poster

Benga v záloze

  • USA

    The Other Guys

  • Slovensko

    Fízli zo zálohy

Akční / Komedie / Krimi

USA, 2010, 103 min (SE: 111 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • dobytek
    ****

    Will Ferrell mě asi nikdy nezklame. Opět hraje pošuka, opět mě pobavil. Marky Mark mi zase lez na nervy. Ten mi leze na nervy už někdy od poloviny 90. let, kdy se vysral na muziku a začal se věnovat filmu. Teda né, že bych jeho muziku nějak žral, ale třeba "United" byla svýho času fakt pecka. Jinak film mě docela pobavil. Sice to nebyla taková zábava jako většina jinejch fimů s Willem Ferrellem, ale pro mě za 4 hvězdy. Trochu mě překvapilo, že Samuel L. Jackson, kterej byl v televizních programech uvedenej mezi hercema na prvnim místě, si ve filmu zahrál v prvních 15 minutách a konec. Jinak z dalších herců bych vyzdvihnul Michaela Keatona a Evu Mendes. Evička je prostě super :-)(19.11.2011)

  • Davies182
    ****

    (UPDATE po druhém dni: Těším se, až to uvidím podruhé, a hrozně moc! Ústřední špičkující se dvojka je prostě k sežrání...) Nejlépe se hodí mírně převrácená metafora o nafouknuté bublině: McKayův film je od začátku plný svěžího vzduchu, postupem času ale úměrně s nabývanými minutami splaskává. Prvních dvacet minut je ohromná jízda, kdy divácké bránice praskají blahem, ke konci už ale spousta podobných vtípků nefunguje. Takže u mě tak půl na půl - první polovina bezchybná komedie (nepamatuji, kdy jsem se někdy v kině takto smál), druhá citelně ztrácí dech a pokulhává. Zkrátit to na délku běžného seriálu, neváhám s maximálním rankem. Jinak tento rok asi těžko najdete v kinech film s více (dobrými) hláškami. A Ferrell je machr. 22.11.2010; CineStar Anděl, ČSFD předpremiéra - thx!(22.11.2010)

  • viperblade
    ****

    Je to paradoxní, že film, který je o dvou poldech, kteří čekají na svůj velký případ, je prakticky taky "bengem v záloze". A proč? Protože ve filmovém světě už máme sérii Smrtonosných zbraní, která prakticky definovala tento žánr a navíc se dodneška řadí ke špičce (nejen) ve svém žánru. A The Other Guys (či Benga v záloze, což je hodně dobrý a nápaditý překlad, snad poprvé chválím distributory, mimochodem) měli potenciál stát se jakýmsi nástupcem v tomto žánru. Jenže, to by na nás scénáristé nemohli chrlit 70 vtipů za minutu, z nichž menší polovina je opravdu vtipná. Neříkám, párkrát jsem se od srdce zasmál, ale zbytku jsem se jen usmíval. Chemie mezi Wahlbergem a Ferrellem funguje, stejně jako mezi Jacksonem a Johnsonem (dejte jim někdo spin-off, kde budou déle, než pět minut!) a jako třešinka na dortu je zde Eva Mendes a Ray Stevenson. Prakticky nemám s tímto filmem výraznější problémy, jenže něco mi říká, že tohle mohl být menší kulťák, kdyby se to dostalo do jiných rukou… 80 %. P. S. A oceňuju fakt, že zdaleka ne všechny skvělé fóry jsou v traileru. To se poslední dobou skoro nestává…(24.11.2010)

  • Skejpr
    ***

    Víte, existují špičkové fóry. Vypointované až na samou hranici geniality, skvěle zahrané, výborně vymyšlené a brilantně vygradované. Jsou tu také slabší fórky, nedotažené, ale zábavné, úsměvné, přitroublé, leč funkční... No a pak jsou ty ostatní... Trapné, roztahané, zabité... Je tu všechno, a ano, bavil jsem se a ani na chvíli nenudil, ale... Poměr, v jakém jsou tyto rozdílné druhy vtipů namíchány bych si představoval dost jinak... Ferrellovo hudební číslo je ovšem výborné :D " ‎...and all the fathers were hanged and the children all got pinkeye..."(23.11.2010)

  • Shadwell
    ****

    Když se podíváme na topku nejoblíbenějších filmů, vidíme tam málo komedií. Ty naopak dominují nejúspěšnějším seriálům. Daný je to mj. tím, že komediím sluší povídka, humoreska, respektive kratší stopáž, kdežto dramata snesou i tlustší fascikl. Pokud se kterýkoliv tvůrce rozhodne natočit dvouhodinovou komedii, je výsledkem umísťování bláznivých skopičinek do nesouvisející příběhový mřížky a zajímavý rozpor mezi křížením odlehčených žánrů s těmi vážnějšími. Ani v nejmenším nenaznačuji, že snad Benga v záloze patří mezi top bijáky, jen říkám, že komedie trochu podceňujeme a málokdy vidíme, že jsou nuceny bojovat s v kinematografii ustanovenou, cirka sto minutovou stopáží, k níž nejsou uzpůsobeny, a je zajímavý sledovat, jak úspěšně se s tímto omezením po dramaturgické (scenáristické, žánrové) stránce vyrovnávají. U Benga v záloze zeje třeba na první pohled nepřekonatelná propast mezi šestákovými televizními skeči a vážným tématem finanční krize nebo výsostnou akcí, která vypadá jak z jiného světa, protože na ní dělali lidi z Bournea. Podobný rozpor nacházíme ale i u čistých filmů/žánrů, například u Harryho Pottera, kde je hlavní režisér jen na práci s herci a aby vdechl dílu určitý styl, zatímco akci a triky v postprodukci, včetně návrhů a konkrétních řešení jsou dílem „druhého štábu". Což je třeba velký rozdíl oproti tomu, jak točí Cameron, Spielberg, Peter Jackson nebo Guillermo Del Toro, kteří jsou maniaci na technické detaily, na všechno dohlížejí a všechno určují. Přirozeným pudem člověka je míti co nejvíce pravomocí a co nejméně odpovědností. Manažerem může být ale jen ten, kdo je ochoten a schopen převzít odpovědnost a delegovat pravomoc. Tím se manažer liší od profese režiséra, který, chce-li mít vše pod kontrolou a dostát pověsti osobitého auteura, musí obstarat vše sám. ____ Steve Coogan (miliardář Ershon) na konci pronese, že nejlepší způsob, jak vyprávět příběh, je začít od konce, pak se vrátit na začátek, postupně se dostat na konec a mezitím přidat různé úhly pohledu, aby to dostalo trochu dynamiky, jinak by to bylo trochu lineární. Naráží tím na současný zlom, který přišel na konci devadesátých let, kdy se fikce vyčerpala natolik, že o ni diváci ztratili zájem. Příběhy byly stále stejné, narativní metody, které používaly, také. Současný trend proto velí buďto příběhy složitě odvyprávěné, všemi mastmi mazané (s vykloubenou časovou posloupností začal Tarantino), anebo zemitou dokumentární estetiku, různé docufikce, docusoapy, docudramata vyvolávající dojem bezprostředního autentického prožitku, reality show apod. Jinak řečeno, kdokoliv chce dneska uspět ve filmu, musí nabídnout buďto vytříbený narativ (Počátek), anebo vytříbený styl (District 9). Benga v záloze inklinují ke druhému, neustále se stáčí od dramatu k sitcomu a místo dopředu směřují často dozadu, k flashbackům. Je to nakonec komedie, nikoliv drama, protože hlavními postavami jsou obě benga, ne miliardář se svými složitými příběhy. Co víc, je to dokonce možná nejlepší komedie roku 2010, navazující v mnohým na hit Big Hit. Žánr akční buddy cop komedie se tu neparoduje, ale vyloženě láme a surově zneuctívá v kyselině obrazoborectví a popkultury. Vtip je v tom, že i když se tady utahování si z klišé nějak apriorně očekává, beztak film nejednoho diváka převeze splněním neočekávaného a nenaplněním předpokládaného. Leckteré scény překvapí i protřelého kinomaniaka, třeba skok Samuela a Dwaynea ze střechy. Scénáristé se evidentně dobře bavili, herci taktéž. Z diváků jen někteří – prý vyprsknout tady smíchy znamená nemít smysl pro humor. My se bavili sqěle (já a moje ego).(23.1.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace