Komentáře uživatelů k filmu (344)

  • Lima
    *****

    No, na pět hvězdiček to možná není, ale výtvarná stránka filmu je natolik úchvatná, že prostě nemohu jinak. A netvor opravdu vzbuzuje hrůzu, na rozdíl od svého předobrazu ve francouzské klasice.(1.6.2002)

  • Gemini
    *****

    Pohádka ponurá jako od bratří Grimmů, s úžasnou vizuální podobou a neméně zdařilou hudbou Petra Hapky. Ale dětem bych to opravdu nedoporučoval, pokud se chcete v klidu vyspat:) Mně osobně se líbí tím víc, čím starší jsem...že bych se postupně stával Netvorem?:)(11.4.2004)

  • Cervenak
    *****

    Niekto by mal kópiu tohto skvostu poslať Burtonovi a del Torovi, aby sa naučili, ako má vyzerať husto atmosférická, nekompromisne temná a skutočne strašidelná hororová fantasy.(15.9.2008)

  • Enšpígl
    *****

    Nádherná pohádka, která zejména v první části za doprovodu úžásné hudby Petra Hapky balancuje velmi zdrařile na hranici hororu a dávající jistou naději i nám, nepříliš půvabným chlapcům u půvabných dívek .(25.12.2009)

  • gouryella
    ****

    Tato pohádka se spíše dá nazvat ponurým hororovým příběhem, ale to neznamená, že by samotný pohádkový příběh byl potlačen. Naopak výborná vizuální stránka filmu jej ještě více umocňuje(6.9.2002)

  • Marigold
    *****

    Můj oblíbený horror s ponurým hudebním doprovodem a chabou pohádkovou kamufláží. Herz uměl navozovat atmosféru temného strachu jako málokdo jiný.(5.2.2004)

  • Radek99
    ****

    Umělecké a na percepci dětského diváka zřejmě záměrně rezignující dílo. Je vůbec otázkou, jestli je Panna a netvor ještě vůbec pohádkou, spíše se jedná o mýtus (dualita světa) natočený až s hororovou stylizací. Převažují tu lyrické pasáže plné popisných stísněných pocitů. Ponurá, temná atmosféra strachu je vystavěna na podstatě setkání s čímsi strašlivým, na co se nelze ani podívat - zjevná metafora politické situace u nás (Zajímavá je i podoba Netvora - Zla - tvor s ptačím zobákem, podobně jako třeba později Jan Švankmajer ve Spiklencích slasti stylizuje Netvora do podoby, v jaké ho známe od Hieronyma Bosche a jiných středověkých malířů a jejich zobrazení pekla...). Juraj Herz nesměl točit projekty, které zamýšlel, proto se asi uchýlil k tomuto obraznému podobenství... Panna a netvor také nabourávají zjednodušující pohled na českou filmovou pohádku jako na pohádku povětšinou laskavou a harmonickou, Juraj Herz tak navazuje na dnes již polozapomenutou pohádkovou tvorbu z let padesátých a šedesátých či třeba na Kachyňovu Malou mořskou vílu. (Absolutní hodnocení ale nedávám ze subjektivních důvodů - když jsem byl této ,,pohádce" vystaven jako malý kluk, způsobilo mi to nepěkné noční můry...)(22.6.2007)

  • AngelAngie
    ****

    Strašidelné... někdy možná až moc...(14.7.2008)

  • hirnlego
    *****

    V dětství nějaký čas má nejoblíbenější pohádka - děsivá a zároveň záhadným způsobem tolik přitažlivá. Největším paradoxem bylo, že jsem se do Netvora postupně zamilovala a při závěrečném odhalení jsem pak byla neskutečně zklamaná jeho pravou podobou - a tak pro mě už navždycky zůstal tím hnusným, a přesto svým způsobem krásným "Netvorem". Neskutečná nostalgie.(7.4.2007)

  • tron
    ****

    „Tvoja tvár ťa vylúčila zo spoločenstva ľudí. Tvoje ruky ťa dnes vyčlenili už aj zo spoločenstva šeliem. Až TERAZ si sám.“ O tom, akú má Herzova rozprávka PANNA A NETVOR takmer až hororovú atmosféru, som počúval celé roky. Neveril som tomu, ale nakoniec to bola pravda – v prvej polovičke je atmosféra taká ponurá, až by som sa chcel vrátiť v čase a priestore a zistiť, ako bola v čase premiéry vedená reklamná kampaň. Aká skupina divákov bola pre tvorcov cieľovou, tou, ktorú chceli osloviť v PRVOM RADE? Deti s rodinami? Tomu sa mi nechce veriť, je to asi taký rodinný film, ako Burtonov BATMAN SA VRACIA. Pravda, v druhej polovičke, kedy sa začína vzťah medzi pannou a netvorom otepľovať, hororové ingrediencie ustupujú do úzadia. No i tak nič pre deti. P.S. Celosvetovo notoricky (viď. Disneyho kreslená verzia z 90. rokov 20. storočia) známy príbeh vyšiel aj v slovenskom preklade Boženy Němcovej v nakladateľstve PRAVDA v roku 1974.(27.5.2011)

  • Gimli
    *****

    Tohle v žádném případě není pohádka pro děti. To je nekompromisní horor :-). Jako dítě jsem po tom nemohl spát a i teď se rozlkepu, když vidím spáry té zrůdy, jak trhají ženskou hruď. Brrr...(16.8.2002)

  • Faidra
    ****

    Herzovi zřejmě může nejeden pediatr a dětský psycholog poděkovat za to, že nemá nedostatek práce. Věru nevím, jestli mu mám odpustit, že jsem se u toho coby dítko věku stěží školního klepala hrůzou a poté si na rodinných procházkách zakrývala oči, když jsme procházeli kolem brány místního zámku, která se v Panně a netvorovi objevila. S ohledem na české pojetí pohádek by tomu sedlo spíše označení romantický horor, ale na druhou stranu se Panna a netvor blíží tradiční grimmovské pohádce (stačí si vzpomenout na to, že v původní verzi Sněhurky je zlá macecha odsouzena tančit v rozpálených střevících, dokud nezemře, nebo na zamlčovaný fakt, že v Popelce matka svým vlastním dcerám uřízla prsty, aby pro změnu střevíček obuly) víc než naše vžité představy. Tak nebo onak je to film nesmírně krásný a působivý, s nádhernou Hapkovou hudbou, atmosférou, jež by se dala krájet, půvabnou Zdenou Studénkovou, několika zajímavě pojatými detaily (proměna ruky) a úvodní scénou, která zašlapává do země leckterý profláklý zahraniční horor. Ale nadpozemské Cocteauovo pojetí mi sedne přece jenom víc - a ta stylizace Netvora, která uvízla v půlce cesty mezi šelmou a dravým ptákem, se mi zdá už přece jen trochu příliš.(30.7.2007)

  • RHK
    ***

    Vizuálně krásná, ale příliš děsivá pohádka, která málo hladí na duši. A nehladí ani hudba Petr Hapky, kterého mám jinak velmi rád. Trailer: http://www.sms.cz/film/panna_a_netvor/ukazka(26.2.2009)

  • Mr.Apache
    ****

    Jediný český mistr filmového horroru nemohl v dobách své největší formy točit to, co by opravdu chtěl, a tak vtrhl do říše pohádek. Dělal tam věru psí kusy. Za úvodní část tohoto snímku by se nemusel stydět žádný z jeho slavných kolegů za železnou oponou. Co stydět... Byl by na ni hrdý. Herz tímto pokazil mnoha lidem idylické notování si nad těmi našimi pěknými českými pohádkami. Ten zlý, nelaskavý Herz. Sláva mu!(29.5.2007)

  • Dadel
    ****

    Jediná pohádka, u které jsem jako dítě trnul strachy:-)(21.5.2002)

  • choze
    ****

    Luxusní hororovou výpravu a atmosféru v polovině první střídá příjemná, ale poněkud zdlouhavá romantika v polovině druhé. Dobrá kamera, hudba, maska i výkon Zdeny Studenkové.(6.10.2015)

  • flanker.27
    *****

    Skvělá hudba, opravdu ponurá atmosféra, herecké výkony (zvláště Václav Voska), skvělé pojetí Netvora jako rozpolcené osobnosti, která se snaží získat zpět svou lidskost, a láska přemáhající smrt. Nádherný silný romantický příběh s výbornými dialogy.(15.11.2005)

  • Gilmour93
    ****

    Pojďme se krásně bát, než z netvora stane se baleťák a panna přestane býti pannou.. Není bez zajímavosti, že Herzova romantická pohádka s hororovými prvky se z úsporných důvodů natáčela současně s jiným autorovým startérem dětských depresí a pomočování (Deváté srdce) a Jurajovi nutno přičíst k dobru, že i do exteriérových scén v lesích, co vypadaly jak sibiřská tajga po pádu meteoritu, vnesl neodolatelně děsivé kouzlo. Hlavní hybná síla filmu (Hapkův ústřední klavírní motiv), je tady sám o sobě za pět hvězd, ovšem ty "volume up" varhany z kremační síně začnou být po čase otravně ohlušující, až by z toho háral pes. Zajímala by mě gáže pana Vosky, když na začátku bylo v lese zahaleném mlhou skrytým podtextem řečeno: „Ty se hlavně starej o to, aby Voskové měli co jíst a pít..“(2.11.2010)

  • sportovec
    *****

    Pošetilý předpoklad, že pohádky jsou primárně - až prioritně - určeny dětem, mýtus o mýtu, který byl vytvořen až mladší dobou (zhruba na přelomu XIX. a XX. století), je čas od času pro svou viditelnou profláklost skutečností až profackováván. Pohádky byly vždy všechny s tím dodatkem, že se někdy se svým zaměřením přechylovaly buď jedním, nebo druhým směrem, tj. i k dětem, i k dospělým. PANNA je nadto víc než pohádkovou zmravňující a zživotěnou jinotajnou mravní tezí. Bez kontaktu se skutečností není ani názor Radka 99 o žánrových přesazích tohoto trans- i supraevropsky rozšířeného příběhu-tématu. Látka, která je takto vymezena, je ošidně až mámivě vícesečnou šancí. Mnohé usnadňuje, mnohé skrývá; je nesnadnou snadností. Dědictví vlny šedesátých let a šťastný námět, vzdálený svým bezprostředním směřováním případnému nedobrému "zájmu" dobové cenzury, nabídl v tomto ohledu mimořádnou šanci. Nad Hrubínovým adaptačním základem se sešli dva povolaní. Režisér a spoluscénárista Juraj Herz a jeden z nejlepších barrandovských scénaristů předlistopadové éry Ota Hofman. Osobité, v jednotlivostech až překvapivé herecké obsazení doplnilo scénáristické ozvláštnění příběhu o další rozměr až nečekaně kvalitní interpretační kreativity. Výsledek stojí za to: vznikl jeden z nejosobitějších a současně z nejlidštějších příběhů normalizační éry - jakýsi vážnější pandán ke TŘEM OŘÍŠKŮM PRO POPELKU - spolu s tehdy novým slovenským hereckým objevem: Zdenu Studénkovou. Tento objev zůstává objevným i dnes, jen tehdejším objevům přibylo na letech, na zkušenosti a na zralosti. Ale příběh, který ztělesnili, zůstává stále mladý.(5.5.2008)

  • Jeanne
    *****

    Ponuré, temné, tajemné, k tomu věčné, staré téma. Nádherná pohádka! ...Ale NE pro děti! Jako malá jsem viděla (jen) začátek (ty děsivé scény v lese), a když jsem ji pak zahlédla v programu, tak jsem hned raději vypínala televizi! :-) Až mnohem později jsem byla schopna docenit právě tu tajemnou atmosféru, co z ní čiší na všechny strany. Sedne tomu i to zařazení podzim - zima. Nic však není dokonalé - maska Zvířete se mi zdá opravdu přehnaná. Ten ptačí zobák je fakt moc!!! Nicméně tohle je jen "nepatrný" kaz na dokonalosti samé. Žluté růže, šaty, tajemný hrad a hudba. Geniální!(13.10.2003)

<< předchozí 1 2 3 4 5 10 14 18
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace