Režie:
Ben AffleckKamera:
John TollHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Casey Affleck, Michelle Monaghan, Morgan Freeman, Ed Harris, John Ashton, Amy Ryan, Amy Madigan, Titus Welliver, Michael Kenneth Williams, Edi Gathegi (více)Obsahy(2)
Když čtyřletá Amanda McCreadyová zmizí ze svého domova a policie není schopná nalézt žádné stopy, dívčina teta Beatrice najme dva soukromé detektivy Patricka Kenzieho a Angie Gennarovou (Casey Affleck a Michelle Monaghanová). Detektivové otevřeně přiznávají, že s tímto typem případu nemají téměř žádné zkušenosti, ale rodina o ně stojí ze dvou důvodů – nejsou to policisti a znají poměry drsné bostonské čtvrti, kde všichni žijí. Jakmile se Kenzie a Gennarová začnou o případ zmizelé dívky víc zajímat, odhalují temné dorchesterské podsvětí plné drogových dealerů, podvodníků a pedofilů. A když už se zdá, že se případ chýlí k vyřešení, jsou postaveni před morální dilema, které je rozdělí. (HBO GO)
(více)Videa (3)
Recenze (1 277)
Dlouho jsem nezažila, aby mi k hodnocení nestačily hvězdičky, tohle se opravdu povedlo a i když jsem se chtěla pokusit svým pocitům dát nálepky, až si to ve mně sedne, je to přetlak šílenej a nezbavím se ho, dokud to tu nebude černý na bílym. Ben mi nikdy moc nevoněl, zato jeho bratr Casey od prvního filmu ano. Tady jsem viděla, jak báječně to může klapnout, když "já na bráchu, brácha na mě" a když se ke spolupráci přiberou ještě další vynikající herci, kteří ví, co se po nich chce a uvěří tomu. Film o únosu holčičky ... film, kde musíte projít každým zvratem, každou vrstvou a podílet se na jejím odkrývání, objevovat nejen v temných suterénech domů ale i lidí, abyste si na závěr položili otázku, co a jak byste udělali vy. ()
Mladý soukromý vyšetřovatel s partnerkou hledá ve spolupráci s policií unesenou 4-letou Amandu, dceru narkomanky z rizikové bostonské čtvrti. Film končí zhruba načtyřikrát a pokaždé se znovu rozjede s novým rozuzlením, což poněkud snižuje napětí. Netradiční kriminálka sice vyřeší případ, ale nechává úmyslně otevřených spoustu morálních otázek k dalšímu zamyšlení. Především scény bostonského podsvětí a návštěva u pedofilů jsou vykresleny velmi solidně a naturalisticky - tam jsou si debutující režisér Ben Affleck i jeho bratr Casey v hlavní roli velmi jistí :) Trailery: http://www.csfd.cz/film/226199-gone-baby-gone-gone-baby-gone/videa/ ()
Pravdepodobne Affleckov Opus magnum pre nasledujuce desatrocie. Z hladiska hereckych vykonov (hlavne Affleckova postava ma dokazala svojim buranim stereotypu podobne charakterovych uloch v prvej polovici filmu viackrat milo prekvapit) ako i rezijneho vedenia ide o zalezitost, ktorej nie je co vytknut. Oproti Tajomnej rieke (rovnaky autor predlohy) mi vsak nastastie tentokrat aj samotny pribeh prisiel ovela vybrusenejsi v intenciach ambivalentnosti, realnosti a umne budovaneho vrstvenia. Scenar tak dodava tejto preciznej kriminalnej drame silne ostrie a priestor na vlastne dumanie zdaleka za ramec stopaze filmu. ()
Ten příběh vypadá jako klasika. Jeden zločin, který životy všech zúčastněných nejenom změní, ale od základů převrátí. A to za pomoci neustále se zaplétajícího scénáře, který je ale vyprávěn tak šikovně, že se při žádném zvratu nezačnete kroutit, co že jsme to právě viděli. A když už se náhodou něco podobného téměř stane, jako při klíčové akci v lomu, voiceover hlavní postavy vás hned ubezpečí, že v tom určitě nejste sami. Nejvíc mě ale překvapuje, jak rychle si mě příběh získal tak, že i přes jistou anonymitu a řadovost postavy Patricka jsem se o něj po pár minutách bál a všechna zásadní rozhodnutí s ním prožíval. Affleckova režisérská jistota je tak nejen pro žánr netušeným příslibem. ()
Galerie (37)
Zajímavosti (27)
- Amy Ryan (Helene McCready) mala počas konkurzu tak presvedčivý bostonský prízvuk, že sa jej režisér Ben Affleck opýtal, z ktorej časti Bostonu pochádza. (ladko)
- Jediný film režiséra Bena Afflecka, v ktorom vôbec nehrá. (Arsenal83)
- Celovečerný režisérsky debut Bena Afflecka. (HUMOOOO)
Otec hnije pod drnem, matka si krátí dny šňupáním kokainu a ona, čtyřletá neposkvrněná duše, sedí v jakémsi zapáchajícím pokoji, v rukou žmoulá plyšového medvěda a po tváří jí stékají velké slané slzy. Takhle nějak trávila čas malá Amanda McCready, dokud ji neunesli. Ano, dokud ji neunesli a nenaznačili, že existuje i jiná spirála, než ta, nalajnovaná povahou její matky. Možná lepší, možná horší. Jiná. Je teď šťastnější? Je teď poprvé šťastná? Není už náhodou mrtvá? ___ Ben Affleck natočil výborný film. Čistě pro úplnost, ten všemi vysmívaný, neoblíbený Ben Affleck natočil výborný film! Gone Baby Gone lze vážně řadit k nejlepším americkým dramatům za poslední roky. Zpracovává ožehavé téma, necupitá po povrchu a dokáže zasáhnout na citlivých místech. Scénář až do mírně překombinovaného závěru odhaluje stále nové skutečnosti a neustále vás nutí klást si otázku „co bude dál?“. Teoreticky by mohl skončit zhruba po hodině, kdy je ústřední případ uzavřen, všechny motivy ujasněny, osudy většiny postav uzavřeny, jenže pár minut nato je jasné, že věci nebudou tak jednoduché a že trénink mozkových závitů nepřijde vniveč. Na jistou situaci navazuje jistý dialog a jistý dialog vede k netušenému odhalení. Zdaleka ne poslednímu. ___ Člověk se až diví, kde se Affleck naučil s hodinářskou přesností dávkovat kvalitně napsané dialogy, akčnější momenty a nesmírně sugestivní scény, kdy mu stačí několikavteřinový záběr na něco hnusného a váš žaludek začne připomínat opilý koráb. Třeba podotknout, že provázanost některých motivů scénáře není z nejjasnějších a zdaleka ne všechny nabudou smyslu během posledních minut. Affleck to ovšem vyvažuje filmařstvím, nad jehož vyzrálostí máte chuť jásat. I díky sympatickým hercům a občasné přítomnosti cynického humoru mi přišlo, že konec tohoto dvouhodinového snímku přichází nečekaně, vážně nečekaně rychle. Konec, kdy nejspíš také pocítíte onu pověstnou “morální rozpolcenost”. Na některé otázky prostě ani po dlouhém uvažování nedokážeme odpovědět “ano” či “ne”. Rovněž platí, že málo témat vzbuzuje tak vášnivé reakce jako násilí páchané na dětech, jestli toho tvůrci zneužívají ve svůj prospěch (tzn. k citovému vydírání diváka), to nechť každý posoudí sám. ___ Aniž bych chtěl režisérovi (a scénáristovy v jedné osobě) křivdit, bez svých dobře vyšlechtěných konexí těžko naláká srovnatelný zástup profesionálů. Hercům dominuje Casey Affleck, z profilu a některými výrazy velmi podobný bratrovi, ale celkově mnohem větší sympaťák. To drsný polda Eda Harrise je z jiného těsta a i když je jeho jednání v druhé půli poněkud pochybné, pořád budí dojem chlápka, který moc dobře ví, co dělá. Taktéž technické zázemí je epesní. Efektivní kamerové „nálety“ Johna Tolla za doprovodu hudby Harryho Gregsona-Williamse a dramatičnost umocňující střih Williama Goldenberga vyvedou z omylu ty, kteří od Gone Baby Gone čekají komorní drama. Mít mu za zlé, že je „pouze“ špičkovým mainstreamem s nejednoznačným morálním přesahem? Mít to za zlé filmu chytrému a zábavnému, povětšinou obé současně? À Propos, znáte snad jiný hollywoodský snímek, který vás postupně přesvědčí, že všichni ti povětšinou nenalíčení herci ve skutečnosti hrají sebestředné zmetky, sledující výhradně své vlastní cíle? Momentálně si na žádný nemohu vzpomenout. 85% Zajímavé komentáře: kleopatra, Visáč, liuk, Antek () (méně) (více)