Režie:
Eli RothScénář:
Eli RothKamera:
Milan ChadimaHudba:
Nathan BarrHrají:
Jay Hernandez, Derek Richardson, Eythor Gudjonsson, Barbara Nedeljáková, Jan Vlasák, Jana Kaderábková, Rick Hoffman, Takaši Miike, Patrik Zigo (více)Obsahy(1)
Hostel vypráví příběh dvou kamarádů z americké vysoké školy, kteří se v touze po netradičních zážitcích vydají na cestu napříč Evropou - s tím, že pokud jim zůstane místo vzpomínek jen jedno obrovské okno, nebude je to nijak zvlášť mrzet. V průběhu výletu se k nim připojuje Islanďan Oli, jenž oba dobrodruhy přemluví, aby zamířili na místo, které je považováno za opravdové nebe všech amerických turistů - do jisté ubytovny v odlehlém slovenském městě plném zoufalých, ale zároveň překrásných východoevropských dívek. Když se ihned po příjezdu bez problémů seznámí s dvojicí místních krásek, zjistí, že Oli nelhal. Zdánlivě pohodový běh událostí však brzy vystřídá kruté procitnutí. Oba cestovatelé si uvědomí, že se rychle noří do čím dál tím děsivější situace, která je stejně nebezpečná a temná jako nejzvrácenější zákoutí lidské duše. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (936)
Je to celkom dobrý horor od Eliho Rotha. Má zaujímavý príbeh o trojici Američanov na výlete Európou za erotickými zážitkami, ktorí dostanú typ na skvelú oblasť pri slovenskej Bratislave, kde majú byť ženy najlepšie, čo sa aj splní, ale zároveň sa stanú cieľom brutálnej organizácie, kde si záujemci môžu umučiť človeka za peniaze. Spracovanie je celkom slušné, síce prakticky celá prvá hodina by sa dala označiť za rozbeh k tomu hlavnému, čo ale vôbec neprekáža, minimálne kvôli množstvu zaujímavých prvkov, ktoré majú vykresľovať Slovensko, ako všadeprítomné ľahké ženy, detské gangy, nedôverčivé obyvateľstvo a podobne sa na film dobre pozerá a zvyšok, ktorý sa už venuje mučeniu a inému násiliu fanúšika tohto typu filmu tiež nesklame. Samotných krvavých scén tu moc nie je, v prvej hodine je len pár nevýrazných maličkostí, viac sa toho nájde až v záverečnej fázi, ale tiež to nie je nič výnimočné. V mučiacich miestnostiach sa dej odohráva iba pár minút, moc sa toho nestihne, ale poteší pomsta, kde prakticky každý dostane to, čo si zaslúži. Krvavé scény nie sú ani moc nápadité a ani drsné, možno až na jednu výnimku, ale potreby filmu spĺňajú a chválim, že to nie sú žiadne počítačové efekty, ale poctivá ručná práca. Herecké obsadenie je celkom slušné, síce sú pre mňa všetci neznámi, ale hlavné duo je bez problémov, potešia ženské postavy a ani záporáci nie sú zlí, len mohli mať viac priestoru. Réžia a technická stránka sú pre potreby filmu idelne, takže nemám čo kritizovať. Hostel nie je ani zďaleka taký drsný, ako sa o ňom rozprávalo, ale celý čas je to slušná zábava, takže som spokojný. Objektívna kvalita filmu- 64%, film sa páči mne na 73%. ()
Zobrazenie Slovenska mi nevadilo, naopak ma úprimne pobavilo. Dosť ma ale prekvapilo, aké lajno je zabalené do kampane so super postermi, sloganom "Quentin Tarantino Presents" a 20-miliónovými openingovými tržbami v USA. Hostel by v rovnakom kvalitatívnom prevedení nakrútil priemerný slovenský režisér s 10 x nižším rozpočtom. Niektoré scény na seba nadväzujú akoby improvizačne, bez scenára. Atmosféra nulová, gradovanie zabíja tupá predvídateľnosť. Na scény krutosti, ktorých je mimochodom oveľa menej než sa sľubovalo, čakáme neúmorne dlho. Takéto filmy sa v 80. rokoch nakrúcali ako na bežiacom páse a dnes po nich neštekne pes. History repeats. Jediný prínos Hostela je, ako veľmi zvýrazní režijné a scenáristické kvality filmov ako Saw. ()
Zobrazení Slovenska jakožto naprostého vidlákova se dá ještě celkem v klidu ustát, ovšem na co si zde režisér Eli Roth hrál, jsem jaksi nepochopil. Rovněž mi nedocvakl celkový smysl tohoto výtvoru. Měl pobavit ? Šokovat ? Možná obojí, každopádně nepovedlo se ani jedno, neboť svou kvalitou patří po všech stránkách k tomu nejhoršímu, co za posledních pár let vzniklo. Scénář nulový, herci těžkopádní a ani ty mučící scény nebyly nikterak cool. Krve bylo habaděj, avšak strach, či odpor prakticky nulový. Jak se pod tohle mohl Tarantino podepsat je mi záhadou. Možná drogy, možná prachy. Kdo ví. Každopádně si tenhle po všech stránkách špatný, nevyvážený a tupě natočený paskvil rozhodně nikterak dobré hodnocení nezaslouží. ()
Je to konina, to ano. Celý příběh je postavený na chatrných základech. Pražské Hlavní nádraží je v Německu, Poříčany na Slovensku. Ale to je Američanovi upřímně u zadku. Film je nesourodý, herci tradičně nedůvěryhodní a vyjma Hernandeze, nepříjemní. Hostel si u mě však získal přímo abnormální sympatie. Prvním důvodem je zobrazování nahoty a násilí. Když sleduji, jaké puritánství teď v USA pod vládou George Bushe panuje, každé ňadro či vyrvané oko mě zahřeje u srdce. Druhým důvodem je obrovská zajímavost pro středoevropana. Bylo pro mě strašně zábavné porovnávat společenské a sociální detaily, které nám Eli Roth předložil, se skutečností a zjišťovat, že někde uhodil přímo do černého a někde si z nás udělal zase příjemnou legraci. To, že na Hostel nikdy nezapomenu je třetí důvod. Tím čtvrtým se stala skutečnost, že jsem hlavnímu hrdinovi upřímně fandil. A pátým a vůbec nejdůležitějším důvodem je fakt, že se tvůrcům podařilo vybudit ve mně zvrhlou touhu mít kolem sebe ty všude se povalující kusy těl. To je docela lákavé, ne? ......Mlask. ()
Že se pohybujeme v oblasti tuplovaného braku, tak o tom není žádných pochyb. Jenom když si tak pročítám ty dehonestující komentáře, kde se to jen hemží štiplavostmi, říkám si, jak je to všechno relativní, protože titíž uživatelé dokážou bez mrknutí oka podobné a řekl bych ještě horší dílko počastovat pěti hvězdičkami a komentářem, ze kterého se cítit "guilty pleasure". Jen si vzpomeňte, jaký kult u nás představuje braková tvorba Roba Zombieho, jako jsou Vyvrženci pekla. Mimochodem, Hostel Eli Rotha představuje podobný kult v zámoří. Na internetových diskuzích tam teenageři, kteří jsou hororovými fanoušky, nad Hostelem slintají blahem. Nějaké zkreslené reálie Slovenska jsou jim ukradené, a tak zatímco u nás se rozčilujeme nad zjevnými pitomostmi, jsme ochotni věřit na kanibaly v Texasu nebo mutanty v pouštích středozápadu. Celkový dojem: 10 %. ()
Reklama