Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Drama natočené podle skutečných událostí, které se odehrály v nacisty okupovaném Lvově (tehdy Polsko, nyní Ukrajina). Leopold Socha, malý polský zlodějíček a zároveň údržbář místních kanalizací, schová za peníze v podzemním labyrintu skupinu Židů, kteří se snaží uniknout likvidaci lvovského ghetta. Zpočátku je hlavním Leopoldovým motivem cynická snaha vydělat, postupně ale vzniká mezi ním a skupinou zvláštní pouto, které se s každou novou dramatickou událostí v podzemí prohlubuje. Když skupině dojdou peníze, Leopold vidí, že je nemůže opustit a skrývá její členy dále, za což jemu i celé jeho rodině hrozí smrt. Film diváka díky skvělé režii a kameře doslova vtahuje nejen do atmosféry tmavého lvovského podzemí, ale i do výjimečného příběhu mužů, žen i dětí, kteří se čtrnáct měsíců snaží za neustále vzrůstajícího nebezpečí vyhnout smrti. Snímek se vymyká obvyklým hollywoodským schématům, ve kterých jsou pouze dobré a špatné postavy. Zde mají hrdinové obě stránky, o to jsou ale lidštější, působivější a nám bližší. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (7)

Trailer 2

Recenze (143)

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Čo z toho, že je to podľa skutočnej udalosti, keď tá forma, spracovanie sú tak nudné, nezáživné. A do filmu ešte vybrali nahnusnejšie poľské herečky v histórii. Nevadí, ale pani režisérka by si mala pozrieť napríklad Musíme si pomáhať a tam by zistila, že niekedy je menej viac. Komornejšia atmosféra českého skvostu predbieha tento odšťavený poľský sortiment o sedemmíľové boty. ()

standsiller 

všechny recenze uživatele

Kto ešte dokáže znášať neskoršie filmy s tematikou druhej svetovej vojny si možno na tomto filme celkom pozitívne zgustne. Režijne veľmi schopne vybudovaná atmosféra a napätie. Na môj vkus však niekedy príliš veľa zbytočných záberov, ktoré mali znásobovať mieru poetiky, ale nie všetky mi prišli relevantné. Neuškodilo by rovnako, keby Agnieszka Holland bola pri tomto filme úspornejšia na svetlo. Reakcie hercov v niektorých momentoch taktiež na mňa pôsobili metúco. ( scéna so "sprchou" po nepríjemnej informácii... ) Nepísaný hold Andrzejovi Wajdovi, ktorý v roku 1956 otvoril Poľskú filmovú školu filmom Kanále. Tieto kanále podľa skutočnej udalosti od Agnieszky Holland dokážu zaujať, no u mňa neprekonali latku favoritov s tematikou druhej svetovej vojny. Ako vysoké pozitívum beriem, že ma film celkom donútil premýšľať aj nad dneškom. Nie pri všetkých historických filmoch je tomu tak ! ()

Reklama

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Tady se člověk neubrání porovnávání se Schindlerovým seznamem. Spielberg ve svém opusu vsadil na emoce a patos, vždycky si vzpomenu na červený kabátek malé židovské holčičky v jinak černobílém filmu. To Agnieszka Holland patos prakticky vypustila a prostě jen vypráví příběh normálního člověka, který se tak nějak shodou okolností stal hrdinou. Emoce tam samozřejmě jsou taky, ale nijak řvavé, takové jemnější, klidnější, prostě ženský pohled na věc a to je pro mě nakonec malinkatou vadou na kráse, protože to škodí zapamatovatelnosti. ( velmi subjektivní soud). Takových filmů však jen houšť, poněvadž nikdy bychom neměli zapomínat na minulost a vždy bychom se z ní měli umět poučit, škoda jen, že to pořád neumíme. ()

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Zpracování příběhu "polského Schindlera" Leopolda Sochy a "jeho" Židů od Hollandové mě oslovilo mnohem víc, než Špílbergův šablonovitý a sentimentální doják o Schindlerovi. Postavy tohohle komorního "kanálního" dramatu jsou realistické, živočišné, scénář se nesnaží zakrývat jejich stinné stránky a idealizovat je. Možná jen ve chvíli, kdy Socha před pesachem přináší Židům macesy a menoru, jsem se neubránil cynickému úšklebku a na jazyk mi přišlo opovržlivé slovo "špílbergovština". Ale jelikož jsou scény z kanálu natočeny podle vzpomínek očitého svědka, proč i téhle melodramatické scénce nevěřit, stejně jako nepravděpodobnému přerodu chamtivého zloděje v altruistu. Takže to jediné, co můžu filmu vytknout, je příšerná ruční kamera, která mi divácký zážitek hodně pokazila. A mrzí mě, že knižní předloha Krystyny Chigerové u nás dosud nevyšla. ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Cely cas to vyzeralo na solidny film za 3 hviezdicky. Prislo mi to trochu zdlhave a chybali mi tam nejake poriadne vyhrotene sceny, ale behom zaverecnych titulkov to na mna cele dolahlo a bolo mi z toho smutno. Ani neviem ako, ma to nenapadne pomalicky uplne dostalo. Tak za to si to zaluzi aj tu stvrtu hviezdicku. ()

Galerie (57)

Zajímavosti (16)

  • Film byl roku 2011 nominován na Oscara americké Akademie filmového umění a věd v kategorii nejlepší cizojazyčný film. Nakonec však cenu vyhrál film Rozchod Nadera a Simin (2011). Na Oscara za nejlepší cizojazyčný film byly nominovány i předchozí tituly režisérky Holland o holokaustu Bittere Ernte (1985) a Evropa, Evropa (1991). (JoranProvenzano)
  • Po natočení filmu se Agnieszce Holland ozvala pamětnice Krystyna žijící v New Yorku. Potvrdila autentičnost filmu, jehož první zhlédnutí proplakala. Sama o stejném tématu napsala knihu, o které však nikdo z tvůrců nevěděl. Dokonce si mysleli, že již žádný pamětník nežije. Účast Krystyny na festivalové premiéře filmu prý pro Holland byla tím nejdojemnějším, co vůbec v životě zažila. (JoranProvenzano)
  • Natáčení bylo rozděleno na dva štáby. První, který natáčel 40 natáčecích dnů, vedla režisérka filmu Agnieszka Holland. Druhý štáb, který pracoval 10 natáčecích dnů, vedla dcera režisérky Kasia Adamik. (gogos)

Související novinky

Oscar 2012 - výsledky

Oscar 2012 - výsledky

27.02.2012

84. udělování zlatých sošek, ke kterým se po letech vrátil Billy Crystal jako průvodce, bylo ve znamení tradice. Jedna z nejočekávanějších a nejsledovanějších televizních show roku se vrátila ke svým… (více)

Oscarové nominace 2012

Oscarové nominace 2012

24.01.2012

84. udělování výročních cen Americké filmové akademie se blíží. Ať už se vám to líbí nebo ne, pořád jde o nejsledovanější a z jistého pohledu i nejprestižnější filmové ceny na planetě. Takže, kdo se… (více)

Reklama

Reklama