Reklama

Reklama

Godzilla, Mothra, King Ghidorah: Daikaidžú sókógeki

  • Japonsko ゴジラ・モスラ・キングギドラ 大怪獣総攻撃 (více)

Obsahy(1)

Mladá reportérka Yuri natáčí pro kabelovou televizi pochybný dokumentární snímek o tajemných a nadpřirozených událostech. Náhoda tomu chtěla, že se ocitla v oblasti, kde se začne probouzet legendární Godzilla s ještě legendárnější chutí ničit. Díky mladé reportérce a jejím přátelům můžete sledovat nelítostný boj mezi Godzillou na své cestě zdevastovat Tokio a strážními monstry (Baragona, Mothry a King Gidora), která stojí na straně lidí. (Scytale)

(více)

Recenze (30)

EdaS 

všechny recenze uživatele

Nářez! Kam se na tohle hrabe Emmerich! Kombinace gumových příšer a moderních triků vytváří neodolatelně kouzelnou atmosféru. Proti Godzille tentokrát bojují potvory tři, což je jen dobře, protože poté, co se objeví, už budete jen zírat s otevřenou pusou. Škoda je snad jen pomalejšího rozjezdu, ale od zhruba 30. minuty je to jedna velká jízda. ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Takaši Jamazaki, režisér obdivované Godzilly Minus One, uvádí GMK jako jeden ze svých nejoblíbenějších godzillích filmů, a tak není divu, že mezi oběma snímky najdeme více či méně okaté podobnosti. Už v GMK například Godzilla dokáže svým "atomovým dechem" vyvolat de facto jaderný výbuch s charakteristickým hřibovitým oblakem a závěrečná scéna je prakticky stejná. Film však také v letmých zmínkách tne do japonského militarismu a ne zrovna ideálního vyrovnání se s imperiální minulostí země. Režisér Šúsuke Kaneko se také vrací ke kořenům celé série, když Godzillu opět ztvárňuje nikoli jako antihrdinu, ale jako ztělesnění zla - tentokrát však takového, které nepřichází od nepřátel (jako atomová bomba), nýbrž vyrůstá z Japonska samého. Oproti mnoha jiným pozdějším godzilláckým filmům se také GMK snaží zdůrazňovat, že během zápasů trpí a umírají spousty nevinných lidí. Byť některé scény s nahodilými lidskými postavami jsou spíše černohumorné. _____ Propojení klasických "suitmation" technik s poněkud rudimentárními, nicméně střídmě a vhodně užitými, digitálními efekty, považuji za zdařilé. Jde prostě o odlišnou poetiku, než jakou se snaží ohromovat drahé a na realismus / plauzibilitu orientované hollywoodské blockbustery. ()

Reklama

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Digitálna éra dorazila aj do tejto ságy a v tomto filme sú už scény, kde sú monštrá kompletne digitálne. A vyzerá to hrozne. Nehovoriac o novom designe Godzilly, ktorá vyzerá viac ako Tyranosaurus ako Godzilla. Hlavne je to šokujúce po tom, ako sa v predošlých dvoch dieloch podarilo inovovať výzor Godzilly, urobiť ho špecifickým no hrozivým zároveň. Príbeh je dosť dríst a postavy sú strašne nezaujímavé, no to by nebolo samo o sebe až také zlé, ako pre mňa nepochopiteľné rozhodnutie urobiť z Godzilly ultimatívne zlo a z King Gidoraha najväčšieho hrdinu. Kde ostali tradícia a hodnoty? ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Asi nejpropracovanější destrukce. Tvůrci si poprvé v historii Godzilly dávají záležet, aby jejich "hrdina" nebořil jen anonymní papundeklové kulisy, poprvé je v téhle míře zdůrazňováno, že v těch domech jsou lidé. Což bere filmu kouzlo, protože destrukce poprvé působí fyzicky nepříjemně. Nevím, jestli to není u téhle béčkové série s velkými gumovými loutkami spíš poněkud rušivé. Rozhodně se ale na ty souboje dobře kouká - jsou jiné než doposud, víc využívají digitálních efektů - dost na béčkovou přetaženost, ale ne tolik na pálení očí. Škoda nataženosti a nudného nosného příběhu. ()

Campbell 

všechny recenze uživatele

Asi 3 nejlepší Godzilla film, jen zase podotýkám ten cpanej humor at byl chtěný nechtěný byl hroznej a trapnej. Nicméně příběh byl poměrně zdařilý a kostýmy i efekty byly bez chyby, herci jako vždy strašně špatní vyhrabaní z koše. Film jsem si užíval stejně jako celou serii godzill kterou jsem o víkendu zkoukl, jediné co bych asi ještě vytkl je zbytečná zdlouhavost která film dost ubíjí a to v kecacích scénách kterých tu je více než dost. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (16)

  • Zápletka s nemrtvým Godzillou a Strážnými monstry je až třetí verzí scénáře, kterou měl Kaneko pro tento film připravenou. Nejprve pracoval s konceptem Godzilla vs. Kamacuras, ale obří kudlanky (známé z filmu Son of Godzilla, 1967) byly coby Godzillův soupeř zamítnuty, protože už v předešlém díle (Godzilla vs. Megaguirus, 2000) byl soupeřem Godzilly obří hmyz. Také sci-fi zápletka o střetu Godzilly s mimozemskýmm monstrem, vzniklým mutací japonského astronauta po kontaktu s neznámou vesmírnou substancí, neprošla; zde byl na vině údajně příliš temný a děsivý podtón příběhu. (Israha)
  • V jedné z úvodních scén filmu se objevuje humorná narážka na Emmerichova Godzillu (1998). V této scéně říká admirál japonských námořních sil, že New York byl před třemi lety napaden obrovským monstrem. Jeden z vojáků se pak zeptá svého kolegy vedle, jestli náhodou nešlo o Godzillu; kolega mu odpoví, že Američané si to sice myslí, ale že Japonci o tom mají své pochybnosti. (Israha)
  • Toto je 25. film, ve kterém vystupuje Godzilla, 11. film, kde je Mothra, 6. snímek, ve kterém figuruje Ghidorah, a třetí snímek s Baragonem. (Terva)

Reklama

Reklama