Reklama

Reklama

VOD (1)

Moderátorka jednoho z newyorských rádií Erica Bain nesmírně miluje svého snoubence a užívá si všeho, co jí život štědře nabízí. Při náhlém brutálním útoku však o snoubence přijde a sama je velmi vážně zraněná. Zdrcená Erica se přes své neštěstí nedokáže přenést, po nocích bloudí temnými ulicemi města a pátrá po mužích, kteří jsou zodpovědní za její neštěstí. Její snaha sjednat spravedlnost na vlastní pěst je však jednoho dne prozrazena a Erica se rázem ocitá v centru pozornosti celého města. Newyorská policie si s jejím případem neví rady a po jejích stopách se vydává neústupný detektiv, který jí chce přimět k tomu, aby svůj boj vzdala a nechala jej na zodpovědných autoritách. Sama Erica řeší dilema, jestli jí pomsta opravdu přinese pocit zadostiučinění, který hledá a nebo už se stala přesně takovým zlem, jaké se z města snaží vymýtit… (Warner Bros. CZ)

(více)

Recenze (470)

CinemaView.sk (Tomáš Procházka)

"Niet návratu je veľmi ťažký film, ktorý si vyžaduje vašu plnú pozornosť (a v mojom prípade aj druhú projekciu). Nie je to film na rande a vonkoncom nie je vhodný pre bežného diváka, aj keď by som veľmi chcel, aby tento film videlo čo najviac ľudí, pretože takáto sociálna kritika tu ešte veru nebola…" více

Filmpub.cz (Michal Liška)

"Oč prostoduší je Mé druhé já dějově, o to intenzivnější nabízí myšlenky a emoce. Jodie Foster exceluje podle očekávání a je hlavně její zásluhou, že se povedlo přetavit jednoduché téma do jednoho z nejlepších dramat tohoto roku."

Filmweb.cz (Alena Oswaldová)

"Snímek by se podle všeho hodil daleko nejlépe na DVD, aby zbytečně nezabíral místo v kinech. Na tom pěkném lesklém nosiči by se i mohl vyjímat. Dobře vyprávěný oddechový thriller (Jordan si může pogratulovat za stvoření nové žánrové kategorie) s psychologickým pozadím a decentním moralizováním si…" více

Kinema.sk (Kristína Aschenbrennerová)

"Hoci samotný príbeh je dejom, jednotlivými akciami, pomerne chudobný, film získava na atmosfére, ktorú mu dodáva réžia a kamera. Paradoxne, Jordan pracuje veľmi minimalisticky, až rutinne, “šialenejšie” kamerové triky (nakláňanie, zmeny ostrosti, rozmazávanie) využíva zriedkavejšie, než je dnes…" více

MovieZone.cz (Václav Rybář)

"Jodie tu duševní spirálu věříte. Když vytáhne pistoli, nepůsobí směšně, když vypráví o svém temném já, mrazí vás v zádech, a i když je vám jasné k čemu to spěje, zanechá ve vás posledních pár minut zřetelný otisk. Ano, viděli jste to už stokrát, ale jen málokdy tak dobře odvedené. Jodie si svůj…" více

Playall.cz (Andrea Zahradníková)

"Režisér Neil Jordan drží film pevně v rukou a neulítává k přílišným experimentům, což k příběhu bez problémů sedí. Ozvláštněná je vlastně jen scéna přepadení, která se může pochlubit pořádnou úderností. Vedle pěkně vybudované atmosféry (asi už nikdy nevstoupím do podchodu v parku klidně a…"

Premiere.cz (Barbora Šťastná)

"Celý film stojí na minimalisticky soustředěném výkonu Jodie Foster, která se nesnaží působit sexy, vzbuzovat naše sympatie či soucit ani nás oslňovat citovými výlevy: většinu klíčových scén odehraje s téměř kamennou tváří. Jediní, kdo jí i celému filmu ve finále házejí klacky pod nohy, jsou sami…" více

Rozhlas.cz (Věra Šmejkalová)

"Co naopak snímek drží pohromadě jsou herecké výkony. Jodie Foster jako Erica je naprosto skvělá, a ačkoliv je proměna z vnímavé citlivé bytosti v umanutého vraha trochu zkratkovitá, její strhaná odtažitost a zoufalství nad ztrátou všeho čím kdy byla nenechá diváky vydechnout. Její herecký partner…" více

Tiscali.cz (Linda Winsh-Bolard)

"Není to film o zabíjení ani o spravedlnosti ve vlastních rukou. Je to studie toho, co se může stát obětem nepotrestaného násilí, které si uvědomí, že jsou zcela zapomenuty. Erika se snaží přežít, nechce se stát trestajícím polobohem."

Reklama

Reklama