poster

Vetřelec: Covenant

  • USA

    Alien: Covenant

  • USA

    Prometheus 2

    (neoficiální název)
  • USA

    Alien: Paradise Lost

    (pracovní název)
  • Velká Británie

    Alien: Covenant

  • Austrálie

    Alien: Covenant

  • Nový Zéland

    Alien: Covenant

  • Kanada

    Alien: Covenant

  • Kanada

    Alien: Covenant

  • Slovensko

    Votrelec: Covenant

Sci-Fi / Thriller / Horor

USA / Velká Británie / Austrálie / Nový Zéland / Kanada, 2017, 122 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    ***

    Konečně někdo pochopil, v jaké roli chtějí diváci vidět Jamese Franca. Bohužel jde o jediný moment, kdy si film dovolí být stručný. Covenant je podobně jako Prometheus rozpolcený mezi snahou poskytnout skrze návrat k hororovým kořenům prvního Vetřelce (k němuž je odkazováno okatými narážkami) prvotřídní fan service a ambicí být epickým (s úchvatnými záběry jako z Fordových westernů) a hlubokomyslným sci-fi v duchu Stanleyho Kubricka (k němuž má nejblíže minimalistický prolog). Naplnění schématu tuctového osmdesátkového (tzn. před Vřískotem) slasheru, s postavami dělajícími ty nejzákladnější chyby (lezou a koukají tam, kam by neměly, často po jednom, ne ve skupině, mají spolu sex), je tak zdržováno disputacemi o náhodě, osudu a stvoření (roli zde hraje Matka i různí otcové), které jsou rozpracované stejně málo jako kolonizační linie. Nový Vetřelec je paradoxně dobrý film až do momentu, než se v něm nějaký vetřelec objeví. Do přistání na cizí planetě funguje poměrně dobře, neboť se nabízí řada možností, jakým směrem by vyprávění mohlo pokračovat a dlouho není jisté, jaký si tvůrci vyberou. Slibně je například rozehrán konflikt mezi vírou a vědou, mezi kapitánem a Danielsovou (nosící na krku namísto křížku šroub, který jí později přijde vhod), namísto něhož ve druhé polovině sledujeme androida hrajícího na flétnu a recitujícího Shelleyho, což je sice zásluhou Fassbendera fascinující, ale jde o trochu jiné téma a trochu jiný film. Scott je umělými bytostmi a vetřelci najednou fascinován mnohem víc než lidmi, s nimiž jsme strávili skoro hodinu filmu (spárování postav ale emocionálnímu zapojení diváka moc nepomáhá, protože dlouho není pořádně jasné, kdo spí s kým), a všechny složité otázky existence začíná řešit ukousáváním rukou a utrháváním hlav. Z chytře se tvářícího filmu se stává hloupé (ale zábavné) akčně hororové béčko s pěkně nechutnými gore efekty, které mi nebylo zcela lhostejné zejména díky sympatické Katherine Waterston (jakkoli jedinou propracovanější postavou zůstává android). Nový Vetřelec je sice neotřele vystavěn, skvěle vypadá a nabízí jednu velmi dobře vygradovanou akční scénu (se sekyrou), ale ve většině ohledů působí polovičatě, jako kdyby nebyl čas a prostor rozvést mnohé nápady (neorganicky včleněný flashback, který by šlo nahradit dialogem, považuji nejen za příklad ohromné scenáristické lenosti, ale i za náznak toho, že by to celé mohlo fungovat lépe, kdyby film hledisko vzpomínající postavy zohledňoval ve větší míře). 55%(16.5.2017)

  • Gilmour93
    ***

    Ten signál z neznámé planety neměl být „Take Me Home Country Roads“ od Johna Denvera, ale „Hurt“ od Johnnyho Cashe, protože tohle, drahý Ridley, bolelo nejen posádku vesmírné lodě Covenant.. Nepříliš funkčně svázaná hra na dvou písečcích, kdy ten první představuje akční sci-fi, co se sice koupe v odvážných krvavých lázních, ale inteligencí se otírá o AvP a druhý Fassieho androidí exhibici, při které se Walter / David potměšile tváří, jako že on ví, co ostatní ne, sám sobě recituje Shelleyho a hraje si při tom na Stivína, doktora Frankensteina či mocného Stvořitele. Nejhorší je, že já si uvědomil, že to točí Scott, až po finále na lodi, které budilo dojem, že něco z natočeného materiálu zase čeká až na director´s cut.. Ještěže James Franco bezodkladně vzplál touhou opustit plátno, protože místy se vyskytovaly momenty, kdy jsem očekával, že tam rozpustile nakráčí s Dannym McBridem a na krku budou mít přívěsky z vetřelčích pyjů. Výsledkem je bohužel i to, že má shovívavost při hodnocení Promethea začíná dostávat povážlivé trhliny..(23.5.2017)

  • Arbiter
    ***

    Ridley Scott uzavřel kruh. Základní backstory funguje. Evoluce původní banální hororové žánrovky v neadekvátně samožerský epos o stvořitelích mě bavil v Prometheovi a baví i tentokrát. O to víc je k vzteku, jak neskutečně hloupí a nekompetentní u obou posledních filmů postavy jsou a jak neobhajitelné je jejich konání (otázka ale zní, jestli tomu v Alien universu někdy bylo jinak). Smrt každého z hrdinů je tak satisfakcí a to v jiném slova smyslu, než Ridley zamýšlel.(18.5.2017)

  • Fr
    ***

    ,,KDO JE ZVĚDAVÝ, BRZY UMŘE...“ /// Klasickej sci-fi úvod, kterej mě nechává chladným. Pak nová planeta… tady se už trocha vzrušení dostavuje. Ovšem průzkumná výprava amatérsky porušuje karanténní předpisy –tohle je diletantství, takhle dementně rozjíždět legendami opředenýho VETŘELCE! Chovat se jako kráva (dvě krávy) patří v mých hodnotách jinam... „VŠICHNI TADY CHCÍPNEME!“ (tak kurva aspoň nějaká jistota…) Nejmíň charismatická posádka ve Vetřelčí historii, který úspěšně konkuruje scénář. Ale ano, jsou tady i dobrý okamžiky. Navíc to ani není nuda. Jde jen vo to, kolik idiotismu (a androidního mudrování) jsem schopnej akceptovat. Mnohé kompenzuje krása vetřelčího zrození, ovšem po Prométheovi jsme Mr. Scott zase o kus zpátky. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Objevil jsem pole s pšenicí (ve vesmíru). 2.) Umělák mně neustále zachraňuje život. 3.) Thx za titule „fceli medvidek“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ *(23.9.2017)

  • zelvopyr
    ***

    S drobnou nechutí za velmi slabé 3 body... protože byl prostě lepší než Prometheus, kterému jsem dal velmi slabé 2 body. V čem lepší? V práci s postavami. Tím nemyslím (jen) postavení celého filmu na Fassbenderovi, který částečně nepřehrával, ale spíš to, co jsem v Prometheovi zoufale hledal - postavy, s kterými by se dalo aspoň trochu identifikovat, které by byly životné (tady tu a tam ano). Co postrádám nadále, je logika chování skoro všech, nicméně ve vyhrocenosti zápletky to pominu.(25.9.2017)

  • - Některé scény byly natočeny v Sydney ve Fox Studios. Ridley Scott dal Michaelu Fassbenderovi (David)na jehožádost volno mezi natáčením, aby se mohl zůčastnit premiéry filmu X-Men: Apokalypsa (2016), která se tam konala. (kellermanp)

  • - Natáčelo se ve městě Sydney v Austrálii. (willy1)

  • - Spekulovalo se, že film nesl podtitul či rovnou název Paradise, a to kvůli tomu, že příběh by byl být zasazen na planetu Tvůrců. "Paradise" je převzato z alternativní scény z Promethea, kde tento název zmiňuje postava Davida (Michael Fassbender). (ManOfPhoenix)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace