Režie:
Paul W.S. AndersonScénář:
Paul W.S. AndersonKamera:
Glen MacPhersonHudba:
tomandandyHrají:
Milla Jovovich, Boris Kodjoe, Ali Larter, Wentworth Miller, Sienna Guillory, Spencer Locke, Shawn Roberts, Kacey Clarke, Norman Yeung, Kim Coates (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Alice stále pokračuje v odplatě proti svému bývalému zaměstnavateli, společnosti Umbrella, která do světa vypustila zombie virus. Ona i se svými klony zaútočí na ústředí společnosti, kde se jí podaří zneškodnit většinu přítomných zaměstnanců kromě Alberte Weskera, který jí vpíchne injekci zbavující ji všech nadpřirozených schopností. O šest měsíců později cestuje Alice na Aljašku do místa zvaného Arcadia. Zde se opět setkává s Claire a společně utíkají do Los Angeles, které ovládají zombie. Podaří se jim přistát ve věznici, která zůstala jako jediné místo ve městě útočištěm pro nenakažené. Mezi skupinu nenakažených patří basketbalista Luther, producent Sinclair, Angel, Kacey, Kim a Claiřin starší bratr Chris, kterého však Luther drží pod zámkem, protože byl obávaným vězněm. Společně všichni plánují útěk na Arcadii, což je podle Lutherových informací ve skutečnosti loď. Jelikož útoky zombie na věznici se začínají stupňovat, rozhodnou se utéci co nejrychleji. Sinclair ovšem sám zmizí s Claiřiným letadlem a tak jim nezbývá nic jiného než propustit Chrise, protože zná další možné únikové cesty. Do věznice se mezitím probojují zástupy zombie a je nutné s nimi bojovat. Při střetu se zombie umírají Angel, Kacey a Kim. Ostatním se podaří utéct a nalodit se na Arcadii... (TV Prima)
(více)Videa (6)
Recenze (1 043)
Nejpomalejší akční film od Tělo na tělo... puštěno standardní rychlostí by to mělo tak třetinovou stopáž, vypadalo by to o dost míň onanisticky a možná bychom neměli tolik času zkoumat scénář z infantilní mysli osmiletého videoherního maniaka. Přestřelky otupují, holkám to nesluší, zombie jsou jen šedou bručící kulisou a všechny ty nájezdy a oblety bez nápadu, natažené slow-motionem do bolestivých délek... kdybych mohl, utekl bych po první scéně, která je ještě hloupější než Ultraviolet puštěná pozpátku. Anderson na hanbu! ()
Aj keď Anderson sľuboval návrat ku koreňom, kvality a originalitu prvého dielu už pravdepodobne nedosiahne nikto, pokiaľ nedôjde k zmene orientácie celej série na viac, než prvoplánové béčka s plochou scenárovou inšpiráciou zo série počítačových hier. Mila predvádza svoj štandard, herecky plochý, ale na akčné scény s ňou sa dá vždy pozerať. 3D označenie bol síce dobrý reklamný ťah, prakticky však úplne nezáživne zneužitý v neprospech diváka, avšak v prospech tržieb. V klasickom formáte, doma, som si dokonca film užil viac, než v kine. A to asi hovorí za všetko. 65%. ()
Vlastne je až prekvapivé, že Anderson z istého uhla pohľadu skazil viac ako by sa patrilo a z toho druhého odviedol najviac čo mohol. Zaujímavý je mimo iné aj vývoj série, ktorá z hororového survivalu presne po vzore herných predlôh neskôr preladila na akčnejšiu notu. V Andersonovom poňatí sa ale stráca napätie, aj preto Afterlife na prvý pohľad viac ako plnohodnotný prírastok do série, pripomína skôr rockový videoklip. Rockový videoklip so samoúčelným, lenže v rámci možností maximálne opojným 3D. Že vznikol hlavne kvôli tretiemu rozmeru snáď ani nemá zmysel pripomínať, rovnako ako to, že sledovať ho bez neho, znamená pripraviť sa o jeho najväčšiu devízu. Otázkou je len, či si niekto iný ako fanúšik za doteraz najslabší diel, vrátane menej záživnej strednej časti a záverečného zúčtovania, dobrovoľne priplatí. ()
Se sérií Resident Evil je to tak: Jednička je hloupá, hraje si na cosi víc a je špatně natočená, dvojka je taky hloupá, ale na nic si nehraje a vypadá o něco lépe, trojka je povedená skoro po všech stránkách... A čtyřka... Je na tom stejně jako číslo dvě. Zánik režírovaný Russelem Mulcahym zkrátka nastavil laťku sakra vysoko a nevím, jak kdo, ale já jsem očekával, že Afterlife bude ještě větší (což neznamená lepší). Nebyl. Dost jsem se vlastně divil, jak komorní podívaná to je. Triky a vizuál sice velice dobré, ovšem to ostatní... Brrr. Začátek s klony nudný, pointa s Aljaškou očekávaná, postavy z losangelské věznice na zabití... A kde je nějaká velká scéna? A proč byl konec naprosto odfláknutý? Andersonovi se tohle zkrátka nepodařilo. Když vykrádá Matrix, dělá to jak nejvíc okatě může (srovnání s vykrádáním všeho možného, viděným v předchozím dílu, které ovšem mělo šťávu a šmrnc, je žalostné), dochází mu nápady.... Jenže co naplat, další díl stejně bude. A já se na něj asi zase podívám. Snad se ale za kameru postaví někdo jiný. ()
Anderson si plní sny a zároveň razantně odpovídá na dotazy, kam se dá s Resident Evilem ještě uhnout. Jednička byl klaustrofobní zombie horor, dvojka akční vybíjená, trojka poctou ausploitationům a čtyřka? Čtyřka využívá moderních trendů a snaží se vyjít vstříc odchlupené generaci, jíž nezajímají příběh, ani postavy, neboť stačí, když je obraz sexy a cool. S tímhle vědomím se dá brát Afterlife vcelku na milost (osobně ho považuji za stupidní guilty pleasure a Decadence Now kino světa), jinak chápu, že lidé s nastartovaným mozkem, vysokými očekáváními (po výtečné trojce není divu) a sníženou adaptabilitou na (ne)umětelské vykrádání umírají. ()
Galerie (99)
Zajímavosti (32)
- Chris Redfield (Wentworth Miller) používá pistoli Beretta 93R (ráže 9x19mm) a nosí černé neoprenové rukavice značky Rothco. (Narcis)
- Během finálního souboje vystřílí Chris Redfield (Wentworth Miller) v „burst modu“ ze zbraně Beretta 93R (ráže 9x19mm) bez nabíjení víc nábojů, než má jeden 20ranný zásobník. (dc125)
- Pri vytváraní prostredia mesta sa režisér Paul W.S. Anderson nechal inšpirovať teóriou, že čo by sa stalo, keby sa cez Los Angeles prehnali rozsiahle požiare, ktoré by nemal kto uhasiť. Výsledok bol podľa režiséra originálny. (Greenpeacak)
Reklama