Režie:
Ben AffleckKamera:
John TollHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Casey Affleck, Michelle Monaghan, Morgan Freeman, Ed Harris, John Ashton, Amy Ryan, Amy Madigan, Titus Welliver, Michael Kenneth Williams, Edi Gathegi (více)Obsahy(2)
Když čtyřletá Amanda McCreadyová zmizí ze svého domova a policie není schopná nalézt žádné stopy, dívčina teta Beatrice najme dva soukromé detektivy Patricka Kenzieho a Angie Gennarovou (Casey Affleck a Michelle Monaghanová). Detektivové otevřeně přiznávají, že s tímto typem případu nemají téměř žádné zkušenosti, ale rodina o ně stojí ze dvou důvodů – nejsou to policisti a znají poměry drsné bostonské čtvrti, kde všichni žijí. Jakmile se Kenzie a Gennarová začnou o případ zmizelé dívky víc zajímat, odhalují temné dorchesterské podsvětí plné drogových dealerů, podvodníků a pedofilů. A když už se zdá, že se případ chýlí k vyřešení, jsou postaveni před morální dilema, které je rozdělí. (HBO GO)
(více)Videa (3)
Recenze (1 278)
Affleckova adaptace románu Dennise Lehanea je nesporně zdařilá, perfektně zahraná, atmosférou irského předměstí Bostonu pohlcující a především v nočních scénách zcela strhující. Casey Affleck v roli "sousedského" soukromého detektiva pozásluze útočí na nejvyšší herecká ocenění, stejně jako mnozí herci v rolích vedlejších. Zdánlivě perfektní kriminálka. Je tu ovšem jedno nemalé ale. Po scéně se ztečí baráku a jedné následné konverzaci je naprosto jasné "kdo, jak a proč". Ovšem následuje zdlouhavá půlhodina rádoby překvapivého odhalování. Ne, že by to nějak moc vadilo, herecky snímek právě v těchto scénách kulminuje, ale jako celek to zbytečně ztrácí šťávu. Alespoň, že úplný závěr s dozvuky jistého rozhodnotí je opět tam kde většina filmu. Tedy na kvalitativním vrcholu žánru. Přesto je třeba po celovečerním režijním debutu Bena Afflecka zpozornět. Svou střídmou a jistou režií, která na sebe nestrhává pozornost, se velmi podobá Clintu Eastwoodovi. Doufejme, že mu to vydrží a že se již nebude promenádovat před kamerou. Jak pro své, tak hlavně pro naše dobro. ()
"Nechci najít malou holku v popelnici." A já nechci prozrazovat děj, ale jen mezi námi ... v popelnici není. A víc o ději neprozradím, protože je to dokonalý a každej má právo pořádně si to užít. K tomu nejsou žádný informace potřeba. Za sebe jen dodám, že postavy byly skvělý a detektiv Remy Bressant byl prostě borec. Chtěl bych mít jeho nastavení dobra a zla a schopnost uplatnit ho v praxi. A ke zdejší nevyhlášený anketě ohledně morálního dilematu pana Kenzieho uvádím, že pro mě se o žádný dilema nejedná. Jsem si naprosto jistej tím, že bych se bez zaváhání zachoval úplně opačně. Správná věc totiž nemusí bejt vždycky správná věc. A o tom to je. ()
Ono je mať dobré nejaké vnútorné morálne štandardy. No keď ich je príliš, prichádzajú rozpory. A tento film je ich plný. Príklad: na jednej strane oddanosť právu a oficiálnej, zákonmi písanej spravodlivosti - oproti tomu na strane druhej spravodlivosť vykonaná osobne formou popravy zmrda, či využívanie kamošov z drogovej scény na prehliadku domu úchylákov. Trvanie na spolupatričnosti biologickej rodiny versus zjavná neochota a drogou narušená neschopnosť ľahtikárskej matky postarať sa o potomka je druhou konfrontáciou zvláštne nastavených pravidiel. Nekompromisné trvanie na spravodlivosti, ktoré je silnejšie ako fungujúci vzťah je treťou rozpornou vecou v rámci jedného filmu. Je ich ešte viac a vlastne takto vo filme vďaka za ne. Pretože dokážu po pozretí podnietiť diskusiu. A to je len dobre. A ako kriminálna dráma tiež uspokojivé. Takže za štyri hviezdičky. ()
Zdejší vysoké hodnocení celkem chápu, nicméně co už příliš nedokážu pochopit, je, jakým způsobem se Affleck coby režisér prezentuje jako znalec (nejen bostonských) poměrů dělnické třídy - několika pseudodokumentárními záběry a pár čísly toho určitě nedocílí. Když už má potřebu točit o takto závažných tématech, kterým zločiny na dětech bezesporu jsou, tak by měl film jako celek pojmout úplně jiným způsobem a nejen nám na konci cpát (svůj) morální postoj skrze hlavní postavu. Na zadek mě dokáže posadit spousta věcí, ale rozhodně mezi ně nebude patřit to, čeho je divák svědkem v závěru (dětí se zpackaným životem jsou miliony). Naštěstí je tu vynikající herecké obsazení, jež mnohé zachraňuje. ()
Ben Affleck vrací úder všem posměváčkům nad jeho hereckým talentem a ukazuje, že za kamerou zvládá mnohem více než před ní. Jakákoliv absence neuvážených kroků, ale naopak naprosto dokonalý timing scény, bravurně zvládnutá práce s kamerou či výborná montáž, ukazují, že zde stojí maximální talent. Zvláště, když si i propříště vybere výborný scénář, který vás svou intenzitou dialogů, dávkou životní zkušenosti a hlavně závěrečným double-twistem smete. Po American gangster druhý film, jehož absence na oscarovém klání je nepochopitelná. ()
Galerie (37)
Zajímavosti (27)
- Jediný film režiséra Bena Afflecka, v ktorom vôbec nehrá. (Arsenal83)
- Jill Quigg získala malú úlohu Dottie celkom náhodne, a to keď sa začala nahlas hádať s filmovým štábom, ktorého produkčné bariéry jej bránili prejsť a vyzdvihnúť svojho syna zo školy. Ben Affleck bol tak ohromený jej hlasným nadávaním, že ju požiadal, aby sa vo filme objavila. (Arsenal83)
- V románe je postava Cheesea (Edi Gathegi) Sven "Cheese" Olamon, uväznený vodca gangu škandinávskeho pôvodu, ktorý chodil na strednú školu s Patrickom (Casey Affleck) a Angie (Michelle Monaghan). Vo filme je Cheese Jean-Baptiste, haitský zločinec. (Arsenal83)
Reklama