Diskuze
Damarus: To já přeci taky
Vlastně mi je jedno kdo si co myslí, každý má nějakej názor a já vám ho brát nebudu. Já mám tohoto skladatele rád a tak to zůstane.
higuain: Co je hlubokého na čtyřech stupidních klišoidních akordech, přes které celou dobu jen duní bicí? Co je hlubokého na tom, že se ta hudba bez nějaké souvislosti táhne jako smrad celým filmem? Linkyc: Hudební Oskary jsou kapitola sama pro sebe. Už jen proto, že o nich hlasují filmoví odborníci (=většinou hudební analfabeti).
Amputace: hudební oscary taky neuznávám .. mínění o jejich objektivnosti kleslo na nulu po posledním udílení - fail
Linkyc: Nádherná ukázka demagogie, děkuji ti za ni. Proč mi podsouváš, že "neuznávám nic a nikoho"? Protože neuznávám Zimmera? To je vždycky nejúzasnější, něco takového napsat a potom utéct s tím, že nebudu živit flame war. A co se Oscarů týče: nejprve si příště zjisti, zdali vůbec dílo, o němž se diskutuje, na něj bylo nominováno. A abych mluvil za sebe, pro mě Oscar měřítkem kvality není, zvláště u hudby ne. Obvykle se totiž sesbírá jen to komerčně nejúspěšnější co v daném roce vzniklo, v případě hudby se nominují ty soundtracky, které byly v těch nejznámějších a nejvýdělečnějších filemch toho roku, málokdy má šanci uspět hudba ke "špatné filmu", třebaže v něm funguje a mnohdy jen na ní tyto filmy stojí a třebaže je často kvalitativně nepoměrně výš, než zbylé nominované. Jelikož má Zimmer poměrně štěstí na kompozice ke komerčně úspěšným filmům, je dost pravděpodobné, že rok co rok tu nominaci získá, to podle mě nic o kvalitě nevypovídá (podobně to bylo svého času s Williamsem, který ať složil cokoli, vždy byl nominován - ale Williams to je v porovnání s Zimmerem přece jen poněkud jiná kategorie).
Amputace: Já určitě nemám nic proti tvému názoru, očividně víš o čem mluvíš a dokážeš si ho velmi dobře obhájit. Nicméně na mě působí Hansova hudba jinak, a ano, v mnoha případech v ní vidím jistou hloubku, čehož je OST k Batmanům nejlepším příkladem, ať už si berg.12 třeba myslí, že to není v pořádku. Vím, že tohle by ti asi napsalo tisíce uživatelů tady, ale já skutečně neberu Zimmera jako "obecně nejlepšího skladatele, protože na čsfd je v žebříčku suverénně první". Jeho hudbu jsem obdivoval mnohem dřív, než jsem se o existenci tadytoho webu dozvěděl, budiž příkladem třeba Skála, Poslední samuraj, Gladiátor nebo Pearl Harbor. Dokonce i Batman Begins jsem viděl dřív, než jsem věděl o čsfd a i tam mě jeho práce uhranula. A to jsem nikdy nepatřil mezi lidi, co filmama doslova žili a zajímali se o věci se zákulisí apod. A co se týče soundtracku Harvey Two-Face, souhlasím, že je nádherný a vím, že je to Howardova práce. Bohužel, v samotném filmu ho pak není příliš užito, co si pamatuju, tak je tam vkládán jen útržkovitě.
Amputace: Jak pro koho a jak pro co. Když člověk napíše že dané dílo vyhrálo Oscara, potřebuje se o něco opřít. Je to určité měřítko, také rozdíl mezi kvalitou ostatních děl. Neříkám, že co nemá Oscara není dobré a co ho má není občas nudné. I to je možné. Jsou však lidé, kteří neuznávají vůbec nic a nikoho. Já ti to neberu. Jenom přestaň dělat že máš na všechno patent a všude jsi byl. Víc ti nenapíšu, nebudu tady živit fllame war.
Linkyc: Ty jsi zcela mimo, že? Oscarové nominace, hm, to je vskutku dnes měřítko.
EDIT: nakonec sice nebyl nominován, ale to jen z důvodů čiště organizačního chaosu a dezorientace kdo se na čem podílel. Byl ale na listině titulů, které postupovaly dál.
Nevím proč tak špatná hudba získá nominaci na Oscara, tak strašně špatná hudba. A to taky lidé píší, ať se ti co hudbě nerozumí nemontují do hlasů členů filmové akademie. Tak já se do toho nepletu, ale věřím v to co vybírají.
Linkyc: No a co - to snad každý pochopí, že je jeho, nebo ne?
berg.12: Což je samozřejmě jen tvůj názor, to jsi nějak zapomněl připsat. Dobře, ne jen tvůj. Ale zde se s ním prezentuješ takže je tvůj.
higuain: Hudba k Nolanovým Batmanům je pro mě to nejhorší, co Zimmer stvořil a suverénně jeden z nejhorších hudebních zážitků za poslední léta. Temný rytíř je jeden z mála filmů, u kterého jsem díky hudbě bojoval s tím, jestli ho dokoukám. Dokonalá esence všeho, co tu proti Zimmerovi bylo řečeno. Včetně toho, že chápu, proč se to může líbit. Což je vpořádku, dokud někdo nezačne dávat té hudbě přídomky "geniální" nebo "hloubka".
Amputace: s tou předvídatelností máš pravdu .. vypadá to, že většina uživatelů čsfd nemá ráda překvapení Damarus: určitě by se takové našli .. ale howardova přednost není v epičnosti
Damarus: Těch je tolik, že na toto skutečně nemá sebemenší smysl odpovídat.
Amputace: James...Newton...Howard - a lepší skladatel než Zimmer, jmenuj mi jednu epičtější nebo prožitější skladbu než je "503" nebo "Time"nebo "Dream Is Collapsing". A za Airbendera by nedostal oscara ani kdyby prosil!
higuain: Je důležité si uvědomit, že na této hudbě nedělal sám, ale to jen tak na okraj. Hudba k "begins" je dobrá, hudba k Temnému rytíři dobře funguje ve filmu, ale sama o sobě nic zvláštního nepřináší (nebo ty si snad vychutnáváš poslech například Why So Serious? - naopak když si poslechneš třeba skladbu Harvey two-face, hned je to o nečem, protože na tom téměř nepochybně dělal Howard (jak ostatně sám Zimmer nepřímo přiznal v jednom rozhovoru)). Například po poslechu Like a dog chasing cars, což je typická Zimmerova práce, jsem si říkal to samé, co u mnoha jiných jeho skladeb: je to dobré, člověku se to jakž takž líbí, ale ta skladba je tak nějak "zimmerovsky" předvídatelná, člověka ničím nepřekvapí, nevystartuje na něj s nějakým nápadem, už dlouho před tím, než přijdou při rozvedení hlavního tématu ty žeště, posluchač ví, že přijdou, a tak dál.. ta hudba útočí na jisté emoce přesně v momentech, kdy poslouchač čeká, že na ně bude útočeno (Stejně jsem to měl třeba při poslechu Artuše). Z mého pohledu chybí Zimmerově hudbě zvrat. Zimmer skládá velice konzervativní hudbu, co do samotné kompozice a stavby jednotlivých skladeb, to snad nemůže popřít ani sebevětší jeho fanoušek.
A co třeba jeho hudba k Nolanovým Batmanům(oboum)? Ta podle vás taky nemá hloubku a jen na diváka řve, aby si ji všiml?
Amputace: Samozřejmě jsem nenarážel na to co jsi napsal o Zimmerově hudbě. Jen jsem na to volně navázal. Po svém :o) Kdybychom rádi nediskutovali, tak sem nepíšem, hm? Macejko: Bicí halené dozvukem je blábol co jsem si vymyslel, abych popsal co slyším. Umět nějak pojmenovat a analyzovat, co člověk slyší je někdy výhoda, někdy nevýhoda. V případě rozvinutější akustické paměti má člověk tu nevýhodu, že mu vzpomínky na již napsanou muziku brání v obdivu některých současných hitů. Já narozdíl od Chipeška nikdy nebudu schopen nezaujatého poslechu. :o) Zimmer je výtečný řemeslník a právem mu náleží jeho sláva. Co mě ale fascinuje je bezmezný obdiv, jehož se mu zde dostává na úkor ostatních. Prostě k němu nevidím důvod. Trochu to nakousl berg: Už jste někdy uvažovali nad tím, že se dnes koukáme na filmy za asistence nabušených sound systémů a hlasitost HRAJE velkou roli?
Chipešek: Já ale nijak zaujatý nejsem, to se ti možná jenom zdá. Protože neuznávám jednoho z bezmezně obdivovaných skladatelů jako génia, tak jsem automaticky zaujatý? (Podle této logiky bych mimo jiné musel odmítat i Beethovena..). - BHD znám a nelíbí. Nekritizuju, nehodnotím, ta hudba mě jen nevzala.
nemám v úmyslu tě nějak přesvědčovat, ostatně každý máme to hudební střevo trochu jiné.. a už vůbec není mým cílem nějak "vyhrát" tuhle diskuzi .. jen bych ti ještě doporučil OST k Black Hawk Dawn - gradující, citlivý, originální a výjimečný .. zkus ho nezaujatě, třeba se ti bude líbit
Chipešek: 1) Jak jsem již psal níže, nemám Zimmerovo dílo zcela detailně naposlouchané, proto nepopírám, že je možné, že složil soundtracky pamětihodné či podstatně hlubší než ty, které znám já, ovšem ve většině z toho, co jsem slyšel, jde o prosté hraní na city, či jak to nazvat, a pokleslé "pudy" současného líného posluchače, kterému ke spokojenému poslechu stačí snadno zapamatovatelný motiv a jeho uremcané rozvíjení na ploše jednoduché a striktně lineární hudební myšlenky. 2) Zimmer není skladatelem, který by do procesu filmové hudby současnosti přinášel jakkoukoli inveci - nepočítáme-li tedy to, že značně zpopularizoval kompozici pomocí softwaru, což je právě aspekt jeho hudby, pro který jej mnozí nesprávně považují za jakéhosi inovátora na poli filmové hudby. On jím ale není. Využívá naopak velice provařených postupů, nic skutečně originálního jsem od něho nikdy neslyšel. Na druhou stranu musím uznat, že Zimmer je z těch skladatelů filmové hudby, kteří nemyslí pouze na funkci jejich hudby ve filmu, pro nějž ji komponují, ale také na samotné posluchače. Jeho soundtracky jsou samy o sobě funkční (samozřejmě, jak které). A jak zde již bylo řečeno, Zimmer má svoji hudbu moc dobře dramaturgicky zvládnutou, přesně ví, co se líbí a co dnes poslouchači chtějí slyšet, jde-li o "klasiku". Jak řekl Amarcord: obvykle jim stačí fádní smyččové motivy umocněné občasnou gradací žesťů a bicích nástrojů - viz Král Artuš (který se mi jinak vcelku líbí, ale je to prostě obyčejné), Crimson Tide nebo třeba Backdraft. Jistě teď namítneš, že Zimmer má i pomalé soundtracky, plné dojemných tklivých skladeb, například Poslední samuraj, ale opět - není to nic, co bych už tisíckrát neslyšel jinde. Stejně tak: samozřejmě vím o tom, že Zimmer v mnoha soundtracích využívá ne zcela obvyklých prvků, například užití motivů africké hudby v Tears of the Sun nebo pomerně netradiční instrumentace v Broken Arrow, ale to, že vloží do hudby jakési skřeky Afričanů, ještě neznamená, že jde o originální soundtrack či originální tvůrčí myšlenku, naopak, je to jen jeden z úplně běžných archetypů dnešní filmové hudby, a to mnoho lidí zaměňuje. Ta ubohá Zimmerova snaha spojit tradiční orchestrální motivy s čímsi "novým" (což se tak skvěle daří třeba Powellovi) je v některých jeho věcech skoro až směšná, nicméně mnohými je považována za originální. 3) Samozřejmě nic netvrdím o celém Zimmerově repertoáru, to ani nelze, mluvím pouze o jeho stylu, který se chtě nechtě promítne do většiny jeho skladeb, takže mi tady můžeš vyjmenovat dva tři soundtracky, které se podle tebe jeho ostatní tvorbě vymykají, ale to vcelku nic neříká o Zimmerovi jako o skladateli. Na závěr: Zimmer mi nedává nic, co bych nemohl najít jinde a v mnohem lepší podobě. Chci-li živoucí hudbu plnou gradace, hrozivých žesťů a hlasitých tympánů, sáhnu například po Rózsovi, chci-li hudbu jemnou a citlivou, sáhnu po Howardovi, chci-li hudbu originální, sáhnu po Goldenthalovi, chci-li hudbu výjimečnou, sáhnu po Kilarovi. Ani jedno v Zimmerově hudbě nenacházím.
Amputace: Amputace: no tak počkat, počkat ... zimmerův počátek na někoho může působit příliš jako pronikavý nebo po vašem "uřvaný" a podle mě rozhodně nepatří k nejlepšímu, co autor zatím zkomponoval .. ale tvrdit tohle o celém jeho repertoáru? to může tvrdit jen úplný neznalec jeho tvorby, bez urážky
Amarcord_1: Pokud jsi narážel na to, co jsem níže napsal o Zimmerově hudbě, řeknu ti jen tolik, že si rozhodně nepřipadám jako odborník, jen prostě rád diskutuju, zvláště pak o hudbě; a nestačí mi jen konstatování prvních dojmů z té které hudby - samozřejmě, že bych si teď mohl vyjet všechny skladatele, které mám rád a do "diskuze" o nich napsat, že jsou to géniové a podobně, jde mi ale o něco jiného, což ovšem snad neznamená, že si hraju na odborníka nebo něco v tomto smyslu.. Jinak naprosto souhlasím s tím, co napsal berg, a v tom ostatně vidím i problém Zimmerovy hudby a důvod jejího úspěchu u tolika posluchačů.
Amarcord_1: Vidíš, a takto "hĺbkovo" ja hudbu vnímať nedokážem. Samozrejme, viem spozorovať šikovne využitý a variovaný ústredný motív alebo zaujímavý hudobný prvok. Takisto v rámci možností rozlíšim jednotlivé vrstvy skladby. Ale čo sú to povedzme "bicie halené dozvukom" naozaj netuším. Ľudí, ktorí sa v hudbe vyznajú, obdivujem, ale mne v tomto sudičky nepriali ;)
Odpouštím ti, Macejko :o) Sice naprosto nesdílím tvá měřítka skvělého skládání, epičnosti a dravosti muziky, ale férovej důvod považovat něco za kvalitní to byl. Každej má jinak nastaveno, kde končí slyšení muziky, a kde začíná její poslouchání. Důvod, proč já Zimmera nepovažuju za výjimečného skladatele je, že mě v některých filmech tak strašně nudil, že jsem mu to už neodpustil :o) Jak píše berg: Jeho hudba na mě zařvala, pak na mě zařvala znovu a nakonec na mě furt řvala (glosa: Co je tak nudného na předešlé větě? odpověď: Totéž co u leckteré geniální hudby... ostinace, neobravaný slovosled, strategicky nevhodné rozvržení pointy sdělení a taky absence formy). Škoda, že mi mezi tím řvaním nic neřekla. Věc vkusu. Jen je zajímavé sledovat, jak se mainstreamový vkus jasně přiklonil na stranu zesílených, dozvukem halených bicích, ostinátních smyččců, a torz jakýchsi nápěvků za doprovodu dvou kytarových akordů.
Aneb "geniální" hudba je ta, která musí na posluchače zařvat, aby si jí všimnul.
Amarcord, Rover: Neprekvapili ste ma, s takýmito názormi sa stretávam často. Pre mňa sú to skvelo zložené, dravé, epické a zimomriavkové soundtracky, ktoré sa dajú náležite vychutnať ihneď. Raz som viedol s kamarátom diskusiu o Alexandrovi Desplatovi, kedy ja som tvrdil, že jeho hudba k posledným potterovkám je pramálo zaujímavá. On kontroval, že tá hudba vyžaduje "viac vypočutí k pochyteniu jemných nuancií a k náležitému ponoreniu sa do nej" a podobne. Toto ja neuznávam. Dobrá filmová hudba by podľa mňa mala poslucháča strhnúť okamžite a nie ho nútiť hodiny sa vŕtať v nejakých jej odtienkoch. Preto sú moji obľúbení skladatelia práve Ramin Djawadi, Patrick Doyle a Hans Zimmer. Ich soundtracky sú aj bez spojenia s filmom vynikajúce a hlavne - dokážu zaujať okamžite.
Macejko, až mi napíšeš konkrétní důvod, proč považuješ tebou zmíněná díla za geniální, pak ti možná odpustím ztracený čas, který jsem jejich poslechem ze zvědavosti strávil. Pěkně jsem ti nalítnul! :o) K níže proběhnuvší diskuzi bych jen dodal, že tohle je server, kde lidi co filmu technicky vzato vůbec nerozumí (např. já) můžou laicky komentovat jak na ně film působí a tak... Problém nastává, když si uživatelé začnou připadat jako odborníci jen z toho důvodu, že ty jejich články lidi očividně čtou. No a mám takovej pocit, že se tu totéž začíná dít i v hudebním odvětví :o)
Game of Thrones má dobrou leda tak úvodní znělku, zbytek je docela k uzoufání :-) (aneb takový zredukovaný Zimmer) :-)
Související novinky
Ana de Armas, Vanessa Kirby a Sydney Sweeney v ráji
Režijní veterán Ron Howard (Apollo 13, Rivalové, Třináct životů) už několikrát v kariéře dokázal, že si dokáže sehnat zatraceně hvězdné obsazení. Navíc má dobrý čuch na stavění herců do netradičních… (více)
Prequel Lvího krále nabírá obsazení
Oceňovaný režisér Barry Jenkins do svého prequelu Lvího krále začíná obsazovat herce. Prvními posilami se tak stali Kelvin Harrison Jr. (Chicagský tribunál) a Aaron Pierre (The Underground Railroad).… (více)
Billie Eilish nazpívá bondovský song
Čekali jste, že o ústřední píseň nového Bonda se postará zpěvák typu Eda Sheerana, nebo snad některý z předchozích hudebníků jako Adele? Tak smůla. Tvůrci se totiž zcela nečekaně rozhodli pro… (více)
Hans Zimmer přebírá bondovské otěže
Zbývají zhruba čtyři měsíce do premiéry, nová bondovka Není čas zemřít ale stejně ještě na poslední chvíli stíhá měnit tvůrce. Ne, nebojte, režisér Cary J. Fukunaga už naštěstí film dávno dotočil,… (více)
Nový film Christophera Nolana má název
O novém filmu Christophera Nolana (Počátek, Temný rytíř) se toho až doteď příliš mnoho nevědělo. Párkrát na internet unikly spekulace o příběhu, ty se ale později ukázaly jako liché. Nyní ale máme… (více)
Skladatel
Seriály | ||
---|---|---|
2024 |
Tatér z Osvětimi |
|
Epizoda 6 (E06) |
||
Epizoda 5 (E05) |
||
Epizoda 4 (E04) |
||
více epizod (3) | ||
2023 |
Ghosts of Ruin |
|
2022 |
La Nuit où Laurier Gaudreault s'est réveillé |
|
Episode 5 (E05) |
||
Episode 4 (E04) |
||
Episode 3 (E03) |
||
více epizod (2) | ||
The Calling |
||
Bez viny a poctivě (E08) |
||
Ruka pilného (E07) |
||
Pronásledovatelé (E06) |
||
více epizod (5) | ||
2021 |
Cesta kolem světa za 80 dní |
|
Epizoda 8 (S01E08) |
||
Epizoda 7 (S01E07) |
||
Epizoda 6 (S01E06) |
||
více epizod (5) | ||
2016 |
Koruna |
|
2015 |
A.D. The Bible Continues |
|
2013 |
Bible |
|
Courage (E10) |
||
Passion (E09) |
||
Betrayal (E08) |
||
více epizod (5) | ||
2010 |
Pacifik |
|
Home (E10) |
||
Okinawa (E09) |
||
Iwo Jima (E08) |
||
více epizod (7) | ||
2000 |
Na plný plyn |
|
1999 |
El candidato |
|
1993 |
Vesmírní jezdci |
|
1988 |
First Born |
Pořady | |
---|---|
1992 |
HBO First Look |
Hudební videoklipy | |
---|---|
2020 |
Hans Zimmer & Alan Walker: Time (Remix) |
2015 |
Andrea Bocelli - Nelle Tue Mani |
2014 |
Alicia Keys fëat. Kendrick Lamar - It's On Again |
2002 |
Bryan Adams: Here I Am |
1989 |
Gregg Allman: I'll Be Holding On |
Krátkometrážní | |
---|---|
2023 |
The Calm |
2016 |
Kung Fu Panda: Tajemství svitku |
2013 |
La Légende de Shalimar |
2012 |
Simpsonovi: Maggie zasahuje |
2011 |
Kung Fu Panda: Tajemství mistrů |
2008 |
Kung Fu Panda: Tajemství Pěti postrachů |
1991 |
To the Moon, Alice (TV film) |
1990 |
Arcadia |
Herec
Filmy | |
---|---|
1998 |
Musik im Spiegel der Gefühle (TV film) |
Hudební videoklipy | |
---|---|
2020 |
Hans Zimmer & Alan Walker: Time (Remix) |
1979 |
The Buggles - Video Killed the Radio Star |
Koncerty | |
---|---|
2022 |
Platinová párty v Buckinghamském paláci |
2018 |
Hollywood in Vienna 2018: The World of Hans Zimmer |
Host
Související novinky
Ana de Armas, Vanessa Kirby a Sydney Sweeney v ráji
Režijní veterán Ron Howard (Apollo 13, Rivalové, Třináct životů) už několikrát v kariéře dokázal, že si dokáže sehnat zatraceně hvězdné obsazení. Navíc má dobrý čuch na stavění herců do netradičních… (více)
Prequel Lvího krále nabírá obsazení
Oceňovaný režisér Barry Jenkins do svého prequelu Lvího krále začíná obsazovat herce. Prvními posilami se tak stali Kelvin Harrison Jr. (Chicagský tribunál) a Aaron Pierre (The Underground Railroad).… (více)
Billie Eilish nazpívá bondovský song
Čekali jste, že o ústřední píseň nového Bonda se postará zpěvák typu Eda Sheerana, nebo snad některý z předchozích hudebníků jako Adele? Tak smůla. Tvůrci se totiž zcela nečekaně rozhodli pro… (více)
Hans Zimmer přebírá bondovské otěže
Zbývají zhruba čtyři měsíce do premiéry, nová bondovka Není čas zemřít ale stejně ještě na poslední chvíli stíhá měnit tvůrce. Ne, nebojte, režisér Cary J. Fukunaga už naštěstí film dávno dotočil,… (více)
Nový film Christophera Nolana má název
O novém filmu Christophera Nolana (Počátek, Temný rytíř) se toho až doteď příliš mnoho nevědělo. Párkrát na internet unikly spekulace o příběhu, ty se ale později ukázaly jako liché. Nyní ale máme… (více)
Fanklub
(29 418)- Anthony skladatel
- Algernons skladatel
- Bluntman skladatel
- Mazarini skladatel
- Nathalie skladatel
- Dever skladatel
- EvilPhoEniX skladatel
- Viktooorka skladatel
- novoten skladatel
- dO_od skladatel
- Gimli skladatel
- Marius skladatel
- RHK skladatel
- Bloody13 skladatel
- Faidra skladatel
- Zeck skladatel
- Wade Wright skladatel
- DaviD3141 skladatel
- Jossie skladatel
- H34D skladatel