Režie:
Ben AffleckKamera:
John TollHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Casey Affleck, Michelle Monaghan, Morgan Freeman, Ed Harris, John Ashton, Amy Ryan, Amy Madigan, Titus Welliver, Michael Kenneth Williams, Edi Gathegi (více)Obsahy(2)
Když čtyřletá Amanda McCreadyová zmizí ze svého domova a policie není schopná nalézt žádné stopy, dívčina teta Beatrice najme dva soukromé detektivy Patricka Kenzieho a Angie Gennarovou (Casey Affleck a Michelle Monaghanová). Detektivové otevřeně přiznávají, že s tímto typem případu nemají téměř žádné zkušenosti, ale rodina o ně stojí ze dvou důvodů – nejsou to policisti a znají poměry drsné bostonské čtvrti, kde všichni žijí. Jakmile se Kenzie a Gennarová začnou o případ zmizelé dívky víc zajímat, odhalují temné dorchesterské podsvětí plné drogových dealerů, podvodníků a pedofilů. A když už se zdá, že se případ chýlí k vyřešení, jsou postaveni před morální dilema, které je rozdělí. (HBO GO)
(více)Videa (3)
Recenze (1 277)
V podstatě souhlas s canakjou, aneb jak ze začátku slibně vyhlížející film zabíjí nesmyslné až dementní jednání a překombinovaná zápletka. Vážně by "pachatelé" vymýšleli takhle komplikované matení stop, které v důsledku samozřejmě spíš vede k nim? Kromě toho mi vyznění filmu připadá úplně padlé na hlavu. To není vznášení otázek, ale nucení odpovědí. ()
„Kids forgive, they don't judge, they turn the other cheek, and what do they get for it?“ Pod to se lze jen podepsat a vím naprosto jistě, že bych se na místě Kenzieho otočil, sednul do auta a vrátil se za oněch třicet let.. Ostřílení rutinéři, na které je spoleh Harris s Freemanem, Titus Welliver s vousem z Deadwoodu a zdánlivě upozaděná morální opozice Monaghan v dramatu z bostonské periferie, kde některé děti jsou už nenávratně pryč v okamžiku svého narození. Označovat konec happy endem, či nějakým moralizováním je pošetilé bláznovství a "au pair" C.Affleckovi to taky na gauči po boku panenky Annabelle už jistě začíná pomalu docházet. Gone, actor Ben, Gone.. ()
depresivní film, od začátku až úplného konce. Možná trochu pomalý, a podivně rozdělený jednou odbočkou od hlavního příběhu (opravdu mně ten zvrat už po hodině filmu překvapil, ale musí se uznat, že ta odbočka byla výborná a taky nejméně korektní - a hlavně, i když se zdála mimo k filmovému příběhu, do jeho tématu zapadla velmi dobře a jen ukázala další smutný dílek ponuré současnosti), ale skvěle zahraný, hlavně Morgan a Ed Harris zase excelují na plné čáře, Casey je pak fajn divný, a možná trochu naivní, no striktně se snažící prosazovat spravedlnost. Což se pak naplno ukáže v excelentně vypointovaném závěru, kde je před něho předložena dilema, kterou bych nikdy nechtěl zažít. B. Affleck natočil perfektní, mrazivý snímek, a ukazál všem svým odpůrcům prostředníček. Po technické stránce je to také klenot. PS: Town potvrdil jeho talent. ()
Ono je mať dobré nejaké vnútorné morálne štandardy. No keď ich je príliš, prichádzajú rozpory. A tento film je ich plný. Príklad: na jednej strane oddanosť právu a oficiálnej, zákonmi písanej spravodlivosti - oproti tomu na strane druhej spravodlivosť vykonaná osobne formou popravy zmrda, či využívanie kamošov z drogovej scény na prehliadku domu úchylákov. Trvanie na spolupatričnosti biologickej rodiny versus zjavná neochota a drogou narušená neschopnosť ľahtikárskej matky postarať sa o potomka je druhou konfrontáciou zvláštne nastavených pravidiel. Nekompromisné trvanie na spravodlivosti, ktoré je silnejšie ako fungujúci vzťah je treťou rozpornou vecou v rámci jedného filmu. Je ich ešte viac a vlastne takto vo filme vďaka za ne. Pretože dokážu po pozretí podnietiť diskusiu. A to je len dobre. A ako kriminálna dráma tiež uspokojivé. Takže za štyri hviezdičky. ()
Největší překvapení a zároveň i emocionálně nejsilnější snímek, jaký jsem tento rok viděl. Chytré drama předhazujíc divákovi mnoho chytrých myšlenek s příběhem na téma „Kde je hranice mezi dobrými a špatnými věcmi... pokud vůbec" Herecký koncert (první a poslední film, kde jsem ochoten akceptovat Michelle Monaghan) s jasně vedoucím Casey Affleckem, který dokazuje, že svého bratra na plátně dokáže trumfnout bez mrknutí oka. Lehce nenápadná, ale velmi příjemná hudba v pozadí opravdu skvěle podtrhuje „masterpiece" sourozenecké dvojice. Děj, jenž se citelně dotýká současných reálií a zároveň působí tak logicky a přesvědčivě, mne nenechal ani na chvíli odtrhnout oči od obrazovky. Dokonalost! Best of 2007 ()
Galerie (37)
Zajímavosti (27)
- Broadwayská herečka Amy Ryan (Helene McCready) vypadala a zněla tak přesvědčivě jako Dorchesterská matka z nižší třídy, že ochranka si ji spletla první den natáčení s fanynkou a nechtěla ji pustit na scénu. Jeden z producentů si jí nakonec všiml na druhé straně zátarasu a řekl, že ji mají pustit. Incident způsobil, že se Ryanová zpozdila o dvacet minut, ale přesvědčila se, že bostonský přízvuk, který si nacvičila, je věrohodný. Herecký výkon herečky je ve filmu tak přesvědčivý, že jí vynesl nominaci na Oscara za nejlepší herečku ve vedlejší roli v krimi dramatu Gone Baby Gone. (Bart)
- Počas natáčania Michelle Monaghan začala tiež pracovať na filme Tesne vedľa (2007), čo si vyžadovalo, aby si dala ostrihať ofinu. Preto ju museli potom pridať ako vizuálny efekt, aby sa zachovala kontinuita. (Arsenal83)
- Titus Welliver si musel nechať veľké fúzy, keďže sa stále podieľal na natáčaní filmu Deadwood (2004) v tom čase. (Arsenal83)
Reklama