Reklama

Reklama

Profesor T.

(seriál)
  • angličtina Professor T. (festivalový název)
Trailer
Česko, 2018, 7 h 6 min (Minutáž: 49–57 min)

Hrají:

Pavel Řezníček, Sarah Haváčová, Aleš Petráš, Jitka Schneiderová, Luboš Veselý, Lenka Termerová, Igor Bareš, Jan Vondráček, Jaromír Nosek, Ondřej Veselý (více)
(další profese)

VOD (1)

Epizody(8)

Obsahy(1)

Pavel Řezníček jako výstřední profesor kriminologie Tauber, který pomáhá pražské kriminálce s objasňováním těch nejzapeklitějších zločinů. S potrhlým a sebestředným profesorem není lehké vyjít, ale díky nevšednímu a originálnímu pohledu na věc je v řešení případů mimořádně úspěšný... Nový kriminální seriál představí divákům uznávaného profesora kriminologie Jáchyma Taubera. Život podivínského samorosta se svérázným smyslem pro humor se však radikálně změní, když jej navštíví jeho bývalá studentka, dnes nadporučice kriminální policie Amálie Drápalová. Ta ho požádá o pomoc při řešení složitého a citlivého případu. Ani jeden z nich netuší, že se jejich zprvu nahodilá spolupráce stane pravidlem, jenž rámuje tento atraktivní detektivní seriál. Každá epizoda sleduje nový případ, který musí Amálie a její kolegové vyřešit za pomoci geniálního, avšak asociálního profesora. Když se ale postupně dozvídáme, že Amáliina šéfová je bývalou profesorovou přítelkyní, že její kolega je do Amálie bezmezně zamilován a že vedoucí útvaru má problémy s alkoholem, je jasné, že osobní linky a vývoj těchto postav budou nedílnou součástí tohoto zbrusu nového seriálu. (TV Nova)

(více)

Recenze uživatele honajz k tomuto seriálu (8)

Kolej Vltava (2018) (E01) 

Nějak nevím. Má to slušnou kameru a Řezníček hraje velmi dobře, dokonce i Schneiderová. Ale ta dvojka mladých poldů je na zabití, ti by podle mne u policie nevydrželi ani hodinu, navíc Sarah Haváčová neumí vyslovovat a doporučil bych jí kurzy rétoriky. Ten její ležérní styl na půl huby ochraptělým hlasem z diskošky fakt není cool. Pak je zde případ samotný, který je, prostě divný. A k objasnění pomůže obyčejná vyřazovačka, jak prosté. Navíc si tvůrci nějak nejsou schopni ujasnit, jestli pojímají seriál s nadhledem, o čemž by svědčila třeba Barešova postava a částečně Termerové, jako Tvoje tvář má známý hlas (profesor zpívá na střeše Waldu), nebo jako fakt seriozní případ (všechny ostatní dialogy a scény). Úplně blbé to není, ale takové neujasněné a podivné. ()

Osudová chyba (2018) (E02) 

Tady je vidět, jak kopírka amerických seriálů nemůže doslova převzatá fungovat (a dost dobře nechápu, že každý díl má ještě nějaké další tři čtyři české rádoby scenáristy, když to stačilo jen přeložit). Tento díl je taková Erin Brokovich, což funguje v USA, ale ne v Čechách. Proboha, kolik tady asi máme zrušených chemiček, na jejichž pozemku by se stavěly baráky? S takovou nečeskou zápletkou můžete leda k brdičkům. Navíc opět seriál lavíruje mezi pokusy o vtip (Termerová jako uvaděčka a prodejce lístků k profesorovi do pracovny - jediný slušný fór dílu) a naprostým emocionálním dojením holčičkou s rakovinou. A Řezníček začíná svou postavu hrát trochu jako robota, ale občas projeví nějaké emoce, a tento rozpor také nefunguje. ()

Inspekce (2018) (E03) 

Mno, ty Sudety jsem také nějak nepobral. Je to tady jak pěst na oko, přičemž se vůbec nemluví o příčině, jen o následku. Nikde ani slovo o tom, co dělali sudetští Němci a pak okupující Němci během těch 6 - 9 let a jaké násilí oni páchali na Češích a kolik oni zabili dětí (emotivní doják tohoto dílu). Jinak mne překvapilo, že učitel z vysoké má problém jít na střední školu a bojí se třeba té kliky u vstupních dveří - to jako na vysoké nemají dveře s klikou? A nějak nemyslím, že by na českých školách byl problém s profesory, kteří se zapletou s žačkou - naopak je na takovém vztahu postaven film 30 panen a Pythagoras, a ostatně i u nás na gymplu profesora po takové aférce (a následné svatbě) nevyhodili, ale nechali ho dál učit. Jinak celý námět je jen dávno viděným a zpracovaným tématem, přičemž Hitchcock v Cizincích ve vlaku to zpracoval daleko nejlíp. Ale jsem rád, že jsem opět po čase viděl hrát Reginu Rázlovou. A nějak mám pocit, jak Pauhofová stárne, že vypadá jako maska... ()

Dvojí život (2018) (E04) 

Samotný případ byl tak průhledný, že člověk jen s utrpením sledoval geniální mozek pana profesora, jak - asi oblouzněn jednou zrzkou a hřebínkem - přijde na evidentní fakt až tak pozdě. Nelíbil se mi ani profesor s rajskou na bradě, ani představa bohatého naboba jak z klišé vystřiženého, a dokonce nechápu, proč by si někdo dělal falešný index (!) a navíc v gay baru. Řezníček si to pořád užívá, ale na ostatních hercích už je znát únava a nechuť. ()

Vražda v hotelu (2018) (E05) 

Jeden z lepších dílů, ale pořád v tom vidím jen to opisování od větších vzorů (nejen Monk, Mentalista nebo Psych, ale třeba také Castle), kdy samotný případ je tak průhledný, že je s podivem, že to policistům docvakne až tak pozdě. Některé chování postav mi přijde poněkud podivné, ne-li nereálné. Co mne zde už začalo vytáčet, jsou ty miniscény, kdy si někdo něco jako představuje - nejsou již vtipné, došel jim dech. Třeba Schneiderová celá červená jako čertice a čertící se - to jako fakt? Ty stupně vítězů... ach jo. Navíc profesor v tomto dílu opustil skoro všechny své zásady a vtipně cynické repliky (jež nahradily sáhodlouhé konstrukce), takže i tady to charisma nějak zmizelo. A ten konec - Nova spouští vlastní minipivovar a dělá si selfpromo? ()

Tamara (2018) (E06) 

Hodně emotivní díl, kdy ale nechápu, že vlastně nejsympatičtější postavu seriálu škrtnou (aby ji v příštím "nahradili" tuctovou Špalkovou v roli zdravotní sestry). Hodně věcí jsou zde vycpávky (Dan a Amálie, šéf alkoholik a šéfka, spousta vzpomínkových klišé, která začnou napočtvrté už otravovat) a případ plyne jen velmi zvolna. Poněkud mne mrzí, že je naznačena spousta podpříběhových linií, ale nejsou nikam dál dovedeny - skutečný vztah děkana a profesora (osvojil ho?, je jeho anděl strážný?, je druhým manželem jeho matky?), něco více o matce v podání Reginy Rázlové (hraje skvěle) - a že celkově jsou již vystříleny náboje s alkoholismem, tatínkem Amálie, a vlastně i vztahem Dana a Amálie, takže tam není oč hrát. ()

Smrt v maskách (2018) (E07) 

Sice nám tvůrci od začátku až příliš okatě naznačují, kdo vraždil, resp. je ze žijících nejvíc zodpovědný, ale stejně musíme čekat na motiv - chvílemi to vypadalo, že na něj snad ani nedojde a že díl skončí někde ve třech čtvrtinách, protože důležitější bylo, jestli polda policajtce zachrání prdel tím, že sežene důkaz. Špalková žel nemá charisma rozesmáté Pauhofové, a celá ta věc s nemocnicí ... neříkejte mi, že v lékařských záznamech se o profesorově jinakosti nic nepíše, doktor sestru neinstruuje, a ona musí čekat na radu sekretářky z fakulty? Nehledě na to, že ta scéna setkání těchto dvou žen tady hodně chybí. Nevím proč, ale přišel mi tenhle díl delší než všechny předchozí (ono s těmi reklamami těžko soudit), možná se jen vlekl. Scéna s tatínkem dává tušit, že ze seriálu zmizí další postava. Podpříběhové linie, až na ty sebevraždy viděné očima dětí, o nichž se hodně mluvilo i v díle předchozím, se tady jinak zcela zastavily. Popravdě, asi se mi víc líbily první díly seriálu, kde prostě Řezníček hraje mimoně a užívá si to, než teď, kdy to mimoňství začali narušovat, aniž by byla postava pevně vyprofilována (i u Monka čekali delší dobu, než jeho jinakost začali podrobovat různým testům proti dosavadním pravidlům). Závěrečná emotivní zpověď dívky, tam nechápu, proč je vedena záběry na ni, jak mlčí, když povídá - že by to herecky nedala? --- EDIT: Teď si čtu komentář GoodStenly, a vidím to stejně - z profesora je už jen "plyšový medvídek". ()

Prostředník (2018) (E08) 

Vnější filmařina docela šlape (výprava, kamera, rámování apod.), horší je to s příběhy samotných postav i se samotnými případy, tam je to esence čirého zoufalství. Řezníček svého podivína hraje skvěle, ale jako by tvůrci po prvních dvou dílech přestali tlačit na pilu a snažili se z něho udělat něco jiného, než naznačovali. Předpokládám druhou sérii, protože nevíme tak důležité věci jako a/ jestli spolu ti dva poldové začnou chodit, b/ co je s jejím tatínkem, c/ sní profesor rybu?, d/ jaká je minulost ve vztazích jeho - děkana - jeho matky? Prostě tomu chybí podhoubí, navíc české podhoubí (nikdo tam nefandí Spartě ani Slavii, nikdo není z Moravy, sourozenci neexistují...), nějaké silnější podpříběhy. A tah na branku - často jsou ty díly při své stopáži neskutečně nudné a plné rádoby postnoirové vaty. ()

Reklama

Reklama