Kamera:
Matthew F. LeonettiHudba:
Michael SubyHrají:
Ashton Kutcher, Amy Smart, Melora Walters, Eric Stoltz, John Patrick Amedori, Elden Henson, Kevin G. Schmidt, Kevin Durand, William Lee Scott, Ethan Suplee (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Existuje jedna zajímavá teorie - teorie chaosu neboli efekt motýlích křídel... Napínavý thriller odehrávající se mezi minulostí, přítomností a budoucností. Mladý fyzik Evan Treborn (Ashton Kutcher) se vydává díky svým zápiskům z dětství na riskantní cestu do minulosti, aby ji změnil, napravil své chyby a setkal se s láskou svého života. Nebezpečný experiment se mu však vymkne z ruky a následky jsou hrůzostrašné... (Bontonfilm)
(více)Videa (1)
Recenze (1 580)
Neskutečně efektní sci-fi thriller o cestování časem s dobře napsaným scénářem, který je dostatečně složitý na to, aby byl zajímavý a poutavý, ovšem přitom bez problémů pochopitelný i snadno stravitelný. Neznámé režisérské duo se opravdu vyšvihlo, atmosféra nemá chybu a celý film působí na diváka i přes možné drobné trhliny v logice (které jsem však při prvním zhlédnutí ani neregistroval) velice silně... Že jde o teenage verzi 12 opic? V podstatě ano, 12 opic je předně lépe zahraný a asi i vyspělejší a vyrovnanější film, ale za to Osudový dotek působí více emocionálně. 9/10 ()
Když pominu psycho začátek, jedná se o hezký a smyslný film. V prvních minutách jsem ale byla dost zmatená a absolutně jsem netušila která bije. Pak se vyjasnilo a já nestíhala zírat. Ashton Kutcher hrál tak, jak ho ještě neznáme a Amy Smart mu byla skvělou parťačkou. Ubíjející pocit bezmoci jsem maximálně prožívala s nimi. A děsí mě jen pomyšlení, že by se za mě někdo takhle obětoval a já žila v nevědomosti. U konce mi dokonce ukápla slza. Pěkné, 4*. ()
Pripájam sa k táboru ´12 monkeys pre teenagerov´. Skutočne výbornú prvú tretinu filmu, kedy divák nechápe koľká bije a jej režijne výborne podanú atmosféru pochová zvyšok filmu. Už pri prvej zmene na „dokonalý pár“ sa tejto dokonalosti snaží film prispôsobiť i výtvarnú štylizáciu do príšerne pastelových farieb, následná zmena vedie k fincherovsky temnej štylizácii obrazu (pritom je zábavné si uvedomiť na ktoromže filme to deti boli v kine). Tieto kontrasty však pôsobia príliš okato a v spojení s ukazovaním mazania minulosti po každej zmene mi dávajú pocit, že tvorca zo mňa robí vola. Vadili mi aj niektoré stereotypné klišovité záležitosti spojené s prostrediami v ktorých sa hlavná postava v priebehu filmu pohybuje. V Kutcherovi vidím stále rovnakého Kelsa (That 70´s show), táto rola je podľa mňa nad jeho možnosti. Amy Smart je typická americká fabrikovaná nevýrazná blondýna , ale vzhľadom k širokému spektru polôh, ktoré jej scenár umožnil tu jednoznačne hrá prvé husle. Prirovnávanie k vážnym počinom v oblasti časových paradoxov nie je namieste. Viac než časovými paradoxmi tento film zaváňa starou myšlienkou subjektívneho idealizmu a síce, že ´svet je len v mojej hlave´. Pokiaľ si tiež budete prísne strážiť princíp kauzality, celý film vám pokazí jeho koniec. Totiž, takýmto zásahom by jednoducho nemohlo dôjsť k poslednej scéne na ulici, pretože príčiny prvého vývoja udalostí by neboli odstránené dostatočne (otcova pedofília a Tommyho agresivita), čo by malo za následok vývoj Kayleigh skôr smerom k znudenej čašníčke. Butterfly effect teda odporúčam skôr milovníkom popcornu než serióznym scifistom a druhý raz sa naň určite nepozriem 6/10 ()
Mhmm. Mám já to ale šťastnou ruku na filmy. Včera Jednoduchý plán, dneska Osudový dotek. Dva výborné filmy, které krom pětihvězdičkového hodnocení nic nespojuje. O tomhle filmu jsem věděl jen skutečně něco málo, neb nerad znám cokoli dopředu. Věděl jsem, že Ashton hraje hlavní roli, a že to bude další film, kde se dočkám skvostné Amy Smart. A taky že se bude trochu cestovat časem. Zaprvé jsem pochopil, co na něm Demi má. Zadruhé Amy Smart je zkrátka dokonalá. Zatřetí, fracek Tommy se okamžitě zařadil mezi mé nejnenáviděnější charaktery všech dob. A konečně začtvrté, film je skutečná emocionální horská dráha. S jakým umem a rychlostí dokáže přepínat emocemi jak televizi dálkovým ovladačem, to je nevídané. Jistě mám své výhrady, a to kupodivu především k názvu... Efekt motýlích křídel? Mávnutí motýlích křídel způsobí tajfun. Tady se mění zásadní věci, a přesto má vše stále stejné dějiště, stejné charaktery... Svým názvem evokuje něco hlubšího, a přitom je ve své podstatě hlavní chyták filmu ohromně povrchní. Ale to je jen malá vada na kráse. Občas to chce přimhouřit očko. SPOILEROIDNÍ PÉES. V jednu chvilku bych byl raději, kdyby Ashton radši pokračoval v tom, k čemu se chystal, a nevrhal se na ten pitomý deník... :o) ()
Velmi dobré sci-fi (i když ono to vlastně možná sci-fi není - viz v poslední době třeba Svěrací kazajka), které jestli má nějakou větší chybu, tak je to obsazení Ashtona Kutchera do hlavní role. Nebyl špatný, to rozhodně ne, ale přesto bych ho vyměnil. :o) Asi bych byl ještě nadšenější nevidět v poslední době vedle Kazajky hlavně skvělého Donnieho Darka, ale i tak je to silný a napínavý film, který vás třeba dovede k zamyšlení o zlomových okamžicích vašich životů a o tom, jaké by mělo následky, kdyby jste je teď mohli změnit... ()
Galerie (39)
Zajímavosti (38)
- Mimo státu Washington se natáčelo v Kanadě. (Varan)
- Všetky väzenské scény sa natáčali v skutočnom väzení (štát Washington), so skutočnými väzňami. (Peter-1307)
- Tínedžeri Evan, Kayleigh a Tommyho navštívili kino, v ktorom sa práve premietali filmy Blbý a blbší (1994) a Sedem (1995). Oba, tak ako Osudový dotyk, sú z dielne New Line Cinema. (Peter-1307)
Reklama