Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pokračování filmu Frankensteinova nevěsta. Když se syn Henryho Frankensteina, Wolf von Frankenstein (Basil Rathbone) rozhodne vrátit se se svou rodinou do otcova sídla, čeká ho nemilé překvapení. Při průzkumu otcovy laboratoře objeví jeho monstrum (Boris Karloff) a sluha Igor (Bela Lugosi) ho přesvědčí, aby ho oživil. Wolf doufá, že se mu to nepodaří, ale poté, když jsou někteří místní nalezeni mrtví, je mu jasné, že bohužel uspěl. Místní obyvatelé tuší kdo je pachatelem a tak povolají policejního inspektora, aby to zastavil. Wolf v záchvatu paniky zastřelí Igora a monstrum, které tak přišlo o jediného přítele, unese Wolfova syna. (topr harley)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (43)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Najväčším kladom tohto pokračovania je úžasná expresionistická výprava a scénografia. Dobre vymyslený je aj príbeh, avšak scenár nedokáže vyzdvihnúť jeho prednosti. O všetkom sa rozpráva v dlhých dialógoch, akcia sa tak neukazuje, ale iba sa o nej/vraždách dozvedáme z druhej ruky. Akoby Lee nechcel opustiť tie krásne vybudované interiéry. Dialógy prebiehajú presne tak, ako očakávate, obsahujú iba málo prekvapivých informácií a ak mal byť film o Ygorovej pomste, tak sa jej mal dať scenár väčší priestor. Takto je to predovšetkým o vzťahu/dialógoch komisára a Frankensteina. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Poněkud rozvláčnější příběh, kde Karloffovo monstrum dostává daleko méně prostoru než pološílený magor Bely Lugosiho, sluha Igor. A právě pod jeho vlivem se z netvora stává pouhý nemyslící nástroj zkázy, téměř bez špetky lidskosti, snad jen v samotném finále, kdy zaváhá při pohledu do nevinné dětské tváře, je to zase ten starý Frankenstein (ano, ve filmu je i zmíněno, že se tak začalo říkat samotnému netvorovi). Formálně však Frankensteinův syn rozhodně nabízí nadšení vyvolávající podívanou, vliv expresionismu je tu hodně znát. A třeba i obyčejná snídaně hradních pánů tak nabývá zcela jiných perspektiv. O fous horší než předchozí perly, čtyři jizvy na těle... ()

Reklama

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Tak nějak musí vypadat filmařský orgasmus. Film je dokonalý snad v každém směru: předčí Frankensteinovu nevěstu a vyrovná se i legendárnímu prvnímu dílu. Přestože to později nebylo neobvyklé, jde o první film, kde se sešla všechna hororová all-stars třicátých let - nejen Bela Lugosi a Boris Karloff, to už tu bylo, ale spolu s nimi i Lionel Atwill a ještě navíc Basil Rathbone. Napínavý příběh, uchvacující, expresionismem říznuté kulisy, neiritující herecké projevy, a to i u dítěte, skvělá atmosféra, vynikající záběry hrající si se světlem a stínem... Ne, není co vytknout. Ani drobné nesrovnalosti s předchozími díly, to je zcela zanedbatelné. Velkolepý film, jeden z nejlepších hororů 30. let. ()

Paldini 

všechny recenze uživatele

Opět variace na stejné téma jako v předchozích filmech o "vědeckých" experimentech rodiny Frankensteinů, vědec postupně propadající posedlostí s oživováním dávno mrtvých těl, "nelidské" monstrum a výrazná postava vědcova poskoka. A asi německým expresionismem nejvíce ovlivněný film studia Universal. Architektura staveb je přiměřeně pokřivená, stíny postav jsou patřičně zdůrazněny na bílých stěnách gotického sídla, ale tyhle vyšperkované záběry přicházejí už trochu pozdě. Basil Rathbone v roli pološíleného vědce není zdaleka tak přesvědčivý jako Colin Clive ve Frankensteinovi a už vůbec ne jako Ernest Thesiger v Bride of Frankenstein. A tak naprosto všechnu pozornost si v tomto případě krade Bela Lugosi v roli kriplíka Ygora a samozřejmě monstrózní Boris Karloff, ale u něj už je to jen zmíněná variace na stejné téma. ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Film vymenil režiséra a je to sakramentsky vidieť. Ten ako keby zabudol na predchádzajúce dva filmy od Whale a natočil si film po svojom. Samozrejme že zo začiatku mu nemôžeme nič vičítať. Prvých dvatsať minút je genialnych. je tam badaťelná hutná atmosféra strachu a stiesnenosti, lenže ako už hovorí názov filmu toto je príbeh o synovi Frankensteina. Ten je snaď asi najblbšou postavou celého príbehu pretože mi nejak unikol zmysel jeho počínania a už keď začali zomierať nevinný ludia stále nešiel s pravdou von. Problémom je že on má byť ťahúňom celého filmu. Karloff je odsunutý na druhú kolaj a vôbec nerozpráva takže sme zase tam kde sme boli pri jednotke je to dobré ale chýba tomu ten ľudský rozmer nevesty. Jedinými dobre napísanými postavami ktoré aj keď sú vedlajšie zachranujú čo sa dá je ygor bela lugosiho a komisár, ktorý trpí traumou s detstva keď mu frankie odtrhol ruku. Lee je naprostastý amatér a nedokázal naplno využiť potencial tohoto príbehu , finálna scéna nemá ani minútu a keby nebolo atmosféry , ktorá bola geniálna tak by to bolo za 3* ()

Galerie (71)

Zajímavosti (10)

  • Místo, kde se odehrává děj prvních dvou filmů, se jmenuje Goldstadt. V tomto snímku je městečko přejmenováno na Frankenstein. Následující dva snímky se odehrávají ve fiktivním městě Vasaria (nebo Visarie). (liquido26)
  • Boris Karloff se během natáčení tohoto filmu stal poprvé otcem. V den jeho 51. narozenin (23. 11 1938) se mu narodila dcera Sara. (liquido26)
  • Poslední film, ve kterém se Boris Karloff objevil v roli Monstra. Svou klasickou roli si pak zopakoval ještě dvakrát - během baseballového utkání celebrit v roce 1940 a v Halloweenském speciálu seriálu ROUTE 66 v roce 1962. (liquido26)

Reklama

Reklama