Jenze pak se film zacne placat v cemsi slizkem (ze by ta recena "fotofobicka monstra"?), ubere na akci a vas uz prestane bavit poslouchat ty trapne dialogy. Skoda. ()
Galerie (49)
Zajímavosti (15)
- Aby filmári navodili dojem, že mesto Los Angeles je prázdne, používali viacero trikov, najmä však natáčanie počas ranných nedelí, čo prakticky v roku 1970 znamenalo takmer žiadnych ľudí. Nie vždy sa to však podarilo a v niektorých záberoch je v diaľke možné vidieť chodcov a autá. (Real Tom Hardy)
- Charlton Heston s producentom Walterom Seltzerom už o dva roky neskôr spoločne natočili ďalší dystopický film Soylent Green (1973). (Real Tom Hardy)
- Rovnako ako dej filmu, aj jeho natáčanie prebiehalo v meste Los Angeles a začalo sa 16. novembra 1970. Produkcia trvala do januára 1971. (Real Tom Hardy)
Reklama