poster

Vetřelec: Covenant

  • USA

    Alien: Covenant

  • USA

    Prometheus 2

    (neoficiální název)
  • USA

    Alien: Paradise Lost

    (pracovní název)
  • Velká Británie

    Alien: Covenant

  • Slovensko

    Votrelec: Covenant

  • Nový Zéland

    Alien: Covenant

  • Kanada

    Alien: Covenant

  • Austrálie

    Alien: Covenant

Sci-Fi / Thriller / Horor

USA / Velká Británie, 2017, 122 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    ***

    Konečně někdo pochopil, v jaké roli chtějí diváci vidět Jamese Franca. Bohužel jde o jediný moment, kdy si film dovolí být stručný. Covenant je podobně jako Prometheus rozpolcený mezi snahou poskytnout skrze návrat k hororovým kořenům prvního Vetřelce (k němuž je odkazováno okatými narážkami) prvotřídní fan service a ambicí být epickým (s úchvatnými záběry jako z Fordových westernů) a hlubokomyslným sci-fi v duchu Stanleyho Kubricka (k němuž má nejblíže minimalistický prolog). Naplnění schématu tuctového osmdesátkového (tzn. před Vřískotem) slasheru, s postavami dělajícími ty nejzákladnější chyby (lezou a koukají tam, kam by neměly, často po jednom, ne ve skupině, mají spolu sex), je tak zdržováno disputacemi o náhodě, osudu a stvoření (roli zde hraje Matka i různí otcové), které jsou rozpracované stejně málo jako kolonizační linie. Nový Vetřelec je paradoxně dobrý film až do momentu, než se v něm nějaký vetřelec objeví. Do přistání na cizí planetě funguje poměrně dobře, neboť se nabízí řada možností, jakým směrem by vyprávění mohlo pokračovat a dlouho není jisté, jaký si tvůrci vyberou. Slibně je například rozehrán konflikt mezi vírou a vědou, mezi kapitánem a Danielsovou (nosící na krku namísto křížku šroub, který jí později přijde vhod), namísto něhož ve druhé polovině sledujeme androida hrajícího na flétnu a recitujícího Shelleyho, což je sice zásluhou Fassbendera fascinující, ale jde o trochu jiné téma a trochu jiný film. Scott je umělými bytostmi a vetřelci najednou fascinován mnohem víc než lidmi, s nimiž jsme strávili skoro hodinu filmu (spárování postav ale emocionálnímu zapojení diváka moc nepomáhá, protože dlouho není pořádně jasné, kdo spí s kým), a všechny složité otázky existence začíná řešit ukousáváním rukou a utrháváním hlav. Z chytře se tvářícího filmu se stává hloupé (ale zábavné) akčně hororové béčko s pěkně nechutnými gore efekty, které mi nebylo zcela lhostejné zejména díky sympatické Katherine Waterston (jakkoli jedinou propracovanější postavou zůstává android). Nový Vetřelec je sice neotřele vystavěn, skvěle vypadá a nabízí jednu velmi dobře vygradovanou akční scénu (se sekyrou), ale ve většině ohledů působí polovičatě, jako kdyby nebyl čas a prostor rozvést mnohé nápady (neorganicky včleněný flashback, který by šlo nahradit dialogem, považuji nejen za příklad ohromné scenáristické lenosti, ale i za náznak toho, že by to celé mohlo fungovat lépe, kdyby film hledisko vzpomínající postavy zohledňoval ve větší míře). 55%(16.5.2017)

  • Tuxedo
    **

    Scott nemá příliš v lásce ostatní filmy z této série, tudíž zřejmě ani fanoušky, a Vetřelec: Covenant navazuje obsahově i náladově spíše na Promethea, který mrštné xenomorfy viděl jen z rychlíku. Tady do něj sice po slušně vystupňovaném začátku naskáčou v hojnějším počtu, ale v téhle jízdě není moc času na nějaký strach z neznáma. Černí slizouni se po vzoru slasherových vrahů náhodně teleportují, aby na někoho vybafli ve sprše či u studánky, ohodili krví nejbližší stěnu a vyklidili scénu pro pseudofilozofické forbíny androida Davida (jehož velmi snaživě hraje Michael Fassbender). Kdo tady komu dělá Boha a jaké literární klasiky zrovna citovat, to zkrátka Scotta tankuje víc než plíživý horor. Naštěstí neplní sny jen sobě, ale i fanynkám Fassbendera, který konečně prožije na stříbrném plátně romanci s vhodným partnerem – se sebou samým. Ano, polibky zde nerozdávají jen vetřelčí hlavičky, ale i homoroboti, účastnící se tak neoficiální soutěže o největší mimózní moment filmu. Konkurencí jim jsou trénovaní astronauti, kteří však spíš trénují na jejich první Jackass video, a panáčkující vetřelčátka.(5.6.2017)

  • Jara.Cimrman.jr
    ***

    "Jsou vymírajícím druhem žebrajícím o vzkříšení." Budu-li někdy něčím takovým, tak rozhodně nepoletím v hyperspánku na Origae 6 a užiju si poslední chvíle na Zemi rozmontováním robotů. Ale abych se vrátil na kosmickou loď, tak jsem tam našel posádku vhodnou spíše k sežrání než k zábavě. Patrně proto mě nedojímal jejich zmenšující se počet ani výkřiky hrůzy. Bylo mi prostě jedno, jestli někdo přežije. Mě bavila pouze navštívená planeta, intelektuálské rozhovory robotů a částečně taky hladové potvůrky. Rád bych si nyní zaspoileroval závěr, který mne donutil nevěřícně kroutit hlavou, ale neudělám to, jelikož k tomu nemám souhlas nadřízeného nebo stejně postaveného důstojníka.(16.1.2018)

  • Spiker01
    ****

    Před premiérou jsem byl jasně smířený s tím, že jdu na Promethea 2 a laškovně jsem tento sequel, jehož název se v průběru preprodukce a produkce několikrát změnil (Paradise-lost asi příště), označoval. Viděl jsem všechny související snímky, fanoušek ovšem nejsem, ačkoliv jsem byl v obnovené premiéře v kinech na jedničce i dvojce. Před pěti lety jsem byl také poprvé v Imaxu na Prometheovi a byl to pro mě naprosto skvělý zážitek, později jsem sice oddělil zrno od plev, ale stále mám onen "návrat" k sérii poměrně rád. O to překvapivější pro mě bylo v kině zjištění, že "Alien: Covenant" není jen marketingová klička a už úvodní zelené poznámky dávaly tušit příklon k legendárnímu dílu, na který nejen pamětníci stále s láskou vzpomínají. Vzal jsem to hodně ze široka, ale takhle nějak jsem se v kině cítil. Úplný flashbackový začátek s "otcem" jsem nejprve úplně nechápal (pusťte si prolog, ty dvě minuty ve filmu citelně chybí), pak přišla atmosféra ála Vetřelec 1 a až pak se řešily události z minulého filmu. Je to jeden velký mišmaš, který velice pomalu přistupuje k nevyhnutelným událostem přislíbeným v trailerech, ovšem když už na ně dojde, tak je to velice brutální hororová přehlídka vetřelčích fragů, které jsme sice již vesměs viděli, ale dnes to přecejen vypadá mnohem lépe a nekompromisněji. Když říkám hororová, tak musím Riddleyho Scotta pochválit, jelikož takovou porci napětí a překvapení při lekačkách jsem už dlouho nezažil a dobře jsem se u nich bavil. Příběhově to ovšem opatrně přešlapuje na místě, abychom se náhodou omylem nedostali moc blízko k událostem prvního filmu, opakuje se zažitý koncept průzkumu neobydlené planety a taktéž se opět opatrně nastiňuje mytologie s Tvůrci a končí obrovským, ač téměř ihned předvídatelným, cliffhangerem. Foxové zatím nic dalšího neoznámili, jestli tohle bude propadák, tak tu máme snad nejzbytečnější a navíc nedokončenou sérii, které měla kdysi tak velké ambice..takhle je to jen fajn film, který si v dohledné době rozhodně znovu nepustím. PS : James Franco? Klidně místo něj mohl být kdejaký noname a ničemu by to nevadilo. Určitě jen vzali nějaké vystřižené záběry ze 127 hodin. :-D...7/10(17.5.2017)

  • Isherwood
    *

    Po lehkonohém Marťanovi jsem měl za to, že pro Scotta je věk jenom číslem, které vznikne odečtením cifry z občanky od té na kalendáři, takže na senilitu bych to nesváděl. Spíše (a to je horší) na tvůrčí neukázněnost a zbytnělé ego, které se stalo nádorem jedinečného tvůrčího umu, který nerespektuje ani kánon, ani nenabízí nový přístup. Úvod je zmatený, postavy nemají zázemí, takže sledujeme skupinu opravdu, ale opravdu hloupých kreténů, a děj je při vší vůli velmi průhledný, přičemž to banální (krvavá fašírka) dostává přednost před tím opravdu zajímavým – a z hlediska vývoje série – důležitějším (stvoření). Scott chce ohromovat, ale postava Davida by mohla suplovat Krytona v Červeném trpaslíku, takže namísto zatajeného dechu cedíte skrze zuby smích a nadávky. Vizuální pestrost, Scottova dlouholetá devíza, která zachránila jeho nejeden film, absentuje též, přičemž to mnohdy vypadá jako dražší epizoda Hvězdné brány, kam vlastně svojí kvalitou patří i celý zbytek filmu. PS: Kurzelovo audio je temná nervózní fantazie, které ten film není hoden.(13.7.2017)

  • - Některé scény byly natočeny v Sydney ve Fox Studios. Ridley Scott dal Michaelu Fassbenderovi (David) na jeho žádost volno mezi natáčením, aby se mohl zůčastnit premiéry filmu X-Men: Apokalypsa (2016), která se tam konala. (kellermanp)

  • - Když na počátku filmu Walter (Michael Fassbender) kontroluje ztráty u zmražených embryí, nalezne v kriošuplíku jedno mrtvé. Když ho vyjímá z formy, je tam po ambryu krev, ihned v dalším záběru, když dává embryo do dózy a kriošuplík zavírá, už tam ta krev ale není. (SsgtJira)

  • - Jeden z trailerů na film je udělaný jako reklamní kampaň pro nového androida Waltera (Michael Fassbender) s webovou stránkou meetwalter.com. Tato stránka skutečně existuje a můžete na ní zjistil více o tomto androidu. (vyfuk)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace