Nastala chyba při přehrávání videa.
  • gudaulin
    ***

    V době uvedení do distribuce působil Proč? jako zjevení svojí otevřeností a syrovostí. Hned se vyrojily úvahy, že jde o režisérův poslední film a bude rád, když skončí někde v kanclu. Není to Smyczkova nejlepší práce, ale i po letech šokuje svým naturalismem a pojmenováním věcí pravými jmény.Smyczek byl mimochodem z těch několika týdnů ve špinavém, zdemolovaném vagónu nešťastný a psychicky zdeptaný. Někteří herci byli ale ve svém živlu. Pro některé z nich, jako třeba pro Pavlínu Mourkovou, která do té doby hrála hodnou seriálovou svazačku, to byla první dramatická a přitom silně záporná role. Koncem 80. let šlo o filmový kulťák, dnes je to neprávem pozapomenutý slušný kousek, který připomene, jak začínaly naše současné hvězdy. Ten problém násilí mimochodem nezmizel, jen se o něm už netočí filmy...Celkový dojem 65 %.(16.1.2008)

  • Havenohome
    **

    Čo má tento film spoločné s nejakou pravdivosťou? A načo všetky tie povzdychy, že ako mohol v takej dobe vzniknúť takýto film? Veď sa to nijako nelíši od dobovej väčšinovej predstavy o chuligánoch. Je to len taká moralita v slučke opakujúca to isté. A keď tvorcovia pocítili, že treba nejako aj naznačiť pôvod výtržníctva, tak tam prilepili obraz s mudrujúcim Leošom Suchařípom o odcudzení v modernej spoločnosti. Všetky postavy sú ploché figúrky, všetci iba ziapú, dôvod zlej výchovy detí je vždy prvoplánovo vyriešený nekompletnou rodinou. Exploatácie veľmi málo. Pokus rozprávať v rôznych časových rovinách sa zmenil na neprehľadný guláš. Kvazidokumentárne pasáže sú najtrápnejšie, hlavne keď v nich účinkuje teatrálna Zimková. Réžia nula bodov.(4.1.2013)

  • Djoker
    ****

    Tak i Československo mělo svůj Klub rváčů! O to více mrzí, že u nás stále nikdo nemá koule na drsnou generační výpověď. V dnešní době už sice některé scény nepůsobí tak drsně, většina diváků už měla možnost vidět ve filmech mnohem větší prasárny, ale to nejdůležitější posleství je pořád zřejmé. Mě samořejmě nejvíce bavily scény ve vlaku, působivé byly i rebelské souboje s rodiči. Už slabší byly výslechové pasáže, které se snažily ukázat hloupost a nerozvážnost mladých. Vsadím se, že tyto náznaky by byly použity, i kdyby se to natáčelo dnes. Bohužel. Pokud by měl někdo odvahu natočit film ukazující demenci nejen nonkorformistů, ale i konformistů, tak má předem zaručený můj obdiv. Ukazovat na druhé a tvrdit, že jsou špatní, je jednoduché. Příjmout fakt, že všechno, co tady děláme, byť s dobrými umysly, vždy někoho nasere, dokáže málokdo.(24.3.2013)

  • -bad-mad-wolf-
    *****

    Mladý člověk. Může i nemusí mít dobré zázemí. Může i nemusí mít možnost vlastního "podpisu", jak je ve filmu trefně řečeno. Každopádně masy melou jedince, jedinec je stržen masou. Může podlehnout jen slaboch? Jak kdy. "Proč?" není kdovíjak objevný film, přináší ale velmi živou, syrovou ukázku jedné takové laviny hnusu, kterou v člověku nakopne právě až davová rozjetost, napumpovaná alkoholem a fanouškovskou hysterií. Dokumentaristický styl sedí, šikovné prokládání scénami ze soudního přelíčení, z rodinného prostředí některých postav a jejich výpovědí u policie jsou dobrý scénáristický tah, film utíká a nenudí, neobsahuje hluchá místa. Možná jsem ambice tohohle snímku trochu podcenil, ale ve výsledku jde vážně o sugestivní podívanou, s velkou, zručně prezentovanou výpovědní hodnotou, schopnou i dnes vyvolat nepříjemné mrazení v zádech. A bohužel zůstává stále aktuální...(5.6.2008)

  • Big Bear
    ***

    Oni ty vlaky ČSD za socíku nikdy nebyly nic moc, ale na tuhle třídu jsem naštěstí nikdy nenarazil.. :-). Ačkoliv chuligánství a vandalismus jakkoliv odsuzuji, tímhle se Smyczek asi soudruhům dobře trefil do noty při znázorňování poblouzněné mládeže. Jistě to myslel k danému případu i k ryze specifickému druhu fotbalového chuligánství, které naši stejně jako lecos jiného tenkrát odkoukali na západě. Každý z hrdinů má tu svoji přehazovačku či nějaký jiný identifikační (exotický) znak, kterým se odlišoval od ostatního plebsu...Již tím je Smyczek krapet diskvalifikuje. To že dav dokáže mnohé se ví již dávno i to, že v davu získá sílu i ten, který by sám za normálních okolností seděl někde schoulen a ani by nemukl. Můžeme zde hledat i něco více, ale to celé je hlavně o dospívajících bez kontroly, o chlastu a stádní touze předvádět se. Vždyť v hejnu mi nic nehrozí! ,,To si jako budou pamatovat těch 400 lidí z našeho vlaku? '' Film tak trochu kritizuje i rodiče, kteří své ratolesti nechali napospas pubertě a kteří vida co se z těch roztomilých dětiček stalo začali zase vychovávat až když bylo pozdě... ,,Málo jsi ho řezal! --- Kdybych ho měl řezat, řezal bych ho neustále! '' Ano film je o mravní devastaci. Ale kdo ji způsobil? Nebyl to režim sám? Dávám za tři piva ve voskovaných kelímcích. * * *(4.7.2017)

  • - Sparta se tahala o titul s Bohemkou a na poslední kolo jela do Banské Bystrice, kde prohrála 1:0. Stejně ovšem získala titul, protože Bohemka prohrála v posledním kole doma. (Ivoshek)

  • - Při promítáních v kinech fanoušci nadšeně aplaudovali při nejdrastičtějších scénách. (Silencia90)

  • - Scény demolice vlaku se točily ve Velimi. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace