Režie:
Denis VilleneuveScénář:
Aaron GuzikowskiKamera:
Roger DeakinsHudba:
Jóhann JóhannssonHrají:
Hugh Jackman, Jake Gyllenhaal, Viola Davis, Maria Bello, Terrence Howard, Melissa Leo, Paul Dano, Dylan Minnette, Zoë Soul, Erin Gerasimovich, Kyla-Drew (více)Obsahy(2)
Silné téma, vynikající scénář plný zvratů a životní herecké výkony poskládaly dohromady thriller o pátrání po dvou zmizelých děvčatech, který je napínavý až k nesnesení. Keller Dover (Hugh Jackman) čelí asi nejhorší noční můře každého rodiče, jeho šestiletá dcera Anna a její kamarádka Joy jednoho večera na Díkuvzdání zmizí. Jejich hledání nebere konce, hodiny se vlečnou a dívky jsou stále pohřešovány. Do objektu zájmu se při pátrání dostane zchátralý karavan, který parkoval před jejich domem a u kterého si dívky naposledy hrály. K případu je povolán detektiv Loki (Jake Gyllenhaal), který zatýká řidiče karavanu, retardovaného Alexe Jonese (Paul Dano), ale pro nedostatek důkazů je Jones po nějaké době propuštěn. Oficiální pátrání sice stále pokračuje, ale Dover se cítí bezradný, jeho strach se mísí se vztekem a zlobou. Bere spravedlnost do svých rukou a bez ohledu na následky se rozhodne vyslechnout jediné pojítko k případu sám, po svém a bez rukaviček. (Bontonfilm)
(více)Videa (5)
Recenze (1 810)
Režisér suverénně buduje mrazivou,dusnou atmosféru po celý film. Zápletka je vynikající puzzle,vyúsťuje pomalu k odhalení spletitosti. Herci báječní,skvěle citově založení. Hlavní dvojce Gyllenhall a Jackman podávají nejlepší herecký výkon za svou kariéru. Režijně a technicky téměř dokonalá a precizní záležitost,avšak pátou hvězdu musím ubrat za nedotažený konec,který v thrillerech hold nesnáším. 85% ()
Přesně ten typ filmu, který všechny trumfy vytáhne v první třetině, aby je pak už jen marně ředil a rozpačitě promíchával. Těšil jsem se na pomalý psychologický krimi thriller, ten se ale postupem času rozpadne do jednostrunné litanie, ze které vyčnívá výtečná Deakinsova kamera a postava Jakea Gyllenhaala, která na rozdíl od ostatních má tu výhodu, že se o ní v podstatě nic nedozvíte (tím je alespoň trochu tajemná). Film podstatně selhává i jako detektivka, když informace dávkuje velmi neefektivně a nedokáže ospravedlnit nadměrnou délku (na jedno odhalení připadá nesmyslné množství repetitivních a zjitřených dialogů bez hlubšího smyslu). Hudba, kamera a některé "mimodějové" režijní momenty z toho však dělají solidní záležitost. EDIT 2020: Beru zpět, funguje to celé geniálně jako příběh o nepřekonatelné úzkosti a ničivém vzteku. A vlastně i jako detektivka o spasmatickém detektivovi, který trpělivě čelí pocitu nedostatečnosti. ()
Celé dvě hodiny jsem byla přesvědčená, že dám vysoké hodnocení, ale to by museli ustřihnout poslední půlhodinku, protože závěrečné finále v téhle podobě mě vůbec nesedlo a měla jsem pocit, že je jak vytržené z jiného filmu. Uznávám, že Zmizení bylo rozhodně vypracovanější než třeba Tísňová linka, ale když vezmu v úvahu filmy Denise Villeneuveua, tak jsem od něj viděla lepší kousky a navíc uvěřitelnější. Ale abych jen nehaněla, tak napětí tomu rozhodně nechybělo a herecký výkon Jakea Gyllenhalla v roli mírně úsměvného a zdánlivě ledově klidného detektiva Lokiho byl bezchybný. A velmi zdatně mu sekundoval a byl možná i o level lepší Hugh Jackman, který otce Anny hrál maximálně výborně a s jeho frustrujícími pocity jsem se dokázala docela ztotožnit. Za mě je to lepší trojka a kdo ví..... ()
Intenzívna krimi-dráma s dôrazom na psychologický rozbor postáv, v ktorej vás Hugh Jackman vezme na výlet naprieč emóciami, ktoré človek zažíva v tých najtemnejších chvíľach. Chúlostivé dramatické momenty, kde ide režisér až na kosť vo mne zanechali silný dojem realistickosti, a ani vy sa nevyhnete silným emočným turbulenciám a veľkým morálnym dilemám. Tým režisér priamo zapája diváka do deja a umocňuje tak senzitívne všetky pocity spojené s osudmi hlavných postáv. Upršané počasie, mrazivé, chladné prostredie umocňujú pocit temnej atmosféry, tempo je pomalé, no o to intenzívnejšie sa vám vrýva pod kožu. Herecké výkony veľmi potešili, Jackman a Gyllenhaal sú fenomenálni. Na záver upozorňujem - slabšie povahy ruky preč, prinajmenšom sa aspoň obrniť voči empatickosti. 85%. ()
U Villeneuvea platí, že se nad jeho filmy dá remcat o sto a jedné problematické věci; od neopodstatněné délky přes předvídatelnost až po občasné idiotské chování postav. Zároveň o nich však platí, že se zadřou pod kůži a tam si hnijí a hnijí (tý)dny po skončení projekce. Paradoxně tak dojem z nich postupně roste. A to natolik až se po čase zdají být mnohem lepší než se zdály v době projekce. Což není případ Zmizení, které se pod kůži nezadře; respektive zadře, ale pouze atmosférou a ničím jiným. Místo zneklidnění a znepokojení, tak abyste celou cestu z projekce byli jako na trní "zda potomstvo spokojeně spinká v postýlce" a následně ho/ji/je pěkných pár dní drželi za ručičku pevněji "protože co kdyby přeci jen", se dostaví uspokojení nad sice solidní, ale sto a jedním zádrhelem konstantně sráženou fincherovinou. ()
Galerie (80)
Photo © Warner Bros. Pictures
Zajímavosti (42)
- Podle scenáristy Aarona Guzikowského měl mít film původně tři hodiny. (Delock)
- Sám Jake Gyllenhaal vymyslel oční tik své filmové postavy, jenž má svědčit o její nadprůměrné inteligenci . „Byl jsem s režisérem na večeři a řekl jsem mu, že si myslím, že by měla mít moje postava nějaký fyzický tik. Jeho prvotní reakce nebyla moc pozitivní, protože režiséry takové nápady vždycky hned vyděsí.“ (MatyM)
- Když si detektiv Loki (Jake Gyllenhaal) prohlíží zápisník, který našel u Boba Taylora (David Dastmalchian), je na poslední stránce nakreslená postava, která se velmi podobá králíkovi z filmu Jakea Gyllenhaala Donnie Darko (2001). (KGBelik)
Reklama