Komentáře uživatelů k TV filmu (177)

  • golfista
    ***

    Prvním dílem velmi kvalitně rozehráno, ale druhý díl poslal celkový dojem do průměru. Kdy už se u nás objeví scenárista, který zvládne dobrý námět nepokazit? (4+2=6):2=3(19.1.2020)

  • Tosim
    ****

    Miroslav Sovják, scénárista vynikajících Obětí nebo zajímavé Occamovy břitvy, se po letech vrátil dost razantně. První díl má odpich, šokující scény, vymazlený vizuál a výborné herce. Problém s druhým dílem je v tom, že většina jeho stopáže vypráví o stejných věcech, jako první a katarze je dost rychlá. Oceňuju pravdivé zobrazení mravenčí práce policie a to, že onen stokholmský syndrom se nemusí vždy týkat jen zločinců. Snímek mi byl hodně sympatický, přidávám. 70%.(20.1.2020)

  • Enšpígl
    ***

    Nechtěl jsem hodnoit po prvném díle jako kolegové, protože tady bylo zjevné, že až závěr to celé sepne. Za začátku to mělo velmi solidně našláplo i když ten faktor osudovýh náhod mě přišel docela nevěrohodný, ale zase to bylo za cenu orginální zápletky a to nejen z hlediska napětí a krimi žánru, ale především psychologie. Druhej díl měl gradaci, to ne že ne, ale opět spousta klíčových náhod trošku ten realismus ubíjela. Závěrečná akce ubila druhou hvězdičku to nemělo s realitou nic společnýho, spíš s groteskou. Ovšem ty tři co dávám, jsou poctivý, jednalo se krimi-thriller, který měl drajv, napětí a velmi kvalitní herecký výkony a to není zase tak málo.(19.1.2020)

  • Malarkey
    ***

    Dvojdílný příběh, u kterého je krásně vidět, jak skvěle může na papíře znít originální námět, ale jak snadno ho scénárista může zprznit samotným průběhem. Zde to snad nemohlo být ani vokatější a musím teda říct, že mě to zatraceně mrzí. Nejsem schopný pochopit, jak Česká televize dokáže za poslední léta natočit dvojdílná témata jako jsou Dukla 61 nebo Metanol a pak vymyslet Stockholmský syndrom, kde jsem se sakra snažil, abych to celkově zhodnotil na tři hvězdy. Námět je totiž fakt super. Postava Davida Švehlíka je ale pro mě totální úlet. Nechci spoilerovat, ani nemám náladu to dál rozepisovat, protože bych se tu musel hrozně vyvztekat, ale přijde mi, že každýmu snad musí bejt jasný, že takhle by se policajt nechoval a člověk už vůbec ne. Nevím, kdo ty filmy schvaluje v ČT a už vůbec nejsem schopnej pochopit, jak je možné, že Česká televize dokáže natočit za poslední léta pětihvězdičkovou pecku a pak průměrný film. Škoda, tak snad příště. Co Vám budu povídat, kdyby Česká televize točila jenom dobré filmy, popř. seriály, byl bych radši…žádná jiná televize to tady neumí.(27.1.2020)

  • Morien
    *

    Sakryš, už se mi ani nechce říkat, že hlavní záporák byl velký fešák, když se ukázal být tak nekompetentní. Nakonec jsem asi nejraději za postavu Zuzany Mauréry, protože ne často bývá v (českých) (televizních) filmech žena středního věku tak velkou hybatelkou děje.(2.2.2020)

  • troufalka
    *****

    Už první část se mni líbila, ale s komentářem jsem si počkala až na tu druhou. Navyšuji hodnocení. S detektivkami se roztrhnul pytel, ale těch dobrých je pomálu. Oceňuji originalitu a uvěřitelnost zápletky i děj, který pěkně odsýpal.(14.1.2020)

  • castor
    ***

    Po pěti letech zdrhla z Holandska pasákům. Drželi ji násilím, pod drogami, prodělala několik potratů. Domů se jim vrátila zlomená troska. Dvě rodiny, které před časem spojila nešťastná náhoda, se po letech znovu potkávají. Jeden z aktérů zlomového okamžiku se vrací z vězení, druhý je do konce života na vozíku. A k tomu roky pohřešovaná dcera, okolo které zůstává opar trvalého ohrožení. Bavila mě stálá bezmoc rodičů, bavili mě herecké výkony „těch dobrých“ – Mauréry, Švehlík, Finger – i arogantního mafiánského poskoka Vojtěcha Vondráčka, který vše umně prodává strachem ze všeho a především z nevyzpytatelnosti vlastního chování. Ostatní grázlové jsou spíš karikaturami, Elizaveta Maximová se snaží nahlédnout do duše zraněného člověka, ale mě nepřesvědčila (mimochodem v takovém stavu by rozhodně neodešla k rodičům do domácí péče). A pak jsou tu ty malé i větší přešlapy a berličky, kterými si tvůrci pomáhají. Švy příběhu jsou místy hodně na vlásku, neúspěšné opakované pokusy o likvidaci svědkyně jsou úsměvné, závěr v podobě hrdina proti přesile je na tom podobně (zase musel někdo udělat pár školáckých chyb). Kriminálky na veřejnoprávní televizi zrovna zmáknuté nemám, ale chápu, že se tenhle vděčný žánrový kousek diváctvu mohl líbit. Tři hvězdy jsou každopádně až až.(23.1.2020)

  • Hrabka
    ***

    Velice dobrá, ponurá první polovina, která navnadila na další dění. Bohužel druhá je o poznání slabší a závěr nepříliš vydařený. Asi každému je jasné, jak to mělo dopadnout, aby byl podtrhnut název filmu. Mělo by to mnohem lepší vyznění, než tento kostrbatý, neúderný konec. Milostná linka zcela zbytečná. 65%(19.1.2020)

  • nascendi
    **

    Dosť nepodarený film, pri komentovaní ktorého márne hľadám niečo, čo by stálo za pochvalu. Vo všeobecnosti nemám rád filmy, v ktorých sa chodí, jazdí, mlčí, stojí a medzitým niekto prenesie nejakú vetu. V dietológii poznáme prázdne kalórie, v tomto filme máme možnosť poznať prázdne minúty. Celkove ten film vo mne vzbudil pocit, že jeho scenár niekto napísal pred 20 - 30 rokmi a keďže cenzori už nie sú, možno boli nedostatkom peniaze. V súčasnosti sa našli peniaze, nakrútil sa bez zmeny scenára film, ktorý nemal byť nakrútený.(19.1.2020)

  • Snorlax
    ****

    Až na pár drobných chyb technického rázu je první díl ukázkou velice kvalitní televizní tvorby. Herecké výkony si drží vysoký standard i v druhém dílu. Ten ale bohužel na několika místech šlape vodu, když si scenárista nevěděl příliš rady, co dál. Poměrně velkà část druhého dílu se odehrává v noci, osvětlovač však evidentně stávkoval, takže se nám insenace z televizní mění na rozhlasovou. Musím pochválit budování atmosféry, napínavé scény jsou skutečně napínavé, hlavní záporák je úžasně hnusný a vedlejší záporáci jsou adekvátně děsiví.(21.1.2020)

  • triatlet
    ***

    Zatímco první díl buduje atmosféru, druhá část množstvím nedotažených motivů hraničících s parodií opět odhaluje problém českého filmu - dobrý scénář. Proměna Kláry Osecké v samotném závěru je až úsměvná. Účast Oseckých na pohřbu jsem nepochopil... Možná trpěli stockholmským syndromem celá rodina.(26.1.2020)

  • Dzeyna
    ****

    Tenhle výtvor mě hodně potěšil! Chválím.(15.2.2020)

  • Slarque
    ***

    Téma stále aktuální, zpracování upachtěné. Policajti jsou u nás neschopní, tak musí být neschopní i zločinci, jinak se kýženého výsledku nedočkáme. A tolik spoléhání se na náhodu a jiné náhlé deus ex machiny se do tohoto žánru také nehodí. Takže tu máme narychlo slátaný scénář, který jakž takž zachraňují herci. Hlavně to vždycky roztáhnout aspoň na dva díly, vždyť těch ostravských panoramat není nikdy dost, že?(22.1.2020)

  • DwayneJohnson
    **

    Hodně podprůměrná a ve výsledku naprosto plochá minisérie, která nepřináší do našich stojatých vod vůbec nic nového. Od začátku, až do konce to celé působí hodně amatérským dojmem, který graduje v akčním závěru, za který jsem se skoro styděl. Pochválil bych snad jen snaživou Zuzanu Mauréry a Davida Švehlíka, jinak vůbec nic, co by stálo za nějaké vyzdvižení, nebo nedej bože chválu.(20.1.2020)

  • Flego
    ****

    Príbeh je rozohraný do dvoch dielov, čo považujem za chybu, druhá časť a v podstate aj vyvrcholenie je akési mdlé a plané, napriek prvej časti, ktorá spĺňala všetky predpoklady kvalitného televízneho thrilleru. Téma je aktuálna, herecké obsadenie na úrovni. Lepší priemer.(20.1.2020)

  • dopitak
    ****

    Nebudu tady posuzovat, který soudce by policajtovi po napadení dcery bullem bez košíku a vodítka za neúmyslné postřelení (což by experti určitě dokázali) napařil takovej flastr, ale budiž, šlo tady o rozehrání hry. Atmosféra je skvělá, ten kdo má být nechutný, tak je, politováníhodný, taktéž. Vondráček jako ultrapara zmrd par excellence. Mužské oko však zaujme Monika co neumí vařit těstoviny, zvláště když pak v kurzu potápění ve vaně ukáže sladký prsíčka. https://www.damu.cz/cs/vse-o-fakulte/studenti/142038-kristyna-jedlickova/ Na druhý díl se těším. EDIT: A druhý díl to trochu zazdil. Protože všechno šlo pěkně, napínačka, ale ten konec je zase z kategorie odbytých/nevíme si rady/hlavně to nějak vymyslet.(13.1.2020)

  • honajz
    **

    Takové hraní si na severské kriminálky včetně těch postav s nějakým traumatem. Zbytečně rozděleno na dva díly, mohl to být jeden film, spousta zbytečných linií a scén mohla být bez problémů škrtnuta a ději by to spíš pomohlo. Nemám rád v příbězích přílišné náhody, a tady jich pár bylo a dost divných (už jen ta, že vyšetřuje, co se stalo holce, jejíhož otce přitom před časem postřelil - přijde mi to na sílu, nepravděpodobné. A protože potřebujeme postavu Švehlíka přihrát zpět jeho ženě, najednou uděláme z druhého manžela násilníka, aby se jako neřeklo, jo?), a konec mne hodně zklamal, protože se nic nevysvětlilo (vlastně ani nevíme, proč ho ta holka nakonec střelila? Je z toho venku, nebo ne? A co matka dcery, proč vlastně šla do té nemocnice? A celý ten gang se podaří rozbít, nebo ne? Nic. Diváku, domysli si sám.(20.1.2020)

  • Luboshmir
    odpad!

    Z manžela jí udělá krypla a ona se s ním pak vyspí. Ubohost český kinematografie už nemůže jít nikam níž.(19.1.2020)

  • Marze
    ***

    Promyšlený a stylově vyprávěný žánr s psychologickým přesahem. Promyšlený, napínavý, dobře zahraný a vyprávěný filmovým jazykem, Stockholmský syndrom nestojí na akci ani na kresbě podsvětí, která náleží spíše k jeho slabinám, protože svůdné slečny u tyče a snědí poskokové obchodníků s bílým masem zosobňují otřepané klišé. Překvapivě výbušně účinkuje vztahový trojúhelník mezi postavou Švehlíka a rodiči poznamenané dcery v podání Martina Fingera a Zuzany Mauréry. Dokonce milostný akt, jindy doplňková banalita románových zločinů, je tady spíše výrazem zoufalství osamělých, navíc motivem svým ztvárněním uměřeným a z logické podstaty bezvýchodným. Bohužel zrovna logiku příběhu podrývá fakt, že ač uprchlá školačka představuje pro gang nebezpečnou svědkyni, policie jí neposkytuje ochranu – teprve těsně před závěrem a ještě nedbale. Pocitový strach se od triku s výtahem po vpád do nemocnice náležitě stupňuje a především silně zabírá takřka hmatatelná, přitom střízlivě vykreslená bezmoc rodičů. Až ve finále se dostaví tradiční úlitba žánrovému modelu, kdy hrdina musí jít proti přesile sám. Švehlík je ideální typ pro detektiva drsné školy; vedle uniformity domácích krimiseriálů má totiž Stockholmský syndrom jednu velkou výhodu, jíž se říká osobitost.(1.4.2020)

  • JohnCZ
    ****

    Kvalitní únosová krimi, která má výborný napínavý rozjezd a poměrně banální a nenápaditý dojezd. Režijně i herecky si to drží po celou dobu svůj standard, scénář bohužel už nikoli a finále působí trochu splácaně.(1.3.2020)

<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9