Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Djkoma
    ****

    V hodně věcech rozporuplné (Fincher držen příliš na uzdě, Reznor+Ross potvrzují svoji jedinečnost, miluju Rooney Mara, zvláštně zrychlený konec vedlejší linie se soudem, až příliš velká sázka na divákovo spojení s postavami a syrovým dějem, občas komplikované), "bondovské" úvodní titulky, průhlednost pointy, ...), ale ve výsledku působivé. Délka je na první pohled odstrašující, ale sledování uteklo jako voda, možná i díky způsobu, jakým Fincher a jeho kameraman prodávají různé obrazové kompozice a vnitřní symboly (Mikael jezdí vlakem, Lisbeth motorkou, mnoho pasáží, kdy se tyhle dva světy propojují v jednom obraze, atd.). Ve výsledku mám chuť pustit si původní verzi, ale dám tomu chvíli čas, až ve mě tahle moderní variace na Twin Peaks("Za každým slušným člověkem je něco temného, co skrývá", lidská přetvářka, pomsta, rodinný firma/klan, vyšetřovatel/cizinec,...) pevněji zakoření. PS: aspoň jednu Švédskou větu, když to je ve Švédsku! Stellane, aspoň ty!:)(4.3.2012)

  • Tosim
    ****

    SKOLL! Ach, jak umně si Fincher pohrává s našimi znalostmi i zkušenostmi. Na druhou stranu mi bohužel chybí to pozadí, které se za informacemi skrývá, vadí mi, že je jen naznačeno, i když tento postoj nemusí být progresivní. A je mi to jedno. Jsou to prostě jen muži, kteří nenávidí ženy. 90%.(26.1.2012)

  • Isherwood
    ****

    Moje mírné zklamání pramení paradoxně asi z neznalosti předlohy, která se evidentně ke zfilmování příliš nehodí, jelikož kvantum jmen se po čase stane otravným, i když Fincher jinak ve všech ostatních složkách válí jako obvykle, tudíž se dočkáme skvělého soundtracku (tentokrát je to do Oscarového klání ale příliš ‚mimo tabulky:)), výtečné kamery (která podtrhuje pedantské vyprávění) a přesných herců. Rozhodně ale zajdu ještě jednou. Že je vrahem zahradník dojde brzy i těm pomalejším, což je ale úplně putna. Jak se k tomu dobereme, je tentokrát na prvním místě. Fincher je momentálně nejlepší žijící režisér, tečka.(15.1.2012)

  • KarelR
    ****

    Stoprocentní detektivka schovaná v osmdesátkovém filmu. Šel jsem do kina jako nepopsaný list a Fincher mě bohužel nedokázal včas přesvědčit o tom, že jeho postavy sahají za hranice jednoho příběhu. Kdo má načteno, bude samozřejmě vědět. Já jsem ale uvíznul v perfektním vyšetřování, jež brzdí nadbytečné budování pozadí Lisbeth (jakkoliv výborné jsou ty scény samy o sobě), a místo napínavého cliffhangeru (nabízí se hned několik míst) ho následuje natahovaný dvacetiminový apendix. Chápu, že je zásadní pro vybudování trilogie. Ale první film by bez něj byl o tolik lepší...(15.12.2011)

  • viperblade
    ***

    Komentář bude obsahovat SPOILERY! Tak po skoro třech letech, kdy mi tento film "ležel" na HDD, jsem se konečně odhodlal se na něj podívat s tím, že mu dám šanci, když to je od Finchera. A musím se přiznat, že úvodní titulky jsou lahůdkové a já jsem si v duchu začal doufat, že možná se mu to povedlo a možná se mi tento film bude líbit víc, než originál. A většina filmu byla opravdu skvělá, poměrně rychle to odsýpalo, já si začal vzpomínat na originál (přeci jen, už je to pár let, co jsem původní trilogii viděl) ale pořád jsem byl spokojený. Jenže pak skončila část, kterou jsem znal a začala část, ve které byly útržky z původní knihy (co jsem slyšel prý se Fincher držel knížky o něco věrněji) a mix scenáristovi fantazie. Tu část, kdy chtěli dát Mikaelovi nějakou katarzi v podobě "bankrotu" a následné sebevraždy jeho protivníka, bych ještě pochopil, nicméně to, jak dokázali během pár minut vykastrovat Lisbeth Salander, dívku s dračím tetováním, to ne, vážení a milí. V originále se s Mikaelem párkrát vyspí, to je pro ni vše a na konci si jde po svém, protože je to pro ni jen nezávazný sex, nic víc. Nicméně tady na konci filmu někdo, kdo má být anti-sociální, drsný a hodně těžce důvěřující člověk, je doslova zredukován na ženskou, která si myslí, že ji Mikael miluje a už mu kupuje dárek, po asi třech souložích. Sladké, hodně sladké. Nicméně od někoho, jako je Fincher, bych takovouhle věc nečekal. A to, že jí to nevyjde, protože Mikael je pořád se svou ženou, není argument. Tak krásně složitý a temný charakter, jako je Lisbeth, by tohle prostě neudělal. Až do téhle chvíle jsem si myslel, že tohle může být remake, který pokud není lepší, než originál, tak je mu minimálně rovný. Nicméně tohle mě přesvědčilo o tom, že ani Fincher není neomylný. To ani nezmiňuju můj druhý problém, kterými jsou akcenty (lépe řečeno akcent od Rooney) protože to by tento komentář byl ještě o pěkných pár řádků delší. Nedá se nic dělat, originál je originál a Rooney Mara není Noomi Rapace ani zdaleka. 60 %.(31.12.2014)

  • - Snímek byl parodován v traileru k filmu Mupeti (2011). (Zuzyzss)

  • - Hacker, od něhož si Lisbeth (Rooney Mara) kupuje zařízení na sledování lidí, na sobě má tričko skupiny Nine Inch Nails, do které patří také autor hudby k filmu Trent Reznor. (awful)

  • - Jedním z odkazů na trilogii knih „Millenium“ je nápis na dveřích kanceláře postavy Robin Wright. (Varan)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace