poster

Le Bureau des Légendes (TV seriál)

Drama

Francie, 2015–2020, 43 h 20 min (Minutáž: 52 min)

Hudba:

Rob

Hrají:

Mathieu Kassovitz, Jean-Pierre Darroussin, Sara Giraudeau, Florence Loiret Caille, Gilles Cohen, Alexandre Brasseur, Michaël Abiteboul, Léa Drucker, Emilie Chesnais, Jonathan Zaccaï, Jules Sagot, Dominic Gould, Youssef Hajdi, Patrick Ligardes, Stéphane Debac, Atmen Kelif, Mehdi Nebbou, Élodie Navarre, Husky Kihal, Miglen Mirtchev, Zorah Benali, Andréa Brusque, Slimane Dazi, Grégoire Bonnet, Younes Bouab, Farid Larbi, Djemel Barek, Salomé Stévenin, Paul Minthe, Fabien Baïardi, Alain Buron, Audrey Quoturi, Hyam Zaytoun, Yvonnick Muller, Alika Del Sol, Brad Leland, Jean-Michel Lahmi, Cédric Weber, Mechrafi Akim, Zineb Triki, Mathieu Demy, Roda Fawaz, Adeline Moreau, Pauline Etienne, Alice Belaïdi, Anne-Lise Kedvès, Jana Bittnerová, Amaury de Crayencour, Donia Eden, Grégoire Baujat, Alba Gaïa Kraghede Bellugi, Nathalie Boutefeu, Mathieu Denis, Sarah Kazemy, Samy Seghir, Ginger Romàn, Jean-Michel Fête, Ilse Salas, Laurent Bateau, Laetitia Spigarelli, Farida Rahouadj, Zohra Mouffok, Gabrielle Lazure, Mustapha Abourachid, Hande Kodja, Antoine Michel, Miles Anderson, Ramzi Choukair, Liam Engle, Melisa Sözen, David Saracino, Mohammad Bakri, Driss Ramdi, Werner Dähn, Dimitri Rataud, Alexandre de Seze, Philippe Lelièvre, Arthur Igual, Salim Dau, Marina de Van, Nathan Dellemme, Patrice Quarteron, Brett Gillen, Dany Verissimo-Petit, Bernard Le Coq, David Strajmayster, Stephen Scardicchio, Toufan Manoutcheri, Nadia Benzakour, Mohammed Bouih, Mathieu Amalric, Grégory Fitoussi, Anne Azoulay, Stefan Godin, Franck Monsigny, Alexander Devrient, Lars Doppler, Dinara Drukarova, Laurent Grévill, Alexej Gorbunov, Surho Sugaipov, Marjana Spivak, Danila Dunajev, Marijana Janković, Selim Zahrani, Pascale Fenouillet, Nicolas Cazalé, Stefan Crepon, Victor Artus Solaro, Irina Muluile, Moe Bar-El, Diane Stolojan, Frédéric Aklan
(další profese)
  • flyboyeda
    *****

    Spicka, precizni, bez prikraslovani a lacinych filtru. Poctiva francouzska politicko-krimi-konspiracni skola s famozni gradaci. Maloktera serie tak uveritelne popisuje praktiky tajnych sluzeb. Mathieu Kassovitz je doslova bravurni, strhujici vykon, nejenom on, herecky i scenaristicky celkove top. Spetka humoru k tomu a mate vynikajici seri, ktera alespon me vyslovene hypnotizuje... Diky datel071 za skvele titulky! Jedna z nej veci, co jsem videl za mnoho let... PS: treti sezona bylo to nej, co jsem v serialovem svete letos videl. KLENOT. Diky Datlikovi za skvele titulky.(5.10.2016)

  • Okara
    *****

    Surovej, zamotanej uzel intrik, zrady a přetvářky. Musim se přiznat: k týhle neznámý francouzský lahůdce jsem si hledal cestu dlouho, minimálně pět šest epizod. Některým seriálům to zkrátka trvá, než vás pohltí. Ale LBDL mě ke konci první série vtáhl tak, jak už dlouho žádnej seroš. Husina, zaraženej dech, nehty zabořený v polštáři i zakalený oči. Jestli váháte, zda si obrazovkou zas ukrást několik hodin života, tady je několik důvodů, proč jo: (1) Tak výborně napsaný a zároveň zahraný postavy snad nikdy neuvidíte. Většinou se divák chytne jednoho dvou charakterů a skrze empatii se pak poddá nějakým těm emocem. Tady to prožíváte se všemi noname Frantíky, který přehrávaj některý hollywoodský esa o dvě plátna. (2) Pokud si rádi zahrajete zdrcující hru parodující filmový momenty, kdy se v poslední sekundě vše zachrání. (3) Realističnost s nejnutnějším zvukovým podkresem jede naplno a zjistíte, jak reálně fungujou tajný služby. A že správnej agent nezmlátí všechny na hromadu, ale naopak dobrovolně nechá seznámit zuby s chodníkem. (4) Díky jazykový mozaice frániny, ájiny, ruštiny, arabštiny i farsí se zamilujete do intonačních a výslovnostních specifik všech řečí. (5) Protože uvidíte současnej seriál první třídy, kterej nikdo nezná, a to je cool. --- A otázka k zamyšlení: jako je druhá světová nevyčerpatelnej pytel námětů pro knížky i filmy, bude tak jednou i tzv. Islámský stát (byť ne v takovym měřítku)? Nejlepší soundtrack ze seriálu: Research 24.2. 100 %(3.7.2018)

  • gudaulin
    *****

    Považujete za typického špiona Jamese Bonda? Spojujete si povolání zpravodajce s přestřelkami, souboji, honičkami a sváděním krásných žen? Dáváte přednost černobílému vidění světa a dělení charakterů na padouchy a kladné hrdiny? Pak pro vás nejspíš Oddělení krycích legend nebude tou nejlepší volbou. Francouzský seriál se v mých očích (při vědomí toho, že musí zároveň udržet divákovu pozornost - tedy napínat a bavit) nejvíc přiblížil tomu, jak si představuji práci tajných služeb. Tedy jako sběr, třídění, vyhodnocování a v neposlední řadě i obchodování s informacemi, které provádí analytici, jejichž hlavními zbraněmi jsou inteligence, paměť, přetvářka a manipulace. Špičkový tajný agent Paul Lefebvre se po letech strávených v konspiraci vrací domů a po návratu na chvíli poleví jeho pozornost do té míry, že udělá zdánlivě drobnou chybu. Aby ji napravil, dopustí se větší, a tím se započne řetězec událostí, který ovlivní všechny členy jeho úřadu, ohrozí některé tajné operace a agenty, kteří se na nich podílejí. A ze všeho nejvíc zkomplikuje život sobě a těm, které má rád. Dostane se do míst, kam by se nikdo soudný dostat nechtěl, a zažívá ty nejhorší noční můry, jaké si lze představit. Oddělení krycích legend je napínavý seriál a zároveň velmi civilně pojatý, bez patetických slov i gest a je schopný se vám zatraceně dobře dostat pod kůži. Celkový dojem: 90 %.(12.1.2019)

  • emma53
    *****

    Francie u mě snad poprvé tímto počinem v seriálech boduje po všech stránkách. Jsem zatím na osmičce 1.série a vypadá to na jasnou i tu hodnotící hvězdičkovou pětku. Precizní, dokonalé, zkrátka samé superlativy a to jsem špionážní antitalent. Na konci to bude vypadat asi tak, že budu moct nastoupit do jakékoliv pozice v tajných službách. Včera jsem se s celou partou rozloučila a mohu se už jen opakovat. Od Francie sem zavanul konečně seriál, který není nabouchaný přestřelkami, mrtvolami a přesto je to napínavé do poslední minuty. Je to hodně zaměřené na postavy, které pracují v tajných službách, na to jak už pomalu neví kdo je kdo (různá krytí) a přesto to musí šlapat jak hodinky. Vsuvky s jejich skutečným já byly přesně tak akorát. Grobián zahraný Matheiusem válel naprosto bravurně. Jeho stabilně neproniknutelná tvář mi dlouho utkví v paměti a rozhodně s ním chci vidět ještě nějaký jiný film. Pak kravaťák, pro mě rozporuplná osobnost nebo ta hubeňoučká myška s jemným hláskem a další postavy hrály natolik přesvědčivě, že takhle nějak si to skutečně představuji i v reálu. Díky moc naše titulkářko datličko, věděla jsem, že nezklameš jako ostatně pokaždé ! A do mé topky bude určitě nějakou dobu patřit, zaslouží si stoprocentně větší pozornost diváků.......Závěr třetí série byl dokonalý ve dvou směrech. Jeden jako takový a druhý přímo zvoucí na další sérii, které bych se pochopitelně vůbec nebránila. Dlouho mě žádný seriál tak nezaujal jako Le Bureau des Légendes ! Těžko se vyjádřit ke čtvrté sérii, aniž bych nespoilerovala, ale opět jsem měla noční směnu a jela jsem skoro na jeden zátah. Grobián si získal moje srdce. Rozhodně doporučuji.(28.2.2017)

  • DaViD´82
    *****

    Příběh muže, který se řítí do záhuby. Napsat, že jde o francouzskou odpověď na Homeland (ve stylu The Hour/Mad Men) je jako si několik hodin schraňovat v ústech chrchle a následně je nenávistně flusnout do tváře tvůrcům, jenže... Drobet pravdy na tom chtě nechtě je. Hlavní rozdíl je však v civilnosti pojetí (je to zcela prosto velkých slov, gest i činů) pohledu na chod oddělení náboru "známostí"; nejen přeběhlíků, agentů, teroristů, ale převážně běžných lidí, kteří by potencionálně mohli mít přístup k zajímavým/nebezpečným (dez)informacím. Je to o tom, jak si k nim najít cestu a dostat se jim na kobylku, nikoli o tom, jak je vydírat. Prostě denní rutina jedné nevšední kanceláře plná přetvářek, intrik, přechcávání, kutí piklů, ohlížení se přes rameno, papírování, přísných pravidel na pracovišti, přezdívek operativců převzatých z Tintina a... A ano, je to do morku kostí chladně procedurální „lecarréovina“ v tom nejlepším možném slova smyslu, která je navíc aktuální a ani byť jen v jediném bodě černobílá. Prostě nikam neuhánějící uvěřitelný špionážní majstrštyk, kdy mnohdy není jasné ani kdo je myší a kdo kočkou, s nervy drásající tenzí pramenící z chování a následných činů chybujících lidí dělajících svou práci i to v čem jsou sakra dobří a nikoli z přestřelek, vražd či hrozících teroristických útoků. Již první řada mnoho podobně kvalitních žánrových konkurentů nemá; nemluvě o ještě lepší druhé řadě, která pak nemá přílišnou konkurenci rovnou napříč celým seriálovým spektrem bez ohledu na žánrové škatulky. A ostatně ani třetí řada z nastoleného trendu "absolutní kvality" nevybočuje, byť v posledních dvou epizodách obsahuje zárodek něčeho, co by v budoucnu problém být přeci jen mohl; a to sice přílišné lpění na jedné z linií, která potenciálně hrozí mlácením prázdné slámy. Paradoxně však problém doposud „nejslabší“ čtvrté řady není ve výše uvedeném, to tvůrci ustáli více než se ctí, ani v kvalitě jednotlivých linií (ta je na shodné úrovni jako vždy), ale v propojení toho všeho do jednoho soudržného celku. Jsou tu tři samostatné linie; dvě se ještě jakž takž s přivřením očí doplňují (byť ta co se dlouho tváří jako hlavní nakonec vyšumí a slouží spíše/snad jako možná rozehrávka pro další řadu), ale jedna je zcela odstrčená od počátku do konce mimo veškeré dění, na jiném místě a s jinými charaktery. | S1: 5/5 | S2: 5/5 | S3: 5/5 | S4: 4/5 | (6.3.2017)